فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 848 روز پیش
بازدید 641 بدون دیدگاه

نکات مهمی که باید در هنگام خرید تختخواب نوزاد بدانید

خرید تختخواب نوزاد یکی از مهم‌ترین از وسایلی است که باید در سرویس خواب نوزاد وجود داشته باشد. برخلاف برخی از وسایل که صرفاً جهت تجمل و زیبایی خریداری می‌شوند و کاربرد خاصی ندارد، تختخواب نوزاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین خاطر باید در هنگام خرید توجه ویژه‌ای به این وسیله مهم داشت. تختخواب نوزاد از لحاظ ایمنی به‌صورت استاندارد باشد و راحتی قابل قبولی را برای نوزاد داشته باشد.

خرید تختخواب نوزاد

تختخواب استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

وجود فرزند باعث به‌وجودآمدن نشاط مضاعفی در خانواده می‌شود ازاین‌رو خانواده‌هایی که صاحب فرزند هستند به دنبال ایجاد محیطی نشاط‌آور برای فرزندان خود هستند. قبل از تولد نوزاد، خانواده‌ها به دنبال خرید تختخواب مخصوص نوزاد هستند. این خرید به دلیل اهمیت آن، دغدغه‌ها و مسائل مهمی را در خود دارد. به همین جهت توجه به این مسائل بسیار مهم است. اینکه چه تختخوابی برای نوزاد خریداری شود؟ تختخواب استاندارد برای نوزاد چه تختخوابی است؟ ارتفاع مناسب، راحتی و استحکام از جمله مسائلی است که در هنگام خرید تختخواب به آن باید توجه شود.

یک نمونه تخت استاندارد، تخت نوزاد تدی است که شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه ایران میز آن را خریداری کنید.

بعد از تولد نوزاد برای قراردادن نوزاد در کنار مادر خود بهترین انتخاب، تختخواب نوزاد است. بعد از بزرگ‌شدن می‌توان نسبت به خرید تختخوابی بزرگ‌تر یعنی تختخواب کودک اقدام کرد. در ماه‌های اولیه تولد بیشتر اوقات کودک در تختخواب خود به خواب می‌رود به همین جهت تختخواب انتخابی باید از ایمنی استاندارد برخوردار باشد.

استحکام تختخواب باید به حدی باشد که نوزاد تا سن دوسالگی در آن امنیت و راحتی داشته باشد بنابراین در هنگام خرید تختخواب نوزاد صرفاً تنها زیبایی تخت را نباید ملاک خرید قرار داد.

خرید تختخواب نوزاد

اما برای داشتن یک تختخواب استاندارد نوزاد به چه ویژگی‌هایی باید توجه کنیم؟

اندازه تختخواب

در هنگام خرید تختخواب نوزاد اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، اندازه آن است. تختخواب نوزاد باید دارای سایز استاندارد باشد و به شکلی باشد که نوزاد به‌راحتی قرار داده شود و از فضای کافی برخوردار باشد. بدین صورت که نه آن‌قدر بزرگ باشد که نوزاد مرتب بچرخد و غلت بزند و نه آن‌قدر کوچک باشد که نتواند یک حرکت کوچک انجام دهد.

تختخواب استاندارد نوزاد تختخوابی است که فضای کافی برای قراردادن نوزاد داخل آن داشته باشد به شکلی که نوزاد قادر باشد دست‌ها و پاهایش را به‌راحتی تکان دهد.

استحکام و دوام

داشتن استحکام و دوام کافی در هنگام خرید تختخواب نوزاد باید جزو اولویت‌های مهم باشد. زیرا نوزاد بیشتر وقت خود را در تختخواب می‌گذراند و استحکام تخت باید به حدی باشد که تا دو یا سه‌سالگی نوزاد دوام داشته و قابل‌استفاده باشد. به همین خاطر در هنگام خرید به این موردتوجه کافی را داشته باشید.

خرید تختخواب نوزاد

درنظرگرفتن فضا

فضای کم همیشه چالش‌هایی را برای خانواده‌ها به همراه داشته است و خرید تختخواب نیز از این قضیه مستثنی نیست. خرید تختخواب باید متناسب با میزان فضایی باشد که در خانه وجود دارد. به همین خاطر والدینی که قصد خرید تختخواب نوزاد دارند باید به این مورد نیز توجه داشته باشند. خرید تختخواب کوچک متناسب با فضای در دسترس بسیار بهتر از خرید یک تختخواب بزرگ برای خانه کوچک است. درصورتی‌که میزان فضای کمی در اختیار دارید بهتر است در هنگام خرید تختخواب نوزاد، تخت موردنظر خود را کوچک و یا چرخ‌دار انتخاب کنید.

تشک تختخواب

تشک یکی از مهم‌ترین بخش‌های تختخواب است که در تختخواب نوزاد اهمیت آن بیشتر نیز می‌شود. تشک تخت باید به‌گونه‌ای باشد که با رشد کودک قابلیت تغییر ارتفاع داشته باشد. البته محل قرارگیری تخت باید از پرده‌ها و پنجره دور باشد.

از لحاظ جنس تشک، تشک‌ها در حال حاضر به دو صورت فنردار و فومی هستند که باتوجه‌به سلیقه خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. درصورتی‌که قصد خرید تختخواب با تشک فومی دارید بهتر است تختی را انتخاب کنید که وزن بیشتری داشته باشد زیرا در این مدل هرچقدر چگالی تشک بیشتر باشد کیفیت آن نیز بیشتر است.

قابلیت تغییر

قابلیت تغییر یا تطبیق‌پذیری یکی دیگر از نکاتی است که باید در هنگام خرید تختخواب نوزاد به آن توجه داشت. تختخوابی که قابلیت تطبیق‌پذیری داشته باشد به‌راحتی می‌توان آن را تغییر اندازه داد و برای وقتی که نوزاد بزرگ‌تر می‌شود بتوان از تخت نیز استفاده کرد.

خرید تختخواب نوزاد

ویژگی‌های ظاهری یک تختخواب استاندارد چیست؟

در هنگام خرید این نکته را به یاد داشته باشید که ظاهر زیبای تخت فقط عامل خرید شما نباشد بلکه به استحکام و به‌ویژه ایمنی تختخواب نیز باید توجه داشته باشید. تختخوابی که انتخاب می‌کنید نباید دارای نقاط و گوشه‌های تیز باشد. وجود این دو باعث می‌شود امنیت نوزاد شما داخل تختخواب به خطر بیفتد. همچنین درصورتی‌که قصد خرید تختخوابی دارید که نرده دارد دقت داشته باشید که نرده‌های آن با یک اندازه مناسب از یکدیگر فاصله داشته باشند. وجود فاصله زیاد در نهایت باعث به خطر افتادن جان نوزاد شما خواهد شد.

همچنین تختخواب‌هایی که نرده‌های آن متحرک هستند و رو به پایین باز می‌شود امنیت کافی را ندارند. انتخاب تختخوابی که نرده‌های ثابت دارد برای نوزاد شما بهتر خواهد بود. دیگر نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، جنس تختخواب است. تختخواب‌های فلزی به دلیل احتمال وجود سرب در رنگ‌های آن باعث مسمومیت نوزاد خواهد شد؛ بنابراین بهتر است تختخوابی که برای نوزاد خود خریداری می‌کنید از جنس چوب باشد.

سخن آخر خرید تختخواب نوزاد

خرید تختخواب نوزاد را شاید یکی از کارهای مهم قبل از تولد نوزاد دانست. زیرا سلامتی و ایمنی نوزاد به آن وابسته است. به دلیل اینکه نوزاد در دو سه سال اولیه زندگی خود اکثر مواقع در خواب است، انتخاب یک تختخواب استاندارد برای نوزاد بسیار اهمیت دارد. خرید یک تختخواب استاندارد باعث می‌شود تا نوزاد در هنگام خواب احساس راحتی داشته باشد و ایمنی آن نیز حفظ شود. در هنگام خرید باید به چند نکته مهم توجه داشت.

نکاتی همچون جنس تشک، استحکام و دوام، میزان فضای در دسترس، امکان تنظیم ارتفاع از جمله مهم‌ترین عواملی است که باید در هنگام خرید تختخواب نوزاد به آنها توجه کافی داشت.

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز