فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 896 روز پیش
بازدید 570 1 دیدگاه

راه‌هایی برای بیشتر دوست داشتن خانه

خانه محل آرامش و جمع‌شدن افراد خانواده کنار یکدیگر است. این مکان می‌تواند سرشار از آرامش و شادابی باشد. با دوست داشتن خانه تمام افراد سعی دارند بهترین دکوراسیون را برای این محل داشته باشند. اما بعد از مدتی ممکن است این محیط زیبا و پر آرامش تکراری شود و دیگر فرد شور و شوقی برای ماندن در خانه نداشته باشد. به‌خصوص این مدت که به‌خاطر بیماری کرونا تقریباً اکثر زمان را افراد در داخل خانه سر می‌کردند.

به دلیل تکراری شدن دکوراسیون و فضا کم‌کم آن حس اولیه که نسبت به خانه وجود داشت کم می‌شود و حالت یکنواختی به خود می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم تا راه‌هایی برای بیشتر دوست داشتن خانه برای شما معرفی کنیم تا با انجام آنها محیط خانه را بیشتر از قبل دوست داشته باشید.

۱- مرتب کردن تختخواب بعد از بیدارشدن

اولین تغییر برای ایجاد محیط بهتر مرتب کردن تختخواب است. تختخواب محل خواب و استراحت است و مکانی است که در خانه بسیار اهمیت دارد. به همین جهت مرتب کردن آن باعث می‌شود شما اولین تغییر را برای دوست داشتن خانه خود انجام دهید. نتیجه مرتب بودن، راضی بودن فرد از خود و شاد شدن است که در روحیه فرد بسیار تأثیر مثبت می‌گذارد.

برای مرتب کردن تختخواب، صاف کردن ملافه‌ها، تا زدن پتوها، قراردادن بالش‌ها در جای خود کافی است.

برای اینکه این کار تکراری نشود می‌توانید بعد از مدتی نحوه تا زدن پتوها را عوض کنید.

۲- معطر کردن خانه

داشتن عطر و هوای خوشبو باعث می‌شود احساس راحتی افراد در خانه بیشتر شود. به همین جهت استفاده از این روش نیز برای ایجاد یک محیط مفرح و جذاب توصیه می‌شود. برای این کار می‌توانید از یک شمع معطر استفاده کنید. درصورتی‌که دسترسی به شمع معطر امکان‌پذیر نبود می‌توانید از اسپری خوشبوکننده استفاده کنید تا رایحه دلنوازی در فضای خانه بپیچد.

دوست داشتن خانه

۳- دور ریختن وسایل اضافی

همیشه وسایل اضافی باعث دردسر می‌شوند. لوازمی که خیلی وقت است از آنها استفاده نمی‌کنید و قدیمی شده‌اند بهتر است از خانه بیرون ریخته شوند. با این کار محیط خانه خلوت‌تر و تمیز خواهد شد. سعی کنید وسایلی که یادآور خاطرات بد و ناراحت‌کننده هستند را دور بریزید. شلوغی بیشتر خانه در نهایت باعث به‌هم‌خوردن آرامش می‌شود.

برای شروع حذف وسایل اضافه از محیط خانه در ابتدا ده وسیله اضافی را مشخص و کار را شروع کنید. با تکرار این کار به‌مرور وسایل اضافی و قدیمی از محیط خانه حذف خواهند شد و بی‌نظمی فضای خانه به حداقل خواهد رسید.

۴- تمیزکردن بخش‌های به‌هم‌ریخته

شلوغی و به‌هم‌ریختگی همیشه از عوامل آزاردهنده بوده است. با تمیزکردن بخش‌های به‌هم‌ریخته در خانه، می‌توان محیط جذاب‌تری داشت. چنانچه قصد انجام کاری در جهت بیشتر دوست داشتن خانه خود دارید بهتر است از بخش‌های به‌هم‌ریخته را نیز مرتب کنید. با انجام این کار شادابی و آسایش به محیط خانه باز خواهد گشت.

۵- استفاده از روش‌های خلاقانه جهت مرتب کردن

خلاقیت همیشه موجب شادی افراد می‌شود به‌خصوص اگر این خلاقیت در فضای خانه استفاده شود. برای داشتن محیطی بهتر در فضای خانه خود بهتر است از خلاقیت خودتان کمک بگیرید. با استفاده از روش‌های خلاقانه جهت مرتب کردن وسایل، هم محیط خانه از شلوغی نجات پیدا می‌کند و هم به دلیل روش‌های جدید مرتب کردن فضای خانه زیباتر از قبل خواهد شد و به یک محیط دوست‌داشتنی تبدیل خواهد شد.

دوست داشتن خانه

۶- دورکردن وسایل از دیوارهای خانه

چسباندن وسایل به دیوار یکی از اشتباهاتی است که در هنگام چیدن دکوراسیون رخ می‌دهد. نتیجه این اشتباه بعد از مدتی خودش را نشان می‌دهد و زیبایی دکوراسیون را از بین می‌برد. با ازبین‌رفتن زیبایی دکوراسیون، محیط خانه برای افراد خانواده غیرقابل‌تحمل می‌شود. نتیجه این عمل چیزی نیست جز دل‌زدگی افراد از محیط خانه. برای همین بهتر است هنگام چیدن دکوراسیون وسایل را کمی از دیوار جدا کنید. به‌عنوان‌مثال هنگام چیدن مبلمان بهتر است مبل از دیوار فاصله داشته باشد. با انجام این کار محیط خانه جذاب و گرم‌تر خواهد شد.

۷- تعویض مبلمان

مبلمان یکی از مهم‌ترین وسایل خانه است. به‌طوری‌که نبودن آن باعث خراب‌شدن دکوراسیون خانه خواهد شد. فرقی ندارد که شما چه مدل مبلی خریداری کرده باشید، این مبل‌ها بعد از مدتی تکراری خواهد شد و دیگر جذابیت روزهای اول را برای شما و افراد خانواده‌تان نخواهد داشت. به همین جهت بعد از مدتی شما باید به فکر خرید مبلمان جدید باشید.

مهم نیست که شما قصد خرید کدام یک از مدل‌های مبلمان را دارید، مهم این است که شما بعد از خرید و ایجاد تغییرات در محیط خانه، از فضای جدید لذت ببرید و خانه خود را بیشتر از قبل دوست داشته باشید. به همین خاطر برای بیشتر دوست داشتن خانه می‌توانید بعد از مدتی مبلمان خانه خود را تعویض کنید تا از شر محیط تکراری و خسته‌کننده راحت شوید.

دوست داشتن خانه

۸- خرید وسایل دوست‌داشتنی

خرید وسایل دوست‌داشتنی یکی دیگر از راهکارهایی است که شما با انجام آن می‌توانید خانه را زیباتر کنید. برای این کار نیاز به خرید لوازم گران‌بها نیست و حتی با وسایل ساده نیز می‌توانید تغییراتی در دکوراسیون خانه انجام دهید. با این کار محیط خانه از حالت تکراری بودن خارج می‌شود و فضای شادی را تجربه خواهید کرد. خرید این‌گونه لوازم و استفاده از آنها لذت خاصی را برای افراد خانه به همراه خواهد داشت. به‌خصوص وقتی که این خریدها با نظرات تمام افراد خریده شود و تمام افراد خانه در انتخاب آنها نقش داشته باشند. مثلاً در آشپزخانه یا اتاق غذاخوری، میز ناهارخوری خود را با این وسایل تزئین کنید.

دوست داشتن خانه

سخن آخر

گذراندن زمان در خانه ممکن است برای برخی افراد حوصله بر باشد به‌خصوص اگر خانه به‌هم‌ریخته و شلوغ باشد. به همین خاطر جذاب کردن محیط، برای بیشتر دوست داشتن خانه یکی از الزامات این روزها است. دل‌زدگی و تکراری شدن محیط خانه باعث خستگی اعضای خانواده خواهد شد؛ بنابراین برای ایجاد محیطی شاد و جذاب باید کارهایی انجام داد. در این مقاله سعی شد راهکارهایی جهت این کار معرفی شود تا با اجرا کردن آنها محیط خانه خود را دگرگون کنید.

شما برای بیشتر دوست داشتن خانه چه راهکارهایی سراغ دارید؟ منتظر دریافت راهکارهایی پیشنهادی شما در بخش نظرات هستیم.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز