فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
seo 68 روز پیش
بازدید 103 بدون دیدگاه

انواع فوم برای مبلمان و راهنمای انتخاب بهترین فوم

زمانی که نوبت به انتخاب بهترین فوم برای مبلمان می‌رسد باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. کافی است نیاز مبلمان خود، کاربرد و کارایی آن و همچنین بودجه خودتان را در نظر بگیرید تا بتوانید یکی از بهترین انواع فوم مبلمان را انتخاب کنید. با کمی جستجو در این زمینه به طور حتم به انواع مختلفی از بهترین فوم برای مبلمان از نرم‌ترین تا محکم‌ترین فوم‌ها برخورد می‌کنید. به هنگام انتخاب فوم مورد نیاز خود باید به گواهینامه‌دار بودن فوم، فاقد مواد تخریب کننده اوزون و دوام آن توجه کنید. در ادامه به طور مفصل در مورد انتخاب بهترین فوم مبل توضیح می‌دهیم.

بهترین فوم برای مبل چه ویژگی هایی دارد؟

از آنجایی که فوم مبل‌ها استحکام و چگالی متفاوتی دارند، شما با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید یکی از درجات کیفی فوم‌های حاضر در بازار را انتخاب و خریداری کنید. انتخاب فوم درجه اول مسئله‌ای شخصی است و به نیاز و پول شما بستگی دارد.

اما طبق راهنمای انتخاب بهترین فوم برای مبلمان اصلی‌ترین ویژگی فوم مناسب مبل استحکام و دوام آن خواهد بود. در بخش‌های بعدی ویژگی‌های بهترین فوم را به طور خلاصه شرح می‌دهیم.

انواع فوم مبل

ثبات و استحکام فوم

از کدام نوع مبلمان استفاده می‌کنید؟ آیا مبل چستر دارید یا از سایر انواع مبلمان در منزل خود استفاده می‌کنید؟ به هر حال ثبات و استحکام فوم یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌آید. استحکام بالای یک فوم به این معنا است که فوم داخل مبل شما به راحتی فشرده و کم باد نمی‌شود زیرا ثبات و ماندگاری بالایی دارد. هر چه تراکم فوم مبل بیشتر باشد کیفیت مبل نیز افزایش می‌یابد.

فوم با دانسیته بالا

فوم با دانسیته بالا به دلیل ساختار سلولی فشرده آن بسیار متراکم است به همین دلیل آنها را فوم با چگالی یا دانسیته بالا می‌نامند. در ضمن همین ویژگی انواع فوم مبلمان باعث طول عمر طولانی آنها می‌شود.

فوم پوشش دار شده با داکرون

فوم‌هایی که با پارچه داکرون پوشیده شده‌اند، از مقاومت و ثبات رنگی بالایی برخوردار هستند. به دلیل ویژگی‌های خوبی که این پارچه دارد، برخی تولید کنندگان مبلمان از فوم پوشش‌دار شده با داکرون استفاده می‌کنند.

طول عمرفوم

علاوه بر ویژگی‌های که تا به اینجای راهنما ذکر شده است، طول عمر فوم نیز از ویژگی‌های کاربردی و مهم فوم به شمار می‌آید. اگر دوست دارید فوم مبل شما عمری طولانی داشته باشد، بهتر است از فوم‌هایی استفاده کنید که انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشند.

مقاومت فوم مبل در برابر آتش

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک فوم مناسب برای مبلمان، مقاومت آن در برابر آتش است. در واقع این ویژگی از اصلی‌ترین استانداردهای مهم در دریافت گواهینامه مناسب فوم مبل است. البته نمی‌توان گفت تمام تولیدکنندگان مبلمان از همین فوم استفاده می‌کنند ولی این ویژگی نیز از مهم‌ترین ویژگی‌ها به شمار می‌آید.

بهترین فوم مبل

فوم سرد و گرم چیست؟

به طور حتم از نام این ۲ مدل بهترین فوم برای مبلمان می‌توانید ویژگی‌ها و کارایی آنها را حدس بزنید. فوم گرم در مقایسه با فوم سرد سفت‌تر است و در طول زمان ممکن است حالت فنری یا ارتجاعی خود را از دست بدهد. در حالی که فوم سرد استحکام بیشتری دارد و به همین دلیل ماندگاری و دوام آن نیز بیشتر خواهد بود.

فوم گرم و ویژگی های آن

به خاطر داشته باشید شاید فوم گرم سفت‌تر از فوم سرد باشد اما عمر و دوام کمتری دارد و با گذر زمان گود می‌شود. این مدل فوم‌ها کاربردهای زیادی دارند اما از نظر ماندگاری و دوام خیلی قوی نخواهند بود. ویژگی‌های آنها عبارت است از:

  • نرم
  • تهیه شده در دمای بالا
  • تهیه شده در حرارت مستقیم
  • سفت
  • طول عمر کم
  • دارای فرو رفتگی

فوم سرد و ویژگی های آن

فوم سرد در مقایسه با فوم گرم استحکام و عمر طولانی‌تری دارد. حالت ارتجاعی این فوم باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود، البته فوم سرد نیز همانند فوم گرم نرم است و برای کف و نشیمن مبلمان گزینه خوبی خواهد بود. ویژگی‌های اصلی آن عبارت هستند از:

  • تولید شده در حرارت غیر مستقیم و دمای پایین
  • طول عمر بالا
  • دارای حالت ارتجاعی
  • دارای ۱۸ ماه گارانتی
  • مناسب برای مبل راحتی

چطور فوم سرد را از فوم گرم تشخیص دهیم؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد ۲ نوع از انواع فوم مبلمان در اختیار شما قرار دادیم، می‌توانید فوم سرد را از گرم تشخیص دهید. به منظور تشخیص سفت فوم گرم کافی است بر روی مبلمان مورد نظر خود دست بکشید. در صورتی که سفت باشد فوم آن گرم است اما اگر استحکام آن بیشتر باشد، یعنی فوم مبلمان شما سرد است.

برای ساخت مبلمان فوم سرد بهتر است یا فوم گرم؟

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبلی این راهنما در اختیار شما قرار دادیم، فوم سرد خاصیت ارتجاعی بیشتری دارد و از این بابت گزینه بهتری برای ساخت مبلمان به شمار می‌آید. در صورتی که می‌خواهید مبل شما نرم، راحت و با دوام باشد، باید از فوم سرد در تهیه و تعویض آن استفاده کنید.

انواع فوم در ساخت مبلمان

در ادامه این بخش شما را با انواع فوم مبلمان و بهترین فوم برای مبلمان آشنا خواهیم کرد. در نهایت این شما هستید که با توجه به سلیقه، نیاز، کارایی مبلمان و بودجه خود می‌توانید یکی از انواع فوم‌های زیر را انتخاب و خریداری کنید.

فوم ویژه

به هنگام خرید مبل باید به فوم آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای مثال فوم ویژه یکی از بهترین فوم‌های حاضر در بازار مبلمان است که ویژگی‌های فوم سرد و گرم را دارا خواهد بود. توجه داشته باشید این مدل فوم بیشتر برای مبلمان راحتی و استیل کاربرد دارد.

فوم ویسکوز

برخی فوم ویسکوز را بهترین فوم برای مبلمان می‌دانند زیرا نرم و راحتی این نوع فوم‌ها منحصر به فرد است. البته طبق آمار به دست آمده از متخصصان و کارشناسان نباید این نوع فوم را برای کف مبلمان استفاده کنید زیرا خیلی زود فرو رفتگی آن نمایان می‌شود.

فوم لایکو

فوم لایکو بیش از قسمت‌های دیگر برای دسته و پشت مبلمان کاربرد دارند. در صورتی که از این فوم برای دسته استفاده شود، ماندگاری و طول عمر آن نیز افزایش می‌یابد. در نظر داشته باشید فوم لایکو در انواع چگالی‌ها قابل خریداری و استفاده است. در ضمن هر چه چگالی فوم لایکو بیشتر باشد فشار بیشتری را تحمل می‌کند.

فوم پلی استر فشرده

این مدل فوم نیز بیشتر برای مبل راحتی استفاده می‌شود زیرا در صورت کثیفی یا خیس شدن به راحتی می‌توان آن را تمیز و خشک کرد. ناگفته نماند این فوم در مقایسه با سایر فوم‌ها انتخابی ارزان‌تر است و می‌تواند جایگزین خوبی برای انواع فوم‌های معمولی به شمار آید.

فوم فیبر پلی استر

قصد دارید کف مبل خود را پر کنید یا به فکر تنظیم فوم کوسن آن هستید؟ در صورتی که هدف شما کوسن مبلمان است می‌توانید از فوم فیبر پلی استر استفاده کنید زیرا این نوع فوم بیشتر برای کوسن مناسب است. این فوم فیبر پلی استر نیز همانند فوم پلی استر فشرده از قیمت مناسب‌تری برخوردار است، بنابراین اگر بودجه کمی دارید می‌توانید از این فوم برای مبلمان خود استفاده کنید.

فوم ضد میکروب

اگر به دنبال فومی هستید که در میان انواع فوم مبلمان تراکم متوسطی داشته باشد و برای تشک مبلمان گزینه مناسبی به شمار آید، توصیه می‌کنیم از فوم ضد میکروب استفاده کنید. این مدل فوم گزینه مناسبی برای مبلمانی است که خیلی استفاده نمی‌شود ولی تراکم بالای این فوم شما را شگفت زده می‌کند.

فوم سرد و گرم

فوم سلول باز

همان‌‎طور که از نام این مدل فوم مشخص است، با انتخاب فوم سلول باز شما شاهد سوراخ‌های ریزی بر روی فوم هستید که در واقع هوا از میان این سوراخ‌ها جریان می‌یابد و رد و بدل می‌شود. خبر خوب اینکه اگر فوم سلول باز مبل ال شما خیس شود، خیلی سریع خشک خواهد شد. از این فوم نیز برای تشک مبلمان استفاده می‌کنند.

فوم سلول بسته

فوم سلول بسته برخلاف فوم سلول باز به هیچ وجه رطوبت را جذب نمی‌کند و گران‌تر از سایر فوم‌ها است. با خرید این فوم هرگز نگران خرابی مبلمان خود نخواهید بود. می‌توان ماندگاری و دوام این فوم‌ها در مقایسه با فوم‌های معمولی و ارزان بیشتر است.

فوم نمدی

از فوم نمدی بیشتر در ساخت کوسن مبلمان استفاده می‌شود زیرا جزء نازک‌ترین فوم‌ها به شمار می‌آید و ترکیبات زیر تهیه شده است:

  • پنبه
  • پشم
  • پلی استر
  • سایر ترکیبات

فوم پنبه ای

بدون شک از نام این فوم متوجه می‌شوید که در ساخت فوم پنبه‌ای، بهترین فوم برای مبلمان، از پنبه استفاده شده است. البته به جز پنبه مقداری کتان نیز در این فوم به کار رفته تا ماندگاری آن افزایش یابد.

فوم لایه ای

نام دیگر فوم لایه‌ای، فوم چسبی است که برای مبلمانی که به طور دائم استفاده می‌شود ،گزینه مناسبی خواهد بود. حتی از این فوم برای برای مبل تخت خواب شو نیز استفاده می‌کنند زیرا نرم و راحت است.

فوم فنری

فوم فنری نیز بیشتر از سایر فوم‌ها در مبلمان استفاده می‌شود. در برخی موارد بر روی فوم‌های فنری مقداری فوم پشمی نیز قرار می‌دهند تا کیفیت و دوام آن افزایش یابد.

جمع بندی

اگر از ظاهر مبل خود خسته شده‌اید یا اینکه مبلمان شما به دلایل مختلفی دچار فرورفتگی و گودی شده است، توصیه می‌کنیم به سایت ایران میز سر بزنید تا راه‌حلی برای مشکل مبلمان خود بیابید. خوشبختانه در حال حاضر با وجود انواع فوم‌ها شما می‌توانید براساس بودجه خود بهترین فوم مبلمان را انتخاب و خریداری کنید یا اینکه از خرید مبلمانی جدید نهایت لذت را ببرید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز