فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1005 روز پیش
بازدید 1647 1 دیدگاه

راهنمای چیدمان ورودی منزل

یکی از پر رفت و آمدترین بخش هر خانه، قسمت ورودی آن است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم طی یک مقاله توضیحاتی پیرامون یک چیدمان مناسب برای ورودی خانه منتشر کنیم. فضاهای مختلف با اندازه‌های متفاوت یک خانه را تشکیل می‌دهند. یکی از این بخش‌ها ورودی خانه است. با رعایت کردن نکاتی هنگام چیدمان وسایل ورودی خانه، دکوراسیون خانه خودش را زیباتر و بهتر نشان خواهد داد. از همین رو اهمیت چیدمان ورودی منزل دوچندان خواهد شد.

چیدمان ورودی منزل

ابعاد و متراژ ساختمان

ابعاد و شکل ورودی در هر ساختمان خاص خودش است. گاهی وقت‌ها فضای ورودی یک خانه بزرگ است و گاهی اوقات در آپارتمان‌های با فضای کوچک فضای ورودی کمتر است؛ بنابراین نتیجهٔ نهایی چیدمان ورودی منزل باتوجه‌به فضا تعیین می‌شود. به همین خاطر شما باید یک چک‌لیست از وسایلی که قرار است در قسمت ورودی چیده شود آماده کنید. با استفاده از چک‌لیست شما می‌توانید در صورت کمبود فضا، وسایل اضافی را حذف کنید.

مکانی برای قرار دادن کفش‌ها

اولین و مهم‌ترین وسیله‌ای که باید در ورودی قرار بگیرد، جاکفشی است. اهمیت جاکفشی به حدی است که عدم وجود آن باعث می‌شود دکوراسیون ورودی ناقص باشد.

از طرفی اولین پوششی که بعد از ورود به منزل کنار گذاشته می‌شود، کفش است؛ بنابراین وجود مکانی برای قرار دادن کفش‌ها بسیار ضروری است. وجود جاکفشی در ورودی باعث می‌شود که هنگام خروج از خانه هم به‌راحتی به کفش‌ها دسترسی داشت. اما سؤال اینجاست که جاکفشی چه مدلی باشد؟

در حال حاضر چندین مدل مختلف جاکفشی وجود دارد که باتوجه‌به سلیقهٔ افراد از آنها استفاده می‌شود. جاکفشی‌ها ممکن است به‌صورت یک میز ساده باشد، یا به‌صورت یک کمد دردار باشد. امروزه جاکفشی‌های دیواری هم ساخته می‌شوند که برای خانه‌هایی با فضای بسیار کم مناسب است.

شما می‌توانید از یک جاکفشی ساده استفاده کنید. البته جدیداً جاکفشی مدرن نیز ساخته می‌شود که علاوه بر جاکفشی بودن، برای دیگر امور نیز می‌توان از آنها استفاده کرد.

چیدمان ورودی منزل

اندازه جاکفشی چقدر باشد

اینکه اندازه جاکفشی چقدر باشد برمی‌گردد به تعداد کفش‌هایی که در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین خاطر در هنگام خرید جاکفشی باید این نکته را در نظر داشت.

نوع کفش‌ها نیز در مهم است

به طور معمول استفاده از چکمه و کفش‌هایی با ساق بلند در زمستان بیشتر است بنابراین جاکفشی باید به‌اندازه‌ای باشد که این مدل کفش‌ها نیز به‌راحتی داخل آن قرار بگیرند.

همچنین وجود درب به مرتب‌سازی کفش‌ها کمک زیادی خواهد کرد و موجب زیباسازی دکوراسیون ورودی خواهد شد؛ بنابراین هنگام چیدمان ورودی منزل باید به سایز جاکفشی توجه ویژه‌ای داشت.

مکانی برای قرارگیری لباس‌ها

دومین پوششی که بعد از ورود به خانه کنار گذاشته می‌شود لباس‌ها است. گاهی اوقات به‌خصوص در فصل زمستان معمولاً به‌خاطر باران و برف لباس‌ها خیس می‌شوند. به همین خاطر نمی‌توان لباس‌ها را بلافاصله در داخل کمد لباس‌ها قرار داد. اینجاست که وجود یک رخت‌آویز موقت در ورودی به کمک می‌آید. برای خشک شدن لباس‌های خیس شده، می‌توان یک رخت‌آویز در کنار جاکفشی قرار داد.

همچنین از رخت‌آویز برای آویزان کردن لباس‌های اضافه مهمان می‌توان استفاده کرد. در هنگام رفتن مهمان‌ها لباس‌ها دم دست خواهد بود.

برای این کار سه گروه رخت‌آویز ساخته شده است. گروه اول رخت‌آویز دیواری است که تعدادی گیره به آن متصل است که لباس‌ها به آن گیره‌ها متصل می‌شود. یکی از خوبی‌های این مدل رخت‌آویز اشغال کردن فضای کمتر نسب به دیگر مدل‌ها است. درصورتی‌که فضای ورودی شما کم است استفاده از این مدل رخت‌آویز بسیار مناسب خواهد بود.

همچنین بخوانید: مهمترین نکات خرید مبل عروس

مدل دوم رخت‌آویز جهت چیدمان ورودی منزل، رخت‌آویز ایستاده است که به طور معمول از چوب یا فلز ساخته می‌شوند. این مدل رخت‌آویز درگذشته بسیار پراستفاده بود و در حاضر نیز کم‌وبیش استفاده می‌شود. از این مدل رخت‌آویز علاوه بر قسمت ورودی خانه، می‌توان در داخل اتاق‌خواب و در کنار تختخواب نیز استفاده کرد.

این مدل رخت‌آویز بیشتر برای آویزان کردن کلاه، شال گردن و چتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سومین مدل رخت‌آویز که نسبت به دو مدل قبلی جدیدتر است، کمد دردار است. این کمدها با درهایی که دارند محتویات داخل را از محیط بیرون مخفی می‌کنند. به‌خاطر استقبال از این مدل کمد، این کمدها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام باتوجه‌به فضایی که قرار است در آنجا قرار بگیرد، باید خریداری شوند.

به‌خاطر داشتن در، هر چیزی را که بخواهید می‌توانید داخل این کمدها قرار دهید.

چیدمان ورودی منزل

قرار دادن یک فرش کوچک در چیدمان ورودی منزل

هنگام چیدمان ورودی منزل می‌توان از یک فرش کوچک نیز برای زیبایی بیشتر استفاده کرد. استفاده از پادری در بیرون و داخل خانه انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. مخصوصاً در فصل‌هایی که بارندگی وجود دارد استفاده از پادری باعث می‌شود که درصورتی‌که کفش‌ها خیس شوند، در پادری بیرون از خانه، آب کفش‌ها گرفته شود و باعث خیس شدن پادری داخل منزل نشود. البته این نکته را باید مدنظر داشت که جنس پادری بیرونی باید خشن‌تر از جنس پادری داخلی باشد.

قرار دادن یک صندلی در کنار جاکفشی

درصورتی‌که در قسمت ورودی به‌اندازه کافی فضا داشتید، می‌توانید برای راحتی در کنار جاکفشی یک نیمکت یا صندلی قرار دهید. از صندلی می‌توانید برای هنگامی‌که کفش‌های خود را می‌پوشید استفاده کنید.

هماهنگی با سایر لوازم خانه

هماهنگی بین وسایل خانه باعث زیباتر شدن خانه خواهد شد. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که جاکفشی با سرویس مبل خانه هماهنگی داشته باشد، دکوراسیون بهتری خواهید داشت. فرقی ندارد که مبلمان شما، مبل راحتی باشد یا مبل کلاسیک، درهرصورت ست‌کردن این وسایل باعث یکدست شدن شکل و ظاهر خانه خواهد شد. همین مورد باعث خواهد شد که شما صاحب یک دکوراسیون بسیار زیبا باشید و از آن لذت ببرید.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا نکاتی برای بهترشدن قسمت ورودی منزل گفته شود. همان‌طور که در جریان هستید یکی از پر رفت و آمدترین بخش‌های هر خانه، قسمت ورودی آن است. به همین دلیل اهمیت چیدمان ورودی منزل بسیار مهم است.

با داشتن اطلاعات کافی و با سلیقهٔ خودتان می‌توانید برای این بخش از خانه هم دکوراسیون زیبایی خلق کنید. دکوراسیون داخلی منزل وقتی زیباتر است که تمام بخش‌های آن متناسب با یکدیگر و هماهنگی داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال هماهنگی بین مبلمان منزل و قسمت ورودی منزل، زیبایی دکوراسیون داخلی منزل را دوچندان می‌کند. ازاین‌رو توجه به‌تمامی قسمت‌های منزل از جمله بخش ورودی باعث شکیل‌تر شدن دکوراسیون خواهد شد.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز