فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1055 روز پیش
بازدید 1658 بدون دیدگاه

راهنمای خرید صندلی کامپیوتر برای خانه و اداره

راهنمای خرید صندلی کامپیوتر برای اداره

صندلی کامپیوتر از مهمترین وسایل هر سیستم خانگی یا اداری است که باید در هنگام خرید آن نهایت دقت را به کار برد. به دلیل نشستن طولانی مدت فرد روی این گونه صندلی، سلامتی فرد بسیار مورد توجه است. در این مقاله قصد داریم تا مهمترین نکات خرید صندلی کامپیوتر را برای شما بازگو نماییم.

هنگام خرید صندلی کامپیوتر به چه نکاتی باید توجه داشت؟

خرید صندلی کامپیوتر برای خانه

امروزه نشستن طولانی مدت جلوی کامپیوتر یک امر طبیعی شده است. برنامه نویسی، بازی کردن و یا تایپ کردن از جمله کارهایی است که ممکن است ساعت‌ها آن را انجام دهید بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید. اما نشستن طولانی مدت ممکن است مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. از جمله مشکلاتی که می‌توان به اشاره داشت، کمر درد، احساس درد در ناحیه گردن، مچ دست‌ها و حتی پاها است. استفاده از یک صندلی استاندارد تا حد زیادی می‌تواند این مشکلات را کاهش دهد. بنابراین در کنار درست نشستن پشت سیستم، داشتن یک صندلی کامپیوتر مناسب بسیار حایز اهمیت است؛ زیرا پای سلامتی شما در میان است.

راهنمای خرید صندلی کامپیوتر برای اداره

خرید صندلی برای اداره

این روزها تمام شرکت‌ها و ادارات در کنار منازل، به سیستم‌های کامپیوتری مجهز هستند و نیاز به داشتن صندلی کامپیوتر یکی از موضوعات اصلی هر شرکتی و سیستم خانگی است. خرید صندلی با کیفیت و مستحکمی که بتواند نیازهای کاربر و کارمندان شرکت را برطرف کند یکی از اولویت‌های مهم است. هماهنگی بین صندلی و مبل راحتی نیز جهت دکوراسیون بهتر باید در نظر گرفته شود. برای خرید صندلی کامپیوتر یا صندلی اداری باید نکاتی را مد نظر داشت که در ادامه به تشریح کامل آن‌ها خواهیم پرداخت.

به طور کل، هنگام خرید صندلی اداری باید جنس آن، استحکام، استفاده آسان و راحت را در نظر بگیرید.

ارگونومی صندلی کامپیوتر

تکیه گاه صندلی

پهنای استاندارد تکیه گاه معمولا بین ۳۰ تا ۴۸ سانتیمتر است. تکیه گاه باید قابلیت تنظیم شدن را نیز هم به جلو و به عقب داشته باشد تا فرد بتواند با توجه به نیاز خودش آن را تنظیم نماید.

داشتن قفل ایمنی نیز یکی از فاکتورهای مهم است که تکیه گاه را در حالت استاندارد نگه دارد و از خروج آن از حالت تعادل جلوگیری نماید.

قعر و عرض صندلی

قعر که قسمت نشیمنگاه صندلی است، باید پهنای مناسبی داشته باشد. کوتاه یا بلند بودن این قسمت باعث می‌شود فرد احساس خوبی هنگام نشستن روی صندلی نداشته باشد و بعد از مدت کوتاهی خسته شود و کارهایش نیمه کاره بماند. اندازه استاندارد این قسمت معمولا بین ۴۳ تا ۵۰ سانتیمتر است. در کنار قعر، عرض صندلی نیز دارای اهمیت است به طوری که اگر این قسمت دارای پهنای کمی باشد، فرد هنگام نشستن روی صندلی به شدت احساس خستگی مفرط خواهد کرد.

پوشش دادن ناحیه کمر

یکی از قسمت‌های مهم صندلی، داشتن فرورفتگی در قسمت بالایی و برآمدگی در قسمت پایین پشتی صندلی است. به خاطر منحنی بودن کمر، نشستن پشت صندلی که صاف است، موجب آسیب رسیدن به ستون فقرات می‌شود. تو رفتگی و برآمدگی باعث می‌شود فرد هنگام نشستن طولانی مدت و تکیه دادن به تکیه گاه صندلی احساس خستگی نخواهد کرد و باعث صدمه دیدن ستون فقراتش نخواهد شد.

راهنمای خرید صندلی کامپیوتر برای اداره

جنس صندلی کامپیوتر

جنس صندلی یکی از فاکتورهای خرید صندلی اداری یا صندلی کامپیوتر است. به دلیل نشستن طولانی مدت روی صندلی جنس روکش صندلی از اهمیت بالایی برخورد است. روکش صندلی باید وظیفه‌ی جذب رطوبت را در کنار استحکام بالا به خوبی انجام دهد. از این رو جنس روکش صندلی در هنگام خرید صندلی باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال در صورتی که جنس روکش صندلی از جنس چرم باشد، باید در روی آن شیارهایی به منظور جریان راحت‌تر هوا وجود داشته باشد. داشتن شیار روی روکش چرمی جریان هوا را بهتر و باعث عدم افزایش دما و اذیت شدن فرد می‌شود.

همچنین بخوانید: سایز انواع تخت خواب، انواع مبل شرکتی

ارتفاع صندلی کامپیوتر

ارتفاع صندلی یکی از مهمترین فاکتورهای خرید شما باید باشد. خرید یک صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع بهترین گزینه برای شما است. در صورت تنظیم نشدن ارتفاع ممکن است مشکلاتی برای ستون فقرات فرد استفاده کننده به وجود آید. ارتفاع مناسب و استاندارد صندلی ارتفاعی است که پاهای فرد به صورت کامل روی زمین قرار می‌گیرد و فرد احساس راحتی دارد.

دسته صندلی

داشتن دسته صندلی هم می‌تواند یکی از اجزایی باشد که در خریدن صندلی دخیل باشد. دسته صندلی از امکاناتی است که آن را از صندلی‌های معمولی جدا می‌کند. قرار دادن دست‌ها روی دسته‌های صندلی برای استراحت بسیار کاربردی است و می‌تواند در درست نشستن فرد روی صندلی بسیار موثر باشد.

داشتن چرخ

داشتن چرخ نیز می‌تواند یک آپشن محسوب شود. جابه جایی راحت و سریع با استفاده از چرخ‌ها کمک بسیاری به بالا رفتن راندمان فعالیت اشخاصی می‌کند که به طور همزمان پشت چندین سیستم فعالیت می‌کنند. همچنین داشتن چرخ به حفظ هر چه بیشتر تعادل صندلی می‌کند و همین باعث می‌شود فرد هنگام نشستن روی صندلی راحت باشد و حالت استاندارد آن حفظ شود.

پشتی گردن صندلی

وجود پشتی گردن نیز در صندلی یک مزیت است به طوری که فرد با تکیه دادن سر به آن، احساس راحتی و خوشایندی خواهد داشت. این کار باعث از بین رفتن خستگی گردن طی کار با کامپیوتر می‌شود و فرد می‌تواند زمان بیشتری را به فعالیت بپردازد.

راهنمای خرید صندلی کامپیوتر برای اداره

قیمت صندلی کامپیوتر

قیمت صندلی کامپیوتر یا صندلی اداری با توجه به نوع صندلی که شما انتخاب خواهید کرد، متغیر خواهد بود. صندلی‌ها دارای تنوع بسیاری هستند و این بستگی به کاربردی که شما برای آن در نظر گرفته‌اید دارد. مسلماً قیمت صندلی گیم با صندلی مخصوص برنامه نویسی متفاوت است. اما به طور کل قیمت صندلی استاندارد از ۲ میلیون تومان شروع می‌شود و ممکن است تا ۴۰ میلیون تومان نیز برسد. این مورد کاملاً به بودجه‌ای که شما برای خرید صندلی در نظر گرفته‌اید دارد.

در کنار خرید صندلی، شاید دوست داشته باشید برای اداره خود میزناهارخوری نیز خریداری کنید که برای این کار توصیه می‌کنیم سری به لیست جدیدترین میزهای ناهارخوری بزنید.

نتیجه‌گیری راهنمای خرید صندلی کامپیوتر برای خانه و اداره

خرید یک صندلی مناسب و استاندارد یکی از مهمترین کارهاست به طوری که سلامتی فرد استفاده کننده به آن بستگی دارد. صندلی استاندارد صندلی است که دارای یک ارگونومی عالی باشد و فرد را طی استفاده کردن، خسته نکند و از بروز مشکلات ستون فقرات جلوگیری نماید. انتخاب صندلی کامپیوتر مناسب هم باعث سلامتی و هم باعث کمتر خسته شدن فرد می‌شود. چنانچه برای اداره‌ی و کارکنان خود قصد خریداری صندلی کامپیوتر یا همان صندلی اداری دارید؛ توجه به جزئیات و انتخاب صندلی استاندارد یک اصل مهم در خرید شما است. به طوری که سلامتی و شادابی کارکنان شما به این مورد نیز بستگی دارد.

 

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز