فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1649 روز پیش
بازدید 1286 بدون دیدگاه

راهنمای خرید سرویس خواب کودک و نوجوان

راهنمای خرید سرویس خواب کودک و نوجوان

مدیریت کردن خرید یکی از مواردی است که در زمان فشار اقتصادی یک هنر محسوب می شود. بهتر است قبل از اقدام به خرید وسایل منزل، مطالعه و آگاهی لازم از خرید خود داشته باشید تا بتوانید انتخاب مناسبی را انجام دهید. خیلی از افراد در خرید سرویس خواب کودک و نوجوان دچار مشکل می باشند و به دلیل این‌که فروشگاه‌های بزرگ و مختلف از انواع تختخواب‌ ها پر شده‌اند انتخاب سرویس خواب را مشکل‌تر می‌کند. اما شما با شناخت کافی می توانید یک خرید مناسب را انجام دهید و از خرید خود راضی باشید. سرویس خواب کودک قرار نیست فقط زیبایی داشته باشد شما باید یک سری ضوابط و استانداردهایی را که در مورد خرید سرویس خواب کودک و نوجوان وجود دارد را فرا بگیرید تا بتوانید یک خرید مناسبی را انجام دهید. رعایت استانداردهای خرید اصلاً سخت نمی‌باشد با رعایت برخی نکات ساده می توانید سرویس خواب مناسب برای اتاق کودک خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید سرویس خواب کودک و نوجوان

یک تخت از نوزادی تا نوجوانی

به طور کلی ابعاد استاندارد تخت نوزاد و کودک به‌صورت جهانی می‌باشد و دارای ابعاد هفتاد در صد و سی یا هفتاد درصد و سی و پنج است. به‌صورت معمول از تخت های چندمنظوره برای اتاق خواب کودک یا نوزاد استفاده می شود تخت‌های نوزاد ابتدا برای نوزاد و سپس برای سن های کودک و نوجوان قابل استفاده می‌باشد. سرویس خواب نوزاد دارای لبه‌های بلندی می باشد که کم‌کم با بالا رفتن سن کودک لبه‌های بلند را می توانید بردارید. همچنین ارتفاع تخت هم با بالا رفتن سن کودک قابل تنظیم می‌باشد. تخت های چندمنظوره برای دوران نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده می‌باشد.

در این مقاله بخوانید: اندازه و ابعاد استاندارد تخت خواب ها

ارتفاع مناسب تخت از سطح زمین چقدر است؟

تختخواب یک نوزاد و شیرخوار باید دارای لبه‌های بلند باشد که امنیت کافی را داشته باشد البته دقت کنید اگر کودک شما شیر خوار نیست ارتفاع بیست الی سی سانتی‌متری تخت از سطح زمین مناسب به نظر می‌رسد.

برای سن های بالاتر که قد کودک بلندتر می شود فاصله سی الی چهل سانتی‌متری استاندارد می باشد. اگر قد کودک بلندتر یا کوتاه‌تر از میانگین سنی خود باشد می‌توانید ارتفاع تخت را تنظیم کنید. بهتر است فاصله تخت از سطح زمین نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم. در دکوراسیون اتاق نوزاد نیازی نیست از قاب‌ عکس های مختلف استفاده کنید. بهتر است دکوراسیون اتاق نوزاد را به گونه ای قرار دهید که تخت نوزاد به‌هیچ‌عنوان زیر پنجره قرار نگیرد.

زاویه استاندارد نشستن روی تخت

ارتفاع تخت نباید آن‌قدر زیاد باشد که پا به زمین نرسد و نباید آن قدر کوتاه باشد که کودک زانوهایش را خم کند. شما برای خرید سرویس خواب می‌بایست به این نکات توجه کنید. کف پای کودک زمانی که روی تخت می‌نشیند باید به سطح زمین برسد. زاویه زانو و ران باید نود درجه باشد همچنین زاویه لگن و کمر نیز باید دارای نود درجه باشد. این فرم بهترین حالت برای نشستن بر روی سرویس خواب می باشد. به این دلیل که ارتفاع تخت متناسب با قد کودک در حالتی استاندارد قرار می‌گیرد البته برای بچه‌های پرجنب‌وجوش و کودکانی که در خواب تحرک زیادی دارند

بهتر است تختی با ارتفاع کوتاه انتخاب کنید. سرویس خواب کودک می‌تواند به رنگ دیوار های اتاق بوده و یا رنگی متفاوت داشته باشد. مهم‌تر از رنگ بدنه رنگی است که برای تشک انتخاب می‌کنید برای انتخاب سرویس خواب‌های دوطبقه مدلی را انتخاب کنید که طبقه دوم دارای لبه مناسبی برای کودک و نوجوان باشد. طبقه دوم تخت های دوطبقه نباید خیلی به سقف نزدیک باشد چرا که در هنگام نشستن یا بلند شدن دچار مشکل می‌شوید. همچنین روشنایی مستقیمی در کنار دیواری که تخت را قرار می‌دهید نباید وجود داشته باشد. یکی از بهترین نورها برای اتاق کودک نور طبیعی بوده اما توجه داشته باشید که بدترین جا برای قرارگیری تخت زیر پنجره می باشد اگر اتاق کودک شما کوچک باشد و تنها جایی که می‌توانید طرح را قرار دهید زیر پنجره است حتماً با نصب پرده مناسب جلوی نور خورشید و تابش مستقیم آفتاب را بگیرید. اتاق کودک برای او حکم یک دنیای وسیعی را دارد که می‌تواند در آن آزادانه به انجام فعالیت‌های مختلف بپردازد.

طراحی دکوراسیون کودک باید به گونه‌ای باشد که با روحیات او سازگار بوده و باعث شود کودک از بودن در اتاق خود احساس رضایت و شادابی کند. عناصر تاثیرگذار بسیاری در اتاق کودک وجود دارد که می‌تواند باعث شود طراحی دکوراسیون اتاق زیباتر شده و یکی از مهم‌ترین آن‌ها سرویس خواب کودک و نوجوان می باشد.

خرید تخت خواب دخترانه 

راهنمای خرید سرویس خواب کودک و نوجوان

طراحی و مصالح ساخت سرویس خواب کودک

در طراحی سرویس خواب کودک باید از گوشه‌های پاگیر یا لبه‌های تیز اجتناب کنید چراکه رعایت راحتی و امنیت کودک از هر چیزی بسیار مهم تر می باشد. توجه به نیازهای کودک در سنین مختلف از نکات دیگری است که شما باید در خرید سرویس خواب کودک و نوجوان به آن دقت کنید. ترکیب انواع چوب‌های مختلف در طراحی سرویس‌های خواب کودک می‌تواند منجر به ایجاد زیبایی و طرح‌های دوست داشتنی شود. رنگ‌های روشن در طراحی سرویس خواب کودک باعث می‌شود تا کودک زودتر با آن ارتباط برقرار کرده و با آن انس بگیرد. باید توجه داشته باشید که تمام مواد و مصالحی که در طراحی لوازم و وسایل اتاق کودک به کار می رود باید فرآوری شده باشد، تا باعث ایجاد حساسیت در کودک نشود. اتاق کودک برای او حکم دنیایی را دارد که می‌تواند در آن دنیا بزرگ شده و رشد کند. در اتاق کودک از رنگ‌های شاد استفاده کنید تا اتاق وی جذاب‌تر به نظر برسد. می‌توانید سرویس خواب اتاق کودک را با رنگ‌ها و یا به شکل تم‌های کارتونی مورد علاقه کودک انتخاب کنید که این امر باعث می‌شود تا اتاق کودک به یک اتاق مورد علاقه وی تبدیل شود.

خرید تخت خواب پسرانه

فرش هایی هماهنگ با سرویس خواب کودک

بعد از سرویس خواب مهم‌ترین عنصر اتاق کودک فرش می باشد. بهتر است برای اتاق کودک فرش‌هایی را انتخاب کنید که نرم و دارای کیفیت و دوام بالایی باشد. باید به این نکته توجه کنید که رنگ فرش‌ها باید با رنگ سرویس‌های خواب کودک ست باشد تا نظم بیشتری در دکوراسیون اتاق کودک ایجاد شود. سرویس خواب به گونه ای طراحی شده‌اند که دارای میز تحریر و یا آینه و دراور هستند که به آن ست سرویس خواب می‌گویند. ست سرویس خوب کار شما را برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک راحت می کند. اگر کودک شما در حال حاضر کوچک‌تر از آن است که به میز تحریر یا آینه نیاز داشته باشد می‌توانید در آینده به جای خرید یک سرویس خواب جدید لوازم دیگری را به سرویس وی اضافه کنید. معمولاً کودکان بازیگوش هستند و با سرویس خوب و کلاً وسایل و لوازم خود برخورد مناسبی ندارند بهتر است سرویس‌های خواب آن‌ها را از انواع با کیفیت و برند های معتبر و شناخته‌شده تهیه کنید تا از دوام و کارایی سرویس خواب مطمئن باشید.

 

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز