فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 967 روز پیش
بازدید 752 بدون دیدگاه

راهنمای چیدمان فضاهای موجود در دکوراسیون مینیمال

در مقاله قبلی در مورد ایده‌های جذاب دکوراسیون مینیمال صحبت کردیم. در این مقاله نیز قصد داریم تا فضاهای موجود در دکوراسیون مینیمال وجود دارند را بررسی کنیم. همان‌طور که در جریان هستید، دکوراسیون مینیمال یک سبک خاص از چیدمان وسایل است که تاکید آن بر استفاده از لوازمی است که کاربردی هستند. شعار دکوراسیون مینیمال حذف وسایل اضافی و چیدن وسایل کاربردی و موردنیاز است. به طور معمول این فضا به‌صورت دورنگ و خنثی است و تمام وسایلی که در این دکوراسیون حضور دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فضاهای موجود در دکوراسیون مینیمال

بخش اتاق نشیمن در دکوراسیون مینیمال

از نظر برخی افراد اولین جایی که باید در چیدن دکوراسیون سراغ آن رفت، اتاق نشیمن است. اینکه چطور اتاق نشیمن چطوری چیده شود که اتاق سبک و حالت مینیمال به خودش بگیرد اولین سؤالی است که درگیر آن خواهید شد. تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن به دکوراسیون مینیمال نیازمند انجام کارهایی است که در آن باید کلیه وسایل اضافی و بدون استفاده از فضای اتاق حذف شود. بعد از حذف وسایل اضافی از فضاهای موجود در دکوراسیون مینیمال شما می‌توانید وسایلی به اتاق اضافه کنید که شامل عناصر جذاب و بافت زیبایی باشد. انتقال حس خوب به افراد اولین چیزی است که با وارد شدن به اتاق نشیمن انجام می‌شود.

شما برای چیدن یک دکوراسیون مینیمال درون اتاق نشیمن می‌توانید از مبل راحتی یا مبل کلاسیک با تم رنگی خنثی و دارای کیفیت بالا استفاده کنید. استفاده از کوسن‌هایی که دارای طرح جذاب هستند باعث خواهد شد که دکوراسیون شما جان بیشتری بگیرد. البته در نظر داشته باشید که این کوسن‌ها زیاد چشمگیر نباشند.

مورد دیگری که در اتاق نشیمن باید به آن توجه داشته باشید نور و روشنایی کافی است. با داشتن نورپردازی مناسب دکوراسیون شما زیبایی خود را بیشتر به نمایش خواهد گذاشت. پس بنابراین در هنگام تبدیل دکوراسیون معمولی به دکوراسیون مینیمال از روشنایی مناسب و نورپردازی کافی آن غافل نشوید.

نقش آشپزخانه در دکوراسیون

آشپزخانه یکی دیگر از بخش‌های مهم در ایجاد دکوراسیون مینیمال است. باتوجه‌به تراکم وسایل در این بخش چیدمان باید به شکلی باشد که تنها وسایل ضروری داخل آشپزخانه چیده شوند. هر چیزی که بیشتر جلب‌توجه می‌کند را از داخل دکوراسیون حذف کنید. زیرا ممکن است آن چیزی که بیشتر جلب‌توجه می‌کند کابینت‌های بی کیفیتی باشند که داخل آشپزخانه نصب شده است.

برای بهترشدن دکوراسیون مینیمال آشپزخانه بهتر است فضای آن را روشن در نظر بگیرید تا رنگ‌ها بهتر خودشان را به نمایش بگذارند. حذف رنگ‌هایی اضافه که هیچ‌گونه هماهنگی با فضای محیط آشپزخانه ندارند نیز یکی دیگر از کارهایی است که باید انجام دهید. تاحدامکان چیدمان وسایل را کم کنید تا از شلوغی بیش از حد مانع از جریان هوای آزاد نشود. به همین جهت بهترین کار برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از کابینت‌هایی است که بتوان وسایل را به‌راحتی داخل آن چید.

فضاهای موجود در دکوراسیون مینیمال

اتاق‌خواب

اتاق‌خواب را شاید بتوان گفت که ساده‌ترین بخش دکوراسیون مینیمال است. در این بخش از خانه نیاز به انجام کارهای زیاد و سخت نیست. کافی است لوازم اضافی را بیرون بریزید و تنها یک تختخواب را به همراه یک میز کوچک برای قراردادن وسایل روی آن قرار دهید. این ساده‌ترین حالتی است که یک اتاق‌خواب در سبک مینیمالیستی دارد.

همان‌طور که قبلاً گفته شد فضای اتاق باید روشنایی کافی را داشته باشد. برای این کار شما می‌توانید از روش‌های خلاقانه جهت نورپردازی استفاده کنید تا فضای اتاق بسیار زیباتر شود. به همین خاطر شما در چیدمان اتاق‌خواب کار سختی را نخواهید داشت؛ مگر اینکه بخواهید وسایل بیشتری را داخل اتاق‌خواب داشته باشید که البته این خواسته کار را برای شما سخت‌تر خواهد کرد. زیرا باید وقت بیشتری را برای چیدمان آن در نظر بگیرید. به‌هرحال درصورتی‌که علاقه‌مند به چیدن یک دکوراسیون مینیمال ساده دارید، بهترین کار همان استفاده از یک تختخواب و یک نگهدارنده جهت گذاشتن دیگر وسایل کاربردی داخل اتاق است. برخی از مدل‌های تختخواب‌های جدید به‌صورت اختصاصی برای دکوراسیون‌های مینیمالیستی طراحی و ساخته می‌شوند.

فضاهای موجود در دکوراسیون مینیمال

اتاق ناهارخوری در فضاهای موجود در دکوراسیون مینیمال

یکی از مکان‌های پرتردد در خانه اتاق یا بخش ناهارخوری است و از مهم‌ترین فضاهای موجود در دکوراسیون مینیمال است. برای چیدن دکوراسیون مینیمال در این بخش از خانه شما می‌توانید از یک میز ناهارخوری ساده استفاده کنید. اگر این میزناهارخوری از جنس چوب باشد دکوراسیون شما قشنگ‌تر خواهد شد. به همین جهت سعی کنید تا به‌دوراز تجملات، یک میز ساده ناهارخوری برای این بخش استفاده کنید.

بعد از قراردادن میز، درصورتی‌که احساس کردید فضا خیلی خنثی است، می‌توانید برای شادتر کردن آن از چند تابلو نقاشی استفاده کنید. با نصب تابلوها بر روی دیوار، کنتراست فضا بهتر خواهد شد و شما از دکوراسیون خود لذت خواهید برد. همچنین برای جلوگیری از شلوغ شدن فضا بهتر است در این قسمت از مبل استفاده نکنید. با حذف مبل از این قسمت، فضای بیشتری را برای چیدمان دکوراسیون در اختیار خواهید داشت.

همچنین بخوانید: نکاتی برای چیدمان مبلمان

حمام

شاید از شنیدن نام این بخش تعجب کنید، اما به یاد داشته باشید که حتی حمام نیز بخشی از فضاهای موجود در دکوراسیون مینیمال است. این بخش از خانه به طور معمول دارای وسایل زیاد در فضای کم است. برای تبدیل دکوراسیون حمام به یک دکوراسیون مینیمال تنها کاری که لازم است انجام دهید قراردادن کابینت مخصوص حمام است تا وسایل را داخل آن بچینید و در آن را ببندید. به این طریق شما می‌توانید یک حمام با دکوراسیون مینیمال داشته باشید و دکوراسیون خود را در تمام بخش‌های خانه به اجرا در آورید.

فضاهای موجود در دکوراسیون مینیمال

نتیجه‌گیری

این روزها یکی از دکوراسیون‌های پرطرف‌دار، دکوراسیون مینیمال است. این سبک دکوراسیون باتوجه‌به شعار خود ساده و جذاب است. شعار اصلی این دکوراسیون، حذف وسایل اضافی از فضای دکوراسیون است و تمام وسایل موجود باید کاربردی باشند و مورد استفاده قرار بگیرند.

تقریباً تمام بخش‌های خانه را می‌توان با کمک این دکوراسیون تزئین کرد. استفاده از وسایل ساده و رنگ‌های خنثی از فاکتورهای اصلی این سبک دکوراسیون است. تصمیم به اینکه کدام وسایل اضافه هستند به سلیقه هر شخص بستگی دارد. درصورتی‌که دکوراسیون مطابق قوانین اصلی چیده شود از زیبایی منحصربه‌فردی برخوردار خواهد بود. در این مقاله سعی شد تا راهنمای کاملی از مهم‌ترین فضاهای موجود در دکوراسیون مینیمال ارائه شود تا افراد بتوانند به‌راحتی و با سلیقهٔ خود دکوراسیون موردنظرشان را بچینند.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز