فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2186 روز پیش
بازدید 1149 بدون دیدگاه

طلا و طلایی

طلا و طلایی

از آنجاییکه طلا فلزی گرانبها است همیشه به شکلهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد , یکی از این روشها استفاده از ورق طلا است که با ایجاد پوششی برسطوح مختلف به آن جلوه ای متفاوت و ارزشمند می دهد . استفاده از ورق طلا بر روی مبلمان , انواع قابها ,مجسمه ها , اشیاء و … متداول است و از قرنها و سالها پیش استفاده می شده است ولی امروزه ورق طلا کاربردهای جدیدی پیدا کرده است به عنوان مثال ورق ساختمانی که بدلیل مقاومت بالاتری که به نسبت سایر انواع ورقها دارد جهت مصارف ساختمانی و حتی فضاهای بیرونی ساختمان قابلیت استفاده دارد و در کشورهای مختلف این کار از قرنها پیش رواج داشته است . شما میتوانید در سایت ایران میز انواع قیمت میز ناهار خوری  از آنجاییکه ایجاد فضاهای خاص و لوکس نیاز بسیاری از ساختمانهای امروزی است , استفاده از ورق طلا می تواند گزینه بسیار مناسبی جهت تحقق این موضوع باشد . استفاده از ورق طلا بر روی گچبریها , ستونها , طراحی با ورق طلا بر روی سقف , اجرای ورق طلا پشت شیشه , ورق طلا بر روی دربهای چوبی , پتینه و کهنه کاری با ورق طلا , مجسمه های کار شده با طلا , کاشیهای طلا کاری شده و نمونه های بسیاری از این دست , تنوع بسیاری را در اختیار طراحان قرار می دهد تا بتوانند ایده های منحصر به فردی را ایجاد نمایند . در روزهایی كه استفاده از رنگ طلایی برای دكوراسیون بسیار فراگیر شده، برای خلق چنین فضایی باید نكاتی را در نظر داشته باشید. رنگ طلایی با همه ابهتش، زمانی زیبا به نظر می‌رسد كه ظرافتش هم در نظر گرفته شود. اگر تناسب را رعایت نكنید حضور همین رنگ جذاب، فضا را بسیار آزاردهنده می‌كند. برای اینكه با اصول استفاده كردن از رنگ خاص طلایی آشنا شوید این مقاله از وبلاگ ایران میز را تا انتها مطالعه کنید. شما میتوانید روکش های زیبای طلایی را در دکوراسین بهاری و زیبا خود استفاده کنید.

طلا و طلایی

رنگ طلایی در سبك كلاسیك شناخته‌شده‌تر است. در واقع این رنگ در هر جایی استفاده شود فضا را لوكس می‌كند. استفاده از رنگ طلایی در سبك مدرن هم منجر می‌شود این سبك كمی به سمت تجمل كشیده شود. در سبك مدرن رنگ طلایی در سطوح صاف‌تری استفاده می‌شود اما در سبك كلاسیك روی منبت‌ها و ابزارهای چوبی و برنز پر نقش و نگار به كار می‌رود؛ مثلا در خانه‌ای به سبك مدرن ممكن است یك دیوار آجری داشته باشید كه تنها چند آجر آن را طلایی كنید. از پیشنهادهای دیگر استفاده از رنگ طلایی در خانه‌ای به سبك مدرن، نصب یك قاب طلایی رنگ ساده و بدون هیچ عكسی روی زمینه یك دیوار است. رنگ طلایی درخشش دارد. پس احتیاج به استفاده از نور موضعی در فضا وجود ندارد چون باعث می‌شود از جلوه رنگ طلایی كاسته شود و زمانی كه طلایی در معرض مستقیم نور قرار می‌گیرد، درخشش آن چشم را آزار می‌دهد. معمولا رنگ طلایی در جاهایی استفاده می‌شود كه نور طبیعی نداریم یا به شكلی محدود در فضا وجود دارد. برای دكوراسیونی با رنگ طلایی حتما باید از نورهای آفتابی در فضا استفاده كرد. به این خاطر كه رنگ طلایی بیشترین درخشش را در فضای تاریك دارد.

طلا و طلایی

جالب است بدانید رنگ طلایی تنها رنگی است كه با تمام گروه‌های رنگی و با تمام رنگ‌ها از سفید تا سیاه جذاب به نظر می‌رسد. طلایی در تركیب با رنگ‌های پرطرفدار معماری داخلی مثل رنگ فیروزه‌ای، بنفش و مشكی بی‌نظیر است. رنگ طلایی لوكس‌ترین رنگ دنیاست. به این دلیل كه گران‌ترین فلز موجود در دنیا طلاست. استفاده از رنگ طلایی به صورت مات یا براق دو حس مختلف را در دكوراسیون به وجود می‌آورد. وقتی می‌خواهیم در سبك مدرن از رنگ طلایی استفاده كنیم، بهتر است به صورت مینیمال (مختصر و محدود) باشد؛ یعنی از رنگ طلایی با پوشش مات و در كمترین سطح استفاده كنیم ولی زمانی كه می‌خواهیم رنگ طلایی بیشتر در فضا به چشم بیاید، باید از طلایی با درصد برق بیشتری استفاده ‌كنیم. اغلب مردم به طراحی داخلی سالن پذیرایی اهمیت بیشتری نسبت به سایر فضاها می‌دهند. استفاده ماهرانه از رنگ طلایی در این فضا منجر به خلق فضایی مجلل می‌‌شود. استفاده از تركیب رنگ طلایی – مشكی و طلایی – آبی در دكوراسیون پذیرایی بسیار جواب می‌دهد.

طلا و طلایی

همیشه به یاد داشته باشید رنگ‌هایی مثل طلایی كه برق دارند و گرم‌تر هستند باید در حداقل و رنگ‌های سردتر در حداكثر فضا استفاده شوند. درواقع طلایی همان رنگ زرد انرژی‌بخش است كه به آن با درصدهای مختلف برق اضافه می‌شود. اتاق خواب فضایی است كه ایجاد احساس آرامش در آن، حرف اول را در دكوراسیون داخلی می‌زند. همان‌طور كه می‌دانید زرق و برق رنگ طلایی بسیار زیاد است بنابراین بهتر است رنگ طلایی در اكسسوری‌ها، كوسن‌ها و پرده‌های اتاق خواب استفاده شود. تنها در صورتی كه لوازم اتاق خواب شما مدرن و ساده است، می‌توانید از یك كاغذدیواری طلایی با طرح شلوغ استفاده كنید. بهتر است در آشپزخانه كمترین رنگ طلایی را به كار ببرید. اكثر دكوراتورهای ماهر دنیا استفاده از رنگ طلایی را تنها به صورت نواری در اطراف كابینت‌ یا سرامیك میانی كابینت‌ها توصیه می‌كنند و نه به صورت گسترده! معمولا در فریم قاب، مبلمان و لوستر از رنگ طلایی استفاده می‌شود. دكوراتورها در بخش‌هایی كه از نظر حجمی كوچك‌تر هستند از رنگ طلایی استفاده می‌كنند و رنگ سردی مثل آبی، خاكستری و سبز در پارچه مبل و حداكثر فضا استفاده می‌شود تا جلوه رنگ طلایی در كنار آنها دوچندان شود. این تناسب باعث زیبایی فضا می‌شود.

طلا و طلایی

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضایتان را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز