فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz.com 1810 روز پیش
بازدید 2064 بدون دیدگاه

راهنمای خرید میز ناهار خوری

خرید میز ناهارخوری

میز ناهارخوری یکی از بخش‌های اساسی دکوراسیون خانه‌های امروزی است؛ این وسیله علاوه‌ بر اینکه نقش بزرگی در زیبایی خانه دارد، از نظر کارایی نیز عنصری مهم محسوب می‌شود. اگر به سراغ خرید میز ناهارخوری بروید با تنوع بالایی از مدل‌ها روبه‌رو خواهید شد که شما را با سوالاتی که پیش از این به ذهنتان خطور نکرده مواجه می‌کند.

ما در این مطلب ایران میز سعی کرده‌ایم اطلاعاتی را که برای خرید میز ناهارخوری به آن نیاز دارید گردآوری کنیم، بنابراین یادداشت فعلی می‌تواند راهنمای خرید میز ناهارخوری بعدی شما باشد!

 

راهنمای خرید میز ناهارخوری

همان طور که گفتیم میز ناهارخوری یکی از وسایل بسیار ضروری و کاربردی در آشپزخانه یا اتاق نشیمن محسوب می‌شودT چرا که در طول روز به‌ منظور ظرف غذا یا نوشیدن، چندین بار از این میز استفاده می‌کنید بنابراین بهتر است پیش از انتخاب با کمک یادداشتی مانند راهنمای خرید میز ناهارخوری ایران میز نکات لازم در مورد یک میز استاندارد و مناسب را فرا بگیرید تا بتوانید مناسب‌ترین انتخاب را انجام دهید. اگر بخواهیم به صورت تیتروار و خلاصه به نکات کلیدی در مورد خرید میز ناهارخوری اشاره کنیم باید بگوییم که لازم است با توجه به نیاز خود و میزان فضایی که امکان استفاده از آن را به این منظور دارید میزی را که شکل و جنس آن با دکوراسیون کلی منزلتان همخوانی دارد و قیمتش متناسب با بودجه‌ای است که برای این کار در نظر گرفته‌اید تهیه کنید.

 

ناهارخوری

سنجیدن فضا

اولین قدم برای خرید میز ناهارخوری مناسب اندازه‌گیری فضای منزلتان است. پس از اندازه‌گیری انجام‌شده با توجه به این‌که چند نفر قرار است از میز ناهارخوری استفاده کنند بهتر است مدل موردنظر خود را به همراه صندلی‌ها اندازه‌گیری کنید تا بدانید میز مورد نظرتان چه مقدار فضا نیاز دارد. انواع میز ناهارخوری در شکل‌های مستطیلی، گرد، بیضی و مربعی در بازار وجود دارد. از این ‌رو براساس متراژ فضا نسبت به انتخاب شکل میز اقدام کنید.

برای انتخاب میز ناهارخوری باید به محل قرار گرفتن آن و هماهنگی با دکوراسیون منزل نیز توجه کنید؛ برای مثال برخی افراد ترجیح می‌دهند میز ناهارخوری را در گوشه آشپزخانه قرار دهند و برخی دیگر آن را در اتاق نشیمن می‌گذارند؛ در هر صورت انتخاب میز باید با در نظر گرفتن نحوه چیدمان منزل شما انجام شود. توجه به ابعاد، رنگ، تناسب، فرم و ویژگی‌های ظاهری میز باعث می‌شود بتوانید دکوراسیون خانه را به نحو احسن انجام دهید.

لازم است اندازه میز ناهارخوری را در مقایسه با اندازه اتاق و فرش بسنجید و در نهایت به استاندارد بودن میز و ارتفاع صندلی‌ها نیز دقت کنید. برای اینکه چشم‌نوازترین انتخاب را داشته باشید باید در اطراف میز ناهارخوری حداقل برای ۷۶ سانتیمتر از هر طرف (از دیوار، در، پنجره یا دیگر اجزای مبلمان منزلتان) فضای خالی در نظر بگیرید؛ البته این حداقل فاصله استاندارد است و برای راحتی رفت و آمد دور میز این فاصله باید تا ۱۲۲ سانتیمتر در نظر گرفته شود؛ این نکته را نیز در نظر بگیرید که اگر به دنبال ساختن فضایی راحت برای غذاخوری هستید نباید میزتان به نسبت اتاق خیلی کوچک، یعنی با فاصله‌ای بیش از ۱۸۳ سانتیمتر از حداقل یک طرف از لبه اتاق باشد. یکی دیگر از توصیه‌های ما در راهنمای خرید میز ناهارخوری این است که میزهایی با قابلیت باز شدن را هم در نظر بگیرید؛ این دسته از میزهای ناهارخوری برای افرادی که می‌دانند فقط گاهی اوقات میزبان تعداد مهمان بیشتری خواهند بود بسیار مناسب است.

میز ناهار خوری مدرن

بهترین محل برای قرار دادن میز ناهارخوری

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین محل برای قراردادن میز ناهارخوری کجاست؟ پاسخ این است که امروزه اغلب میز ناهارخوری را در کنار مبلمان قرار می‌دهند. باید دقت کنید که میز ناهارخوری در سالن پذیرایی در محل‌های پر رفت‌ و آمد نباشد. قرار گرفتن در این مسیرها می‌تواند هنگام پذیرایی از مهمانان مشکلات فراوانی ایجاد کند.ی

پیشنهاد ما قرار دادن میز غذاخوری در آشپزخانه است. توجه داشته باشید قرار دادن میز ناهارخوری در نزدیکی فضای تلویزیون مناسب نیست. حضور تلویزیون باعث عدم تمرکز در زمان صرف غذا می‌شود. با دور کردن این فضا از نزدیکی تلویزیون می‌توانید لحظات ظرف غذا را منحصربه‌فرد کنید. قرار دادن میز غذاخوری بیش از چهار نفر در فضای آشپزخانه مناسب به نظر نمی‌رسد، حتی اگر فضای آشپزخانه شما وسیع باشد باید بین فضای آشپزخانه و فضای غذاخوری خود حداقل فاصله معقولی قائل شوید.

 

شکل میز ناهارخوری

هنگام تصمیم در مورد خرید میز ناهارخوری آینده خود باید به شکل آن یعنی بیضی، مربع، مستطیل یا گرد بودن هم فکر کنید. برای این انتخاب باید اول فضای خانه را در نظر بگیرید. یک میز غذاخوری مدرن مستطیل‌شکل در اتاقی مستطیلی به راحتی فضا را پر می‌کند و جا به جا کردن صندلی‌ها نیز اطراف آن راحت است. مورد دیگری که می‌توانید در نظر بگیرید نوع استفاده‌تان از میز است. برای سنجش این نکته باید با توجه به حال و هوای مهمانی‌هایتان تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهید؛ برای مثال اگر قصد خرید میز ناهارخوری بزرگ‌تری داشته باشید باید در نظر بگیرید که گفتگوی مهمان‌ها دور یک میز ناهار خوری گرد راحت‌تر از گفتگو دور میز مستطیل است چرا که افراد بهتر می‌توانند همدیگر را ببینند و با هم ارتباط برقرار کنند. شکی نیست که قیمت میز ناهارخوری نیز تاثیر به‌سزایی در انتخاب شما خواهد داشت.

به طور کلی شکل میز شما باید با ابعاد و شکل اتاق ناهارخوری تعیین شود. در فضاهای کوچک و مربع میزهای گرد کمک شایانی به حداکثر رساندن فضای ناهارخوری می‌کنند، در حالی که میزهای مستطیلی یا بیضی برای پر کردن بیشتر اتاق‌های باریک مناسب‌اند.  میزهای مربع همچنین انتخاب خوبی برای فضاهای تنگ هستند، زیرا اکثراً برای چهار نفر طراحی می شوند.

 

جنس میز ناهارخوری

جنس میز ناهارخوری موردی است که شاید توجه کمتری به آن کنید اما در دکوراسیون نهایی خانه‌تان نقش مهمی را به عهده دارد. شما باید با توجه به سبک کلی خانه در مورد جنس میزتان تصمیم بگیرید.

میز غذاخوری از وسیله‌های ضروری و پراستفاده در خانه است، از این رو استحکام آن اهمیت بالایی دارد. ما در راهنمای خرید میز ناهارخوری پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید بهتر است به چارچوب میز و مقاومت سطح آن در برابر مواردی متداول مانند خراشیدگی، ساییدگی، حرارت و رطوبت دقت کنید. استحکام پایه‌های میز و نوع اتصال آن نیز حائز اهمیت است. بعضی از پایه‌ها به کمک چسب چوب به میز متصل شده و برخی دیگر پیچ شده‌اند. به طبع اتصال‌های پیچ و مهره‌ای دوام بیشتری دارند.

امروزه برای ساختن میز ناهارخوری از متریال متنوعی مانند چوب، پلاستیک، استیل، شیشه، پلیمر و پلی استر استفاده می‌کنند که گاهی خود نیز أنواع مختلفی دارند؛ مثلاً میز ناهارخوری چوبی ممکن است با استفاده از چوب توسکا، سفید، راش  یا … ساخته شود که بین آنها چوب راش به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد عموماً پرطرفدار بوده و مناسب محسوب می‌شود.

در این مقاله بخوانید: میز ناهار خوری متناسب با فضا چگونه است؟

میز ناهارخوری چوبی

رایج‌ترین جنس برای میز ناهارخوری چوبی است. این جنس دوام خوبی دارد و به راحتی می‌شود رنگ آن را به روز کرد؛ یعنی آن را تجدید کرد و یا به کل تغییر داد. امتیاز دیگر میز ناهارخوری چوبی این است که لکه‌های احتمالی روی آن به سختی قابل تشخیص‌اند و در صورت مشخص بودن هم می‌شود به راحتی آن را ترمیم کرد. در مورد میز ناهارخوری چوبی باید این نکته را نیز اضافه کنیم که به طور کلی سبک پرتکرار این میزها در کشور ما سبکی کلاسیک است. این سبک مناسب خانواده‌ها یا افرادی است که به طور منظم از آن استفاده می‌کنند. این میزها معمولا از یک چوب سخت، مانند بلوط یا کاج ساخته شده و به تبع ساختار محکمی دارند؛ این دسته از میزها همچنین دارای طراحی بی‌نظیری هستند که برای اکثر دکورها مناسب‌اند. این نکته را نیز پس ذهن داشته باشید که با توجه به عدم موجود بودن اکثر چوب‌ها (یا هزینه بالای استفاده از آنها) و همچنین دسترسی راحت به چوب ام دی اف و ملامینه و خاصیت ضدخش و ضدآب بودن آنها، این متریال اکنون بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر به دنبال خرید میز ناهارخوری چوبی هستید باید هنگام رنگرزی به دقت مراقب باشید که لایه ضخیمی از رنگ به عنوان روکش بر روی سطح قرار نگیرد، چرا که بعد مدت زمانی سطح آن ناصاف شده و حتی ممکن است یک لایه از رویش کنده شود؛ برای اینکه بفهمیم سطح دارای روکش ضخیم هست یا نه می‌توانیم به این نکته دقت کنیم که سطح میز ما حالت پلاستیکی شکل و گوشه‌های آن درز نداشته باشد (جایی که گوشه‌ها به هم متصل می‌شوند فاقد درز باشد).

 

امروزه میزهای ناهارخوری با پایه‌های قابل جابجایی ساخته می‌شوند که اغلب از تخته‌های پلی اتیلن همراه با چوب‌های فشرده تشکیل می‌شوند اما این جنس گزینه مناسبی برای استفاده طولانی نیست و فقط در صورتی می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد که نه مرتب، بلکه گه گاهی از آن استفاده کنید. خلاف میز ناهارخوری چوبی که به دلیل مقاومت و استحکام بالایش انتخابی مناسب است، میزی از جنس پلی استر مقاومت بالایی ندارد و ممکن است دچار ترک‌خوردگی و شکستگی شود.

همان طور که گفتیم پلیمر متریال دیگری است که در ساخت میز ناهارخوری از آن استفاده می‌کنند. قیمت میز ناهارخوری پلیمری به نسبت میزهای چوبی و پلی استر بالاتر است و از ویژگی‌های بارز آن می‌‌توانیم به مقاومت دربرابر ضربه و نفوذ آب اشاره کنیم.  این نوع میزها که جدیدترین مدل میز غذاخوری محسوب می‌شوند، در اثر استفاده مداوم دچار آسیب نخواهند شد.

میزهای استیل نیز از گزینه‌های دیگر خرید میز ناهارخوری هستند. این جنس میزها اصولاً پایه‌های فلزی دارند و سطح میزشان از جنس شیشه است.

به طور کلی، میز ناهار خوری کشور ما سبک کلاسیک است و بنابراین مناسب خانواده‌ها و یا افرادی است که به طور منظم از آن استفاده می‌کنند. این میزها معمولاً از یک چوب جامد، مانند بلوط یا کاج ساخته شده و آنها را بسیار قوی می سازد. آنها همچنین دارای طراحی بی نظیری هستند که برای اکثر طرح ها مناسب می باشند، اگر چه، خوشبختانه، بسیاری از میزهای کشور دارای پاهای زیبا هستند که از میز شیشه ای پشتیبانی می کنند.

نباید فراموش کنید که در نظر گرفتن جنس ناهارخوری محدود به میز نیست و صندلی‌ها را نیز در بر می‌گیرد. مهم‌ترین قسمت در میز و صندلی‌های ناهارخوری نشیمن‌گاه آنها است که اغلب برای راحتی در آن قسمت دشکچه‌هایی نرم قرار می‌دهند تا اگر قصد داشتید مدت زمان زیادی را روی آن بنشینید سختی‌اش برایتان آزاردهنده نباشد. این قسمت اغلب از تخته‌های چند لایه تهیه شده و برای رویش نیز از ابرهای متراکم، اسفنج‌های بادوام و بهترین پارچه‌ها استفاده می‌کنند. شما در این مورد نیز می‌توانید به محصولات گروه میز و صندلی ناهار خوری ایران میز اعتماد کنید.

 

قیمت میز ناهارخوری

اگر به مراکز فروش انواع میزهای ناهارخوری مراجعه کنید قیمت‌های متفاوتی را مشاهده می‌کنید. قیمت‌ها با توجه به جنس، رنگ، مدل و کیفیت متفاوت‌اند؛ به‌‌عنوان مثال قیمت میز ناهارخوری چوب طبیعی از میز ناهارخوری ام دی اف بالاتر است.

برندهای بی‌شماری در بازار وجود دارد که محصولات خود را با برترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کنند. فراموش نکنید که با رعایت نکات ذکر شده در راهنمای خرید میز ناهارخوری می‌توانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید اما اگر در خرید میز ناهارخوری حساسیت بالایی داری با فروشگاه اینترنتی ایران میز تماس بگیرید تا با توصیه‌های ما بتوانید بهترین و مناسب‌ترین میز ناهارخوری با قیمتی مناسب انتخاب کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز