فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 955 روز پیش
بازدید 1558 بدون دیدگاه

تختخواب دست‌دوم بخریم یا نخریم؟

تختخواب یکی از مهم‌ترین وسایل منازل است. وسیله‌ای که برای استراحت کردن و بازیابی انرژی بدن بسیار مهم است. از آنجایی که یک‌سوم عمر هر فرد در خواب سپری می‌شود، به همین خاطر داشتن یک استراحت خوب و کافی از نیازهای هر شخص است. عدم توجه به خواب سالم و کافی در نهایت باعث می‌شود آرامش از فرد گرفته شود و دچار بی‌حوصلگی و آشفتگی گردد. انجام کارهای روزمره نیازمند یک خواب کامل است که بدون داشتن یک مکان و تخت مناسب عملاً غیرممکن است. از این رو افراد مختلف به خرید تختخواب جدید یا تختخواب دست‌دوم روی می‌آورند.

دلایل استفاده از تختخواب دست‌دوم

همان‌طور که در بالا گفته شد تختخواب یکی از وسایل مهم خانه است. راحتی و آسودگی هنگام خواب بستگی به نوع تختخواب دارد. به همین خاطر این وسیله باید بااحتیاط و اطلاعات کامل خریداری شود.

اما این روزها به دلیل گرانی‌های بیش از حد و مشکلات اقتصادی که اکثر افراد جامعه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، امکان خرید تختخواب جدید برای تمام افراد وجود ندارد. ازاین‌رو برخی افراد برای به‌جای خرید تختخواب جدید به سراغ خرید تختخواب دست‌دوم می‌روند که از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

درصورتی‌که این خرید با دقت انجام نشود به مثال همان دور ریختن پول است. البته از نظر برخی افراد خرید کالای دست‌دوم کاری بیهوده است و موجب هدررفتن پول می‌شود. به همین جهت میانه خوبی با خرید کالای دست‌دوم ندارند.

برخی افراد به دلیل مشکلات اقتصادی و برخی به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها مایل هستند که تختخواب دست‌دوم خریداری کنند. اگرچه این‌گونه تخت‌ها کیفیت اولیه خود را ندارند اما درصورتی‌که با رعایت نکاتی خریداری شوند هم صرفه‌جویی پول و هم خریدن یک محصول خوب است که به عبارتی زدن دو نشان با یک تیر است. در ادامه به بیان برخی از نکات مهم که در هنگام خرید باید رعایت شود می‌پردازیم.

تختخواب دست‌دوم

اندازه تختخواب را در نظر داشته باشید

به طور معمول تختخواب‌ها در انواع و اقسام مختلفی با سایزبندی متفاوتی تولید می‌شوند که هرکدام مناسب فضای خاص خودش است. فرقی ندارد که تختخواب جدید باشد یا دست‌دوم به‌هرحال شما باید در هنگام خرید تخت به‌اندازه آن توجه داشته باشید. خرید یک تخت با اندازه متوسط به طور معمول بهترین گزینه است. زیرا نه آن‌قدر جاگیر است که فضا را اشغال کند و نه آن‌قدر کم جاست که نتوان روی آن استراحت کرد.

همچنین بخوانید: راهنمای چیدمان فضاهای موجود در دکوراسیون مینیمال

در هنگام خرید تختخواب دست‌دوم این نکته را به یاد داشته باشید که اگرچه تخت شما نو و جدید نیست اما با کمی دقت می‌توان یک تخت باکیفیت و با قیمت مناسب خریداری کرد. معمولاً اندازه تختخواب دونفره ۲۰۰ در ۱۶۰ سانتی‌متر است. این اندازه برای تختخواب تک‌نفره به ابعاد ۱۱۰ در ۹۰ سانتی‌متر است.

ارتفاع تخت یکی دیگر از فاکتورها مهم است

از آنجایی که تنوع در تختخواب‌ها زیاد است، به همین خاطر باید اندازه آن را نیز در هنگام خرید در نظر داشته باشید. به‌عنوان‌مثال برای خرید تخت مناسب بزرگسالان بین سی تا چهل سانتی‌متر است. ارتفاع زیاد باعث می‌شود که در صورت افتادن از تخت صدماتی به شما وارد شود.

افتادن از تخت اتفاقی است که در تخت‌های با ارتفاع بالا رخ می‌دهد و بیشتر مواقع با صدمه دیدگی همراه است.

تشک تخت را به‌خوبی بررسی کنید

مهم‌ترین قسمت تختخواب، تشک آن است. قسمتی که راحتی فرد را به ارمغان می‌آورد. به همین جهت شما در هنگام خرید نباید عجله کنید و با صبر و حوصله به نسبت به خرید اقدام کنید تا بعد از خرید دچار مشکل خاصی نشوید.

چارچوب و وزن را کنترل کنید

در هنگام خرید تختخواب دست‌دوم چارچوب و وزن را نیز مدنظر داشته باشید. چارچوب تخت باید از دوام و مقاومت خوبی برخوردار باشد. درصورتی‌که چارچوب تخت مقاومت کافی را نداشته باشد، ممکن است با یک ضربه کوچک نیز تخت خراب شود و مجبور به خرید تختخواب جدید شوید.

وزن تختخواب نیز یکی دیگر از فاکتورهای خرید است. وزن سبک باعث خواهد شد که شما در هنگام جابه‌جایی آن مشکلی نداشته باشید و به‌راحتی آن را به هر مکانی خواسته باشید انتقال دهید. به طور معمولی تختخواب‌هایی که از جنس چوب هستند نسبت به تختخواب‌هایی که از جنس فلز هستند سنگین‌تر هستند. به همین خاطر این نکته را به یاد داشته باشید که تختخواب چوبی اگرچه ظاهر زیباتری دارد اما وزن آن هم سنگین‌تر است.

تختخواب دست‌دوم

معایب خرید تختخواب دست‌دوم

با تمام نکاتی که در بالا گفته شد تختخواب دست‌دوم در کنار داشتن مزایا دارای معایبی نیز هست. تا هنگامی که اجباری در خرید نباشد باید از این‌گونه خریدها چشم‌پوشی کرد. در ادامه به بیان برخی از این معایب خواهیم پرداخت.

کیفیت پایین

داشتن کیفیت پایین اولین عیب این‌گونه تختخواب‌ها است. تختخواب‌هایی که به‌خاطر استفاده کیفیت خود را از دست داده‌اند و دیگر همانند روز اول کیفیت قابل قبولی نخواهند داشت.

عمر کوتاه

از آنجایی که مدت‌زمان استفاده از این‌گونه تختخواب‌ها مشخص نیست؛ بنابراین عمر این تختخواب‌ها نیز کوتاه خواهد بود. هر تختخواب دارای یک‌عمر استفاده مفید است که بعدازاین مدت دیگر کارایی لازم را نخواهد داشت.

دمده شدن تخت

شکل و ظاهر تخت نیز یکی از فاکتورهای مهم است. از آنجایی که این روزها همانند میزهای ناهارخوری مدرن و مبلمان جدید، انواع مختلفی از تختخواب روانه بازار می‌شوند ازاین‌رو، هرچند وقت یک‌بار مدل‌های جدید جایگزین مدل‌های قدیم می‌شود. به همین خاطر تختخوابی که امروز زیبا است ممکن است فردا طبق مد روز نباشد و زیبایی‌اش را از دست بدهد.

تختخواب دست‌دوم

امکان انتقال بیماری

داشتن یک خواب راحت مسبب شادی و سلامت در افراد می‌شود. برای داشتن یک خواب سالم نیز باید یک تخت تمیز داشته باشید. از آنجایی که مشخص نیست صاحب قبلی تخت چطور استفاده‌ای از تخت می‌کرده است از لحاظ بهداشتی نیز این‌گونه تخت‌ها مورد تأیید نیست.

کلام آخر

داشتن یک تختخواب خوب نیازمند یک خرید خوب است. خریدی که با کسب اطلاعات کافی باشد، در نهایت باعث رضایت کامل از خرید خواهد شد. درصورتی‌که توانایی خرید تخت جدید را نداشته باشید، می‌توانید با رعایت یک سری نکات، یک تختخواب باکیفیت خوب و ارزان‌قیمت خریداری کنید. از جمله نکاتی که باید هنگام خرید باید به آنها توجه داشته باشید، اندازه تختخواب، ارتفاع تختخواب، تشک تخت و چارچوب آن است.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز