فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1028 روز پیش
بازدید 1705 بدون دیدگاه

مبل راحتی بخرم یا مبل کلاسیک؟

مبل راحتی یا مبل کلاسیک انتخابی است که تعیین کننده ظاهر دکوراسیون داخلی منزل شما است. بنابراین انتخاب بین این دو نوع مبل، انتخاب سختی خواهد بود و خرید مبل را سخت تر می کند.

البته این انتخاب وقتی سخت‌تر خواهد بود که شما وسایل دیگر دکوراسیون را انتخاب کرده باشید. اما فارغ از تمام گزینه‌ها، در نهایت انتخاب بین این دو مبل به نظر و سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

اینکه کدام یک برای منزل شما بهتر است، سوالی است که شما باید برای آن پاسخی مناسب پیدا کنید. بنابراین برای این انتخاب باید زمان و وقت کافی در نظر بگیرید و تمام جوانب را در نظر بگیرید.

سوال دیگری که در این بین به وجود می‌آید قدرت خرید شما است. در ادامه به توضیح این دو سوال خواهیم پرداخت.

کدام بهتر است: مبل راحتی یا مبل کلاسیک

سوال اول: بین مبل راحتی و مبل کلاسیک کدام یک را انتخاب کنم؟

برای جواب به این سوال شما باید تا حدودی با انواع مختلف مبلمان آشنایی داشته باشید. این که کدام مبل با دکوراسیون شما هماهنگی بالایی دارد را شما باید تشخیص دهید. این که چه مدل مبلی بخرید هم بستگی به سلیقه‌ی شما دارد.

امروزه مبل‌ها همانند میزهای ناهارخوری جدید، در طرح‌ها و اشکال مختلفی ساخته و روانه بازار می‌شوند. بنابراین شما باید اطلاعات کافی را در این زمینه داشته باشید.

به طور کلی مبل‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. مبل راحتی و مبل کلاسیک دو دسته‌ی کلی مبلمان هستند که هر کدام از این‌ها به چندین مدل تقسیم می‌شوند.

مبل راحتی یا مبل کلاسیک

مبل راحتی

انواع مبل راحتی

این گونه مبل‌ها همانطور که از نامشان پیداست، برای آسایش و راحتی طراحی و تولید می‌شوند. مبل‌های راحتی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

مهمترین ویژگی این مبل‌ها، ظاهر ساده و شیک، جنس نرم نشیمنگاه آن‌ها است. در ایران مبل راحتی طرفداران بسیاری دارد و در هر خانه حداقل یک دست از این نوع مبل‌ها پیدا می‌شود. استفاده از مبل راحتی از سال ۱۸۰۰ میلادی به طور چشمگیری در آمریکا افزایش یافت و به سراسر دنیا منتقل شد.

کاناپه

این گونه مبل به خاطر ظاهر ویژه‌ای که دارند، نقش خاصی در چینش مبل‌ها دارند و بسیار پرطرفدار هستند.

لاوست

این مبل که در قالب مبل دو نفره ساخته می‌شود، در مقایسه با دیگر مبل‌ها، فضای کمتری را اشغال می‌کند. این مبل چندان در بین ایرانیان به خاطر فضای کمی که مبل دارد، مورد استقبال قرار نگرفته است. اما در دکوراسیون‌های مدرن این گونه مبل جایگاه ویژه‌ای دارد.

مبل فوتون

این مبل که خواستگاه آن را ژاپن می‌دانند، برای کسانی که خانه‌ی کوچک دارند بسیار مناسب است. زیرا هم نقش مبل را ایفا می‌کند و هم به عنوان تخت خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مبل ال

این مبل‌ها به خاطر شباهت به حرف L انگلیسی به این نام مشهور هستند. ظاهر خاص این مبل باعث می‌شود که بتوان آن را در هر فضایی استفاده کرد. مخصوصاً برای کسانی که فضای کافی ندارند.

مبل راحتی یا مبل کلاسیک

مبل راحتی

انواع مبل کلاسیک

این گونه مبل که به مبل استیل یا سلطنتی نیز شناخته می‌شود، صرفاً جنبه‌ی تزئینی و لوکس دارند. به همین خاطر نشیمنگاه این نوع مبل، برخلاف مبل راحتی نرم نیست و نشستن به مدت طولانی روی این گونه مبل خوشایند نخواهد بود. اما مبل‌های کلاسیک دارای ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شود نظر شما هنگام خرید عوض شود.

اولین و مهمترین ویژگی این گونه مبل‌ها کیفیت بالای آن‌ها است. به خاطر داشتن کیفیت بسیار بالا، مقاومت مبل بالا رفته و در نتیجه عمر بالایی نسبت به مبلمان دیگر دارد.

دومین ویژگی که مبل کلاسیک دارد و نظر خریدار را به خودش جذب می‌کند، داشتن ظرافت و هنری بودن مبلمان است. ظرافت چشم نواز مبل کلاسیک باعث می‌شود دکوراسیون جذاب و دیدنی شود. به همین خاطر در اکثر خانه‌های کشورهای شرقی و خاورمیانه از جمله ایران، مبلمان کلاسیک طرفداران بیشتری دارد.

به خاطر ظاهر خاصی که مبلمان کلاسیک دارند، انجام منبت کاری روی این مبل‌ها باعث می‌شود که تنوع خاصی در ظاهر داشته باشند و برای سلایق مختلف، مبل‌های گوناگونی وجود داشته باشد.

مبل راحتی یا مبل کلاسیک

مبل راحتی

سوال دوم: قیمت کدام یک ارزان‌تر است؟ مبل راحتی یا مبل کلاسیک

در هنگام خرید مبل یکی از فاکتورهای خرید، قیمت آن است. بودجه‌ی شما تعیین کننده نوع مبل خواهد بود. مبل راحتی یا مبل کلاسیک هر کدام را که بخواهید، باید یک هزینه برای خرید آن در نظر بگیرید. به همین خاطر باید بعد از آشنایی با انواع مبل، با قیمت‌های مبل نیز تا حدودی آشنا شوید.

یک فاکتور مهم هنگام خرید، قیمت مبل است.

به طور معمول قیمت مبل‌های راحتی از مبل‌های سلطنتی کمتر است. اما در برخی مدل‌ها قیمت مبل راحتی از کلاسیک بیشتر است. به همین خاطر شما صرفاً با تعیین یک قیمت نمی‌توانید مبل خریداری کنید. برای اینکه نتیجه‌ی بهتر بگیرید، باید هنگام خرید نوع کاربری مبل را مشخص کنید. اگر کاربری مبل برای استراحت و راحتی باشد، انتخاب یکی از انواع مبل راحتی گزینه‌ی بهتری است.

همچنین بخوانید: هر آنچه که باید در مورد خرید آنلاین تخت خواب بدانید

اما چنانچه شما قصد خریداری مبل جهت تزئین و چیدن دکوراسیون خودتان دارید، مبل کلاسیک یا سلطنتی انتخاب درست برای شما خواهد بود.

در حال حاضر با توجه به تنوع بالای مبل‌های کلاسیک و راحتی، قیمت‌های مختلفی برای مبل‌ها وجود دارد و اینکه هزینه‌ی خرید شما چقدر باشد، بستگی به نوع خرید شما دارد.

به هر حال در زمانی که این مقاله نوشته شده است، بازه‌ی قیمتی مبلمان از ۵ میلیون تومان شروع شده و تا ۳۰ میلیون تومان نیز ادامه دارد. البته برخی مبل‌ها در این رنج قیمتی قرار نمی‌گیرند و گرانتر هستند.

بنابراین اگر قبل از خرید شما بودجه‌ی خود را تعیین کنید؛ در هنگام خرید کار شما راحت‌تر خواهد بود.

نتیجه‌گیری در مورد انتخاب بین مبل راحتی یا مبل کلاسیک

دانستن این که کدام مبل مناسب منزل شما است، کار شما را در هنگام خرید مبلمان بسیار راحت می‌کند. به همین خاطر شما باید در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشید تا هنگام مراجعه برای خرید با مشاهده انواع مختلف مبل دچار سردرگمی نشوید و بتوانید بهترین انتخاب را برای دکوراسیون داخلی منزلتان داشته باشید.

در این مقاله سعی شد انواع مبلمان به همراه خصوصیات آن‌ها معرفی شود. در صورتی که شما قصد خرید آنلاین مبل را دارید، می‌توانید به فروشگاه ایران میز مراجعه و انواع مختلف میز را مشاهده و اقدام به خرید کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز