فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1623 روز پیش
بازدید 2182 بدون دیدگاه

آشنایی با انواع تخت خواب های دو نفره

آشنایی با انواع تخت خواب های دو نفره

تخت خواب از اجزای اصلی هر اتاق خواب می‌ باشد که تاثیر زیادی بر نوع چیدمان و دکوراسیون اتاق می‌ گذارد پس بهتر است هنگامی که می‌ خواهید تخت خوابی را انتخاب کنید به جنس و نوع آن و کیفیتی که دارد دقت بسیاری کنید. خصوصا که ویژگی‌ های ظاهری آن را به دقت بررسی کنید تا با دکوراسیون کلی اتاق شما هماهنگی داشته باشد. درست است که تنوع تخت خواب بسیار زیاد است اما ما در این پست به شما کمک خواهیم کرد که بتوانید بهترین آن را که مطابق با نیاز شماست را انتخاب نمایید. در ادامه تخت خواب دو نفره را به طور کامل بررسی خواهیم نمود.

آشنایی با انواع تخت خواب

انواع تخت خواب های دو نفره چه هستند؟

تقسیم بندی تخت خواب بر اساس یک‌ نفره یا دو نفره بودن آن نیست در واقع ویژگی‌ های ظاهری و سایر ویژگی‌ ها و جزئیاتی که دارد آن را به دسته‌ بندی‌ های مختلف تقسیم می‌ کند مانند اندازه، جنسی که تخت خواب دارد وسبک و طراحی و مدلی که دارد هر یک می‌‌ توان به دسته مختلف و متفاوت تقسیم می شود که در ادامه برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

انواع تخت خواب دو نفره بر اساس اندازه تشک
تخت خواب با توجه به اندازه تشکی که دارد به دسته‌ های مختلفی تقسیم می‌ شود اگر می‌ خواهید اندازه اتاق را برای خرید تخت خواب به طور دقیق بررسی کنید علاوه بر این‌ که جثه آن را در نظر می‌ گیرید باید ابعاد اتاق تان را هم در نظر بگیرید که بیش از حد اتاق شما توسط تخت گرفته نشود.

  1. تخت خواب دو نفره Full Size
    تخت خواب هایی که دو نفره هستند و عنوان Full Size دارند، می توان تشکی که دارای طول ۲۰۰ و عرض ۱۴۰ سانتیمتری است را بر روی آن قرار داد. این سبک و نوع از تخت خواب بیشتربرای اتاق خواب های کوچک مناسب می باشند. اما با این حال به این موضوع دقت داشته باشید که این تخت یک فضای ۷۰ سانتیمتری از تشک را برای هر فرد فراهم می کند پس اگر جزو افرادی هستید که در خواب بسیار تکان می خورید تخت خواب Full size برای شما انتخاب چندان مناسب نخواهد بود.
  2. تخت خواب دو نفره Queen
    تخت Queen را می توان از پرطرفدارترین انواع تخت خواب ها دانست و نام برد. بر روی این تخت ها تشک و خوشخواب هایی به ابعاد ۲۰۰ در ۱۶۰ سانتیمتری قرار می گیرد. این نوع تخت خواب دارای اندازه متوسطی است و در عین حال بسیار مورد علاقه زوج ها نیز می باشد پس از این رو بیشتر از سایر مدل های به فروش می رسد.
  3. تخت خواب دو نفره King

تخت خواب King یکی دیگر از انواع تخت های دو نفره است که تشکی با ابعاد ۲۰۰ در ۱۸۰ سانتیمتری بر روی آن قرار می گیرد. تخت خواب King از بزرگ ترین انواع تخت ها می باشد. این سبک از تخت معمولا برای افرادی مناسب است که جثه بزرگی دارند و یا افرادی که در خواب بسیار تکان می خورند اما این نکته را باید در نظر داشت که اگر این تخت را خریداری می کنید اتاق شما باید ابعاد بزرگی داشته باشد زیرا فضای بسیاری را می گیرد.

انواع تخت خواب دو نفره بر اساس سبک طراحی آن ها

سبکی که تخت خواب شما دارد می تواد نشان دهنده سبک دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب شما باشد. پس نیاز است که در انتخاب تخت خواب، به نوع طراحی تخت و سبک دکوراسیونی که اتاق شما دارد باید توجه ویژه ای داشته باشید.

هنگامی که تخت را انتخاب می کنید باید در نظر داشته باشید که با دیگر عناصر اتاق و دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد. در ادامه انواع تخت خواب دو نفره را بر اساس سبک طراحی آن ها به شما معرفی می کنیم:

  1. تخت خواب های دو نفره به سبک کلاسیک
    تخت خواب هایی با سبک کلاسیک که دو نفره هستند در کنار آن ها خطوط صاف و مستقیم دیده می شود ممکن است گاهی خطوط منحنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این سبک از تخت خواب ها از چوب ساخته می شوند که دارای تاج، حکاکی و جزئیات تزئینی می باشند که بیشتر برای اتاق خواب هایی با دکوراسیون لوکس و رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. تخت خواب های دو نفره به سبک مدرن
    تخت خواب های دو نفره مدرن در مقایسه با طرح کلاسیک طرح هایی ساده تر و جزئیات تزئینی در آن کمتر دیده می شود. سبک مدرن در این نوع تخت خواب ها از خطوط صاف و مستقیم تشکیل شده اند و چهارچوب ها ساده و کم ضخامت هستند. اما با این حال این نوع از تخت دارای تزیینات بیشتر و جذاب تری می باشد که جلوه ای لوکس را به اتاق شما می دهد.
  3. تخت خواب های دو نفره به سبک فرانسوی
    تخت خواب دو نفره به سبک فرانسوی دارای طراحی بسیار ظریف و زیبا می باشد که باعث می شود اتاق شما حالتی رمانتیک به خود بگیرد. جزئیات تزئینی و حکاکی های بسیاری بر روی این نوع تخت ها صورت گرفته است که باید دقت کنید از لوازم ساده و حتی رو تختی های ساده استفاده کنید تا اتاق شما را بیش از حد شلوغ نکند.
  4. تخت خواب دو نفره به سبک روستیک
    تخت خواب های دو نفره روستیک دارای ظاهر بسیار ساده هستند و همچنین ارزان قیمت نیز می باشند. این سبک از تخت ها ظاهر چندان رسمی ندارند پس بیشتر برای خانه هایی که حالت ویلایی و یا روستایی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تخت خواب دو نفره بر اساس جنس چهارچوب آن ها

تخت خواب های دو نفره بر اساس جنس چهارچوب آن ها، به تخت های چوبی، فلزی و پارچه ای تقسیم بندی می شوند. به این نکته دقت داشته باشید در کنار سلیقه خودتان، سبک دکوراسیون خانه را نیز در انتخاب جنس چهارچوب تخت، در نظر بگیرید.

  1. تخت خواب دو نفره با چهارچوب چوبی
    چوب از جمله رایج ترین جنس و مصالح در ساخت چهارچوب تخت خواب دو نفره می باشد که با توجه به نوع طراحی آن، می تواند هم ساده باشد و هم تجملی. از تخت های چوبی در هر سبک دکوراسیونی می توان استفاده نمود و این نوع تخت ها، در هر اندازه و هر رنگی در بازار موجود می باشند.
  2. تخت خواب دو نفره با چهارچوب فلزی
    تخت خواب هایی که جنس فلزی دارند، ظاهری ساده دارند اما ساختاری مقاوم. پس با توجه به جلوه ساده این نوع از تخت ها، بهتر است از آن در اتاق های لوکس استفاده نکنید. تخت های فلزی که طراحی ساده و بدون جزئیات تزئینی دارد بیشتر مناسب دکوراسیون مدرن هستند برای دکوراسیون های روستیک و وینتج هم عالی می باشند.
  3. تخت خواب دو نفره با چهارچوب پارچه ای
    تخت خواب هایی که چهارچوب آن ها دارای روکش پارچه ای است، بسیار شیک می باشند و با توجه به نوع طراحی و جنس و رنگ پارچه ای در آن به کار رفته است، در سبک های مدرن و امروزی و دکوراسیون کلاسیک هم می توان استفاده نمود. در این سبک به غیر از چهارچوب تخت، به طور معمول تاج تخت و قسمت پایین آن نیز دارای روکش پارچه ای می باشد.

آشنایی با انواع تخت خواب

انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس مدل آن ها

  1. تخت خواب دو نفره با تاج جداگانه
    این سبک از تخت خواب های دو نفره دارای کفیِ تخت است که تشک یا خوشخواب روی آن قرار می گیرد و در قسمت بالای آن، تاج تخت به صورت جداگانه قرار داده می شود. که تخت خواب ها هیچ چهارچوبی ندارد پس می توان گفت به همین دلیل بسیار مقرون به صرفه نیز می باشند. همچنین اگر قصد تغییر دکوراسیون داشته باشید این سبک از تخت به راحتی قابل انعطاف و تغییر است.
  2. تخت خواب دو نفره با تاج متصل به چهارچوب
    رایج ترین مدل تخت خواب دو نفره این سبک از تخت است که تاج و چهارچوب آن از یک جنس است و به یکدیگر متصل می باشند.
  3. تخت خواب دو نفره با تاج و پایین تخت
    این مدل از تخت خواب دو نفره، دارای تاج و قسمت پایین تخت می باشد و اغلب از فلز و چوب تولید می شوند. توجه داشته باشید که در این مدل، تاج تخت همیشه از قسمت پایینی بلندتر ساخته می شود و جزئیات تزئینی به کار رفته در آن ها نیز کاملا مشابه به یکدیگر است. البته ناگفته نماند که از مزیت های این مدل، فضای زیر آن است که می توان برای قرار دادن وسایلی که کمتر به آن ها نیاز دارید، از آن استفاده کنید.
  4. تخت خواب دو نفره پلتفرم
    تخت خواب دو نفره پلتفرم یک تخته ساده بهم پیوسته است که خوشخواب روی آن قرار می گیرد. این تخت خواب ها از چوب ساخته می شوند و دارای طراحی ساده هستند که باعث می شود مدرن جلوه کند. اما این را بدانید این نوع از تخت ها ارتفاع کمی تا زمین دارند و نمی توان از فضای زیرین آن استفاده کرد.
  5. تخت خواب دو نفره سورتمه ای
    طراحی این مدل از تخت با خطوط منحنی در قسمت بالا و پایین تخت همراه است به صورتی که شکل نهایی آن شبیه سورتمه های قدیمی می باشد. از جمله مزیت های این تخت خواب این است که فضای مناسبی زیر آن قرار دارد و فاصله تخت تا زمین زیراد است و می توان از فضای زیری آن استفاده نمود. همچنین دارای تاج و قسمت پایینی است.
  6. تخت خواب دو نفره ستون دار

تخت خواب های ستون دار و طراحی آن به زمان های دور از جمله به قرن ۱۶ میلادی باز می گردد در هر چهار گوشه این تخت ستون قرار داده  شده است. ستون های این تخت معمولا دارای ارتفاع، حکاکی و جزئیات تزئینی می باشد و اغلب این تخت ها نیز دارای تاج هستند.

  1. تخت خواب دو نفره سایبان دار
    این سبک از تخت خواب های سایبان دار مانند تخت خواب های ستون دار در چهار طرف آن چهار ستون دیده می شود. اما در تخت خواب سایبان دار، بالای ستون ها تیرهای افقی به یکدیگر متصل شده اند. در این سبک برای تزیین معمولا در بالای این نوع تخت ها پارچه های زیبایی قرار می دهند که جلوه بسیار زیبا و لوکسی را به اتاق خواب می دهد. اگر تخت خواب سایبان دار انتخاب می کنید باید اتاق خواب شما ارتفاع سقف بلندی داشته باشند.
  2. تخت خواب دو نفره تاشو
    تخت خواب های دو نفره تاشو به دلیل کمبود فضا در منازل این روزها به پرطرفدارترین محصولات تبدیل شده اند. این تخت دارای یک قفسه بسیار بزرگ است که تخت در وسط آن قرار می گیرد و با پایین کشیدن آن می توان روی آن بخوابید. تخت خواب های تاشو برای اتاق خواب های کوچک مناسب هستند.
  3. تخت خواب دو نفره جک دار
    تخت خواب دو نفره جک دار از جمله مدل های مدرن و جدید هستند که در زیر آن فضای مخصوص برای قرار دادن وسایل وجود دارد. جکی که در زیر کفیِ تخت تعبیه شده کمک می کند به راحتی تشک را بالا آورید و به زیر آن دسترسی پیدا کنید.
  4. تخت خواب دو نفره گرد
    اگر می خواهید دکوراسیون اتاق تغییر دهید و تحولی چشمگیر در آن ایجاد کنید می توانید ازتخت خواب دو نفره گرد استفاده نمایید. این سبک از تخت بسیار خاص و شیک است و مخصوص اتاق های بزرگ است تا به طور کامل دیده شود.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز