فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1598 روز پیش
بازدید 1049 بدون دیدگاه

ویژگی های یک تخت خواب مناسب برای کودک چیست؟

ویژگی های یک تخت خواب مناسب برای کودک چیست؟

معمولاً برخی از کودکان برای رفتن به تخت خواب نیاز به داشتن تخت خواب مناسب می باشند تا به این کار ترغیب شوند ما در این نوشته می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های تخت خواب مناسب برای کودک مطالبی را برای شما قرار دهیم. به‌صورت کلی نگرانی‌های والدین برای کودکان خود در خصوص محل خواب می باشد که پس از تخت خواب انتقال آن‌ها از تخت خواب‌های کودکان به تخت خواب های معمولی است. منظور از تخت خواب‌های نوزادی و کودک تخت خواب هایی می‌باشد که دارای محافظ برای کودک می باشد با این‌ وجود باید بدانید که این انتقال سن خاصی ندارد و معمولاً کودک پس از سپری کردن دوران نوزادی در سه سالگی برای این کار آماده می‌شود. یکی از نشانه‌هایی که می‌‌توان برای این انتقال پی برد شرایط محیطی کودک می باشد که از جمله آن‌ها موارد زیر می باشد:

کودک سعی در فرار از تخت خواب کودکانه قبلی خود دارد. کودک آمادگی خود را برای بالا رفتن از اشیای مختلف در منزل نشان می دهد. کودک حرف‌هایی در مورد تخت خواب‌های بزرگ و مخصوص به خود می‌زند. با جستجو و کسب اطلاعات در مورد  تخت خواب‌های مختلف می توان اطلاعات جالبی بدست آورد. شما با کسب اطلاعات صحیح می‌‌توانید یک تخت خواب بزرگ‌تر برای کودک خود خریداری کنید.

ویژگی های یک تخت خواب مناسب برای کودک

تخت خواب‌های نیمه محافظ

تخت خواب‌های نیم محافظ به‌صورت کلی همان تخت خواب‌های محافظ دار می باشد که قسمت‌های کناری و پنل های پایینی آن قابل جدا شدن و برداشتن است که این امر باعث تبدیل به یک تخت نیم محافظ دار می شود. تخت خواب کودک نیمه محافظ برای کسانی که به فکر هزینه‌های خود هستند مناسب می باشد و می‌تواند انتقال از تخت خواب کودکان به تخت خواب های معمولی را برای کودک با یک شیب ملایم انجام دهد. قسمت پایینی این تخت ها معمولاً از تخت‌های استاندارد محافظ دار بزرگ‌تر بوده و فضای بیشتری را در اتاق اشغال می‌کند و بزرگ‌تر بودن این تخت خواب به کودک شما اجازه می‌دهد که بتواند تحرک مناسب‌تری در تخت خواب داشته باشد. به‌صورت کلی می‌‌توان عنوان کرد عمر این تخت خواب ها به قد و وزن کودک شما و این‌که چقدر از تخت به عنوان تشک ژیمناستیک استفاده کند بستگی دارد.

تخت‌های سینگل

این تخت خواب ها برای فرزندانی که سن نزدیکی بهم دارند و می‌توانند پس از استفاده یکی برای دیگری استفاده شود بسیار مناسب می باشد. تخت خواب‌های مدل سینگل یکی از متداول‌ترین تخت خواب‌های کودک می باشد. گاهی اوقات از این واژه برای بیان اندازه استاندارد تخت خواب کودک معمولاً هفتاد و پنج در صد و نود سانتی‌متر می باشد استفاده می شود. گاهی اوقات نیز از این واژه برای بیان فریم و چهارچوب تخت خواب نیز استفاده می شود.

تخت‌های دوتایی

تخت خواب کودک دوتایی از جمله دیگر تخت خواب‌های کودک می باشد که برای اتاق خواب‌های مشترک بسیار مناسب است. به‌صورت معمول این تخت خواب ها دارای دو تخت هستند که یکی در بالای دیگری قرار گرفته و به صورت یک نردبان به یکدیگر راه دارند، اما مدل‌های دیگری نیز از این تخت خواب ها وجود دارد. مدل‌هایی که در گوشه اتاق خواب قرار گرفته که شامل مدل های سه تایی، مدل های خانوادگی و یا حتی مدل‌هایی با دارا بودن کشو و محفظه برای ایجاد فضای بیشتر می باشد. به خاطر رعایت کردن برخی نکات امنیتی از این تخت خواب‌ها برای کودکان بزرگ‌تر استفاده می شود تا خطر سقوط در پی نداشته باشد. نردبان تخت خواب‌های کودک معمولاً به خوبی فیت شده ولی ممکن است دچار انحراف شوند پس بهتر است زمانی از این تخت خواب ها استفاده کنید که کودک با این تخت خواب مشکلی نداشته باشد.

تخت خواب های کابینی

تخت خواب‌های کابینی نوعی تخت خواب می باشد که در بین نوجوانان بسیار محبوب است و طرف‌داران زیادی دارد و به‌جرأت می‌‌توان گفت ارتفاع این تخت خواب ها از تخت خواب‌های دونفره کمتر می باشد. این تخت خواب ها زمانی که فضای اتاق شما بسیار اندک باشد و نیاز به محفظه برای قرار دادن وسایل در کنار تخت باشد انتخاب بسیار نرمال و مناسبی می باشد. باید بگوییم ارتفاع این تخت ها متنوع است. بدین معنی که می‌‌توان برای بازه مختلف سنی کودکان نیز از این تخت خواب استفاده کرد. یکی از نکات مهمی که این تخت خواب ها را برای کودکان محبوب کرده است این است که برخی از آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضای بسته‌ای را برای استراحت کردن کودک پدید می آورند.

تخت خواب‌های مرتفع

تخت خواب‌های مرتفع به مانند تخت خواب‌های دونفره هستند اما تفاوت‌هایی نیز دارند. تفاوت اصلی تخت خواب‌های مرتفع با تخت های دونفره این است که تخت در بالا قرار گرفته و زیر آن فضایی برای قرار دادن وسایل ، میز مطالعه و یا حتی بازی کودک فراهم شده است. تخت خواب‌های مرتفع از این‌ جهت که می‌تواند فضای بیشتری را در اتاق کودک فراهم کند یک انتخاب بسیار مناسبی محسوب می شود. طرح و مدل‌های مختلفی از این نوع تخت خواب در بازار وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن را خریداری کنید. باید بیان کنیم که به خاطر مرتفع بودن تخت خواب های ذکر شده بهتر است که اجازه دهید کودک شما کمی بزرگ‌تر شده تا بتواند به راحتی از این نوع تخت خواب‌ها استفاده کند.

ویژگی های یک تخت خواب مناسب برای کودک

جنس تخت خواب کودک

یکی از مواردی که در هنگام خرید تخت خواب باید به آن توجه کنید جنس تخت خواب می باشد. در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم داشت:

تخت‌های فلزی

فریم‌های فلزی در زمان‌های گذشته دارای محبوبیت زیادی بین مردم بوده‌ است چرا که دارای ظاهری زیبا بوده که به تخت خواب‌ها هدیه می داده است. فلزات به‌کار رفته در فریم تخت‌های فلزی می تواند از جنس آلومینیوم، نیکل و یا حتی برنج باشد. به دلیل وجود فریم‌های فلزی این تخت خواب ها دارای طول عمر طولانی مدتی می باشد. فریم فلزی انتخاب مناسبی برای تخت خواب های مبلی و تخت خواب‌های دونفره است. از جمله مزایای این نوع تخت خواب می‌‌توان به استحکام، دوام زیاد، قیمت ارزان و تنوع رنگ و طرح اشاره کرد.

تخت‌های چوبی

تخت‌های چوبی در انواع مختلفی از چوب های محکم و ترکیبی از طرح چوب تشکیل شده اند. تخت‌هایی که از چوب محکم استفاده می‌کنند دارای بیشترین طول عمر می باشند. همچنین محبوب‌ترین چوب‌های مورد استفاده در این تخت‌ها چوب بلوط و صنوبر است. از جمله مزایای تخت خواب های چوبی می‌‌توان به دوام بسیار بالا، دست‌ساز بودن ، موجود بودم در طرح‌های متنوع و قابلیت رنگ شدن و سفارشی شدن اشاره کرد.

تخت‌های پلاستیکی

پلاستیک نیز یکی از فریم‌های عالی برای کودکان محسوب می‌شود. هرچند باید بگوییم فریم تخت های پلاستیکی به مانند تخت‌های فلزی و چوبی دوام ندارند ولی دارای تطبیق‌پذیری و تنوع بالایی هستند. انواع رنگ‌ها و طرح‌های مورد استفاده برای این تخت ها باعث ایجاد فضایی دل‌نشین برای کودک می شود. از مزایای این فریم می‌‌توان به راحتی در سوار کردن تخت، تنوع طرح و رنگ، ارزان بودن نسبت به فلز چوب و راحتی در تمیز نگه داشتن تخت اشاره کرد.

شما برای ویژگی های یک تخت خواب مناسب برای کودک چه فاکتورهایی را نظر دارید؟

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز