فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz.com 3457 روز پیش
بازدید 1060 4 دیدگاه

راهنمای جامع! خرید محصولات چوبی و مبلمان (خانگی و اداری)

راهنمای لغات و اصطلاحات متداول در محصولات چوبی

الان که بیش از ۵ سال از عمر وب سایت ایران میز می گذرد تصمیم گرفتیم راهنمای جامعی در مورد تمامی اصطلاحات و لغاتی که بعضا برای بازدیدکنندگان ناآشنا بوده و یا موادی که مکررا به صورت تلفنی با ما درمیان گذاشته شده تهیه کنیم .

در این راهنما رنگها ، جنس ها و لغاات مصطلح در بازار محصولات چوبی توضیح داده شده و با اضافه شدن محصولات جدید این صفحه راهنما نیز به روز خواهد شد.

سوالات و نظرات خود را در این مورد این راهنما میتوانید توسط فرم پایین با ما در میان گذاشته و در اسرع وقت پاسخ آن را دریافت فرمایید.

موارد عمومی و مشترک

در ابتدا قابل تذکر است که بسیاری از مواردی که کاربران میپرسند در قسمت سوالات متداول سایت پاسخ داده شده. در صورتیکه سوال خود را در این قسمت پیدا نکردید به صفحه سوالات متدوال نیز حتما مراجعه فرمایید.

عرض :

منظور از عرض هر محصول فاصله بین چپ ترین نقطه تا راست ترین نقطه آن محصول میباشد.
عرض، بیشتر برای میز تلویزیون لحاظ میشود (هرچند که برای سایر محصولات مثل میزهای کامپیوتر هم عرض فاکتور مهمی است) و یکی از فاکتور های مهم در قیمت هر میز میباشد . عرض های عرف در بازار از ۷۵ سانتیمتر برای میز های شیشه ای کوچک شروع میشود و در حال حاظر میز های با عرض ۱۶۰ سانتیمتر (مثل : میزهای LCD پشت دار بزرگ مثل مدل ۴۱۲ ) قابل تولید میباشد .
عرض میز با توجه به سایز LCD انتخاب میشود به عنوان مثال برای تلویزیون با سایز ۳۷ اینچ میزهای با عرض ۱۰۰ مناسب هستتند اما برای تلویزیون با سایز ۴۷ اینچ حداقل سایز ۱۲۰ توصیه میشود .

مونتاژ :

به کنار هم قرار دادن و نصب قطعات یک محصول مونتاژ می گویند .بعضی از محصولات داخل سایت مونتاژ شده اند و بعضی دیگر مونتاژ نشده اند و مشتریان می توانند این محصولات را داخل بسته بندی تحویل بگیرند و مونتاژ را خود انجام دهند ویا با پرداخت هزینه ای که مقدار آن در قسمت خرید مشخص شده است ، محصول را مونتاژ شده تحویل بگیرند.

براکت :

براکت نگهدارنده LCD بر روی دیواره میز های پشت دار چوبی است. در حال حاضر امکان نصب براکت بر روی میز های کوتاه شیشه ایی نیز وجود دارد. برای درک بهتر میتوانید به تصویر میز تلویزیون شیشه ایی مدل AP01-B اشاره کرد. قسمت بالای میز (که شامل دو میله افقی و دو میله عمودی است) براکت می باشد.

شیشه سکوریت نشکن :

این شیشه ها معمولا در قطرهای۶، ۸و ۱۰ میلیمتر تولید می شود و نسبت به شیشه های معمولی مقاومت بالاتری در برابر ضربه و تحمل فشار دارند. میز LCD شیشه ایی همگی از این نوع هستند .

CNC :

منظور از CNC طرح هایی است که به وسیله ی دستگاه های CNC بر روی چوب و مصنوعات چوبی حکاکی می شود .در این حالت محصول چوبی خراشیده شده و طرح مورد نظر به شکل فرو رفتگی بر روی آن قرار می گیرد .به عنوان مثال میتوان به عکس میز تلویزیون اپل اشاره کرد که طرح سیب گاز خورده در قسمت سمت راست بالای میز قرار داده شده و یا میز جلومبل و عسلی مدل ۳۰۶ که به صورت جام خور طراحی شده و دور قسمت هایی که جام در آنها آویزان می شود توسط دستگاه CNC حکاکی شده.

وکیوم :

در حال حاظر (زمان نگارش این مطلب ) تنها برخی مدل های جلو مبلی و عسلی به صورت وکیوم تولید می شود.تفاوت مدل های وکیوم با مدل های CNC در این است که روکش محصول در مدل های وکیوم بدون خراشیدگی (حتی در قسمت های فرو رفته و طرح دار میز ) است ولی در مدل های CNC شده روکش محصول (مثلا روکش ملامینه ) توسط دستگاه خراشیده شده و جنس زیر روکش ( مثلا MDF ) قابل مشاهده است. هر چند که در بسیاری از موارد این دو رنگی (منظور رنگ قسمت های روکش دار که مثلا تیره میباشد و رنگ قسمت های MDF که روشن میباشد است )این دو رنگی ایجاد شده در محصول باعث زیبایی بیشتر آن کالا می شود برای درک بهتر لطفا به عکس های میز جلو مبل و عسلی مدل sv123 مراجعه فرمایید.

تفاوت بوفه و استند :

بوفه و استند هر دو نوعی ویترین هستند که برای قرار دادن وسایل و ظروف تزیینی از آن ها استفاده می شود با این تفاوت که بوفه ها درب دار هستند و غالبا در ابعاد بزرگتری نسبت به استندها تولید میشوند.و کاربرد استند ها در بیشتر مواقع برای اشیاء تزیینی و کوچک میباشد اما بوفه ها برای ظروف بزرگتر استفاده می شوند.

مدل های جام خور :

مدل برخی استدها و میز های جلو مبلی است به این صورت که شیارهای نازکی درون برخی قسمت های این محصولات وجود دارد که جام به صورت معکوس درون آن ها قرار می گیرد .برای نمونه می تانید به صفحه ی جزئیات میز جلو مبلی مدل ۳۰۶ و یا استند مدل بار مراجعه فرمایید.

مدل درب ریلی :

مدل درب برخی بوفه ها میباشد به این صورت که به جای استفاده ازلولا برای درب ها از ریل استفاده میشود که این درب ها راحت تر باز و بسته می شوند و در هنگام باز و بسته شدن به فضای کمتری نیاز است مانند بوفه مدل جام خور ریلی.

اجزای سرویس خواب :

هر سرویس خواب موجود در سایت ایران میز از اجزای زیر تشکیل شده است :
یک تخت خواب دو نفره، یک آینه و یک میز و صندلی آرایش و همچنین دو عدد پایتختی .که این اجزا به صورت جداگانه قابل سفارش هستند ( مثلا امکان سفارش تخت و پایتختی بدون میز آرایش امکان پذیر است )

نگین دار :

بر روی بعضی از مدل های میز تلفن نگین هایی طراحی شده است که به این مدل میز تلفن ها نگین دار می گویند مثل میز تلفن مدل دوکشو نگین.

رنگها

ونگه :

به رنگ قهوه ای تیره با طرح چوب است .مانند : میز LCD مدل کمددار

آبنوس :

به رنگ قهوه ای تیره است که درون آن رگه های ظریف قرمز به شکل زیبایی دیده می شود. برای تشخیص بهتر این رنگ به عکس های میز تلویزیون مدل سناتور و همچنین راهنمای رنگ در قسمت سمت راست سایت توجه بفرمایید.

آنتیک :

دو دسته آنتیک تیره و آنتیک روشن تقسیم می شود.آنتیک روشن مایل به کرم رنگ است ولی آنتیک تیره تقریبا به رنگ قهوه ای روشن است در واقع آنتیک تیره روشن تر از ونگه و تیره تر از آنتیک روشن است. برای مشاهده آنتیک روشن به راهنمای رنگها در تصویر کتابخانه مدل پلکانی کمد دار و یا میز تلویزیون مدل F21 مراجعه فرمایید. رنگ آنتیک تیره نیز در تصویر میز تلویزیون مدل مثلث و یا راهنمای رنگها موجود در تصویر کتابخانه مدل پلکانی کمد دار قابل مشاهده است.

راش :

به رنگ کرم طرح چوب می باشد . این رنگ را میتوانید در تصویر میز کامپیوتر مدل کانتر B و یا از قسمت راهنمای رنگها در قسمت سمت راست (زیر منوی اصلی) مشاهده فرمایید.

جویز :

نام دیگر آنتیک است و معمولا منظور آنتیک تیره است.

سفید( لارکس):

لارکس رنگ سفید طرح دار است. برای تشخیص بهتر این رنگ به تصویر میز تلویزیون مدل دایره و یا اپل مراجعه فرمایید.

افرا :

:به رنگ کرم مایل به لیمویی میباشد

جنس ها

MDF :

محصولی از خرده چوبهای نرمی است که بر اثر گرما و فشاری که به آن ها وارد می شود تبدیل به این نوع چوب می شوند. ام دی اف را پس از تولید می توان روکش نمود متداول ترین روکش ام دی اف ملامینه است.

MDF HI GLASS :

هایگلاس نیز نوعی ام دی اف است با این تفاوت که روکش آن با یک لایه پلکسی گلاس پوشانده می شود .پلکسی گلاس نوعی پلاستیک است که ظاهری بسیار شفاف و شبیه شیشه دارد که نسبت به شیشه سبکتر و مقاومتر است.

ملامینه ضد خش :

نوعی روکش ضد خش و مقاوم در برابر آب است که بر روی نئوپان و ام دی اف کشیده می شود.

لترون :

لترون ترکیبی از تخته های چند لایه چوب است.که این تخته ها از چوب نرم ، یا ضایعات خورد شده و تراشه های کارخانه های چوب بری حاصل میشوند. تنوع طرحی لترون از ملامینه کمتر است و ملامینه در برابر خط و خش از آن مقاومتر می باشد .در حال حاضر در سایت ایران میز همه محصولات با روکش ملامینه عرضه می شود.

HPL :

اچ پی ال روکش اداری است و از روکش های معمولی مانند ملامینه مقاوم تر است .مانند میز کامپیوتر مدل ری رویان

نوار PVC :

نوار پی وی سی محصولی است که برای پوشاندن لبه های بریده شده و بدون روکش ام دی اف و نئوپان استفاد ه می شود .نوار پی وی سی از مواد بسیار مقاوم و پلاستیکی تهیه می شود.

نوار کاغذی :

نوار کاغذی محصولی است مانند نوار پی وی سی که برای پوشاندن لبه های بریده شده و بدون روکش ام دی اف و نئوپان استفاد ه می شود با این تفاوت که کیفیت آن به مراتب کمتر از نوار پی وی سی است و در برابر ضربه از نوار پی وی سی بسیار ضعیفتر می باشد.

کامپوزیت :

طرح هایی است به شکل سنگ و یا مواد مشابه که از جنس پلاستیک ساخته شده و معمولا نور پردازی میشوند مانند میز ال سی دی مدل R120

رو کش اچ دی اف :

اچ دی اف همان MDF است با فشردگی و کیفیتی بالاتر از ان و قابلیت فرم دهی مانند استند گیتار

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. مهدی گفت:

    عالی بودو
    خسته نباشید.

    1. iranmiz.com گفت:

      ممنون، لطف دارید.

  2. علی گفت:

    میشه لطفا توضیح بدین ک چه چوبی برای بوفه و کمد و… مناسبن؟ توی بازار نئوپان هست که روش لایه راش کارشده و رنگ شده اما خیلی مات هستن.و یک مدل دیگه که نئوپانه ئ روش ملامینه شده و زیباترن.اما ازطرفی میشنویم که لایه راش با چسب چوب نصب میشه و استحکام بهتری داره نسبت به لایه ملامینه ک پیچ میشه به نئوپان. و از طرفی میشنویم که پریدگی لایه راش بیشتره و ملامینه ضدخشه .از طرفی هم میشنویم اگه راش دچار پریدگی بشه هر جایی قابل تعمیره اما لایه ملامینه که صنعتیه نه. لطفا راهنمایی کنید

    1. iranmiz.com گفت:

      مواردی که اشاره کردید تقریبا همگی درسته اما نکته ایی که اشاره نکردید بقیه جنس هاست. برای بوفه و ویترین کارهای ما از جنس HDF هست که از مقاومت بالاتری نسبت به MDF برخورداره و هم از نظر قابلیت شکل دهی و هم از نظر زیبایی بسیار جنس مناسبی هست.
      برای بقیه کارها مثل کمد بیشتر بازار کاراشون ملامینه هست و این بیشتر بخاطر ۲ دلیله : اول اینکه ملامینه ارزان تر از MDF تموم میشه دوم اینکه حقیقتا کاربرد MDF برای آشپزخانه و محل هاییه که در معرض رطوبت هستن وگرنه از نظر دوام ، استحکام و … برای این کاربرد ها تفاوت زیادی ندارن. هرچند که کار های MDF از هزینه بیشتر و همچنین وزن بیشتری برخوردارن. اما از نظر تقریبا همه مشتری ها کارهای MDF بهتر هستن!!! که متاسفانه نسبت هزینه به کاربرد رو در نظر نمیگیرن.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز