فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2185 روز پیش
بازدید 2130 بدون دیدگاه

چیدمان منزل به سبک روسیه و سیبری

چیدمان به سبک روسیه و سیبری

همیشه در میان ما جایی برای هر چیزی قدیمی و به ظاهر از مد افتاده وجود دارد. شاید به خاطر آسایش و آرامشی که در گذشته داشتیم و از دست داده ایم و یا شاید فقط به خاطر حس نستالژیکی که این سبک های زندگی و یا وسایل و متریال های قدیمی برای ما به همراه دارد.  شاید هم دلیل جذب شدن طراحان یک خانه به این سبک چیزهایی باشد که در گذشته به آن ها توجه نشده است. شاید برایتان جالب باشد که مشخصات یک سرویس بهداشتی مدرن را بدانید. طراحان داخلی به دنبال کشف این قابلیت ها از سبکی قدیمی و متریال های گذشته در دکوراسیون خانگی استفاده می کنند. روس‌ها آدم‌هایی هستند که همیشه در گذشته گیر کرده‌اند. آنها بسیار به گذشته شان احترام می‌گذارند و محال است بدون یادآوری گذشته‌ها به فکر آینده باشند. برای همین در خانه‌های آینده نمی‌توانید هیچ وقت تمام المان‌های مدرن و امروزی را با هم ببینید. در دکوراسیون داخلی منزل یک روس کلاسیک حتما نشانه‌هایی از تاریخ گذشته آنها وجود دارد. تابلوهای خانه،فرش‌ها و اشیای گران قیمت تزیینی همه و همه نشانی از روسیه و آب و هوای سرد و خاص آن دارد. در خانه یک روس حتما اشیای قدیمی گران قیمت زیاد پیدا می‌شود و البته ته مانده‌ای از رویای تجمل خانه تزار و سزار!

چیدمان به سبک روسیه و سیبری

قفسه های ساده، گنجه های باز، بوفه، میز ناهار خوری های بلند، پیشخوان های کنار آشپزخانه، میزهای کوچک و چهارپایه جزییات دیگر این خانه ها هستند. مبلمان و صندلی ،صندوقچه ها با تزیینات سنتی در اندازه های مختلف، لازمه هر خانه اصیل روسی است. در صندوق های بزرگ، لباس و قاب های دیواری و ظروف خوراک پزی و در صندوقچه ها، اشیا قیمتی با ارزش نگهداری می شود. الوار، سنگ و یا آجر دیوار، بدون هیچ دکوراسیون هنرمندانه اجرا میشود. گزینه دیگر می تواند سفیدکاری یا گچ کاری با بافت خشن یا ترکیبی از گچکاری با نمای آجر یا کمی سنگ تراشی باشد و مصالح کف می تواند از تخته چوب های یکپارچه باشد و البته یک شومینه با طرح های سنتی و فولکلور هنر روسی از الزامات دکوراسیون سنتی به سبک روسی است. برای رنگ آمیزی غالبا از رنگ های طبیعی و رنگ های گچی استفاده می شود. در طراحی داخلی به سبک سنتی روسی که با فراوانی چوب همراه است، وجود یک شومینه با کاشی هایی از طرح های سنتی مشخصه اصلی است. صنعت چوب در طراحی داخلی سبک روسی کمی درشت و خشن و در فرم صحیح آن، بدون پولیش های براق کننده است. مثلا یک بوفه قدیمی ساخته شده از چوب درخت غان با گره هایی که در تنه درخت رشد کرده اند و طرح و نقش های زیبای شعله مانندی بر روی چوب ایجاد کرده اند و یک میز ناهار خوری بزرگ از چوب یکپارچه با صندلی های چوبی که در غذاخوری قرار دارد.

چیدمان به سبک روسیه و سیبری

اتاق خواب سبک سنتی روسی شامل یک تخت و کمد لباس از چوب خشن کار نشده است. و ایوان خانه با مبلمان راحتی حصیری که با پتوهای کرکی چهارخانه پوشانده شده. طراحی داخلی به سبک روسی از قواعد به خصوص خود پیروی می کند؛ هر وسیله ای نمایانگر یکی از مظاهر زندگی روستایی است. دکوراسیون منزل به سبک سنتی روسی با پرده های دست دوز رنگارنگ تکمیل می شود. پرده های آویخته به پنجره معمولاً ساده و بدون دراپه و چین های پیچیده هستند و خصوصیت اصلی آن ها نقش و نگار و نوع بافت پارچه آن است. همچنین استفاده از صنایع دستی مثل رومیزی های گلدوزی شده، دستمال و زیرانداز و گلیم و بوریا و همچنین لحاف به راحتی فضا می افزاید. همچنین یک جفت وسیله روشنایی با طرح سنتی ، یک سماور بزرگ با طرح و نقوش کهن روسی در گوشه اتاق پذیرایی، و البته گلدانی از گل های سرسبز از ویژگی های ضروری طراحی داخلی به سبک روسی است. سبک معماری داخلی روسی سنتی نشأت گرفته از اقلیم و سنت های ملی روسیه است. این سبک از هر گونه زرق و برق و تکلف به دور است و مشخصه اصلی این سبک سهولت در نازک کاری است. طراحی داخلی خانه، فارغ از اینکه منزل یک اشراف زاده باشد یا کلبه یک دهقان ساده، اساسا باید کاربردی باشد. در مرکز هر خانه یک شومینه بزرگ روسی و در کنار هر دیوار یک میز قرار دارد.

چیدمان به سبک روسیه و سیبری

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضایتان را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز