فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1019 روز پیش
بازدید 829 بدون دیدگاه

تزئین کردن میز ناهارخوری

تزئین کردن میز ناهارخوری شاید یک موضوع ساده به نظر برسد اما همین موضوع ساده گاهی اوقات به یک چالش سخت برای خانم‌های خانه‌دار تبدیل می‌شود. اینکه چطوری میز ناهارخوری را تزئین کنید به سلیقه شما دارد. اما در کنار سلیقه، داشتن اطلاعات کافی به شما در انتخاب بهترین چیدمان بسیار کمک خواهد کرد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تزئین کردن میز ناهارخوری

انواع میز ناهارخوری

قبل از اینکه شما اقدام به تزئین میز ناهارخوری کنید، باید در مورد نوع میز هم اطلاعات کافی داشته باشید. ازآنجایی‌که هر مدل میزی تزئین مختص به خودش را دارد، بنابراین کسب اطلاعات در مورد نوع چینش بسیار حائز اهمیت است. پس در قدم اول شما باید دکوری را انتخاب کنید که با نوع میز شما هماهنگی داشته باشد.

میزهای ناهارخوری در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. از میزهای ناهارخوری دونفره گرفته تا میزهای ناهارخوری ۱۲ نفره در ابعاد و اشکال گوناگونی تولید می‌شوند. هرکدام از این میزها چینش مخصوص به خودش را دارد که در صورت عدم رعایت نکات آن، میز ناهارخوری شما ظاهر خوشایندی نخواهد داشت.

نکات تزئین میز ناهارخوری

اولین نکته‌ای که شما باید در نظر داشته باشید این است که از شلوغ کردن بیش از حد میز ناهارخوری خودداری کنید. شلوغی بیش از حد میز باعث می‌شود که شما نتوانید تزئین میز ناهارخوری خود را به نحو احسنت انجام دهید. در نتیجه فضای کافی برای قراردادن غذا روی میز وجود نخواهد داشت.

نکتهٔ دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، اشیاء انتخابی شما برای روی میز است. اگرچه برخی وسایل دارای ظاهر زیبایی هستند ولی یک وسیله هرچقدر که زیبا باشد اما با میز هماهنگی نداشته باشد، نتیجه آن یک میز درهم‌برهم است که هیچ‌گونه زیبایی ندارد.

نکته سوم توجه به دکوراسیون کلی منزل است. شما باید تزئینات میز ناهارخوری‌تان متناسب با سبک دکوراسیون کلی باشد. به‌عنوان‌مثال اگر دکوراسیون داخلی منزل شما به‌صورت کلاسیک است، مسلماً باید چیدمان و انتخاب وسایل روی میز به‌صورت کلاسیک باشد. استفاده از وسایل دکوراسیون مدرن در دکوراسیون کلاسیک هیچ‌گونه هماهنگی ندارد و یک جلوه زشت و نازیبا برای شما به ارمغان خواهد آورد.

هماهنگی بین اشیاء روی میز با دکوراسیون داخلی منزل بسیار حائز اهمیت است.

دیگر راهکارهای تزئین میز ناهارخوری

استفاده از لامپ آویز

همیشه برای چیدمان دکور میز ناهارخوری نیاز به استفاده از وسایل مختلف گران‌قیمت نیست. شما حتی می‌توانید با یک سری وسایل ساده نیز یک میز رؤیایی برای خود بچینید. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید از لامپ آویز در بالای میز خود استفاده کنید.

استفاده از شمعدان

از قدیم‌الایام استفاده از شمعدان روی میز ناهارخوری مرسوم بوده است. وجود شمع روی میز باعث به‌وجودآمدن یک فضای رمانتیک و بسیار زیبا خواهد شد. استفاده از شمع‌های زیباتر موجب شکیل‌تر شدن فضا خواهد شد.

اما از طرفی برای زیباتر شدن میز، توجه به یک نکته ضروری است. آن نکته محل قرارگیری شمعدان‌ها است. اگر شما از زیباترین شمعدان‌ها برای چیدن دکور میز خود در یک محل نامناسب استفاده کنید، میز شما نه‌تنها زیبا به نظر نخواهید رسید؛ بلکه شلوغ دیده خواهد شد. پس بنابراین برای تزئین کردن میز ناهارخوری توجه به این نکات نیز مهم است.

استفاده از گلدان

درصورتی‌که علاقه‌ای به مواردی که در بالاتر گفته شد ندارید، می‌توانید از گلدان جهت تزئین میز ناهارخوری خود استفاده کنید. استفاده از گل روی میز باعث به‌وجودآمدن حس لطافت و زندگی در محیط خواهد شد. استفاده از گل‌های با طراوت و تازه ظاهر بسیار زیبایی را برای میز شما به ارمغان خواهد آورد.

همچنین استفاده از گل باعث می‌شود که حس زنده‌بودن به میز انتقال داده شود و از زمختی و بی‌روح بودن میز ناهارخوری کاسته شود. استفاده از گلدان فانتزی باعث می‌شود که دکوراسیون شما متفاوت به نظر برسد و نظر هر شخصی را به خودش جلب کند؛ بنابراین استفاده از گل و گلدان برای تزئین کردن میز ناهارخوری هم می‌تواند انتخاب زیبایی باشد.

استفاده از ظروف خاص

برخی افراد ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از گل و گلدان و شمعدان از وسایلی با جنس و ظاهر خاص استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال بعضی افراد به گذاشتن یک کاسه نقره‌ای یا مسی روی علاقه‌مند هستند. یا مثلاً برخی دیگر علاقه دارند از لوازم کریستالی برای تزئین میز خود استفاده کنند.

همچنین بخوانید: نکات مهم در خرید میز ناهارخوری جهیزیه

تزئین کردن میز ناهارخوری
استفاده از رانر در تزئین کردن میز ناهارخوری

رانر به رومیزی‌های با عرض کم و طول زیاد گفته می‌شود که به‌جای رومیزی‌های قدیمی استفاده می‌شود. استفاده از رانر باعث می‌شود که ظاهر میز دچار تغییراتی شود و زیبایی خاصی پیدا کند. استفاده از رانر به همراه گلدان و شمعدان زیبایی میز را بیشتر خواهد کرد. اگر رنگ رانر با دیگر وسایل از جمله مبل کلاسیک یا مبل راحتی داخل خانه، هماهنگ شده باشد که زیبایی میز را دوچندان خواهد شد.

استفاده از دیگر وسایل

در کنار تمام موارد گفته شده در بالا، برخی افراد به‌خاطر سلیقه متفاوتی که دارند، به چیدن وسایل خاص و منحصربه‌فرد روی میز علاقه‌مند هستند. ایجاد دکوری متفاوت با دیگر افراد یا به‌وجودآوردن فضایی خاص شاید برای برخی افراد یک کار بسیار لذت‌بخش باشد. به‌عنوان‌مثال برخی افراد از تنگ ماهی و یا گیاهان آبزی برای تزئین کردن میز ناهارخوری خود استفاده می‌کنند. همین استفاده از وسایل خاص باعث می‌شود که شکل و ظاهر دکوراسیون‌های این‌گونه افراد عجیب‌وغریب به نظر برسد.

تزئین کردن میز ناهارخوری

نتیجه‌گیری

تزئین میز ناهارخوری یکی از چالش‌هایی است که ممکن است برای هر کس پیش آید. به همین خاطر دانستن نکاتی در مورد چینش و نوع وسایلی که در تزئین میز به کار می‌رود، می‌تواند کمک بسیاری به فرد در هنگام به‌وجودآمدن چالش کند. البته استفاده از وسایل و نوع تزئین میز به ایده و خلاقیت هر فرد بستگی دارد و نمی‌توان یک قانون کلی برای همه در نظر گرفت.

تزئین میز می‌تواند با گلدان باشد، با شمعدان باشد، با وسایل خاص باشد و یا یک رانر ساده. این‌که از کدام وسیله و شیء برای تزئین کردن استفاده شود به سلیقه خود فرد بستگی دارد.

در این مقاله سعی شد مهم‌ترین نکات و وسایلی که می‌توان برای تزئین میز ناهارخوری استفاده کرد، بیان شود.

 

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز