فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 586 روز پیش
بازدید 10638 بدون دیدگاه

بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه کدام است؟

بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه کدام است؟

مهم ترین قسمت هر خانه ای آشپزخانه خانه است. زیرا خانم خانه بیشترین ساعات روز خود را در آشپزخانه سپری می کند. همیشه در طراحی فضای داخلی بر روی آشپزخانه فوکوس زیادی می شود. به همین دلیل بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه آن واحد ساختمانی است. چیدمان آشپزخانه اهمیت زیادی دارد و در واقع سلیقه خانم خانه را به نمایش می گذارد. دکوراسیون بر اساس سلیقه افراد تعیین می شود و نمی توان نوعی از چیدمان را بهترین سبک برای آشپزخانه و یا دیگر فضای خانه معرفی کرد. تناسب و هماهنگی کابینت ها با فرش، لوازم روی کابینت، لوستر، اجاق گاز و فر بسیار مهم می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه بر اساس سلیقه های مختلف را معرفی کنیم. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

اهمیت دکوراسیون آشپزخانه بر زیبایی خانه

داشتن بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه لازمه هماهنگ کردن کلیه لوازمی است که در معرض دید هستند. در قدم اول بایستی سبک غالب آشپزخانه را مشخص کرد. به طور مثال سبک مدرن و یا نیو کلاسیک برای آشپزخانه انتخاب می شود یا سایر سبک ها… سپس بر اساس سبک انتخابی بایستی کابینت ها و رنگ آن را انتخاب کرد. انتخاب کابینت بسیار مهم است و چیدمان آشپزخانه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. البته که فضای آشپزخانه در انتخاب نوع کابینت بسیار مهم خواهد بود. مشخص کردن سبک و دکوراسیون آشپزخانه قطعا در انتخاب کابینت منحصر نمی شود.

چنانچه مکان نهار خوری در آشپزخانه انتخاب شده باشد بایستی با توجه به سبک و رنگ کابینت ها میز نهار خوری را انتخاب کرد. چیدن وسایلی چون شلف یا دکوری در آشپزخانه باید بر اساس نوع و رنگ کابینت ها انتخاب شوند. چنانچه در آشپزخانه از فرش استفاده شود بایستی انتخاب آن بسته به فضای آشپزخانه و هارمونی رنگ کابینت باشد.

نکات مهم در داشتن بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه

اگر قصد ساخت خانه ای جدید دارید و یا اقدام به بازسازی آشپزخانه و خانه خود کرده اید توصیه می کنم به موارد ذکر شده در این مطلب توجه کنید. اگر قصد دارید خودتان آشپزخانه را طراحی کنید باید ابتدا موضع خود را مشخص کنید. بهترین دکوراسیون برای اشپزخانه نتیجه دقت در طراحی و رعایت قوانین طراحی است. اگر طراحی آشپزخانه را نیز به دست معمار ساختمان و یا دکوراتور داده اید چه بهتر زیرا آنان کار خود را به درستی انجام می دهند.

قبل از هر چیزی مکان وسایل خود را در آشپزخانه مشخص کنید. جای قرار گرفتن سینک ظرفشویی، یخچال، لباسشویی و … بایستی دقیقا مشخص شوند. حتی قرار دادن میز نهار خوری را نیز در ذهن خود داشته باشید.

فضای پرت و یا خالی را در صورت وجود مشخص کنید. اگر تمایل دارید که بخشی از آشپزخانه خالی از کابینت باشد باید آن را کامل مشخص فرمایید. بر اساس مقدار وسایل و یا استفاده روزانه شما از آشپزخانه فضای وسط و خالی را نیز تعیین کنید.

پس از تعیین مکان و قرار گیری وسایل باید نوع و رنگ دلخواه کابینت و متناسب با خانه را مشخص کنید. اگر آشپزخانه شما در دید نبوده و دارای درب ورودی است می توان از هر سبکی برای آشپزخانه خود استفاده کنید. اما در صورتی که به فضا های دیگر مانند نشیمن و پذیرایی متصل است باید دقیقا بر اساس سبک طراحی شده خانه آشپزخانه را نیز طراحی کنید.

همچنین داشتن بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه لازمه استفاده اصولی از فضا می باشد. فضای آشپزخانه های کوچک استفاده از وسایل کم حجم و کمتری را می طلبد و برای آشپزخانه های بزرگ موضوع فرق می کند. رنگ و مدل کابینت بسیار مهم است و در صورتی که از انتخاب آن پشیمان شوید راهی جز قبول آن ندارید. زیرا در بردارنده هزینه زیادی است همچنین وقت شما ممکن است تا چند ماه هدر رود. در این صورت حتما قبل از انتخاب رنگ و مدل و سبک کابینت آشپزخانه از مدل های متنوع در فضای مجازی دیدن کنید و از متخصصان در این زمینه مشورت بخواهید.

بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه کوچک

آشپزخانه های کوچک باید بر اساس قوانین و اصول دکوراسیون چیده شوند. بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه کوچک بر اساس رنگ ها و وسیله های مجاز و اندازه آنها تعیین می شود. می دانیم که اهمیت آشپزخانه در زیبا جلوه دادن خانه بسیار با اهمیت است.

کوچک بودن فضای آشپزخانه به هیچ عنوان مانع از داشتن یک دکوراسیون شیک نخواهد بود. چنانچه طراحی آشپزخانه کوچک اصولی و با طراحی خاص باشد می توان به راحتی وسایل را در آن چید و از داشتن یک آشپزخانه منحصر به فرد لذت برد. استفاده از رنگ های مشکی و یا قهوه ای برای چیدمان آشپزخانه کوچک به نظر اصولی نیست. زیرا فضا را بسیار کوچک تر نشان خواهند داد. به جای آن ترکیب رنگ سفید و قهوه ای باعث می شود تا آشپزخانه زیبا تر و پر نور تر جلوه کند.

همچنین استفاده از رنگ های طوسی یا سفید و آبی روشن و یا ترکیب آنها برای آشپزخانه های کوچک مناسب می باشند. استفاده از میز های کوچک و یا یخچال های ساید بای ساید و یا مدل فرانسوی برای آشپزخانه های کوچک بهتر از یخچال های دو قلو خواهند بود.

طراحی میز های مخفی و یا پیشخوان های تاشو برای آشپزخانه های کوچک مناسب هستند. استفاده از اپن و یا دیوار برای جداسازی آشپزخانه از محیط نشیمن برای آشپزخانه های کوچک زیاد مناسب نخواهند بود. می توان با استفاده از میز نهارخوری و یا جزیره متحرک این مرز را تعیین کرد.

در این مقاله بخوانید: طراحی دکوراسیون خانه های کوچک

بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه ایرانی

بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه های ایرانی بر اساس سلیقه افراد متغیر است. استفاده از کابینت های شیک و استفاده از وسایل زیاد در آشپزخانه از ویژگی های آشپزخانه ایرانی هستند. اگر سبک خانه مدرن باشد نباید از سیک های دیگر به جز سبک مدرن برای طراحی آشپزخانه استفاده کرد. همیشه آشپزخانه در خانه های ایرانی حرف اول را در طراحی خانه دارد. غالبا در آشپزخانه خانه های ایرانی همیشه پخت و پز براه است و حتی شام و نهار نیز در این محیط صرف می شود. به همین خاطر در طراحی خانه های ایرانی داشتن یک آشپزخانه بزرگ در صورت امکان به کار می برند.

داشتن یک آشپزخانه کلاسیک در خانه ای با فضای فانتزی به نظر غیر حرفه ای می آید. لذا برای داشتن یک فضای دلنشین در آشپزخانه و چیدمان اصولی آن به سبک ایرانی باید به فضای کلی خانه و سبک مورد استفاده در آن توجه کرد. استفاده از وسایل برنزی و طلایی در خانه های ایرانی زیاد است بایستی توجه داشت که ممکن است استفاده از این وسایل برای آشپزخانه بر اساس رنگ و مدل کابینت ها زیبا نباشد.

بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه سفید

آشپزخانه هایی با کابینت و طراحی سفید و طیف سفید یکی از محبوب ترین سبک ها برای دکوراسیون آشپزخانه می باشد. معمولا طراحی، تزیین و چیدمان آشپزخانه سفید ساده و راحت تر می باشد. رنگ سفید رنگی خنثی می باشد که با هر رنگ و ترکیبی به راحتی ست می شود. می توان از هر رنگی برای تزیین اپن آشپزخانه استفاده کرد. البته استفاده از رنگ های برنزی زیاد توصیه نمی شود. ترکیب سفید با رنگ های سیاه، قهوه ای، آبی و طوسی فوق العاده می باشد. رنگ های شاد مانند سبز و زرشکی و سرمه ای نیز زیاد با رنگ سفید ترکیب می شوند.

اگر از دسته کسانی هستید که خیلی زود طراحی و یا رنگ خاصی از نظر شما تکراری می شود توصیه می کنیم از رنگ سفید برای دکوراسیون آشپزخانه و طراحی کابینت ها استفاده کنید. رنگ سفید کابینت ها به فضای آشپزخانه روح و تمیزی هدیه می دهد و در بزرگ تر نشان دادن این محیط نقش مهمی دارد. کابینت های سفید خود را با هر رنگی دیگر که مورد پسند شماست ست کنید و از وسایل تزئینی مختلف استفاده کنید. زیرا دست شما برای انتخاب مناسب و متناسب باز است.

اصول چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه ای تمیز و مرتب همیشه روحیه خوبی به اعضای ساکن خانه مخصوصا خانم ها می دهد. بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه دکوراسیونی است که بر اساس اصول و قوانین چیده شده باشد. در آشپزخانه های بزرگ دست خانم خانه برای چیدن وسایل و انتخاب سایز و نوع آن باز تر است.

به طور مثال استفاده از میز ناهارخوری در آشپزخانه های بزرگ و یا استفاده از جزیره و یا میز کار بسیار مهم است. طراحی بار و یا کافی شاپ کوچک نیز در آشپزخانه های بزرگ امکان پذیر است. استفاده از رنگ های مشکی و قهوه ای و یا هر رنگ دیگر برای کابینت نیز در این آشپزخانه ها مجاز است.

اما آشپزخانه های کوچک موضوع به گونه دیگری است. به طور مثال استفاده از فرش شلوغ و پرکار باعث می شود تا آشپزخانه شما کوچکتر دیده شود. یا استفاده از جزیره در وسط آشپزخانه قطعا کار کردن در آن را برای خانم خانه مشکل خواهد کرد.

پس لازم است برای داشتن یک محیط دلنشین به قبل از هر چیز به فضای آشپزخانه توجه نشان داد. انتخاب نوع وسایل برقی مانند یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، فر و … باید متناسب با یکدیگر و کابینت ها صورت بگیرد. اصول چیدمان آشپزخانه بر این اساس است که باید وسایل آشپزخانه با یکدیگر تناسب داشته باشد. منظور از تناسب به لحاظ بعاد، رنگ و سبک وسایل می باشد.

تزیینات آشپزخانه نیز بایستی بر این اصول صورت بگیرد. استفاده از گلدان ها تزئینی و یا گلدان هایی با گیاهان خوراکی به نظر جذاب خواهند بود. در اصول چیدمان بهترین دکوراسیون خانه به عدم شلوغی و یا خلوتی بیش اندازه آشپزخانه تاکید دارد. به همین دلیل باید حواسمان به چیدن وسایل در آشپزخانه باشد.

طراحی خاص آشپزخانه

امروزه برای خاص تر کردن آشپزخانه طراحی های منحصر به فردی را انجام می دهند. بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه با این طراحی های ساده و صد البته زیبا معنی پیدا خواهد کرد. استفاده از نور مخفی در سقف آشپزخانه و کناف کابینت ها در زیباتر شدن آشپزخانه بسیار موثر هستند. استفاده از نور مخفی در زیر کابینت ها نیز آشپزخانه را لوکس تر و پر نور تر نشان می دهد. استفاده از بین کابینت های شیک و متناسب با رنگ و مدل کابینت ها جلوه خاصی به آشپزخانه می دهند. استفاده از پرده ساده توری سرامیک و یا پارکت های زیبا طراحی آشپزخانه را خاص تر می کنند.

بهترین وسایل تزئینی برای دکوراسیون آشپزخانه

تابلو های زیبا، مجسمه های مناسب و گلدان های ساده بهترین گزینه ها برای تزیین آشپزخانه محسوب می شوند. استفاده از مجسمه های رومیزی کوچک و گلدان های سفید رنگ با گل های مینیاتوری برای فضای آشپزخانه بسیار مناسب می باشند.

در این مقاله بار ها در مورد فرش و ویژگی های آن صحبت کرده ایم. فرش آشپزخانه باید درست در وسط آشپزخانه جای بگیرد و چنانچه از میز نهار خوری استفاده شود بایستی فرش کل میز و صندلی ها را در بر بگیرد. در غیر این صورت تصویری نازیبا آشپزخانه را در بر می گیرد.

بنابراین تزیین آشپزخانه با فرش مناسب نشان از خوش سلیقه بودن خانم خانه دارد. استفاده از پرده زیبا و مناسب با آشپزخانه در زیباتر جلوه دادن آشپزخانه تاثیر مهمی خواهد داشت. استفاده از پرده های شلوغ و سلطنتی و یا کتیبه ها در محیط آشپزخانه اصلا توصیه نمی شود.

در این مقاله بخوانید: اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون

استفاده از جزیره در دکوراسیون آشپزخانه

لازم به یادآوری است که بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه دکوراسیونی خواهد بود که طراحی آن بر اساس قوانین دکوراسیون صورت بگیرد. استفاده از جزیره در اصول دکوراسیون آشپزخانه جایگاه ویژه دارد. اما باید به این مهم اشاره نمود که استفاده از جزیره برای آشپزخانه های کوچک همانطور که گفته شد مناسب نخواهد بود.

جزیره می تواند دکوراسیون شما را متفاوت و شیک جلوه دهد. البته در صورتی که فضای اختصاصی برای آن در نظر گرفته شود. همچنین بایستی متذکر شد که در آشپزخانه های کوچک استفاده از جزیره باعث کوچک کردن بیش از حد فضا می شود. باید از فضا های کوچک نهایت بهره را برد تا طراحی نمره قابل قبولی را دریافت کند.

در صورت استفاده از جزیره می توان بر اساس سلیقه خود و کارایی آن را طراحی کرد. می توان از میز جزیره به عنوان ظرف شویی و یا میز کار استفاده کرد از این قسمت به عنوان نهار خوری و یا میز تزئینی نیز استفاده می شود. در هر صورت بر اساس مدل آشپزخانه و سلیقه افراد طراحی جزیره متفاوت خواهد بود.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

امروزه داشتن یک آشپزخانه مدرن آرزوی همه خانم های جوان است. سبک مینیمال و ساده بسیار مورد استقبال زوج های امروزی است. بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه برای خانه های مدرن و فانتزی همان سبک مدرن است.

برای اجرای سبک مدرن در چیدمان این محیط مهم بایستی به نکات مهمی توجه کرد. انتخاب وسایل و قرار دادن آن یا طراحی کابینت ها تعیین کننده اجرای این سبک می باشند. سبک های مدرن به سادگی و خلوت بودن آشپزخانه توجه دارند. استفاده از وسایل مجلل و پر زرق و برق و استفاده از رنگ های کلاسیک در این آشپزخانه ممنوع می باشند.

وسایل آشپزخانه مانند موکت یا فرش، پرده، یخچال و اجاق گاز و سینک ظرفشویی نیز باید بر اساس این سبک انتخاب شوند. می توان از معمار و یا دکوراتور خانه برای انتخاب وسایل آشپزخانه کمک خواست. البته که در هر نوع آشپزخانه ای مهم ترین فاکتور کابینت می باشد.

تغییر سبک دکوراسیون آشپزخانه

تغییر سبک دکوراسیون آشپزخانه به فاکتور های مهمی بستگی دارد. برای تغییر سبک و طراحی آشپزخانه باید ابتدا به سراغ کابینت های آشپزخانه رفت. اگر از ترکیب آشپزخانه راضی هستید و جایگیری یخچال و سایر وسایل و نحوه طراحی قفسه ها راضی باشید کار شما راحت تر خواهد بود.

می توانید بدنه کابینت ها را در صورت سالم ماندن ثابت باقی گذاشت و درب کابینت ها را به طرح و رنگ دلخواه تغییر داد. البته برای این کار با کابینت ساز حرفه ای مشورت کنید. پس از آن وسایل مورد استفاده مانند پرده، فرش، یخچال و سینک ظرف شویی و همچنین وسایل تزئینی را بر اساس سبک مورد نظر تعویض کنید.

البته تعویض یخچال و اجاق گاز یا فر اجبار نیست و معمولا از طرح های واحدی برای انواع سبک ها استفاده می کنند. مگر اینکه طراحی آشپزخانه بسیار خاص و تخصصی باشد. مثلا از سنگ های خاصی برای طراحی سینگ و یا اپن یا جزیره استفاده شده باشند.

جمع بندی

بهترین دکوراسیون آشپزخانه دکوراسیونی است که اعضای خانواده بودن در فضای آشپزخانه را به دلیل طراحی زیبا دوست داشته باشند. مهم ترین معیار برای انتخاب بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه سلیقه افراد است. پس طراحی و دکوراسیون آشپزخانه باید بر اساس سلیقه افراد و اعضای خانواده مخصوصا خانم خانه صورت بگیرد.

آشپزخانه مهم ترین مکان برای خانواده می باشد و اولین نقطه ای است که بیننده در محیط خانه به آن توجه نشان می دهد. طراحی آشپزخانه اگر بر اساس اصول و مد روز باشد قطعا نظر همه افراد را به خود جلب خواهد کرد.

داشتن یک آشپزخانه مرتب و زیبا و استفاده از وسایل به جا و زیبا در آن نشان از روحیه به روز و شاد اعضای خانواده است. استفاده از هر رنگی در محیط آشپزخانه مجاز است. اما قبل از انتخاب رنگ و بعد از توجه به سلیقه خود به محیط خانه و فضای در اختیار آشپزخانه توجه کنید. طراحی دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه را بر اساس سبک خانه خود و بر اساس فضایی که در اختیارتان است انجام دهید. در غیر این صورت اشپزخانه ای ناهمگون و ناهماهنگ خواهید داشت.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز