فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2230 روز پیش
بازدید 764 بدون دیدگاه

چوب و خواص آن

چوب و خواص آن

یکی از راههای ایجاد فضا های مطبوع جسمانی و روحانی در محیط زندگی ، کاربرد عناصر طبیعی و فرم های آشنا و جذاب برای ذهن است. با توجه به اینکه جمعیت انسانی روز به روز در حال رشد و پیشرفت است ، امروزه ساختمان ها جزئی از طبیعت و محیط زیست پیرامون ما شده است که باید در جهت گسترش این محیط سعی بر آن شود که کمترین ناسازگاری و مغایرت را با محیط طبیعی داشته باشد. استفاده از چوب به عنوان مصالح پایدار تلاشی در جهت تامین کیفیت یکپارچه ، از نظر اقتصادی ، اجتماعی و محیطی است. چوب به عنوان متریالی تجدیدپذیر و مصالح پایدار از پرکاربردترین عناصر در محیط اطراف ما است که در عصر صنعتی بیشتر مدل های صنعتی و مصنوعی آن مورد استفاده قرار می گیرند. شما میتوانیدمحصولات چوبی زیبایی همچون مشخصات و قیمت میز ناهار خوری چوبی را در ایران میز مشاهده کنید. این روزها مواد و اشیایی که با استفاده از متریال مصنوعی ساخته و پرداخته شده اند، اغلب به عنوان رایج ترین و شیک ترین لوازم و ضروریات دکوراسیون منزل در آپارتمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد و وسایل با مواد مصنوعی و بعضا شیمیایی تهیه شده اند و رواج کاربرد آنها به اندازه ای است که اغلب ما فراموش کرده ایم یکی از راه های رسیدن به آرامش در فضای داخلی منزل و کمک به تندرستی در کنار پیشگیری از بروز امراض مختلف ،کاربرد عناصر طبیعی در طراحی منزل است. در صنعت چوب بحث دکوراسیون متمرکز شامل اهمیت هایی نیز میشود.

چوب و خواص آن

چوب هم مانند سایر اشیا و موادی که در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد ، ویژگی هایی دارد. محیط پوشیده از چوب ، صدا های منتشر شده را به صورت ملایم جذب کرده و سپس منعکس می کند. این کار از پیچیدن صدا جلوگیری و همچنین اختلاف طول موج ها را در آن محل تعدیل می کند. چوب خشک و سبک مانند کاج صدای زیادی در هنگام راه رفتن با کفش ایجاد کرده و چوب سنگین و متراکم مانند گردو و بلوط صدایی خفیف و گنگ منتشر می کند. این صداها را می توان در کاربری های مختلفی به زیبایی به کار گرفت و به عنوان عاملی دینامیک و متغیر در دکوراسیون گنجاند. مزایای چوب نسبت به سایر مواد دیگر در اصول ساختمانی بسیار زیاد است. مثلا برای سبک دکوراسیون می توانیم برای دیوار ، سقف یا حتی کف از چوب استفاده کنیم. امروزه بعضی ساختمان ها توسط پانل های چوبی صنعتی ساخته می شوند. این پانل های چوبی به سادگی نصب می شوند و مقاومت بسیار زیادی در برابر باد و زلزله دارد.

چوب و خواص آن

چوب هایی با رنگ های میانه مانند قهوه ای ، شکلاتی و گردویی نیز در کنار رنگ های سردی همچون آبی فیروزه ای و سبز آبی ترکیباتی شاداب ، ملایم ، آرامش بخش و مناسب برای محیط های خانوادگی ، تفریح و استراحت ایجاد می کنند. رنگ هایی که در کنار هم تداعی کننده قایقی چوبی در کنار امواج دریایی کم عمق و آبی هستند. استفاده از این ترکیب ذهنی ، انسان را آرام کرده و بدن را به سکون دعوت می کند. نشستن بر روی یک مبل راحتی و تماشای تلویزیون در تعطیلات آخر هفته در ویلایی با کف چوبی به رنگ گردویی ، دیواری از چوب نارون کرم مایل به زرد ، پرده های راه راه آبی کم رنگ و پر رنگ و روکش مبلمان آبی با طرح سبز رنگ ، می تواند به خوبی آرامش را به افراد انتقال دهد. چوب های روشن زرد مایل به صورتی ، کرم و سفید مایل به زرد از پر استفاده ترین چوب ها هستند. اگر خلاقیت و جسارت نداشته باشید ، شاید این رنگ ها را بدون معنای خاصی در کنار هم بگذارید ، اما اگر کمی جرات به خرج دهید و این رنگ ها را با رنگ های گرم ملایم همنشین کنید نتایج بهتری می گیرید. یک سرویس ناهار خوری ساده شش نفره بدون منبت کاری از جنس چوب راش ، همراه با یک رومیزی کتان اخرایی و قالیچه قرمز ، فضایی آرام و در عین حال با نشاط می سازد. می توان چوب راش یا افرا را در کنار چوب گردو یا چنار تیره رنگ قرار داد و ترکیبی کلاسیک ساخت که برای محیط های پذیرایی و مهمانخانه علاوه بر سنگینی و وقار ، راحتی را نیز القا می کند.

چوب و خواص آن

کف ها و مبلمان چوبی به ندرت در سرمای زمستان سرد می شوند که نتوان لمس شان کرد. اما برعکس ، یک کف سرامیکی در خانه ای گرم هم ممکن است سرد باشد و برای راه رفتن روی آن نیاز به جوراب و پاپوش باشد. ظرفیت حرارتی در چوب به گونه ای است که نوسانات دمایی آن بسیار کمتر از سایر مواد و متریال ها است. ضریب سختی چوب پایین است و در برابر موادی همچون سرامیک و سنگ ، جسمی بسیار نرم محسوب می شود. اما در عین حال به علت خاصیت ارتجاعی و بافت آونددار ، فرسایش آن بسیار کم است. بنابراین چوب مصالحی مناسب برای مبلمان و پوشش های داخلی خانه است ، زیرا علاوه بر مسائل زیبایی شناسی ، موجب افزایش ایمنی به خصوص برای کودکان و سالمندان می شود. به راحتی می توان اثر ضربه بر روی دسته صندلی فلزی و چوبی و همچنین کفپوش سنگی و چوبی را مقایسه کرد.

چوب و خواص آن

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضایتان را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز