فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1198 روز پیش
بازدید 1410 بدون دیدگاه

مبل راحتی شزلون

مبل راحتی شزلون

مبل ها دارای طرح های بسیار متنوعی هستند. که ممکن است در دسته مبل راحتی باشند و یا مبل کلاسیک و رسمی و سلطنتی. اما در این میان یکی از مبل ها هست که طراحی بسیار جذاب و خاصی دارد و می تواند برای هر نوع دکوراسیونی مورد استفاده قرار گیرد. مبل شزلون که از زیر شاخه های مبل راحتی می باشد. این مبل ترکیبی از مبل و تخت و صندلی است که می تواند برای استراحت کردن فضای کافی را ایجاد نماید. مبل شزلون ریشه در کشور فرانسه دارد که به معنای صندلی بلند است و دلیل نامگذاری آن نیز همین می باشد. البته در مصر باستان نیز می تواند ردپایی از این مبل جذاب دید.

مبل شزلون

تاریخچه مبل شزلون

اولیه ترین طرح از این مبل در قرن ۱۸ میلادی ساخته و ارائه شد. در واقع مبلی ست که ترکیبی از مبل راحتی و صندلی می باشد. در گذشته بیشتر با چوب درخت نخل و قطعاتی از پوست های خرد شده آن و توری ساخته میشد. هر چند که گفته می شود ریشه این مبل فرانسوی است اما می توان در مصر باستان نیز طرح هایی از مبل شزلون را دید. استفاده از این نیمکت ها در مصر باستان بسیار رواج داشت زیرا برای استراحت کردن روزانه مورد استفاده قرار می گرفت.

در دوران ویکتوریایی اکثر خانم هایی که درجات بالایی در اجتماع داشتند و توان مالی خوبی داشتند یک مبل شزلون در اتاق خود داشتند. در این دوره مبل شزلون در دکوراسیون اتاق نشیمن علاوه بر اتاق خواب قرار داشت و بسیار هم مورد توجه بود. همچنین مبل شزلون از اجرا مهم و کاربردی در روانکاوی فروید بود که روی آن بیماران را هیپنوتیزم می‌کرد. پس از این موضوع مبل شزلون کم کم به آمریکا و دکوراسیون های فیلم های هالیوودی راه پیدا کرد. زیرا این مبل ها می توانستند یک دکوراسیون لوکس و خاص را ایجاد نمایند.

مبل شزلون

چگونگی طراحی ‌های مدرن مبل شزلون

مبل شزلون با توجه به اینکه در کدام دسته بندی قرار دارد می تواند طراحی های متفاوتی داشته باشد. به طور مثال اگر در دسته راحتی باشد طراحی آن ساده تر است و در طراحی سلطنتی می تواند دارای کنده کاری بر روی دسته ها و تاج باشد. همچنین رویه های بسیار اعلا بر روی شزلون کشید می شود. اما در نهایت طرح کلی این است که ترکیبی از خرید مبل راحتی است که ممکن است یک طرف آن دسته نداشته باشد. یا اینکه دو طرف دارای دسته باشند. مبل شزلون معمولا به صورت تکی در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر فضای بسیای دارید می توانید به صورت دوتایی نیز آن را در دکوراسیون به کار ببرید.

طرح های اولیه این مبل با استفاده از فلز ساخته می شود و چارچوبی فلزی داشت و چرم بر روی آن کشیده میشد. اما رفته رفته چارچوب مبل های راحتی به سمت چوبی شدن رفتند که هم زیباتر بودند و هم کاربردی تر. بر روی آن رویه هایی از ساتن و چرم و کتان و غیره کشیده میشد. البته طرح های دیگری نیز به بازار آمد که مبل شزلون با پایه های منحنی بود تا به حالت یک صندلی استراحتی باشد.

از مبل شزلون چه می‌دانید؟

تاثیر در دکوارسیون

همان طور که گفته شد این تغییرات در طی سالیان صورت گرفت. مبل ها با توجه به اینکه در کدام کشور مورد استفاده قرار می گیرند می توانند طراحی های مختلف رویه های مختلفی داشته باشند. مبل شزلون در واقع یک مبل راحتی برای خانواده می باشد اما با ارتفاع کمی بیشتر از سایر مبل های راحتی. تا هم زیبا باشد و هم برای استفاده و استراحت راحت.

در حال حاضر حاضر طراحی مبل شزلون به مبل لاوست بسیار نزدیک تر شده است. مبل لاوست در واقع یکی دیگر از انواع مبل های راحتی می باشد که دسته های بلندی دارد و همچنین نشیمن آن فضای کمتری دارد و باعث می شود زمانی که دو نفر بر روی مبل می نشیند به یکدیگر نزدیک باشند. به همین دلیل نام لاوست بر وی آن قرار داده شد.

نقش وسایل در چیدن دکوراسیون بهتر 

مبل شزلون

مبل راحتی شزلون

هدف اصلی از طراحی و ساخت این سبک مبل راحتی فرد می باشد. اما با توجه به اینکه در حال حاضر دکوراسیون ها بسیار تجملاتی شده است این موضوع نیز کمی تغییر پیدا کرده و به سمت مجلل شدن گام برداشته است. ممکن است برخی از طرح ها ساده باشند و برخی دیگر بسیار لوکس و تجملاتی. با تغییر زوایای صندلی می توان شزلون را از حالت همیشگی خارج نمود و به حالت امروزی تر نزدیک نمود.

علاوه بر اینکه از این مبل ها در دکوراسیون داخلی استفاده می شود می تواند در دکوراسیون خارجی نیز آن ها را استفاده نمود. برای قرار دادن در تراس و یا آلاچیق می تواند عالی باشد. می توان هم بر روی آن استراحت نمود و هم اینکه می توان مناظر را دید و حمام آفتاب گرفت. وجود پیچ و خم های جالب بر روی صندلی نشان از این است که می توان آن را برای دکوراسیون های جالبی مانند مینیمال نیز استفاده نمود . در این دکوراسیون می توانید تنها با قرار دادن دو عدد مبل شزلون همه چیز را تکمیل نمود. یکی دیگر از ایده ای بسیار جالب که مبل شزلون کاملا با آن هماهنگ است دکوراسیون انگلیش هوم است. در این دکوراسیون معمولا از مبل شزلون استفاده می شود با پارچه هایی رنگارنگ و زیبا . بعضا گلدار که بهترین گزینه خواهد بود.

ست نمودن مبل  با دکوراسیون

بر روی مبل شزلون می توانید کوسن هایی را قرار دهید که هم به صورت رنگارنگ باشند و هم به صورت براق که کمی دکوراسیون شما را جذاب تر و خاص تر نمایید. خصوصا اگر دکوراسیون سلطنتی دارید حتما کوسن ها براق طلایی و نقره ای را در برنامه خود داشته باشد. برای تکمیل دکوراسیون با مبل شزلون می توانید از پاف و میزهای عسلی نیز در کنار مبل استفاده نمایید. پاف ها باید مانند کوسن ها با توجه به دکوراسیون اصلی مورد انتخاب قرار گیرند تا بدانید نوع آن ها فانتزی باشد و یا سلطنتی. استفاده از پاف هایی با طرح پر نیز می توانید جذاب باشد خصوصا اگر شزلون در اتاق خواب قرار داشته باشد می توانید یک دکوراسیون رویایی را با این شزلون و پاف و کوسن ها ایجاد نمایید.

نکات کلیدی در مورد میز ناهارخوری چوبی

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز