فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 992 روز پیش
بازدید 855 بدون دیدگاه

تأثیر مبل در فضای دکوراسیون داخلی

امروزه یکی از اجزای جدانشدنی هر دکوراسیونی مبل‌ها هستند. به همین خاطر تأثیر مبل در فضای دکوراسیون داخلی بسیار محسوس است. استفاده از مبل باعث می‌شود که فضای داخلی خانه از حالت بی روحی در آید و فرد در آن احساس راحتی کند. به همین خاطر در هنگام خرید مبل باید به اهمیت آن توجه ویژه‌ای داشت.

دلچسب کردن محیط به‌وسیله مبل باعث خواهد شد تا افراد هنگام نشستن یا استراحت کردن احساس خوبی پیدا کنند و باعث تأثیرگذاری خوبی بر روی عواطف افراد شود. البته باید این نکته را نیز در ذهن داشت که مبل‌ها همان قدر که باعث به‌وجودآمدن فضای آرامش‌بخش در محیط خانه می‌شوند همان قدر نیز باعث بی‌روح شدن یا ایجاد فضای خسته‌کننده و تکراری خواهند شد. برای جلوگیری ازاین‌گونه مشکلات باید میزان تأثیر مبل را در فضای خانه سنجید و با رعایت اصولی خاص تأثیرات منفی آنها را کاهش داد. در ادامه مقاله تا انتها همراه ما باشید.

تأثیر مبل در فضای دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون را در نظر بگیرید

اولین کار در سنجش میزان تأثیر مبل در فضای دکوراسیون داخلی درنظرگرفتن سبک دکوراسیون است. انتخاب مبل بر اساس سبک چیدمان دکوراسیون بسیار مهم است. به همین جهت در قدم اول شما باید فضایی را که قرار است در آن مبل گذاشته شود را در نظر بگیرید و طبق فضا و سبک دکوراسیون نسبت به خریدن مبلمان اقدام نمایید. هرچقدر که میزان هماهنگی و تناسب بین مبل و دکوراسیون بیشتر باشد، تأثیری که بر روی محیط می‌گذارد بیشتر است.

به‌عنوان‌مثال چنانچه سبک دکوراسیون خانه به‌صورت کلاسیک است و گچ‌بری زیادی دارد، بهتر است از مبل کلاسیک در دکوراسیون خود استفاده کنید. لوازم چوبی زیاد و آینه‌های قدی چوبی نیز دلیل دیگری برای خرید مبل کلاسیک است. این مبل به‌راحتی با دکوراسیون‌های سنتی هماهنگ می‌شود و زیبایی خاصی را به وجود می‌آورد. پس به‌خاطر داشته باشید که در اولین مرحله باید سبک دکوراسیون را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید مبل کنید.

تناسب بین سبک‌ها را تاحدامکان به یکدیگر نزدیک کنید.

استفاده از سبک‌های مختلف در دکوراسیون باعث می‌شود فضاهای مختلفی به وجود آید. به همین جهت تا جایی که امکان دارد باید سبک دکور مبلمان نزدیک به دکوراسیون کلی باشد. به‌عنوان‌مثال هنگامی که شما مبل‌های خود را به‌صورت قرینه بچینید دکوراسیون شما به سبک کلاسیک نزدیک‌تر است. به همین خاطر شما باید در هنگام خرید مبلمان، تناسب را هم در نظر داشته باشید. حتی تعداد مبل استفاده شده و انتخاب نوع آن نیز در این مورد بسیار مهم است. درصورتی‌که شما در خانه خود دکوراسیون را به سبک مدرن چیده‌اید بهتر است از مبلمانی استفاده کنید که زاویه‌دار باشند.

تأثیر مبل در فضای دکوراسیون داخلی

بافت مبلمان را جدی بگیرید

بافت مبلمان را می‌توان یکی از عوامل تأثیرگذار دانست. این عامل در نهایت باعث می‌شود آرامش و احساس خوبی در افراد و فضا ایجاد شود. به همین خاطر در هنگام چیدمان دکوراسیون نباید از آن غافل شد. هرچقدر که بافت مبلمان به دکوراسیون نزدیک‌تر باشد، حس آرامش بیشتری در افراد ایجاد خواهد شد؛ بنابراین در هنگام خرید مبل و چیدن دکوراسیون باید بافت مبلمان را نیز در نظر داشته باشید.

همچنین در هنگام چیدن مبل‌ها این نکته را در نظر داشته باشید که اگر وسایل چوبی زیادی در دکوراسیون خود استفاده کرده‌اید، استفاده از مبل منجر به تیره دیده‌شدن فضای خانه و در نهایت باعث کم شدن تأثیر مبل در فضای دکوراسیون داخلی خواهد شد. درصورتی‌که دوست دارید دکوراسیون شما تیره نباشد باید تعداد وسایل چوبی را به حداقل برسانید.

استفاده از پارچه رنگی بر روی مبل باعث روشن‌تر شدن فضا می‌شود.

درصورتی‌که امکان کم کردن وسایل را نداشته باشید بهتر است از پارچه‌های رنگی جهت بهترشدن دکوراسیون خود استفاده کنید. استفاده از این پارچه‌ها باعث می‌شود که رنگ‌های تیره جذب شوند و دکوراسیون شما روشن‌تر دیده شود.

علاوه بر این درصورتی‌که فضای داخلی خانه شما نورگیری خوبی داشته باشد، جذابیت و زیبایی مبلمان دوچندان خواهد شد. نورگیری مناسب همراه با استفاده از پارچه‌های رنگی محیطی بسیار زیبا را برای شما فراهم خواهد کرد.

تأثیر مبل در فضای دکوراسیون داخلی

استفاده از چندین مدل مبل در چیدمان دکوراسیون

یکی دیگر از راه‌های مؤثر در خاص کردن دکوراسیون، استفاده از چندین مدل مبل در داخل دکوراسیون است. تأثیر مبل در فضای دکوراسیون داخلی با استفاده از چند نوع مبل نمایش بهتری خواهد داشت. اما برای چیدن مبلمان مختلف داخل دکوراسیون باید در ابتدا ظرفیت فضایی را که قصد چیدن مبلمان را در آنجا دارید بسنجید. سنجیدن قبل از چیدن باعث می‌شود که شما از عاقبت کار خودآگاه باشید و در هنگام چیدن سردرگم نشوید.

بعد از سنجش میزان فضای موجود، مدل‌هایی را که مدنظرتان است را باید انتخاب کنید. این مورد به سلیقه و نوع دکوراسیون داخلی شما دارد. تصمیم نهایی در این مرحله با خودتان است که مثلاً مبل جلوی تلویزیون از چه نوعی باشد یا مبلی که داخل پذیرایی قرار است استفاده شود چه مدلی باشد.

درصورتی‌که دکوراسیون شما از نوع مدرن باشد شما می‌توانید برای زیباتر شدن دکوراسیون خود، در جلوی تلویزیون از مبلمان مدرن استفاده کنید. برای دیگر قسمت‌ها نیز می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خود از دیگر مدل‌ها و سبک‌های مبل استفاده کنید.

 نتیجه‌گیری تأثیر مبل در فضای دکوراسیون داخلی

یکی از وسایل مهم در خانه‌های امروزی مبل است که موجب زیباتر شدن محیط می‌شود. داشتن تأثیر مبل در فضای دکوراسیون داخلی به حدی است که این وسیله را یکی از ارکان مهم هر دکوراسیون کرده است. تقریباً در تمام دکوراسیون‌های امروزی مبل وجود دارد. همان‌طور که خرید تختخواب و خرید میز ناهارخوری مشکلات و سختی‌های خودشان را دارند، مبلمان نیز دارای سختی‌های مخصوص به خودش است.

به‌خاطر تأثیرگذاری مستقیم این وسیله باید هنگام چیدمان وقت بیشتری برای آن در نظر داشته باشید. انتقال احساس خوب و آرامش به افراد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مبل است. در این مقاله سعی شد تا راهکارهایی جهت بهترشدن دکوراسیون گفته شود.

راهکارهایی که انجام هر کدامشان باعث می‌شود دکوراسیون داخلی منزل زیباتری داشته باشید. در نظر گرفتم بافت مبل، تناسب بین مبل و سایر وسایل دکوراسیون، سبک چیدمان از جمله نکاتی بود که در این مقاله به توضیح آنها پرداخته شد. رعایت هرکدام از این عوامل در نهایت باعث بهترشدن و زیبایی بیشتر دکوراسیون و آرامش بیشتر هنگام استفاده از مبلمان می‌شود.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز