فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1597 روز پیش
بازدید 1401 بدون دیدگاه

چگونه می توان میز و صندلی اداری مناسب را انتخاب کرد؟

چگونه می توان میز و صندلی اداری مناسب را انتخاب کرد؟

شاید برای شما هم مبهم باشد که چگونه می‌‌توان میز و صندلی اداری مناسب را انتخاب کرد؟ یکی از مهم‌ترین ملزومات هر اداره میز و صندلی اداری آن می باشد. باتوجه به این‌ که اداره دارای دکوراسیون خاص خود می‌باشد و با توجه به راحتی کارکنان و در نظر گرفتن سلامتی آنان لازم است از میز و صندلی اداری مناسب برای اداره جات و متناسب با دکوراسیون انتخاب شود در این نوشته می‌خواهیم در مورد چگونگی انتخاب میز و صندلی اداری مطالب مهمی را برای شما قرار دهیم.

دکوراسیون اداری

امروزه دکوراسیون اداری می‌تواند بر بسیاری از موارد مانند فعالیت کارکنان، ارتباط داخلی سازمان‌ها و ادارات، کارایی محیط ، میزان بهره‌وری ، تزیین محیط و غیره تاثیرگذار باشد. به همین خاطر مهم است در دکوراسیون اداری از وسایل اداری مناسب مانند میز و صندلی اداری همراه با جای گذاری و طراحی دکوراسیون به‌صورت زیبا استفاده شود.

عوامل مختلفی وجود دارد که در یک دکوراسیون اداری باید رعایت شود تا ارگونومی خاصی در آن شکل بگیرد که ازجمله آن‌ها می‌‌توان به: یکپارچگی در دکوراسیون ، نوع و موضوع فعالیت در دکوراسیون اداری، افزایش رعایت نکاتی که در سلامت کارکنان مؤثر می باشد، افزایش بهره‌وری ، میزان هزینه مصرفی و دوام وسایل اشاره کرد. نوع مشتریان با توجه به جایگاه اجتماعی و فرهنگی آنان و فضای شفاف مورد اعتماد و صمیمی از دیگر عوامل تاثیر گذار می باشد.

از جمله اجزای مهم دکوراسیون های اداری می‌‌توان به میز و صندلی اداری، صندلی‌های انتظار برای مشتریان ، میز کنفرانس، کمد و قفسه ها ، میز مدیریت،  مبلمان اداری و غیره اشاره کرد.

چگونه می توان میز و صندلی اداری مناسب

صندلی اداری

همان‌طورکه می‌دانید و در ابتدای مقاله عنوان شد یکی از مهم‌ترین ملزومات هر اداره میز و صندلی آن می باشد. انتخاب صحیح میز و صندلی اداری باعث ایجاد راحتی برای کارکنان می‌شود که باید متناسب با دکوراسیون انتخاب شود. در انتخاب صندلی‌های اداری لازم است به چند نکته زیر توجه داشته باشید:

یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب صندلی اداری باید در نظر داشته باشید سلامتی کارکنان می باشد که با انتخاب صحیح این امر محقق می شود. کارکنانی که در ادارات با سیستم رایانه سروکار دارند لازم است از صندلی‌های استفاده کنند که دارای پشتی های قابلیت ارتجاع به سمت عقب باشد. همچنین برای جلوگیری از خم شدن سر برای دیدن صفحه نمایش لازم است صندلی پشت سری داشته باشد. شاید بدانید که بهترین زاویه نشستن در حدود صد و ده درجه می باشد زیرا که در این حالت فشار کمتری به کمر وارد می شود.

صندلی اداری از نظر ارتفاع باید قابل تنظیم باشد، صندلی اداری نباید به گونه‌ای باشد که پای فرد به زمین نرسد یا پاها به سمت شکم جمع شود. در واقع می‌‌توان گفت که صندلی‌های اداری باید به شکل ویژه‌ای برای هر شخص شخصی‌سازی شده باشد تا بتواند به راحتی از آن استفاده کند. صندلی‌های اداری نباید آن‌قدر نرم باشد که شخص در آن فرو برود و امکان جابجا شدن را نداشته باشد.

چگونه می توان میز و صندلی اداری مناسب

میز اداری

همچنین شما برای انتخاب میز اداری مناسب می بایست به برخی از نکات توجه کنید که ازجمله آن‌ها می‌‌توان به این موارد اشاره کرد: فضایی که میز اداری اشغال می کند در ادارات دولتی معمولاً میزهای مختلفی با اندازه‌های بزرگ‌تر و کشوهای بیشتر در نظر گرفته می‌شود و در شرکت‌ها و ادارات خصوصی معمولاً از میزهای ساده و گاهاً مناسب کار گروهی استفاده می شود.

میزهای اداری استفاده شده دارای صفحه‌ای از جنس ورق های چوبی و نئوپان بوده که سبک‌تر و ارزان‌تر می باشد و استفاده از صفحه ام دی اف باعث می‌شود که میز اداری سنگین‌تر شود. از دیگر روکش ها نیز می‌‌توان برای میزهای اداری استفاده کرد که از جمله آن‌ها به ملامین پلی گلاس و های گلاس اشاره کرد. نوع میز اداری به‌صورت خطی و عام باشد.

در این مقاله بخوانید: نکات کلیدی در مورد خرید صندلی اداری

راهنمایی در خرید میز و صندلی اداری

در خرید میز و صندلی اداری لازم است برخی از نکات را رعایت کنید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. شکل صندلی اداری باید حالت اس مانند داشته باشد. استفاده از متریال مناسب در ساخت کفی و پشتی صندلی ضروری به نظر می‌رسد. بهتر است صندلی‌هایی را انتخاب کنید که ضد عرق بوده و پشتی صندلی به گونه‌ای باشد که لباس فرد پس از مدتی طولانی به صندلی نچسبد.

امکان خم شدن صندلی به عقب تا زاویه صد و ده درجه وجود داشته باشد. برخی از میزهای اداری قابلیت تبدیل شدن به میزهای کنفرانسی را نیز دارند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. میز و صندلی اداری به گونه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌‌توان به میز و صندلی‌های مدیریتی، کنفرانسی، کارمندی، پذیرش و انتظار اشاره کرد.

نکات انتخاب میز و صندلی مناسب فضای اداری

برای طراحی یک محیط اداری باید با خلاقیت و نوآوری محیط را بررسی نمود تا بتوان در تمامی نقاط آن انرژی مثبت ایجاد کرد. میز و صندلی مناسب اداری برای انجام کارهای روزمره کارکنان بسیار حائز اهمیت می‌باشد. میز و صندلی اداری جزو مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون اداری محسوب شده که می‌بایست به‌صورت کاملاً مناسب و استاندارد انتخاب شود. خصوصیات ظاهری صندلی و میز اداری را نباید نادیده گرفت چرا که اهمیت زیادی دارد. ارتفاع میزهای اداری باید به گونه‌ای باشد که بتوان با صندلی‌های مناسبی که در پشت آن واقع می شود ساعت‌های زیادی مشغول به کار در اداره‌ها شد.

همچنین صندلی‌های استاندارد باید ارتفاع و پشتی قابل تنظیمی داشته باشد.

به صورت کلی این‌که کارمندان مجبورند ساعت زیادی را بر روی صندلی‌های اداری بنشینند انتخاب یک صندلی مناسب باعث می‌شود تا خستگی کارمندان بهبود پیدا کرده و کارائی و بازده آن‌ها افزایش پیدا کند.

برای شما نیز ممکن است بارها پیش آمده باشد که در قسمت‌های شانه، دست و گردن خود پس از چند ساعت نشستن پشت میز رایانه دردهایی را حس کرده باشید که با انتخاب میز و صندلی مناسب می‌توانید این دردها را از خود دور کنید. از آنجایی‌که انتخاب میز و صندلی اداری تاثیر زیادی بر دکوراسیون محیط کار داشته که این امر باعث افزایش بازدهی می شود در ادامه می‌خواهیم به برخی از نکات اشاره کنیم که شما می‌توانید با رعایت آن‌ها یک انتخاب صحیح‌تری داشته باشید:

 بهتر است پشتی صندلی‌ها دارای انحنای مناسب باشد تا گودی کمر را به‌خوبی پوشش دهد.

کفی و پشتی صندلی‌ها باید جنس مناسبی داشته باشد به صورتی که کارمند عرق نکند. پشتی صندلی هایی که برای نگارش استفاده می شوند بهتر است کمی مایل به جلو باشد و زاویه‌ای حدود هشتاد درجه برای فرد را در نظر بگیرد.

صندلی‌هایی که برای کار با سیستم رایانه استفاده می‌شود بهتر است کمی مایل به عقب باشد تا بتواند زاویه‌ای حدود صد و ده درجه برای افراد را تشکیل دهد. صندلی‌های خوب صندلی‌هایی می‌باشند که دارای پشت سری مناسبی هستند.

صندلی‌های اداری مناسب لبه نشیمنگاه آن‌ها گرد بوده که این امر باعث راحتی کارمند می شود. صندلی‌های اداری باید قابل تنظیم باشد تا کارمند بتواند طبق قد خود آن را تنظیم نماید. همچنین صندلی اداری بهتر است خیلی نرم نباشد به این معنا که کف صندلی نرم و راحت باشد ولی نه به اندازه یک مبلمان که فرد درون آن فرو برود، این امر باعث اختلال در خون‌رسانی می‌شود.

صندلی مناسب باید امکان حرکت و چرخش را داشته باشد تا بتواند از خستگی کارمند پیشگیری کند. مبلمان انتخاب شده باید به گونه‌ای باشد که با سایر اجزای محیط تناسب داشته تا افراد با مشاهده کردن دکوراسیون محیط کار جذب آن شوند. شما بهتر است از میان مبلمان متنوعی که در بازار وجود دارد مبلمانی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده حرفه و تخصص شما باشد. طراحی صندلی باید به گونه‌ای باشد که با نشستن صحیح بر روی آن گردش خون در بدن بدون مشکل انجام شود.

تاثیر میز و صندلی مناسب بر کارمندان

شاید تاثیر میز و صندلی‌های مناسب اداری را نادیده بگیرید اما باید توجه داشته باشید میز و صندلی‌های مناسب اداری باعث نظم بخشیدن به محیط شده که این امر باعث کاهش خستگی کارمندان می شود. همچنین انتخاب میز و صندلی مناسب نقش مهمی در محیط کار دارد. در طراحی میز و صندلی اداری توجه کردن به نکات پزشکی که برای سلامتی کارمندان ضروری می باشد از واجبات است که این امر باعث جلوگیری از ناراحتی‌هایی مانند دیسک کمر می شود.

استفاده از میز و صندلی مناسب اداری باعث افزایش بازده مغزی کارمندان می شود. میز و صندلی‌های امروزی و مدرن فضای های کمتری را در بر می‌گیرند و باعث افزایش بهره‌وری از فضاهای اداری می‌شوند. امروز میز و صندلی‌های اداری با طرح و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد. شما می‌توانید برای خرید از یک مکان مناسب که منبع میز و صندلی اداری می‌باشد دیدن کنید تا بتوانید بنابر سلیقه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت‌ ایران میز از قیمت و کیفیت اجناس باخبر شوید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز