فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1649 روز پیش
بازدید 2518 بدون دیدگاه

مشخصات یک مبل خوب چیست؟

مشخصات یک مبل خوب چیست؟

زندگی‌های امروزی به گونه‌ای پیش می‌رود که وجود یک دست مبل در منزل ضروری می باشد. خیلی از افراد می‌خواهند برای منزل خود یک مبل خوب خریداری کنند اما سردرگم می باشند. مشخصات یک مبل خوب چیست؟ شما برای خرید یک مبل مناسب باید برخی از مشخصات مبل را رعایت کنید. نکاتی وجود دارد که اگر در هنگام خرید به آن توجه کنید می توانید خرید مناسب‌تری داشته باشید. برای خرید مبل می‌باید در مورد استحکام آن ، حالت فنری و سبک پارچه استفاده‌شده آن اطلاعات کافی را داشته باشید. قطعاً قبل از خرید هر وسیله‌ای با داشتن اطلاعات مناسب می‌‌توان انتخاب صحیح‌تری انجام داد. ما در این نوشته می‌خواهیم در مورد مشخصات یک مبل خوب ، مطالبی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم. اگر شما از جمله آن افرادی هستید که می‌خواهید برای منزل خود یک دست مبل خریداری کنید پس بهتر از این مطلب را از دست ندهید.

مبل راحتی ناریسا

استحکام مبل را تست کنید

یکی از نکاتی که در هنگام خرید مبل باید به آن توجه کنید استحکام آن می باشد. مبلی که انتخاب می‌کنید نباید خیلی سنگین باشد، اما باید توجه کنید که سبک بودن بیش از اندازه نیز خوشایند نیست. مبلمان بسیار سبک نشان می‌دهد که قطعاً در ساخت مواد آن از مواد بی‌کیفیت و چوب ارزان‌قیمت استفاده شده است. شما برای این‌که بتوانید یک مبل را بسنجید می‌توانید یک سمت مبل رو بلند کرده و تکان دهید اگر احساس لق زدن داشت بهتر است مبل را انتخاب نکنید. یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید فریم داخلی مبل می باشد. قاب‌های چوبی بهترین انتخاب برای بدنه مبل هستند فریم و قاب های فلزی نیز برای این منظور بسیار مناسب می باشند. شما می‌توانید در هنگام خرید از فروشنده بپرسید که چه نوع موادی در مبل استفاده شده است و به دنبال تخت های باکیفیت بالا مانند چوب‌های درخت گردو، افرا، توسکا، راش و بلوط باشید.

این مبل با این فضا متناسب است

برای خرید مبل باید فضای اتاق و منزل خود را در نظر داشته باشید. اندازه‌گیری ارتفاع، طول و عمق مبل با توجه به ابعاد اتاق شما حائز اهمیت می‌باشد. با توجه به کاربرد و نوع سبک چیدمان داخلی خود اگر سبک سنتی در منزل دارید بهتر است مبل‌هایی با دسته های پیچیده را انتخاب کنید و اگر قصد دارید سبک امروزی داشته باشید بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که دارای خطوط لطیف باشد. اگر قصد دارید زمان زیادی را بر روی مبل استراحت کنید باید مطمئن باشید که فاصله کافی بین دو دسته مبل وجود داشته باشد شما به راحتی بتوانید بر روی مبل دراز بکشید و استراحت کنید. اگر منزل شما دارای فضای کمی می‌باشد بهتر است مبل بدون دسته را خریداری کنید. این کار باعث می‌شود تا اتاق شما بزرگ‌تر از چیزی که می باشد به نظر برسد. دکوراسیون قرار دادن مبل برای خانه‌های کوچک حائز اهمیت است. اگر فضای کافی در منزل دارید و به دنبال ایده منحصربه‌فرد برای اتاق نشیمن خود هستید می‌توانید از مبل گرد استفاده کنید.

مبل 515 (هفت نفره)

مبل چند نفره؟

یکی از نکاتی که حائز اهمیت می‌باشد تعداد افرادی است که می‌خواهند بر روی مبل بنشینند. زمانی که مبل دارای دو پشتی می باشد انتظار می‌رود که فقط دو نفر از آن استفاده کنند و درصورتی که افراد بیشتری بر روی مبل بنشینند باعث می‌شود تا در تنگنا قرار بگیرید.

در این مقاله بخوانید: نکاتی برای چیدمان مبلمان

تن سالم روی مبل سالم

طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی درصد زیادی از مردم دارای دردهای استخوانی و عضلانی بوده که این امر به خاطر خرید مبل‌های غیراستاندارد صورت می‌گیرد. برای خرید مبل‌های استاندارد باید چند نکته را در نظر داشته باشید تا دچار بیماری‌های استخوانی و عضلانی نشوید. هنگام نشستن کف پاها باید به صورت کامل بر روی زمین قرار بگیرد. مبل ها باید قسمت گودی کمر را به راحتی پوشش دهند و در هنگام نشستن روی مبل نباید خیلی داخل مبل فرو بروید. عمق صندلی و زاویه مبل باید به شما احساس راحت بودن بدهد. زاویه صندلی با قسمت پشتی حدوداً باید صد درجه بوده و ارتفاع پشت صندلی به‌صورت متوسط شصت و چهار سانتی‌متر باشد تا طول بدن در وضعیت مناسب قرار بگیرد.

برای بلند مدت فکر کنید

بهتر است برای خرید مبل به بلندمدت فکر کنید چرا که مبل جزو یکی از اثاث‌های ماندنی منزل می باشد که اگر بخواهید از مد خارج نشود بهتر است با پارچه‌هایی خنثی پوشیده باشد. دراین‌صورت شما می‌توانید همیشه رنگ و نقش مبلمان خود را با منزل خود ست کنید. استفاده از کوسن تأثیرگذاری زیادی در دکوراسیون منزل داشته و شما می‌توانید برای تعویض طراحی از کوسن‌های مختلف استفاده کنید.

بچه دار‌ها بدانید

کسانی که دارای بچه کوچک در منزل هستند بهتر است به دنبال رنگ های خنثی باشند. مبلی با رنگ تیره می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. به‌طورکلی پارچه‌های مبل باید دارای دوام مناسب بوده و قدرت تمیز کنندگی زیادی داشته باشد. پارچه‌هایی با بافت سخت دیرتر پوسیده و پاره می شوند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نکات بالا انتخاب مناسبی داشته باشید و از خرید خود نهایت لذت را ببرید.

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز