فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1040 روز پیش
بازدید 910 بدون دیدگاه

مهم‌ترین نکات خرید مبل عروس

خرید مبل عروس یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در هنگام ازدواج رخ می‌دهد. ازآنجاکه یکی از وسایل مهم و تأثیرگذار در دکوراسیون منزل، مبل است؛ به همین خاطر این خرید با وسواس بیشتری انجام می‌شود. تازه عروسان در هنگام خرید مبل، باید توجه ویژه‌ای روی جزئیات داشته باشند تا مبلمان خریداری شده بیشترین هماهنگی را با سبک دکوراسیون آنها داشته باشد. به‌طوری‌که بعد از خرید عدم هماهنگی بین وسایل موجب خراب‌شدن دکوراسیون و در نهایت نارضایتی از وضع به وجود آمده نشود. در این مقاله نکاتی پیرامون همین موضوع گفته خواهد شد.

درنظرگرفتن نکاتی همچون نوع مبل، هماهنگی بین وسایل، رنگ مبل، چوب مبل، پارچه مبل و فضایی که قرار است مبل در آن قرار بگیرد در نهایت باعث یک خرید خوب و رضایت‌بخش خواهد شد. ازاین‌رو بهتر است که قبل از خرید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید تا در هنگام خرید تمام موارد و جوانب را در نظر داشته باشید.

خرید مبل عروس

انواع مبلمان عروس

در هنگام خرید مبل عروس اینکه چه مدل مبلی خریداری شود، بستگی به انتخاب عروس خانم خواهد داشت. به‌طورکلی در حال حاضر سه مدل مبل موردتوجه تازه عروسان است. مبل سلطنتی، مبل راحتی و مبل متشکل از دو نوع قبلی.

مبل سلطنتی یا کلاسیک به‌خاطر دوام خوبی که دارند بسیار موردتوجه هستند. این‌گونه مبل‌ها مناسب مراسم‌های مختلف هستند. همچنین برای کسانی که علاقه‌ای به شلوغی بیش از حد خانه ندارند و یا با کمبود فضا مواجه هستند خرید مبل کلاسیک انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

مبل راحتی برای کسانی که مبل را بیشتر برای راحتی می‌خواهند یا تجمل‌گرایی، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. مبل‌های مدرن و اسپرت اکثراً در دسته مبل راحتی قرار می‌گیرند.

مبل متوسط انتخاب دیگری است که در بین گزینه‌های انتخابی تازه عروسان قرار دارد. برای کسانی که با کمبود جا مواجه هستند و نمی‌توانند هم‌زمان از دودست مبل راحتی و کلاسیک در منزل خود استفاده کنند، خرید این‌گونه مبل انتخاب خوبی خواهد بود.

هماهنگی بین مبلمان و دیگر وسایل خانه

یک دکوراسیون خوب، دکوراسیونی است که وسایل آن با هم تناسب و هماهنگی داشته باشند. مبلمان عروس نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای همین هنگام خرید مبلمان عروس، باید به این نکته نیز توجه داشت که بین مبلمان و دیگر وسایل خانه هماهنگی باشد و به‌اصطلاح با یکدیگر ست شوند.

وقتی‌که مبلمان منزل با دیگر وسایل هماهنگی داشته باشند، دکوراسیون منزل زیباتر خواهد شد. پس در هنگام خرید نوع و حتی رنگ وسایل دیگر منزل در انتخاب مبل نیز تأثیرگذار خواهد بود.

همچنین بخوانید: نکاتی که هنگام خرید مبل تخت خواب شو باید رعایت کرد

خرید مبل عروس برای خانه‌ای با فضای کم

رشد بیش از حد جمعیت شهرها باعث شده است که فضای خانه‌ها و آپارتمان‌های جدید نسبت به گذشته کمتر باشد. از طرفی به‌خاطر مشکلات اقتصادی ابتدای ازدواج زوج‌های جوان ترجیح می‌دهند که در خانه‌های کوچک زندگی کنند. به همین دلیل خرید وسایل جهیزیه از جمله خرید مبلمان عروس باید با رعایت نکاتی انجام شود.

خرید وسایل با اندازهٔ متناسب با فضای موجود در منزل باعث می‌شود چیدن دکوراسیون خانه هم راحت‌تر انجام شود و در هنگام چینش مشکلی پیش نیاید. از طرفی یک‌دست بودن وسایل و هماهنگی با فضای خانه زیبایی دکوراسیون را چندین برابر خواهد کرد. ازاین‌رو بهتر است در هنگام خرید مبل‌هایی خریداری شود که ساده باشند یا بدون دسته و انحنای خاصی باشند. به‌طوری‌که در هر نقطه‌ای بتوان از آن استفاده کرد.

به‌عنوان‌مثال خرید مبل ال برای منازل با فضای کم بسیار مناسب است. به همین خاطر از فضای موجود بهترین استفاده خواهد شد و مشکلی بابت به‌هم‌ریختگی و کمبود جا هنگام چیدن مبل به وجود نخواهد آمد.

خرید مبل عروس

جنس مبل در هنگام خرید مبل عروس

جنس مبل یکی از نکات بسیار مهم است که در هنگام خرید باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. از جمله مواردی که هم در قیمت مبل و هم در دوام آن و زیبایی آن تأثیر دارد، جنس مبل است. یکی از مهم‌ترین موادی که در ساخت مبل کاربرد دارد، چوب است. اینکه چوب مبل از کدام چوب باشد نیز در طراحی و قیمت مبل تأثیرگذار است. در حال حاضر پراستفاده‌ترین چوب‌ها در تولید مبل، چوب درخت گردو، چوب درخت راش، چوب افرا، چوب روسی هستند.

استفاده از چوب‌های بی‌کیفیت باعث خراب‌شدن و کاهش طول عمر مبل خواهد شد. رنگ چوب را هم می‌توان به‌عنوان فاکتوری در هنگام خرید عنوان کرد. به‌طوری‌که اگر رنگ چوب مبل با سایر وسایل چوبی خانه هماهنگی داشته باشد، دکوراسیون داخلی منزل زیباتر به نظر خواهد رسید.

در هنگام خرید کیفیت پارچه استفاده شده در مبل را هم در نظر بگیرید.

یکی دیگر از موارد موردتوجه جنس پارچهٔ مبل است. در هنگام خرید مبل عروس به یاد داشته باشید که نوع پارچه بسیار مهم است. مبلی که با پارچهٔ آن مدام لکه‌دار نشود و یا هنگام تمیزکردن در مدت‌زمان کوتاهی لکه‌های آن تمیز شود، خرید خوبی خواهد بود.

مهم‌ترین پارچه‌هایی که در حال حاضر در صنعت مبل‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرند، پارچه پشمی، مخمل، نخی، ساتن، مازراتی و چرم هستند. در کنار نوع پارچه، تراکم پارچه نیز مهم است. پارچه‌هایی با تراکم کمتر زودتر خراب می‌شوند و در نتیجه شما مجبور به تعویض سریع آنها خواهید شد.

هماهنگی بین پارچه‌های مبل با پرده‌های خانه و یا فرش خانه، یکی دیگر از عوامل زیبا دیده‌شدن فضای داخلی خانه خواهد بود.

خرید مبل عروس

مبل عروس چه رنگی باشد

به طور معمول کسانی که تازه ازدواج کرده‌اند و به‌قول‌معروف زوج‌های جوان، به رنگ‌های شاد و روشن بیشتر علاقه نشان می‌دهند و ترجیح می‌دهند که وسایل خانه از جمله مبلمان منزلشان رنگ شاد داشته باشد. زیرا این رنگ‌ها به طور معمول فضای خانه را آرامش‌بخش‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند؛ بنابراین یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید مبل عروس باید در نظر گرفت رنگ مبل است.

نتیجه‌گیری

خرید مبل عروس یکی از کارهای سخت ایام عروسی است. به طور معمول زوج‌های جوان به دنبال انتخاب بهترین وسایل جهت شروع زندگی مشترکشان هستند. اینکه چه مبلی برای تازه عروسان مناسب است ملزم به دانستن نکاتی است که در این مقاله تا حد توان سعی شد گفته شود.

خرید با کمک رعایت نکات گفته شده باعث می‌شود، خرید خوبی داشته باشید و احساس رضایت شما را به بالاترین حد برسد؛ بنابراین در هنگام خرید توجه به نکاتی همچون جنس مبل، درنظرگرفتن فضای قرارگیری مبل و هماهنگی بین مبل و دیگر وسایل ضروری است.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز