فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2387 روز پیش
بازدید 1808 بدون دیدگاه

چگونه بوی بد را از بین ببریم؟

بوی بد

بوهای بد و ناخوشایند به دلایل متعددی در خانه ایجاد می شوند که در صورت استشمام می توانند بسیار آزار دهنده باشد. اگر چنین بوهایی در خانه شما وجود دارد بهتر است هر چه سریعتر به فکر شناسایی علت و حذف این بوهای ناخوشایند باشید. ابتدا از آشپزخانه شروع می کنیم و سراغ اولین جایی که می رویم یخچال است. یخچال به دلیل نگهداری مواد غذایی مختلف می تواند بوهای مختلفی به خود بگیرد و در صورت گذشت زمان مواد غذایی تازه مانند میوه ها بوی نامطبوعی به خود میگیرند. برای از بین بردن بوی یخچال بهترین چاره استفاده از جوش شیرین و قرار دادن مقداری از آن در داخل یخچال است. البته بهترین راه برای جلوگیری از بد بو شدن یخچال وارسی مرتب و هفنگی یخچال است تا مواد غذایی فاسد را شناسایی و دور بریزید. تا انتهای مقاله با ما باشید تا بیشتر در باره بهبود بوی بد وسایلتان نظیر میز ناهار خوری  , سرویس خواب و غیره اطلاعات کسب کنید.

بوی بد

گاهی اوقات پیش می آید که شما فراموش می کنید زباله هایتان را به بیرون ببرید و پس از مدتی که این کار را می کنید ممکن است سطل زباله تان همچنان بوی بد را به خود گرفته باشد همین امر سبب پخش شدن بوی بسیار بدی در آشپزخانه و کل خانه می شود برای از بین بردن بوی زباله ناخوشایند کمی سرکه سفید به مناطقی که گمان می کنید بو از آن ها پخش می شود اسپری کنید و پس از چند دقیقه آنها را پاک کنید. سپس سطل زباله را به محیط باز ببرید و با مواد شوینده کاملا بشویید و برای چند ساعت بگذارید در فضای باز بماند تا بو کاملا برطرف شود. توجه داشته باشید که ماهی یک بار حداقل سطل زباله را بشویید و سعی کنید از کیسه های کوچک تر استفاده کنید تا زود به زود مواد فاسد را به بیرون منتقل کنید.

بوی بد

بوی بد دیگر که در همه جای خانه رسوخ می کند بوی سیگار است برای دفع بوی سیگار که در الیاف فرش و مبلمان شما نفوذ کرده مقداری جوش شیرین روی این سطوح بپاشید و بگذارید برای مدتی طولانی بماند سپس محیط را با جاروبرقی تمیز کنید اگر بو همچنان پابرجا بود چاره ای ندارید جز استفاده از شامپو فرش در کل خانه؛ به این صورت که تمامی سطوحی که گمان می کنید ممکن است بوی سیگار را جذب کرده باشند را با شامپو فرش و دستمال یا اسفنج تمیز کنید. برای از بین بردن بوی بد دیگر بخش های خانه مانند یک اتاق خواب دونفره بزرگ و دیگر بخش های خانه خود میتوانید از این مقاله استفاده کنید.

بوی بد
اما مورد بعدی بوی قهوه است. قهوه زمانی که تازه دم است بسیار خوش بو است اما همین که مدتی از آن می گذرد و داخل قوری و یا قهوه جوش باقی می ماند بوی بدی پیدا می کند و باعث لک شدن قوری و قهوه جوش شما می شود. برای از بین بردن بوی بد و لک قهوه از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید و بعداز کمی حرارت دادن به قوری یا قهوه جوش آنرا بشویید. در مواردی که لکه ی قهوه پاک می شود اما بوی آن همچنان پایدار است می توانید ظرف مورد نظرتان را از آب و کف مایع ظرفشویی پر کرده و پس از گذشت حداقل ۲۴ ساعت آن را بشویید؛ این روش به خوبی می تواند بوی قهوه را از بین ببرد.

بوی بد

برای از بین بردن بوهای بد درون کشوهای کمد باز هم می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. ابتدا لباس های خود را خارج کنید سپس درون کشو مقداری جوش شیرین بپاشید و بگذارید برای چند ساعت بماند و سپس داخل آنرا تمیز کنید. می توانید داخل کشوهای خود از بوگیر هم استفاده کنید و آنرا همراه با لباس های خود درون کشو قرار بدهید. بهترین بوگیر برای کشوی لباس دانه ی قهوه است. این دانه ی بسیار خوشبو می تواند حشرات را نیز از لباس هایتان دور کند و بوهای نامطبوع احتمالی لباس هایتان را نیز جذب کند.

بوی بد
همچنین یک راه سریع برای عطر آگین‌ کردن محیط خانه، استفاده از گرماست. شما می‌توانید یک یا دو قطره از اسپری یا عطر مورد علاقه‌تان را روی حباب لامپ آباژور اتاق، درحالی که خاموش است اسپری کنید. سپس چراغ را روشن کنید. گرمای چراغ بوی عطر را در محیط اتاق پراکنده می‌کند. مقدار کمی وانیل در کاسه‌ حاوی آب بریزید و روی شعله اجاق‌ گاز قرار دهید تا بجوشد. با جوشیدن وانیل، محیط عطر آگین می‌شود.
بوی بد
همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضای اداری را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.
-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز