فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz.com 1937 روز پیش
بازدید 58220 بدون دیدگاه

ویژگی ها و اندازه تخت خواب یک نفره

تخت خواب یک نفره مناسب با ابعاد استاندارد و فاصله مشخص از سطح زمین می تواند در خواب آرام افراد تاثیر بسزایی داشته باشد. امروزه مدل های بسیاری از تخت خواب یک نفره اسپرت وجود دارد که با متریال های متفاوت و رنگ و طرح گوناگون مورد توجه انواع سلیقه ها قرار می گیرد. در سایت ایران میز به راحتی میتوانید مشخصات و قیمت تخت خواب یک نفره فلزی را به راحتی مشاهده کنید.

تخت خواب

خواب راحت و مفید یکی از مهمترین عوامل برای سلامتی هر فرد است. هر شخصی تقریبا بین ۶ تا ۸ ساعت در شبانه روز را باید بخوابد. برای خوب خوابیدن می بایست بستر مناسبی فراهم باشد که امروزه تخت خواب های یک نفره یا چند نفره با جنس های متفاوتی در دسترس است که می توان خریداری نمود. یکی از مهمترین معیارها در انتخاب تخت خواب تک نفره اندازه آن است.

اندازه استاندارد تخت خواب یک نفره در کشور‌های مختلف با توجه به جثه ساکنان آن متفاوت است. تفاوت در ابعاد تخت خواب دلایل دیگری نیز می تواند داشته باشد که از جمله آن تزییناتی است که روی قاب تخت خواب یک نفره صورت می گیرد و همین طور طول و عرض تخت خواب یک نفره و اندازه تشک آن است. رایج ‌ترین شکلی که برای تخت خواب یک نفره اغلب مورد قبول است، مستطیل است. اما امروزه تخت خواب‌ های دایره ای شکل نیز وارد بازار شده است که طرفداران خاص خود را نیز دارد.

همچنین بخوانید: ویژگی های یک تخت خواب مناسب

تخت خواب یک نفره

تخت خواب یک نفره و اهمیت آن

به دلیل این که امروزه اغلب خانواده‌‌ ها مشکلاتی از قبیل کمبود فضا در آپارتمان محل زندگی خود دارند، تخت خواب های یک نفره کوچکتر از اندازه استاندارد تولید شده اند که بیشتر مقبول واقع شوند اما استفاده از این تخت‌ یک نفره علی رغم زیبایی هایی که ممکن است در دکوراسیون داخلی اتاق داشته باشد ممکن است آسیب های غیر قابل بازگشتی را به همراه آورد.

لازم به ذکر است که تخت های غیر استاندارد از لحاظ بی نظمی محیط هم تاثیرگذار هستند. تخت استاندارد به منظور ایجاد راحتی و حس خوشایند و خوابی آرام است که کوچک بودن تخت نتیجه ای معکوس را همراه خواهد داشت و سبب بی خوابی و کسلی فرد می شود. از این رو بهتر است که با دانستن اندازه مناسب برای تخت خواب یک نفره حتی الامکان از اندازه استاندارد آن استفاده نمود.

ارتفاع در تخت خواب یک نفره

بر اساس تحقیقات بسیاری که صورت گرفته است ارتفاع مناسب تخت خواب تاثیر بسیاری بر روی راحتی شخص هنگام خوابیدن دارد. برخی از کارشناسان عقیده دارند که استفاده از تخت خواب‌هایی که ارتفاع کمی از سطح زمین دارند یا تخت هایی که زیر آن از کشو استفاده شده است مناسب نیستند زیرا انرژی مورد نیاز در هنگام خواب در اطراف آن جریان ندارد. ارتفاع تخت یک نفره از لحاظ زیبایی در دکوراسیون داخلی اتاق نیز اهمیت ویژه ای دارد به عنوان مثال در اتاق خواب هایی که سقف بلندی دارند بهتر است از تخت‌هایی استفاده شود که ارتفاع بیشتری دارند و بلندتر هستند. البته امروزه تخت یک نفره با ارتفاع کوتاه تر بیشتر مد نظر طراحان دکوراسیون داخلی است.

ابعاد تخت خواب یک نفره

تخت خواب‌ یک نفره سایزهای متفاوتی دارد که مشتری ممکن است بر اساس ابعاد اتاق که در نظر دارد آن را سفارش بدهد، اما به طور کلی اغلب تخت یک نفره دارای طول ۲۰۰ سانتی‌متر و عرض‌های متغیر مانند ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰ یا ۱۴۰ سانتی متر می باشد. اما به طور کلی اگر می خواهید تخت خواب یک نفره با سایز استانداردی داشته باشید، استاندارد در تخت خواب‌های یک نفره، طول ۲۰۰ سانتی متر، عرض ۹۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۳۵ سانتی‌متر می باشد که نکته مهم درباره سایز تخت‌های یک نفره جثه فرد مورد نظر نیز می باشد. به عنوان مثال اگر فردی جثه نسبتا بزرگتری دارد بهتر است که عرض بیشتری برای تخت خواب یک نفره در نظر گرفته شود و تخت استاندارد یک نفره با ابعاد ذکر شده نیز مناسب افرادی با جثه متوسط است.

تخت خواب

تشک مناسب برای تخت یک نفره

تشک‌هایی که برای تخت خواب یک نفره تهیه می شوند اغلب دو سایز دارند. طول تشک‌ها اغلب ۲ متر است که برای تخت های نوجوان ممکن  است دارای طول ۱۸۰ سانتی متر نیز باشند. بعلاوه عرض تشک ها نیز بنابر آنچه استاندارد تخت خواب یک نفره در نظر گرفته شد ۹۰ سانتی متر است. در هتل‌ها و بیشتر مراکزی که برای اقامت مسافران اتاق مهیا می کنند.

اغلب از سایز استاندارد تخت خواب یک نفره به عنوان سایز استاندارد استفاده می شود که برای آن نیز از تشک یک نفره استاندارد آن نیز استفاده می‌کنند. این سایز تشک، برای کودکان و افرادی که اندام متوسط دارند مناسب است. سایز دیگری که برای تشک های یک نفره در نظر گرفته شده است عرض ۱۲۰ سانتی متری آن است که این سایز اغلب برای افرادی که جثه بزرگ و درشت هیکل هستند مناسب است و یا برای مادرانی که به همراه فرزند خود می خوابند نیز مناسب است.

قیمت تخت خواب یک نفره

قیمت تخت خواب های یک نفره بر اساس جنس آن و ابعاد آن متفاوت است. اغلب جنس تخت خواب یک نفره چوبی و یا ام دی اف است که انواع فلزی آن مانند فرفورژه ها هم در دسترس هستند که می توانید بر اساس سلیقه خود هر یک را انتخاب کنید. قیمت تخت خواب یک نفره معمولا متغیر است که هر یک با توجه به متریال به کار رفته در آن، نوع چوب آن و همین طور ارتفاع و طول و عرض تخت محاسبه می شود. در بسیاری موارد نیز سرویس های خواب تک نفره موجود است که به همراه دراور و کشو در کنار تخت خواب یک نفره به فروش می رسد و مناسب برای دکوراسیون داخلی اتاق است.

تخت خواب یک نفره دخترانه و پسرانه

طرح تخت خواب یک نفره برای کودکان و نوجوانان می تواند در زیبایی و جذابیت دکوراسیون اتاق خواب تاثیر بگذارد. قبل از اینکه بخواهید برای انتخاب مدل تخت خواب یک نفره فرزند خود اقدام کنید بهتر است که ابعاد اتاق خواب را به خوبی در دست داشته باشید و تخت خوابی با ابعاد و اندازه مناسب اتاق با توجه به طرح های دخترانه و پسرانه آن انتخاب کنید.

علاوه بر اندازه تخت خواب یک نفره که باید هماهنگ با ابعاد اتاق خواب باشد، مدلی که انتخاب می کنید نیز بسیار اهمیت دارد. طرح تخت خواب بهتر است که با دکوراسیون اتاق هماهنگی داشته باشد. تخت خواب یک نفره معمولا از جنس چوبی، ام دی اف و یا فرفورژه هستند که بر اساس سلیقه و بودجه خود هر یک را می توانید انتخاب کنید.

تخت خواب یک نفره اسپرت

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز