فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2219 روز پیش
بازدید 38526 بدون دیدگاه

مبل راحتی طوسی یا مبل راحتی فیلی؟

طوسی یا فیلی؟
داشتن فضایی آرام‌بخش و مناسب در خانه در گروی تهیه لوازمی است که به درستی قبل از خریدشان به آن‌ها فکر کرده‌ایم؛ هر کدام از بخش‌های خانه برای رفع دسته‌ای از نیازهای ما طراحی می‌شوند و تنها انتخاب درست لوازم مناسب است که می‌تواند یک طراحی مناسب را کامل کند. شاید بتوان محیط حول تلویزیون را قلب خانه دانست چرا که پیداست ما در خانه بیشتر وقتمان را آنجا، یعنی درست جلوی تلویزیون می‌گذرانیم بنابراین منطقی است که بگوییم انتخاب مبل راحتی یکی از مهم‌ترین تصمیمات در فرایند تهیه لوازم مناسب برای منزل است. مبل راحتی همان بخشی است که روی آن استراحت می‌کنیم، به تماشای برنامه‌های موردعلاقه خود می‌نشینیم یا حتی روی آن چرت می‌زنیم.
طوسی یا فیلی؟

اهمیت رنگ در انتخاب مبلمان

خرید مبل و کاناپه با وجود اهمیتی که در تکمیل قلب خانه‌هایمان دارد برای افرادی که دستی در طراحی و سلیقه دقیقی در چیدمان فضاها ندارند بسیار چالش‌برانگیز محسوب می‌شود؛ اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید و به هر دلیلی به یک طراح که بتوانید با خیال راحت کار را به او بسپارید دسترسی نداشتید باید یک اصل مهم را در ذهن داشته باشید: انتخاب رنگ درست.
ما در این یادداشت با تکیه بر همین اصل ساده درباره رنگ مبل راحتی اطلاعاتی را در اختیار شما گذاشته‌ایم که بتوانید با خیالی راحت اقدام به خریدی رضایت‌بخش کنید؛ البته لازم است تاکید کنیم که در مورد این انتخاب هیچ درست یا غلطی وجود ندارد، فقط باید مطمئن باشید که همیشه آن را دوست خواهید داشت و در سال‌های آینده از داشتن این رنگ مبل خسته نخواهید شد، بنابراین باید تلاش کنید مبلمانی بخرید که ضمن بر طرف کردن نیازی که مطابق با سبک زندگیتان به آن دارید، شما را در تغییر دکوراسیون محدود نکند و در درازمدت نیز از انتخابش راضی باشید.
طوسی یا فیلی؟

داستان تحول نقش یک رنگ: طوسی!

اگر به خانه‌های چند سال پیش فکر کنید احتمالاً این نکته توجه شما را جلب می‌کند که بیشتر مردم ترجیح می‌دادند مبل راحتی بژ یا قهوه‌ای داشته باشند و در مقابل کمتر کسی در دکوراسیون خانه‌اش از مبل راحتی طوسی یا مبل فیلی استفاده می‌کرد؛ این رنگ‌های خنثی که برای بیشتر ما تداعی‌کننده روزهای گرفته و غمناک بودند کم‌کم جایگاه خود را در طراحی منازل پیدا کردند و امروزه به دلیل قابلیت ترکیب شدن با رنگ‌های دیگر به گزینه‌ای جدی برای استفاده به عنوان رنگ زمینه تبدیل شده‌اند. رنگ طوسی نه تنها جای رنگ خنثی بژ را گرفت، که به رنگ مد و نشانه خرد و افسون و فریبندگی نیز بدل شد.
طوسی یا فیلی؟

استفاده از رنگ طوسی در طراحی

رنگ‌های طوسی روشن مثل نقره دیده می‌شوند و در محیط‌هایی که نور کافی دارند تابان به نظر می‌رسند. این رنگ برای فضاهایی مثل آشپزخانه که عمدتاً وسایل متنوع و زیادی را در خود جای می‌دهد رنگ زمینه بسیار مناسبی است، چرا که به خودی خود به شلوغی محیط اضافه نمی‌کند و حس گرما را نیز به ساکنین خانه منتقل می‌کند. طوسی زغالی تیره یک رنگ غالب است؛ این رنگ که طوسی دودی نیز نامیده می‌شود، رنگی است آرامش‌بخش که در طراحی اتاق خواب کاربرد فراوانی دارد. به طور کلی طیف‌های مختلف رنگ طوسی، باعث ایجاد حس وقار و زیبایی و ظرافت می‌شوند و کنتراست خوبی با رنگ سفید و یا سایر رنگ‌های روشن خواهند داشت.

مبل راحتی طوسی در دکوراسیون

در مورد خرید مبل راحتی باید گفت استفاده از مبل طوسی می‌تواند هم برای ساختن فضایی خنثی یا سرد و هم برای ساختن فضایی گرم‌تر کاربرد داشته باشد؛ برای مثال جفت شدن طوسی با رنگ سفید موجب می‌شود که محیط ضمن حفظ وقار و سنگینی خود بدون القای حسی منفی درخشان‌تر به چشم بیاید.
همانطور که بالاتر اشاره کردیم رنگ‌هایی مثل طوسی قابلیت ترکیب شدن با رنگ‌های دیگر را هم دارند؛ برای مثال در طراحی مبلمان استفاده از مبل راحتی طوسی و ترکیب این رنگ با کوسن‌های زرد حتی به چشم آن‌هایی که علاقه‌ای به رنگ زرد ندارند هم جالب به نظر می‌رسد چرا که طوسی در ترکیب با رنگ‌هایی با تناژ متوسط و زرد روشن فضایی شاد و چشم‌نواز می‌سازد. رنگ دیگری که می‌تواند در ترکیب با مبل طوسی حاصل رضایت‌بخشی داشته باشد و توانسته طرفدارانی را برای خود جلب کند رنگ برنزی است؛ برنزی می‌تواند طوسی را ملایم کند و از این روست که این ترکیب در طراحی مبل راحتی ترکیبی پرطرفدار محسوب می‌شود.

مبل فیلی در دکوراسیون

رنگ فیلی را می‌توان یکی از ترکیبات رنگ طوسی دانست که اغلب کمی از آن تیره‌تر است و معمولاً ته‌رنگ آبی یا بنفش دارد. رنگ فیلی یا طوسی مایل به آبی انتخابی بسیار مناسب برای مبل راحتی در اتاق‌های گرم رو به خورشید محسوب می‌شود. مبل فیلی باعث تداعی احساس خنکی است و استفاده از آن در اتاقی با چنین خصوصیاتی فضایی دلچسب می‌سازد.
مبل راحتی طوسی تیره یا همان فیلی با ته‌رنگ بنفش علاوه بر عامل زیبایی بودن، برای فضاهای غیررسمی نیز بسیار مناسب است؛ اگر قصد دارید برای اتاق خواب یا اتاق‌‌های نشیمن خانوادگی خود مبل راحتی بخرید مبل فیلی می‌تواند از بهترین گزینه‌های شما باشد.
همانطور که گفتیم رنگ زرد روشن معمولاً در ترکیب با رنگ طوسی بسیار چشم‌نواز است اما به این ترکیب بسنده نکنید و لوازم دکوری با رنگ‌های روشنی چون زرد، سبز لیمویی، قرمز با ته رنگ زرد آلبالویی و یا نارنجی سوخته را با مبل فیلی خود نیز ترکیب کنید؛ همچنین می‌توانید مبل طوسی یا مبل فیلی خود را با بژ، کرم یا هر رنگ طبیعی دیگر نیز ترکیب کنید. شاید مخلوط کردن چند رنگ خنثی به نظر خیلی از افراد مناسب نباشد اما گاهی نتیجه این ترکیب‌ها شگفت‌آور خواهد بود.
در این متن با اهمیت انتخاب رنگ در مبلمان و همچنین تفاوت‌های رنگ‌های طوسی و فیلی در دکوراسیون منزل آشنا شدید. سایت ایران میز با در نظر گرفتن تمامی شرایط، قیمت‌های مناسبی را برای انواع مبلمان ارائه کرده است.همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضایتان را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

مبل ال ۹ نفره باکس دار


مبل راحتی آنیل


مبل ال راحتی استون


مبل راحتی ۷نفره آکوا

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز