فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1573 روز پیش
بازدید 6134 بدون دیدگاه

معرفی انواع تخت خواب

معرفی انواع تخت خواب

یکی از اهداف مهم تخت خواب رسیدن به آرامش و راحتی در هنگام استراحت می باشد که باعث ایجاد یک حس خوشایند در افراد می‌شود. برای خرید یک تخت خواب مناسب می‌بایست تمامی استانداردهایی را که در ذهن دارید و آن را ایده‌آل می‌دانید رعایت کنید. ما قصد داریم در این مقاله در مورد انواع تخت خواب های موجود در بازار مطالب مهمی را برای شما قرار دهیم. طیف‌های مختلفی از جنس ، نوع و اندازه تخت خواب در بازار وجود دارد که هرکدام ممکن است بنا به سلیقه شما متفاوت باشد. اگر می‌خواهید تخت خواب مناسب خریداری کنید بهتر است این مقاله را از دست ندهید.

معرفی انواع تخت خواب

تخت خواب دو نفره

تخت خواب‌های دونفره به‌صورت معمول از دو قسمت جدا شونده از هم تشکیل شده‌ است که به وسیله بست هایی مخصوص به یکدیگر متصل می باشد. در قسمت بدنه، پایه‌ها از جنس چوب ساخته شده و قسمت هایی که با زمین در ارتباط می‌باشد از مقاومت بیشتری برخوردار است. به‌صورت کلی می‌‌توان بیان کرد پایه‌های تخت خواب حداقل پانزده سانتی‌متر از زمین فاصله داشته تا امکان تغییر در اندازه و همچنین جابه‌جایی آن برای استفاده‌کننده فراهم ‌شود.

فضای موجود در زیر تخت خواب این امکان را به شما می‌دهد تا اقلامی که در اتاق بدون کاربرد هستند را نیز در زیر آن قرار دهید و به‌‌عنوان مثال بخشی برای نگهداری لباس‌های مازاد یا حتی وسایلی که نیاز به سامان‌دهی زیاد ندارند را می‌توانید درون آن قرار دهید. تخت خواب‌های دو نفره مورد پسند افراد بوده و دارای کارایی‌های بسیار بالایی می باشد و از نظر اشغال فضا در محیط کاملاً بهینه می باشد.

تنوع ظاهری موجود در تخت خواب های دونفره بسیار بالا بوده و شما می‌توانید به راحتی با جستجوی کلمه تخت خواب دو نفره در اینترنت با مدل‌های مختلف و سبک‌های متفاوت آشنا شوید.  سبک‌های مدرن، سلطنتی، کلاسیک و فانتزی در مورد تخت‌های دو نفره موجود می باشد. امکانات و ویژگی‌های هر یک از این تخت‌ها متفاوت بوده که در برخی از آن‌ها درب‌های مخفی، وجود سیستم صوتی و موارد دیگر تعبیه شده است. تخت خواب‌های دو نفره در بخش متریال نیز به انواع تخت خواب های چوبی، چرمی و فلزی تقسیم‌بندی می‌شود.

تخت خواب سورتمه‌ای شکل

تخت خواب‌های سورتمه ای شکل به دلیل شباهت ظاهری آن به سورتمه به این نام معروف می باشد. یک تخت خواب معاصر بوده که چهره‌ای جسورانه در طراحی آن دیده می شود. معمولاً چنین تخت هایی را به‌صورت سفارشی برای مشتریان آماده می کنند چرا که به‌صورت کلی مخاطبان این نوع تخت ها زیاد نبوده و کشش کافی در بازار برای خرید این نوع محصولات وجود ندارد.

از لحاظ ساختاری با مشاهده تخت خواب چهره‌ای کاملاً متفاوت را مشاهده می کند اما تمامی استانداردهای به‌کار رفته در کالا به‌خوبی رعایت شده است. به‌صورت کلی می‌‌توان بیان کرد این نوع تخت ها در کنار مبل های دیگر ظاهر مناسبی داشته و قابل ست کردن می باشد. این سبک از تخت خواب منحصراً از چوب ساخته شده و برای خانه‌های مدرن که دارای دکوراسیون لوکس می باشد مناسب است.

مبل تخت خواب شو

مبل تخت خواب شو یک مبل با کاربری چندکاره بوده که در نقش‌های مختلف ظاهر می‌شود و در هنگام نیاز به حالت تخت خواب تغییر کارایی می‌دهد. یکی از بهینه‌ترین مواردی که در میان انواع تخت خواب وجود دارد مدل می باشد؛ چرا که کمترین فضا برای قرار دادن یک تخت خواب را دارا بوده و شما می‌توانید علاوه بر استفاده آن به‌‌عنوان مبل در صورت نیاز به‌‌عنوان تخت خواب نیز استفاده کنید.

مبل تخت خواب شو در آپارتمان‌های کوچک بسیار کاربردی می باشد. نکته جالب ‌توجه در مورد مبل تخت خواب شو این است که این نوع مبل را به عنوان مبل میهمان نیز به کار می گیرند، مخصوصاً زمانی که دارای تشک‌های مخصوص باشد. فضای دیگری که شما می‌توانید از این مدل استفاده کنید اتاق کودک است. این مبل به شما این امکان را می‌دهد از اتاق کودکتان یک فضای پذیرایی دوستانه نیز بسازید و از طرفی جای کمی اشغال می کند. وجود اتاق کار یا محیط‌های اداری باعث می‌شود تا فضای کافی در اختیار نباشد که شما می‌توانید از مبل تخت خواب شو استفاده کنید.

تخت خواب فوتون

تخت خواب فوتون برگرفته از نام ژاپنی بوده که از تشک هایی که هنگام خواب بر روی زمین قرار داده می شود برگرفته شده است. فوتون دارای تشکی می باشد که در هنگام شب بر روی زمین قرار داده می‌شود و طی روز درون کمد مخصوص نگهداری می‌شود. این وسیله اکنون وارد بخش مبلمان و صنعت مبلمان سازی شده است به‌طوری‌که از تشک آن برای خوابیدن استفاده می‌شود و هنگام روز با تا کردن آن به مبل تبدیل می شود.

تفاوت میان فوتون با مبل تخت خواب شو در جدا شدن تشک از قاب مبل و استفاده جداگانه از تشک آن می‌باشد که امکان خوابیدن بر روی زمین را فراهم می‌کند. به مانند مبل تخت خواب شو این مبل از درگیر کردن فضای منزل جلوگیری کرده و فضای کمی را به خود اختصاص می دهد. یکی از قابلیت‌های جالبی که در این مدل تخت خواب وجود دارد ظاهر آن بوده که حس نرم و راحتی خاصی را به مخاطب القا می‌کند و یکی از گزینه‌های اصلی برای قرار گرفتن در اتاق جوانان و نوجوانان می باشد.

تخت خواب دو طبقه با کاربری خاص

تخت خواب دو طبقه با کاربری خاص از انواع دیگر تخت خواب های می‌باشد که در مکان‌هایی مانند خوابگاه‌ها، مدارس یا دانشگاه‌ها و یا حتی محیط‌های نظامی دیده می‌شود. اما باید بدانید این نوع تخت ها با انواع تخت خواب ها تفاوت زیادی دارد.

کارایی این مدل در محیط های مشخص و عدم اشغال فضای عرضی اتاقی بوده که برای مکان‌های ذکر شده قابل استفاده می‌باشد. ساختار و اجزای این تخت خواب شامل قسمت بالایی و با ستون هایی می باشد که تخت را بر روی پایه‌ها نگه داشته و به کمک نردبانی که در یکی از طرفین قرار گرفته است تردد بر روی آن را هموار می‌ شود.

هدف از تولید این‌گونه تخت خواب‌ها ذخیره کردن فضای افقی اتاق می‌باشد و می‌‌توان با تعبیه کمد یا قفسه به جای نفر دوم از هدر رفتن محیط اتاق توسط یک وسیله غیرضروری جلوگیری شود.

تخت خواب های کابین دار

تخت خواب های کابین دار از دیگر انواع تخت خواب های موجود در بازار می باشد. همان‌طورکه از نامش پیداست تختی می‌باشد که دارای بهینه‌سازی در استفاده از فضای اتاق بوده و می‌تواند باعث ایجاد یک هماهنگی و زیبایی بصری در اتاق شود. تخت خواب‌های کابین‌دار بیشتر مورد توجه دانش‌‌آموزان و دانشجویان بوده و در اتاق جوانان پرکاربردتر از سایر اتاق‌ها می باشد.

وجود کابین‌های یک دست و یک تکه چوبی که سرتاسر اتاق را به خود اختصاص داده است باعث شده نگرانی افراد بابت عدم وجود کمد یا قفسه های نگهداری در اتاق برطرف شود. تنوع در طراحی مدل و استفاده از رنگ‌های متنوع یکی از قابلیت‌های کاربردی است که این مدل از تخت خواب‌ها در اختیار شما قرار می دهد.

تخت خواب زیر شیراوانی

تخت خواب زیر شیراوانی از انواع دیگر تخت خواب‌های موجود در بازار می‌باشد که به شکل محدودی تولید شده است. از لحاظ ظاهری این طرح نیز مانند تخت خواب‌های دونفره عمودی بوده و کارایی مشابهی دارد. تفاوت این تخت خواب با تخت خواب دونفره در این می‌باشد که در قسمت پایین تخت خواب زیر شیراوانی خبری از تخت برای نفر دوم و یا کمد یا محل نگهداری لوازم نیست.

چیزی که وجود دارد یک تخت در ارتفاع نسبتاً زیاد برای پیشگیری از نازک شدن فضای زیر تخت است که با نردبانی می‌‌توان به آن دست پیدا کرد. از طرفی این مبل به شما این امکان را می‌دهد که از اتاق خود بیشترین استفاده را ببرید.

تخت خواب متحرک

تخت خواب متحرک علاوه بر ایجاد تنوع در چیدمان کمک فراوانی به صرفه‌جویی هوشمندانه در فضای فضای اتاق خواب شما خواهد کرد. تخت متحرک از یک جفت تخت تشکیل شده‌است، بخش اول آن ثابت بوده و ساکن است که امکان جدا شدن از قسمت متحرک را دارا می باشد. اما بخش دوم قسمت چرخ‌دار روی تخت می باشد، نیاز به یک تخت مکمل داشته و به‌تنهایی کاربرد ندارد.

محبوبیت بالای این مدل در بین افرادی است که دارای سبک‌های مدرن می باشند. یکی از امکاناتی که در این تخت گنجانده شده است امکان جابجایی راحت تخت خوب بدون نیاز به کمک شخص دیگر می باشد که باعث محبوبیت این تخت شده است.

تخت خواب نوزاد

تخت خواب نوزاد به عنوان یکی از تخت خواب‌های زیبا و لذت‌بخش برای والدین محسوب می شود. شما برای خرید تخت خواب نوزاد می بایست دقت کنید. ارتفاع تخت یکی از نکاتی است که در هنگام انتخاب می‌بایست به آن دقت داشته باشید چرا که اگر کودک توانایی حرکت داشته باشد پس از خروج غیرمنتظره دچار آسیب نگردد. مورد دیگر استفاده از جنس‌های مرغوب در تخت خواب نوزاد بوده که باعث می‌شود کودک دچار حساسیت نشده و به راحتی بر روی تخت استراحت کند. از دیگر بخش‌هایی که در تخت خواب کودک گنجانده شده است بخش نگهداری لباس‌های کودک و همچنین اسباب‌بازی‌های وی می‌باشد که یکی از نکات مثبت آن محسوب می شود.

نمونه تخت خواب نوزاد: تخت خواب روشا

تخت خواب سلطنتی

تخت خواب سلطنتی یکی از خاص‌ترین و محبوب‌ترین تخت خواب هایی می‌باشد که در میان تمامی اقشار جامعه جایگاه ویژه‌ای دارد. تخت خواب‌های سلطنتی به‌‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین تخت خواب‌ها محسوب شده که مربوط به اوایل قرن شانزده میلادی می‌باشد. در این تخت خواب از چوب با کیفیت استفاده شده است که باعث می‌شود تا ماندگاری بالایی داشته باشد. این مدل که دارای سازه های متنوع بوده به دو دسته ستون‌دار و بدون ستون تقسیم‌بندی می‌شود که علت وجود ستون‌ها نصب پرده‌های سرای خواب و وجود سقف محافظ می باشد و روی بدنه این تخت خواب‌ها منبت‌کاری‌های متنوعی کار شده است که جلوه زیبایی به تخت خواب می‌بخشد. این تخت که در دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی به کار گرفته می شود با اضافه شدن به دکوراسیون اتاق خواب باعث افزایش جذابیت می شود.

تخت خواب سایه بانی

تخت خواب سایه بانی شباهت زیادی به تخت‌های سلطنتی داشته و مانند آن از چهار سمت نگهدارنده به منظور تقسیم بار سقف و محلی برای نصب پرده‌های اطراف وجود دارد. تفاوت‌هایی بین تخت خواب سایبانی و سلطنتی وجود دارد که می‌‌توان از آن به سایبان اشاره کرد.

تخت سایه بانی همان‌طورکه از نام آن پیداست دارای سایه بان بوده و برای محیط های باز بسیار مناسب می باشد چرا که باعث ایجاد یک حس باستانی شده و بسیار متفاوت است. وجود پرده های حریر و توری شکل موجود در تخت خواب سایه بانی باعث ایجاد جنبه‌های زیبا شده و برای مقابله با حشرات نقش محافظت کننده را ایفا می کند.

معرفی انواع تخت خواب

تخت های تاج دار

تخت‌های تاج‌دار به عنوان هم‌خانواده تخت های سلطنتی بوده و در خانه‌های معاصر به کار گرفته می‌شود این تخت که نیمی از طول تخت را با تاج و سقف خود در برمی‌گیرد به‌‌عنوان یک تخت خواب ترکیبی شناخته شده و تولید کنندگان هدف از ایجاد این‌گونه تخت خواب را ساخت یک فضای باستانی و قدیمی در خانه‌های امروزی تعریف کرده اند.

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز