فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1016 روز پیش
بازدید 536 بدون دیدگاه

نکاتی برای چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان یکی از کارهایی که در نگاه اول شاید کار راحتی دیده شود اما در واقع این کار یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی است که شما با آن مواجه خواهید شد. این کار وقتی سخت‌تر می‌شود که شما این چیدمان را بخواهید از یک اتاق خالی آغاز کنید و بخواهید صفر تا صد چیدمان مبل‌ها را انجام دهید. اینکه دکوراسیون چطور چیده شود که بهترین نتیجه را داشته باشد کاری بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود.

اما همیشه برای چیدمان دکوراسیون لازم نیست شما پیچیدگی خاصی را به وجود آورید. حتی با انجام یک سری نکات ساده و پیش‌پاافتاده می‌توان یک دکوراسیون ساده ولی بسیار زیبا را به وجود آورد. ازاین‌جهت باید در هنگام چیدمان یکسری نکات را موردتوجه قرار داد. در این مقاله قصد داریم تا با بیان نکات ساده یک چیدمان زیبا برای مبلمان خود داشته باشید.

انتخاب یک نقطه به‌عنوان مرکز

اولین کار برای داشتن یک چیدمان زیبا، انتخاب یک نقطه به‌عنوان نقطه مرکزی است. نقطه مرکزی قدرت بسیار زیادی در ایجاد یک دکوراسیون زیبا دارد. پیداکردن این نقطه در برخی مکان‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است. اما در برخی فضاها این نقطه را خودتان باید به وجود آورید. چیدن وسایل طبق این نقطه مرکزی کار شما را بسیار راحت خواهد کرد؛ بنابراین سعی کنید در اولین قدم نقطه مرکزی را در انتخاب کنید و در نظر بگیرید. سپس دیگر وسایل را طبق آن نقطه و حول آن بچینید تا بهترین دکوراسیون را داشته باشید.

چسباندن مبلمان به دیوار کار اشتباهی است

اینکه مبلمان به دیوار بچسبد یا فاصله داشته باشد، بستگی به مقدار فضایی است که در آن مکان وجود دارد. یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد در هنگام چیدمان مبلمان انجام می‌دهند چسباندن مبل به دیوار است. درصورتی‌که شما دارای فضای کمی هستید مثلاً اتاق کوچک دارید، بهتر است که در همین اتاق نیز مبل را به‌اندازه پنج تا ده سانتی‌متر از دیوار جدا کنید. با همین ایجاد فاصله کوچک شما می‌توانید قدرت دکوراسیون خود را به رخ دیگران بکشید و یک دکوراسیون تقریباً به وسط اتاق کشیده شود.

چیدمان مبلمان

با استفاده از یک چیدمان خوب، فضای دورهمی و گفتگو را فراهم کنید

فضای ایده‌آل برای گفتگو و دورهمی فضایی است که در آن مجبور نباشید برای هم‌صحبت شدن با یکدیگر خودتان را به جلو خم و یا صدای خود را بلند کنید. چیدمان مبلمان باید به شکلی باشد که مبل‌ها نه از هم دور باشند و نه آن‌قدر نزدیک باشند که هنگام نشستن فاصله به کمترین حد برسد و باعث ناراحتی شود. پس در هنگام چیدن مبل این نکته را به یاد داشته باشید که فاصله مبل‌ها طوری باشد که در آن به‌راحتی صدای افراد به یکدیگر برسد. بدون اینکه مجبور شوند به جلو خم شوند تا صدای شما را بشنوند.

حفظ تعادل در چیدن بسیار مهم است

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام چیدن دکوراسیون‌ها حفظ تعادل است. از طرفی نیز بیشترین زمان صرف چیدن مبلمان می‌شود که می‌تواند مبل راحتی باشد یا مبل کلاسیک. از این هنگام چیدن دکوراسیون حواستان باشد که تراکم وسایل در یک سمت بیشتر نشود و در تمام نقاط تراکم وسایل دکوراسیون تقریباً به یک اندازه باشد.

گذاشتن وسایل در یک سمت و خالی بودن سمت دیگر، به طور حتم زیبایی برای شما در پی نخواهد داشت. به همین خاطر در هنگام چیدمان وسایل دکوراسیون به یاد داشته باشید که تعادل بین وسایل را حفظ کنید.

همچنین بخوانید: طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک

محل رفت‌وآمد را در نظر داشته باشید

از دیگر نکات مهم در هنگام چیدن دکوراسیون و به‌خصوص چیدمان مبل درنظرگرفتن محل رفت‌وآمد در اتاق است. مبل‌ها باید در اتاق طوری چیده شوند که محل عبور را مسدود نکنند و یا هنگام راه‌رفتن در خانه کسی به مبل برخورد نکند؛ بنابراین در هنگام چیدن مبل‌ها یک فاصله معین برای رفت‌وآمد داخل اتاق در نظر داشته باشید. با این کار رفت‌وآمد درون اتاق به‌راحتی انجام خواهد شد.

فرشی انتخاب کنید که دارای اندازه مناسب باشد

قراردادن فرش یا قالی زیر مبل باید به بهترین شکل انجام شود تا پایه‌های مبل به‌درستی روی آن قرار بگیرد و تعادل مبل به هم نخورد. فاصله گذاشتن بین میزهای خانه و لبه مبل‌ها که فرشی در آنجا نیست هم می‌تواند به زیبایی دکوراسیون کمک شایانی کند.

چیدمان مبلمان

میز وسط مبل‌ها باید بزرگ باشد

در هنگام چیدمان مبلمان به یاد داشته باشید که میز وسط باید بزرگ باشد. این بزرگ بودن باید به حدی باشد که در هنگام نشستن روی مبل و برداشتن چیزی از روی میز به‌راحتی انجام شود و فرد مجبور نباشد خودش را بیش از حد خم کند. درصورتی‌که میز شما دارای اندازه کوچکی بود می‌توانید از دو میز استفاده کنید تا فضای خالی پر شود و بتوانید میز را به بهترین شکل تزئین کنید و از دورهمی‌های خود لذت ببرید.

تنظیم نور محیط در هنگام چیدمان مبلمان

از مهم‌ترین عوامل مؤثر در زیباتر شدن دکوراسیون، می‌توان نور را نام برد. تأمین نور مناسب برای فضایی که مبل‌ها در آن قرار دارند بسیار حائز اهمیت است. اما به طور معمول و در اکثر مواقع از این عامل مؤثر غفلت می‌شود و تناسب و زیبایی دکوراسیون خراب می‌شود. تعادل نور در تمام نقاط و سطوح باعث می‌شود که زیبایی دکوراسیون دوچندان شود.

انتخاب تابلوهایی برای زیباتر شدن فضا

آویزان کردن تابلو به دیوار یکی از کارهایی است که برای زیباتر شدن دکوراسیون انجام می‌شود. اگر تابلوهای نصب شده روی دیوار با مبلمان هماهنگی داشته باشد این زیبایی بیشتر خواهد شد. برای این کار شما می‌توانید از تابلوهای بزرگ برای تزئین فضای پشتی مبلمان خود استفاده کنید. با انجام این عمل فضای پشتی شما زیبایی دکوراسیون مبل را بهتر نشان خواهد داد.

چیدمان مبلمان

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا نکاتی برای بهترشدن چیدمان مبلمان خانه گفته شود. نکاتی که انجام هر یک از آنها باعث زیباتر شدن دکوراسیون داخلی خواهد شد. به همین خاطر شما باید قبل از چیدمان مبل طرحی را برای بهترشدن دکوراسیون در نظر بگیرید و طبق آن وسایل خود را بچینید. استفاده به جا از وسایل در محل درست باعث خواهد شد تا دکور شما زیباتر از قبل شود. تناسب و تعادل بین وسایل دکوراسیون به‌خصوص مبلمان بسیار اهمیت دارد که امیدواریم در هنگام چیدمان این تناسب و تعادل را به بهترین نحو انجام دهید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز