فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 977 روز پیش
بازدید 2043 بدون دیدگاه

ایده‌های جذاب برای سبک دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال یکی از سبک‌هایی است که امروزه در بین افراد بسیار موردتوجه قرار گرفته است. این سبک گرچه در نگاه اول یک سبک ساده به نظر می‌رسد اما همین سبک مینیمال هم نیاز به کار اساسی دارد و باید در هنگام چیدن آن نکاتی را رعایت کنید.

شاید شما هم همانند برخی افراد تصور کنید که اگر اتاق‌های منزل را به رنگ سفید در آورید و از عناصر هندسی برای تزئین استفاده کنید، سبک دکور شما مینیمالیستی است. اما تنها انجام این کارها دکوراسیون مینیمالیستی را برای شما اجرا نخواهد کرد. به همین دلیل شما باید قبل از اینکه به فکر چیدمان این نوع سبک باشید، در مورد این موضوع تحقیق کنید و اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنید.

با کسب اطلاعات در زمینه سبک دکوراسیون مینیمال شما خواهید توانست ایده‌های خود را همراه با کمی خلاقیت پیاده‌سازی کنید. همچنین قادر خواهید بود وسایلی که در چیدمان شما اضافی هستند به‌راحتی شناسایی کنید و آنها را حذف نمایید.

مهم‌ترین ویژگی‌های سبک مینیمال وجود عناصر قوی، رنگ‌های واضح و فضایی مدرن و تمیز است.

اما سبک مینیمال دکوراسیون چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ این سؤالی است که برای اکثر افراد پیش می‌آید و برخی به‌درستی جوابی برای آن ندارند. این سبک اگرچه ساده است اما همین ساده بودن نیز قانونمند است که باید نکاتی را که در ادامه گفته می‌شود در چیدمان این سبک رعایت شود.

 دکوراسیون مینیمال

عملکرد دکوراسیون مینیمال

اولین نکته در مورد این‌گونه سبک، درک کامل قابلیت‌ها و کاربرد سبک است. علت پرطرف‌دار بودن این سبک هم‌نوع طراحی آن است که روبه‌جلو است. این به این معنی است که در این سبک خبری از افکار فانتزی و خیالات نیست. در این سبک تک‌تک عناصر و وسایل باید به‌گونه‌ای قرار گیرند که کاربردی باشند در غیر این صورت سبک دچار مشکل خواهد شد.

نقش رنگ در سبک مینیمال

یکی از اصول پایه در دکوراسیون‌ها طیف رنگی است که مورداستفاده قرار می‌گیرد. برخلاف دکوراسیون‌های مدرن که بر روی استفاده از رنگ‌های شاد تأکید دارند، در دکوراسیون‌های مینیمال بیشتر روی رنگ‌هایی که خنثی هستند تمرکز وجود دارد. استفاده از رنگ‌هایی که بیشترین شباهت را به یکدیگر دارند باعث خواهد شد تا دکوراسیون شما بهتر دیده شود.

رفع به‌هم‌ریختگی‌ها در دکوراسیون

وسایل از مهم‌ترین ارکان چیدن دکوراسیون هستند. یکی از این وسایل مهم مبل‌ها هستند که باید به بهترین وجه ممکن چیده شوند. اصل و پایه دکوراسیون مینیمال حذف وسایل اضافه و خلوت کردن محیط است. وسایلی که تنها تزئینی هستند یا کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند در ابتدای چیدمان باید از دکوراسیون حذف شوند. درصورتی‌که هنگام حذف وسیله‌ای را دوست نداشتید حذف کنید بهتر است یک مکان بهتر برای آن پیدا کنید.

یکی از مزیت‌های سبک مینیمال حذف وسایل اضافه یا همان به‌دردنخور است.

فرم‌ها و نقشه‌ها را در نظر داشته باشید

ازآنجایی‌که این سبک دکوراسیون مطابق طرح و فرم خاصی چیده می‌شود، ازاین‌رو هر وسیله و عنصری که داخل این دکوراسیون قرار داده می‌شود باید بر اساس همان طرح و فرم اصلی باشد. ایجاد یک دکوراسیون یکپارچه و منظم از اهداف اصلی سبک مینیمالیستی است. در همین راستا شما باید سعی کنید قبل از چیدن، اهداف و ایده‌های خود را به‌صورت متمرکز مشخص کنید.

 دکوراسیون مینیمال

نقش مبل در دکوراسیون مینیمال

همان‌طور که قبل‌تر گفته شد، یکی از وسایل مهم دکوراسیون، سرویس مبل است. اینکه مبل شما مبل کلاسیک باشد یا مبل راحتی مهم نیست. بلکه هدف این است که کدام‌یک به سبک شما نزدیک‌تر است و جلوهٔ بهتری را به نمایش خواهد گذاشت. کیفیت و ضروری بودن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های وسایل در دکوراسیون با سبک مینیمال است.

نقش پارچه‌ها در دکوراسیون‌های با سبک مینیمال

پارچه‌ها را می‌توان یکی از ارکان مهم این سبک دانست که نقش مهمی را ایفا می‌کنند. اینکه در هر فضا و مکانی چه پارچه‌ای با چه رنگی استفاده شود بسیار مهم است. به‌عنوان‌مثال می‌توان از وسایلی که سوزن‌دوزی یا منجوق‌دوزی شده‌اند به‌صورت کاربردی استفاده کرد تا هم دکوراسیون زیباتر دیده شود و هم حس زندگی در فضای دکوراسیون شما حس شود. همچنین در این سبک می‌توانید از سایه‌های مکمل رنگی استفاده کنید تا فضا بهتر دیده شود.

همچنین بخوانید: طراحی دکوراسیون‌های کوچک

نقش پنجره‌ها در دکوراسیون

در کل سبک مینیمال مخالف استفاده از پرده است. به همین خاطر اگر قصد چیدن یک دکوراسیون مینیمال را دارید و اتاق یا خانه شما دارای پنجره است بهتر است فکر استفاده از پرده را از سرتان بیرون کنید. البته اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که برای حریم خصوصی خود اهمیت ویژه‌ای در نظر گرفته‌اید، بهتر است از پرده‌های بلندی استفاده کنید که از سقف تا کف را به شکل کامل بپوشاند.

استفاده از پرده‌های کوچک سبک را دچار اشکال خواهد کرد؛ بنابراین شما در هنگام چیدمان این سبک دو راه بیشتر پیش روی خود نخواهید داشت. استفاده از پرده‌هایی بلند یا عدم استفاده از پرده. مشکل عدم استفاده از پرده را شاید بتوان با پنجره‌هایی با شیشه مات برطرف کرد. با استفاده از این‌گونه شیشه‌ها حریم خصوصی شما نیز حفظ خواهد شد.

کف‌پوش را جدی بگیرید

بتن و چوب اگرچه از انتخاب‌های خوب جهت پوشاندن زمین هستند اما ممکن است استفاده خالی از این دو ماده باعث بی روحی فضا شود. به همین خاطر بهتر است برای جلوگیری از نمایش سرد فضا، از کف‌پوش‌هایی استفاده کنید که بی‌روح بودن کف اتاق را خنثی کند؛ بنابراین در هنگام چیدن دکوراسیون با سبک مینیمالیستی باید حتی کف زمین را نیز در نظر داشت تا موجب تناقض و عدم هماهنگی بین سایر عناصر نشود.

 دکوراسیون مینیمال

اهمیت کفش‌پوش‌ها در دکوراسیون

نتیجه‌گیری

استفاده از سبک مینیمال در دکوراسیون‌ها باعث شده است که این دکوراسیون‌های متفاوت و زیبا بیشتر به چشم بیایند. به همین خاطر امروزه این سبک دکوراسیون طرف‌داران بی‌شماری دارد. استفاده از عناصر کاربردی مهم‌ترین اصل این سبک است. حذف وسایل اضافی باعث خواهد شد که هم فضا خلوت‌تر شود و هم دکوراسیون زیباتری داشته باشیم.

رعایت نکاتی هنگام چیدمان این نوع سبک دکوراسیون باعث خواهد شد که در نهایت از دکوراسیون خود نهایت رضایت را داشته باشید. در این مقاله سعی شد تا مهم‌ترین نکاتی که در چیدن دکوراسیون مینیمال نقش دارند بیان شود. نکاتی از جمله درنظرگرفتن کف‌پوش، مبلمان، پنجره‌ها، طیف رنگی مورداستفاده و نوع پارچه مهم‌ترین ارکان یک دکوراسیون مینیمالیستی است.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز