فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 619 روز پیش
بازدید 5545 بدون دیدگاه

مبل چستر بخرم یا نه؟

مبل چستر بخرم یا نه؟

مبل چستر را می‌توان یکی از شناخته‌شده‌ترین مدل‌های مبل دانست که با چند ویژگی ظاهری و کیفی ثابت معرف طیف مشخصی از نشیمن‌گاه‌های مرسوم خانگی و اداری است. خرید مبل چستر به این دلیل بسیار محبوب است که این مدل در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف، اعتدال خوبی بین مبل راحتی و مبل استیل برقرار می‌کند. بی‌مورد نیست اگر برای طبقه‌بندی مبل چستر شکاکیت به خرج دهیم و برای گنجاندن آن در یکی از دسته‌های مبل راحتی یا مبل‌های رسمی‌تر تأمل بیشتری کنیم، چون این مدل مبل بیشتر ویژگی‌های نمایندگان هر دو دسته را دارد. دکمه‌ها یا دوخت‌هایی که عمیقاً در قسمت پشتی و دسته‌های مبل چستر کار گذاشته شده و به مبل ظاهری با فرورفتگی‌های زیاد داده‌اند، مهم‌ترین ویژگی مبل چستر است که آن را از سایر مدل‌ها متفاوت می‌کند، اما این‌که مبل چستر بخریم یا نه، سؤالی است که پاسخ آن را فقط با در نظر گرفتن شرایط خرید، مکان مورد نظر برای مبل، آشنایی با تمامی ویژگی‌های آن و البته قیمت مبل چستر می‌توان داد.

مبل چستر

مبل چستر چیست؟

مبل چستر که در برخی مواقع با نام چسترفیلد (Chesterfield) هم شناخته می‌شود، در کل برای توصیف مبل‌هایی استفاده می‌شود که در آن قسمت پشتی و دسته‌ها در ارتفاعی همسان و مشابه قرار گرفته‌اند و البته در این قسمت‌ها و گاهی هم در کل بدنه در فواصل مشخص و مرتبی دکمه‌هایی عمیق کار گذاشته شده تا ظاهری پر از پستی و بلندی به بیننده نشان دهد. البته در همه‌ی مدل‌های مبل چستر ارتفاع همسان پشتی و دسته‌ها رعایت نمی‌شود و در بعضی از مدل‌های مدرن‌تر این مورد وجود ندارد، اما در مورد دکمه‌های عمیق و ظاهر پر از پستی و بلندی که مشخصه اصلی مبل چستر است نرمشی وجود ندارد و رعایت نکردن این مورد، نمونه‌های این مدل را از اصالت خود خارج می‌کند.
مورخان اولین نمونه‌های مبل چستر را در قرن نوزده میلادی و در انگلستان سراغ گرفته‌اند، پس این مدل از مبل و نشیمن‌گاه‌های مرسوم را می‌توان جزء مدل‌های با اصالت مبل دانست. ظاهر مبل چستر قطعاً در طول سال‌ها تغییراتی کرده است و برای سازگاری بیشتر با محیط‌های متنوع‌تر و برآورده کردن نیاز‌های گسترده‌تر، تکامل یافته است. طراحی، مواد روکش که به‌طور سنتی در این مدل مبل راحتی بیشتر از چرم استفاده می‌شده است و هم‌اکنون هم استفاده گسترده‌ای دارد، همین‌طور رنگ‌های ترجیحی برای آن تغییر کرده است و امروزه مبل چستر نه تنها با مواد و طرح‌های سنتی، بلکه در هر رنگ و حالتی ساخته می‌شود.
مبل چستر مرسوم و معمولی بیشتر با چرم‌هایی که رنگ تیره و متمایل به سیاه دارند روکش می‌شود. روکش‌های مدرن‌تر مبل معمولاً با پارچه‌های باکیفیت مخملی یا هر نوع پارچه بادوام دیگری ساخته می‌شود.

در این مقاله بخوانید: راهنمای خرید مبل راحتی

مهم‌ترین ویژگی‌های مبل چستر

• دسته‌های پهن و رول شده
• ارتفاع برابر پشتی و دسته‌ها (در مدل‌های مدرن‌تر استثنا‌هایی وجود دارد)
• پشتی و تکیه‌گاه کوتاه
• دکمه‌های عمیق و ظاهر پر از پستی و بلندی
• ابعاد بزرگ
• نشیمن‌گاه عریض
• جنس روکش چرم یا سایر روکش‌های باکیفیت
• ظاهر‌ایستا و سنگین
• مدلی جهانی و کلاسیک
مبل چستر

مبل چستر را برای چه مکان‌هایی بخرم؟

• خرید مبل چستر برای مکان‌های با اصالت

نمونه‌های مبل چستر مدت زیادی است که در سراسر دنیا ساخته می‌شود و می‌توان آن را یک مدل کلاسیک و جاافتاده که تابع هیچ دوره‌ی مد یا زمانه خاصی نیست، در نظر گرفت. همین ویژگی انواع مختلف این مبل را مناسب تزئین مکان‌هایی می‌کند که حفظ اصالت در آن‌ها مهم است یا القای همین حس در دستور کار طراحان یک مکان قرار گرفته است.

• خرید مبل چستر برای نشیمن‌گاه‌های گرم و راحت

مبل چستر می‌تواند هر فضای نشیمنی را تزئین کرده و با ویژگی‌های ظاهری خود به آن گرمی و راحتی خاصی ببخشد. پستی و بلندی‌های ایجاد شده روی این مبل شکست نور را بیشتر می‌کند و در طول روز یا شب با ایجاد سایه روشن‌های بسیار فضا را از یکنواختی و تأثیرات ملال آور نور تخت دور می‌کند.

• خرید مبل چستر برای تنوع بخشیدن به فضا‌های رسمی

گفتیم که مبل چستر را می‌توان بیشتر مناسب فضا‌های راحتی در نظر گرفت، اما این بدان معنا نیست که برای فضا‌های رسمی‌تر مناسب نیست. گاهی ایجاد تنوع و ساختن یک فضای متفاوت و متمایز از فضای غالباً رسمی و خشک فضا‌های اداری و شغلی، لازم به نظر می‌رسد. استفاده از انواع مبل راحتی اولین گزینه‌ای است که برای ایجاد چنین فضایی به ذهن افراد می‌رسد و خرید و استفاده از مبل چستر هوشمندانه‌ترین انتخاب است، چون این مدل کاناپه با ظاهر‌ ایستا و سنگینی که دارد در تضادِ فاحش و توی چشم زننده‌ای با سایر تجهیزات اداری قرار نمی‌گیرد.

• خرید مبل چستر برای کافه‌ها، رستوران‌ها و سایر فضا‌های پرتردد

ایستایی مناسب که بیشتر از ابعاد بزرگ مبل چستر ناشی می‌شود، همچنین مستحکم بودن و دوام بالا که به دلیل روکش‌های چرم یا پارچه‌های باکیفیت است، مواردی هستند که می‌تواند افرادی را که به دنبال تجهیز و مبلمان فضا‌های پرترددی مثل کافه‌ها هستند ترغیب کند. هرچند که قیمت مبل چستر با روکش چرم ممکن است زیاد به نظر برسد، اما در طولانی مدت و بادوام بالایی که نسبت به سایر روکش‌های مرسوم مبل دارد، مقرون‌به‌صرفه تمام می‌شود.

مبل چستر را بر اساس چه معیار‌هایی بخرم؟

۱- جنس روکش مبل چستر

اگر به دنبال بهره‌مند شدن از ویژگی‌های سنتی مبل و کاناپه چستر هستید، روکش چرم بهترین گزینه برای شما است. برخی از تولیدکنندگان مبل برای ساخت این مدل مبل از چرم‌های دستکاری‌شده یا اصطلاحاً چرم‌های عتیقه استفاده می‌کنند که ظاهر کهنه و درعین‌حال آنتیک و بسیار زیبایی به مبل می‌دهد. اما باید این را هم در نظر بگیرید که یکی از بزرگ‌ترین شاخص‌های مبل بی‌کیفیت، استفاده از چرم مصنوعی بی‌کیفیت به جای چرم طبیعی یا چرم مصنوعی باکیفیت است. یک شاخص خوب برای سنجش کیفیت روکش این مبل این است که ببینید در بافت روکش عیوب طبیعی پوست و چرم وجود دارد یا نه. طبیعتاً اگر این عیوب وجود داشته باشد، احتمال طبیعی بودن چرم بالاتر است و مبل از کیفیت خوبی برخوردار است.
در مقابل اگر به دنبال خرید مبل راحتی بر اساس ظاهر مبل چستر هستید و می‌خواهید کاناپه‌تان را با میز ناهارخوری یا ست تختخواب خانه‌تان هماهنگ کنید، انتخاب روکش‌های پارچه‌ای منطقی‌تر از روکش‌های چرم است.

۲– استحکام و دوام مبل چستر

مبل چستر یک مدل جهانی، جاافتاده و کلاسیک مبل است و قاعدتاً با توجه به این ویژگی‌ها هیچ وقت قدیمی و از مد افتاده نمی‌شود، بنابراین سنجش استحکام و دوام مبل باید مد نظر خریداران قرار بگیرد تا استفاده طولانی مدت‌تری از این مدل مبل بکنند.
کاناپه‌هایی که بر اساس مدل چستر ساخته می‌شوند بیشتر ابعاد بزرگی دارند و طبیعتاً باید وزن بالاتری را هم تحمل کنند. همین مسأله بر اهمیت کیفیت ساخت و دوام مبل تأکید می‌کند.

۳- رنگ مبل چستر

در حالت سنتی، رنگ این مدل مبل بیشتر بر اساس رنگ طبیعی چرم‌های قهوه‌ای متمایل به تیره و حتی سیاه است، اما با پیشرفت صنعت دباغی و رنگرزی چرم و همین‌طور استفاده از سایر روکش‌ها در ساخت مبل چستر، رنگ‌بند‌ی‌های متنوعی وجود دارد. انتخاب رنگ یک معیار سلیقه‌ای است و بسته به نظر افراد مختلف فرق می‌کند، اما پیشنهاد کلی در زمینه رنگ مبل چستر، طیف رنگ‌های تیره‌تر است چون با ویژگی شکست نور دکمه‌های عمیق بیشتر هماهنگ می‌شود.
مبل چستر

ویژگی‌های روان‌شناختی مبل چستر

در تاریخ روان‌شناسی از روان‌شناس معروف زیگموند فروید به‌عنوان یکی از مشهورترین استفاده‌کنندگان از مبل چستر نام برده می‌شود. این روان‌شناس برجسته در تمرینات و جلسات روان‌کاوی خود که آینده علم روانشناسی را شکل داد، از مبل چستر استفاده می‌کرده است. فروید دریافت بود که بیمارانش در صورتی که راحتی بیشتری داشته باشد، آزادانه‌تر صحبت می‌کنند.
جدا از راحتی که لازمه اصلی انواع مبلمان و نشیمن‌گاه است، هر فرد معمولاً شخصیت خودش را در سبک دکوراسیون خانه یا مکانی که در آن مشغول فعالیت و کار است منعکس می‌کند و به همین دلیل هیچ وقت دستیابی به دکوراسیونی که مناسب همه باشد آسان نیست. از نظر عموم مردم دکوراسیون خوب دکوراسیونی است که با شخصیت بیشتر افراد سازگار باشد. بیشتر مردم احساسی مثل‌ ایستایی، استحکام، گرما و قرینگی و توازن را دوست دارند و بیشتر مدل‌های مبل چستر به‌صورت کمی و کیفی می‌تواند دارای احساس نامبرده باشد و در نتیجه مناسب سلیقه طیف بزرگ‌تری از افراد باشد. کسانی که شخصیت جسور و شادی دارند با این مدل کاناپه احساس هویت و توجه بیشتری می‌کنند. نتیجه منطقی برآورده شدن نیاز‌ها و تأثیر مثبت بر احساسات، خلق‌وخوی بهتر و احساس آرامش بیشتر است. انتخاب هوشمندانه و مناسب دکوراسیون، خودشناسی و عزت‌نفس افراد را تقویت می‌کند. بی‌دلیل نیست که استفاده از مدل‌های شناخته شده و قدیمی‌تر مبلمان برای افراد محافظه‌کار محبوبیت زیادی دارد، چون این افراد به‌خوبی از ویژگی‌های روان‌شناسانه و اطمینان‌بخش این مدل‌ها خبر دارند و با انتخاب مدل‌های با اصالتی مثل مبل چستر خودشان را کم‌تر در معرض نظرات منفی دیگران قرار می‌دهند.
انواع مبل چستر چه برای تزئین خانه در نظر گرفته شود، چه برای قرار گرفتن در دفتر کار، تطبیق‌پذیری و کاربردی بودن کاملاً چشمگیری نشان می‌دهد.

در این مقاله بخوانید: مبل شزلون

قیمت مبل چستر چقدر است؟

ابعاد بزرگ و نشیمن‌گاه‌های عریض یکی از ویژگی‌های اصلی مبل چستر است و بد نیست که هنگام خرید این مبل به این موضوع دقت شود، چون طبیعتاً روی قیمت مبل هم تأثیر می‌گذارد. البته این ویژگی صرفاً یک ویژگی برتر یا محدودکننده برای این مبل محسوب نمی‌شود، چون امروزه با محدود شدن فضا‌های زندگی، تولیدکنندگان مبل دست به تولید محصولاتی در ابعاد کوچک‌تر می‌زنند که هم قیمت مبل چستر را پایین‌تر می‌آورد و هم استفاده از آن را مناسب فضا‌های کوچک‌تر و نشیمن‌گاه‌های محدود می‌کند.
جنس و کیفیت روکش هم معیار برجسته‌ی دیگری است که در قیمت مبل چستر تأثیر می‌گذارد. روکش‌های ساخته‌شده از چرم‌های طبیعی یا کارشده گران‌تر از روکش‌های چرم مصنوعی یا پارچه‌ای هستند و تولیدکنندگان هم برای فراهم‌سازی و کار گذاشتن آن‌ها زحمت بیشتری می‌کشند.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز