فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 978 روز پیش
بازدید 644 بدون دیدگاه

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون گاهی اوقات به حدی تکرار می‌شوند که تبدیل به یک عمل عادی تبدیل می‌شوند. چنانچه قصد چیدن یک دکوراسیون بی‌نقص را در منزل خود دارید باید این اشتباهات را بدانید و سعی کنید آنها را برطرف کنید تا دکوراسیون شما بی‌نقص باشد. این اشتباهات در نهایت باعث می‌شوند که خانه دچار آشفتگی و بی‌نظمی به وجود آید و دکوراسیون به بدترین شکل ممکن چیده شود و زیبایی خاصی نداشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا مهم‌ترین اشتباهات رایج در هنگام چیدن دکوراسیون را برای شما شرح دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون

مبلمان نامناسب خریداری نکنید

اولین اشتباهی که به طور معمول از اکثر افراد سر می‌زند خرید سرویس مبل نامناسب است. عدم هماهنگی مبل خریداری شده با فضای در نظر گرفته شده برای آن باعث می‌شود که دکوراسیون زیبایی خود را از دست بدهد. عدم تناسب اندازه مبل، رنگ نامناسب، عدم داشتن کیفیت مناسب را می‌توان مهم‌ترین اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون هنگام خرید مبل دانست.

انتخاب اندازه درست، کیفیت بالا در هنگام خرید مبل از نکات مهم است. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که قصد خرید مبل برای فضای کم دارید، سعی کنید اندازه آن متناسب با فضا باشد زیرا درصورتی‌که اندازه مبل بزرگ باشد، فضای اتاق کوچک‌تر دیده می‌شود. برای فضای کوچک بهتر است از یک مبل ۲نفره و ۲ صندلی مدل راحتی خریداری کنید.

در کنار موارد گفته شده در بالا راحتی مبل را هم باید در هنگام خرید مدنظر داشته باشید. درصورتی‌که مبل کیفیت داشته باشد اما راحتی لازم را نداشته باشد افراد هنگام نشستن روی آن احساس خوشایندی نخواهند داشت.

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون

چیدن بالش و کوسن زیاد روی تخت و مبلمان

یکی دیگر از اشتباهاتی که امروزه رایج شده است، چیدن بیش از حد کوسن روی مبل و بالش روی تختخواب است. این زیاده‌روی باعث می‌شود که فضای کافی برای نشستن و درازکشیدن وجود نداشته باشد. درصورتی‌که یک مهمانی داشته باشید، درصورتی‌که کوسن‌های زیادی را روی مبلمان خود گذاشته باشید با کمبود جا مواجه خواهید شد. به همین خاطر سعی کنید تا این اشتباه را نیز از لیست اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون حذف کنید تا دکوراسیون زیباتری داشته باشید.

نصب تابلوی دیواری در ارتفاع زیاد

شاید تعجب کنید اما حتی نصب تابلوها نیز یکی از موضوعات مهم در دکوراسیون است. نصب تابلو در ارتفاع مناسب باعث زیباتر شدن دکوراسیون خواهد شد. اما وقتی این ارتفاع نامناسب باشد و ارتفاع آن زیادی بالا باشد، نتیجهٔ آن به‌هم‌ریختگی دکوراسیون خواهد بود. بهترین فاصله نصب تابلو، فاصله یک و نیم متری آن از سطح زمین است. با نصب درست تابلوها دکوراسیون منظمی خواهید داشت.

چسباندن مبل‌ها به دیوار

از نکاتی که هنگام چیدمان مبل باید در نظر داشته باشید، فاصله مبل تا دیوار است. برای زیباتر شدن دکوراسیون خود سعی کنید از چسباندن مبل به دیوار جلوگیری کنید و یک فضای کوچک بین دیوار و مبل ایجاد کنید. با این کار درصورتی‌که حتی فضای خانه شما کوچک باشد، بزرگ‌تر دیده می‌شود. همچنین این کار باعث می‌شود تا از ایجاد لک بر روی دیوار جلوگیری شود. با انجام همین کار ساده نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون را از بین می‌برید.

همچنین بخوانید: بهترین رنگ برای دکوراسیون اتاق ناهارخوری چیست؟

عدم استفاده از رنگ‌های مناسب

از جمله اشتباهاتی که برخی افراد دچار آن می‌شود استفاده از یک رنگ است. استفاده از یک رنگ بعد از مدتی باعث می‌شود از زیبایی دکوراسیون شما کاسته شود و محیطی یکنواخت و کسالت‌آور پدید آید. به همین خاطر بهتر است برای داشتن یک دکوراسیون زیبا از رنگ‌های مختلف و متناسب با دکوراسیون استفاده شود. با انجام این کار دکوراسیون شما جذابیت بیشتری خواهد داشت و مسلماً رضایت بیشتری از این دکوراسیون خواهید داشت.

روشنایی منزل را نادیده نگیرید

یکی دیگر از مهم‌ترین اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون توجه نکردن به میزان روشنایی منزل است. روشنایی مناسب تأثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون دارد. به همین خاطر این عامل را یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در دکوراسیون می‌دانند. عدم به‌کارگیری نور مناسب در منزل باعث می‌شود زیبایی دکوراسیون کاهش یابد. برای بهترشدن میزان روشنایی می‌توانید از آباژور یا چراغ رومیزی استفاده کنید تا هم دکوراسیون شما زیباتر شود و هم روشنایی مناسب را برای منزل خود ایجاد کنید.

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون

استفاده بیش از حد از لوازم دکوری از اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون است

یک اشتباه دیگر که امروزه تقریباً عادی شده است، استفاده بیش از حد لوازم دکوری است. استفاده زیاد ازاین‌گونه لوازم باعث شلوغی بیش از حد دکوراسیون می‌شود که در نهایت باعث کاهش زیبایی و جذابیت دکوراسیون می‌شود. چنانچه به این‌گونه علاقه دارید بهتر است از تعداد محدود ولی شیک استفاده کنید.

میز تلویزیون نباید حتماً در رأس دکوراسیون باشد

امروزه در اکثر خانه‌ها میز تلویزیون را در مرکز خانه قرار می‌دهند که دکوراسیون زیباتری داشته باشند. اما شما اگر خواستار یک دکوراسیون بی‌عیب‌ونقص هستید بهتر است که این کار تکراری رو کنار بگذارید و با پیاده کردن یک ایده جدید دکوراسیون خود را زیباتر کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید برای این کار تلویزیون را در یک گوشه قرار دهید و یا به از میز تلویزیون دیواری استفاده کنید. با این کار یکی دیگر از اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون را به‌راحتی کنار می‌گذارید.

زیاد مدگرا نباشید

هرچند همراه با مد روز بودن باعث به‌روز بودن دکوراسیون می‌شود اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد وسایل مد روز در نهایت باعث خراب‌شدن جلوه دکوراسیون شما خواهد شد. برای اینکه دکوراسیون شما خراب نشود بهتر است از وسایل تزئینی قدیمی نیز در دکوراسیون خود استفاده کنید.

کلام آخر

چیدن دکوراسیون زیبا امروزه کار بسیار سختی است اما این کار را می‌توان با کم کردن اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون تا حد زیادی آسان کرد. توجه به نکات پیش‌پاافتاده باعث می‌شود که دکوراسیون طبق سلیقه و بدون اشتباه خاصی چیده شود. در این مقاله نیز سعی شد تا مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شوند یک دکوراسیون زیبایی مدنظر را نداشته باشد بیان شود. با برطرف‌کردن این عوامل و اشتباهات، دکوراسیون زیبایی و جلوهٔ خاصی پیدا خواهد کرد. ازاین‌رو هنگام چیدمان دکوراسیون خود سعی کنید این اشتباهات را حذف کنید تا بهترین دکوراسیون را داشته باشید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز