فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 645 روز پیش
بازدید 4273 بدون دیدگاه

راهنمای خرید مبل چستر

راهنمای خرید مبل چستر

آیا خرید مبل چستر انتخابی هوشمندانه است؟ حساسیت در انتخاب لوازم و اثاث زندگی یک امر انکار ناپذیر و مشترک در بین همه افراد است. از آنجا قیمت لوازم کاربردی از جمله مبلمان، سرویس های تخت خواب، میز نهار خوری و … روز به روز در حال افزایش است پس خرید این لوازم تقریبا مادام عمر است. از این رو افراد سعی می کنند خریدی هوشمندانه داشته باشند تا بتوانند سالیان سال از آن استفاده کنند.

در بازار مبلمان و سرویس خواب شما بیش از هزاران سبک و رنگ مختلف را می بینید. اما آیا می دانید هر سبک چه خصوصیاتی دارد و سلیقه شما به چه سبکی نزدیکتر است؟

کسب اطلاعات لازم در خصوص سبک های مختلف مبلمان به شما کمک می کند تا خریدی ایده آل تر داشته باشید. اما در این بین همیشه افرادی هم هستند که با خرید مبلمان به دنبال یه سرمایه گذاری معقول، مناسب و دراز مدت هستند. مبل چستر بهترین و ایده آل ترین انتخاب برای افرادی است که به کیفیت، زیبایی و مدرن بودن اهمیت می دهند و می خواهند یک محصول را سالیان سال استفاده کنند.

چه میزان با سبک مبلمان چستر و انواع آن آشنایی دارید؟ اگر به فکر خرید مبل و کاناپه چستر هستید بهتر است تا ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با کلیدی ترین نکات خرید مبلمان چستر آشنا کنیم.

معرفی مبل چستر

اگر به مبل فروشی های سطح شهر مراجعه کنید قطعا در ۹۰ درصد آن ها یکی از مدل های مبل چستر را مشاهده می کنید. هنگام خرید مبل فروشندگان گزینه های متعددی را با سبک ها و پارچه های مختلف به شما معرفی می کنند اما در این بین شما به دنبالی مبلمانی با ظاهر متفاوت و شکیل هستید. مبل چستر به مدل هایی گفته می شود که بر روی قسمت پشتی برای فضای داخل و بیرون لمسه دوزی یا دکمه انجام شده است.

بخش کار شده با دکمه یا لمسه در مبل چستر بسیار مهم است. در این سبک یا لمسه به صورت دستی انجام می شود که قطعا مبلمانی که لمسه آن ها با دست انجام شده قیمت و کیفیت بالاتری دارند و لمسه ماشینی که عمق دوخت کمتر است و در قیمت و کیفیت نهایی مبل تاثیر گذارتر است. این لمسه دوزی مبل چستر را از سایر مدل ها متمایز می کند.

چرا مبل چستر تا این حد محبوب شده است؟

دلیل اصلی انتخاب مبل چستر توسط افراد، لمسه کاری زیبا روی مبل است. این سبک را می توان روی چرم و پارچه پیاده کرد. در نتیجه می توانی این سبک را با انواع دکوراسیون ها تطبیق داد. حتی همین امر سبب شده تا برای ادارات، مطب ها، مراکز تجاری و مسکونی و … به راحتی و بدون ریسک این مبلمان را سفارش داد.

از مهمترین دلایلی که باعث محبوبیت سبک شاهانه یا همان چستر شده است عبارتند از:

· تنوع در طرح و رنگ

· سبک مجلل و زیبا

· همخوانی با دکوراسیون های مختلف

· قابل اجرا با چرم و پارچه

· استحکام و طول عمر بالا

انواع مبل چستر را بر چه اساس دسته بندی می کنند؟

مبل چستر در گروه مبل های راحتی کلاسیک قرار دارد. اما تنوع رنگ و مدل این مبل ها به حدی زیاد است که با انواع دکوراسیون ها با کاربری های مختلف قابل استفاده است. مبل های چستر را از لحاظ طرح، سبک و جنس دسته بندی می کنند. مبل چستر کلاسیک، مبل ال، مبلمان اداری چستر، مبلمان چستر نیمه استیل، مبلمان چستر قایقی و … چند نمونه از رایج ترین مبلمان سبک چستر هستند.

انواع مبل چستر بر اساس رنگ

مبل چستر دارای طیف گسترده ای از رنگ های تیره و روشن، خنثی و ترکیبی و … است. انتخاب رنگ مبلمان بسیار مهم است چون می تواند دکوراسیون فضا را کاملا تغییر دهد. رنگ های قهوه ای و نسکافه ای در بین ایرانیان بیشتر رایج هستند.

انواع مبل چستر بر اساس جنس

یکی دیگر از فاکتورهای دسته بندی مبل چستر، جنس مبل است. معمولا در تولید این سبک از انواع پارچه های مختلف و یا چرم استفاده می شود. نمونه های چرمی بیشتر برای فضاهای شیک و لوکس استفاده می شوند. البته این به این معنا نیست که مبل چرمی در دکوراسیون های معمولی جایی نداشته باشد چون در نهایت این سلیقه افراد است که محصول نهایی را انتخاب می کند. معمولا افراد که طرفدار سبک های کلاسیک هستند از مبل های چرمی استفاده می کنند. اگر محدودیت هزینه نداشته باشید می توانید مبل چستر با چرم اصل بخرید که دارای مزایایی از قبیل طول عمر بسیار بالا، بدون پارگی و ترک خوردگی است.

تنوع مبلمان پارچه ای چستر بیشتر است. بهتر است از پارچه هایی استفاده کنید که کیفیت بالایی دارند و با مواد شوینده یا لکه بر کیفیت خود را از دست نمی دهند. عدم توجه به جنس پارچه باعث کاهش عمر مبلمان می شود.

انواع مبل چستر بر اساس جنس بدنه

مبل چستر را از لحاظ متریال بدنه نیز دسته بندی می کنند. معمولا برای بدنه مبلمان از چوب استفاده می کنند. اما نوع چوب و مرغوبیت آن بسیار مهم است. باید هنگام خرید مبلمان چستر به جنس چوب و تحمل وزنی آن توجه کنید. چوب های نامرغوب بعد از یک مدت دچار شکستگی یا ترک خوردگی می شوند. چوب روس و راش دو نوع از مرغوب ترین چوب های قابل استفاده در مبل شاهانه هستند.

دسته بندی مبل چستر بر اساس طرح مبل

یکی از جذابیت های مبل چستر این است که در مدل های مختلفی طراحی می شود و این مسئله سبب شده است تا سلیقه های مختلفی را پوشش دهد. در زیر به چند نمونه از پرطرفدارترین طرح های مبل چستر اشاره می کنیم تا در هنگام خرید با آگاهی بیشتری مبلمان خود را انتخاب کنید.

· مبل راحتی چستر فرانسوی

این مدل در طرح ورنگ های مختلف تولید می شود. ظاهری ساده و در عین حال شیک دارد و جلوه ای زیبا به دکوراسیون های مختلف می دهد. قیمت مبل چستر فرانسویی بر اساس جنس فوم، جنس پایه و بدنه، جنس پارچه و … تعین می شود. مدل ال فرانسویی جزء مدل های محبوب و پرطرفدار است.

· مبل چستر ایتالیایی کرونوس

این مدل تقریبا شبیه به مبل چستر آدریانا دارد و تنها تفاوت آن در لمسه دوزی است. برای فضاهای لوکس و مدرن انتخاب ایده آلی است. قیمت این مدل هم بر اساس جنس پایه ها، جنس بدنه، نوع فوم و جنس پارچه متفاوت است.

· مبل چستر ترکیه

این مبل در رنگ های مختلف قابل سفارش است. این مدل محبوب شیک برای سبک های مدرن کارایی بیشتری دارد. مدل چستر ترکیه از طرح های ایتالیایی الهام گرفته شده است. در ایران نمونه های مشابه این طرح با کیفیت بالا تولید می شود.

· مبل چستر آدریانا

مدل آدریانا با متریال های مختلف پارچه و چرم تولید می شود. فرم خاص این مدل نمایی فوق العاده لوکس و زیبا به محیط می دهد. جنس فوم، جنس پایه ها و بدنه، جنس پارچه و … در قیمت این مدل دخیل هستند.

· مبل چستر نیکولا

مبل چستر نیکولا برای فضاهای مختلف قابل استفاده است. در بدنه این مدل از چوب روس استفاده می شود که استحکام بسیار بالایی دارد. جنس فوم نشیمن هم یورولوکس ویژه است. مبل نیکولا با مدل چستر کرونوس مشابه است و تنها در فرم کمی با هم متفاوت هستند.

· مبل چستر قایقی

شناخته شده ترین و قدیمی ترین مبل چستر، مدل قایقی است. این مدل به شکل مکعب با دسته بزرگ و حجیم است. مبل قایقی با استفاده از دکمه لمسه دوزی شده است. مبلمان چستر قایقی قابلیت تولید در ابعاد کوچک برای فضاهای نقلی را دارند و در دسته مبلمان اسپرت قرار دارند. ابعاد جمع و جور این مدل باعث شده تا برای محل کار با نشیمن کوچک، اتاق نشیمن های کوچک، اتاق های جلسه در ادارات و شرکت های خصوصی و … پرکاربرد باشد.

چند نکته در خصوص خرید مبل چستر

برای انتخاب بهترین مبل چستر یک سری نکات کلیدی و مهم وجود دارند که حتما باید قبل و هنگام خرید لحاظ شود.

· تطابق مبل با سبک های دیگر

قبل از هر چیز باید بدانید که مبل چستر در دسته مبل های کلاسیک قرار دارد که طراحی آن کاملا متفاوت تر از دیگر مبل های راحتی کلاسیک است. این مبل قابلیت تطبیق با سبک های اداری، مدرن و … را دارد. برای محیط های مجلل و شیک و محیط های ساده می تواند انتخابی ایده آل باشد.

· توجه به رنگ مبل

مزیت اصلی مبل چستر این است که یکنواختی در رنگ ندارد و شما می تواند این مدل را در هر رنگی سفارش دهید. حتی می توانید با دادن جلوه بیشتر به دکوراسیون مبل را دو یا سه رنگ سفارش دهید. پس نگران رنگ دکوراسیون خود نباشید چون به راحتی در بین مبلمان چستر می توانید رنگ مناسب خود را انتخاب کنید.

· کیفیت مبلمان

در کنار تمامی فاکتورها کیفیت نقش حیاتی تری در خرید مبلمان دارد. اینکه از چه پارچه با چه دوختی و یا چه چوبی در ساخت مبلمان استفاده شده باشد خیلی مهم است و همین متریال ها ارتباط مستقیمی با کیفیت نهایی محصول دارند. هنگام خرید باید حتما از تمام این متریال ها اطلاع کسب کنید و پس از اطمینان از کیفیت متریال ها خرید کنید.

· ست کردن مبلمان با میز نهار خوری و تخت و خواب

بیشتر افراد یکباره توانایی خرید مبل چستر با میز ناهارخوری و تخت و خواب را ندارند. اگر بعد از خرید میز ناهار خوری می خواهید مبلمان خود را تهیه کنید اصلا نگران نباشید چون این مبل تنوع طرح و رنگ زیادی دارد. پس به راحتی مدل مناسب را پیدا کنید که با ست ناهارخوری و سرویس خواب شما هماهنگی دارد.

· فضای لازم برای مبلمان چستر

یکی از نکاتی که بیشتر افراد هنگام خرید مبل چستر نسبت به آن بی تفاوت هستند فضای لازم برای چیدمان مبلمان است. این مبل ها نسبت به مبلمان راحتی عادی ابعاد بزرگتری دارند. در نتیجه اصلا گزینه ی خوبی برای محیط های کوچک نیستند. سبک چستر را برای متراژهای بالا انتخاب کنید.

· کارایی مبلمان

همانطور که گفته شد در ساخت مبلمان چستر از پارچه های مختلف و چرم استفاده می شود. بیشتر پارچه هایی که برای سبک شاهانه استفاده می شود از مدل مات است و برای منزل، محل کار، هتل ها و … قابل استفاده است. چستر با پارچه های براق و چرمی را بیشتر برای محیط های رسمی تر و پر ترددتر انتخاب کنید.

· توجه به رعایت استانداردها در تولید مبل

هر سبکی باید یک سری استانداردها در فرایند تولید و طراحی آن رعایت شده باشد تا آرامش و راحتی افراد را فراهم کند. در سبک چستر قسمت کمر و زیری مبل بسیار مهم است. اگر این دو قسمت به درستی پر نشده باشند هنگام نشستن اذیت کننده است. پس به این نکته توجه کنید که حتما قسمت پشتی مناسب باشد و زاویه قسمت پشتی و کمر بر اساس استاندارد باشد.

در این مقاله بخوانید: مبل راحتی یا مبل کلاسیک؟

قیمت مبل چستر

مهمترین مسئله در خرید مبل چستر، قیمت مبلمان است. این فاکتور یکی از مهمترین فاکتورهای است که افراد را در انتخاب محدود می کند. قیمت مبل چستر بر اساس پروسه ی ساخت و متریال های استفاده شده در مبل متفاوت است.

یک از از فاکتورهای تاثیر گذار در قیمت لمسه دوزی مبل است که اگر به روش دستی انجام شود قیمت نهایی مبل بیشتر است. فاکتور بعدی متریال بدنه است که چوب روس قیمت بالاتری نسبت به سایر چوب ها دارد. مبل چستر چرمی اصل قیمت بسیار بالاتری نسبت به مبل چرم مصنوعی و مبل از جنس پارچه ای دارد. البته نوع پارچه هم از لحاظ جنس انواع مختلفی دارد که همگی در قیمت دخیل هستند. در مبل های چرم طبیعی از لمسه دوزی دستی استفاده می شود و پروسه دوخت هیچ گونه آسیبی به چرم نمی زند. نتیجه این عمل یک کار با کیفیت و گران قیمت با ماندگاری مادام عمر است.

فومی که برای نشیمن مبلمان استفاده می شود بر اساس درجه بندی کیفیت دسته بندی می شود. مبل هایی که جنس فوم درجه یک و ویژه است قیمت بیشتری دارند. حتما هنگام خرید تمام این فاکتورها را لحاظ کنید تا با قیمت بالا مبلمان بی کیفیت تحویل نگیرید.

کلام آخر

مبل چستر در مقایسه با سایر مدل های بازار یک شکل مشخص و واحدی دارد. از مشخصه های اصلی این مبل دسته ها و پشتی های یک شکل و یک اندازه در کنار، پایه های خراطی شده و استرهای پارچه ای و چرمی با هنر لمسه دوزی است. ظرافت در طراحی و استفاده از متریال های مرغوب و با کیفیت باعث شده تا خریداران نگاه ویژه ای نسبت به این مدل داشته باشند. قیمت این مدل به دلیل ریزه کاری ها و استحکام بالا تا حدودی بالاست.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز