فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2233 روز پیش
بازدید 529 بدون دیدگاه

دکوراسیون متمرکز

دکوراسیون متمرکز

در دکوراسیون داخلی مربوط به خانه های صنعتی که بیشتر از متریالهای بتنی و سخت استفاده می شود حس خشونت و به هم ریختگی را ناخودآگاه در افکار اعضای خانه منتقل خواهد کرد.در مقابل که چوب یک عنصر خواستنی و زیبا است که حس خوب و جذابی را در اعضای خانه به وجود می آورد. نور یکی از عناصر مهم در زندگی روزمره‌ی ما است که فعالیت‌های روزانه‌ی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای دکوراسیون هاتون نیز میتوانید از محصولات زیبای ایران میز همچون میز ناهار خوری و … استفاده کنید. .تصور اینکه در یک جهان بدون نور زندگی کنیم برای ما بسیار مشکل است. طراحان برجسته‌ی دکوراسیون اعتقاد دارند که اگر نورپردازی دکوراسیون داخلی یک خانه به درستی طراحی شود، همه‌ی افراد در آن احساس آرامش و راحتی می‌کنند در حالی که خودشان هم علت اصلی آرامش را نمی‌دانند! نورپردازی‌های زینتی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که توجه افراد را به خود جلب کنند. معمولاً نور‌های زینتی در ناحیه‌ی مرکزی اتاق قرار می‌گیرند؛ یک مثال مناسب برای این موضوع استفاده از لوسترهاست. رنگ و طرح در دکوراسیون از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دکوراسیون متمرکز

یکی از اصول اساسی که اغلب هم نادیده گرفته می‌شود، روشنایی بخشیدن به فضاهایی است که بیشترین استفاده را دارند؛ یعنی کارهای زیادی در آن ناحیه انجام می‌شود یا افراد معمولاً در آنجا حضور بیشتری پیدا می‌کنند. یک اصل دیگر اصل تعادل نور است. تمرکز منابع نور در اتاق‌ها باید بر روی ناحیه‌هایی باشد که در آن کار بیشتری صورت می‌گیرد و در عین حال سایر پرتوهای نور نیز باید به گونه‌ای در اتاق منتشر شوند که آرامش دیداری را به هم نریزند. یک تصور رایج آن است که شما نیاز به روشن کردن کل اتاق دارید؛ اما این تصور نادرست است و شما باید سعی کنید به جای روشن کردن کل اتاق منابع نور و فواصل آن‌ها را به درستی تنظیم کنید. خطوط عمودی و افقی و اوریب می تواند سادگی بیش از حد دکوراسیون داخلی منزل شما را کاهش دهد و چشم بیننده را روی دکوراسیون خانه متمرکز کند. معمولا از معجزه خط ها در دکوراسیون های ایرانی کمتر استفاده می شود چون ما ایرانی ها در اکثر موارد سادگی مطلق را به هر گزینه دیگری ترجیح می دهیم. توجه داشته باشید استفاده از خطوط همانقدر که به فضا تنوع می دهند اگر میزان حضورشان در دکوراسیون بیش از حد ایده آل باشد دکوراسیون شلوغ و بی نظمی را پدید می آورند. از طرف دیگر باید توجه داشت که این خط های عمودی و افقی اعصاب چشم بیننده را بشدت درگیر می کنند پس در انتخاب آن ها باید بسیار دقت کرد.

دکوراسیون متمرکز

هر گاه قدم به اتاقی می گذارید ، اشیاء خاصی هستند که اول از همه نظر را به خود جلب می کنند. این می تواند یک گلدان پر از گل روی میز باشد، یا یک پنجره و یا حتی یک دیوار سفید که فضای خنثی ایجاد کرده است. این همان نقطه کانونی است که هر اتاقی باید بر اساس آن دکور شود. نقطه کانونی را به مثابه خورشید ببینید که دیگر اجزای اتاق باید حول آن قرار بگیرند. در واقع نقطه کانونی تعیین کننده مکان قرار گرفتن دیگر وسایل است. وسایل بر اساس نقطه کانونی طوری چیده می شوند که نظر بیننده را هنگام وارد شدن به اتاق جلب کنند. شما با ایجاد و تمرکز بر روی نقطه کانونی، نظر بیننده را به یک قسمت معطوف می کنید و سپس نگاه او به سمت دیگر قسمت ها می رود تا ببیند بقیه قسمت های اتاق چگونه نقطه کانونی را تکمیل می کنند. هر کس که تا به حال تجربه بدی در خصوص نقاشی دیوار داشته می داند که رنگ چقدر در دکوراسیون خانه مهم است و ما همیشه اول به این فکر می کنیم که اتاق باید چه رنگی باشد. این اشتباه است. بایستی رنگی را انتخاب کنید که با مبلمان شما هماهنگی دارد نه برعکس. اگر خیلی جسور هستید می توانید به جای دیوار مبلمان را رنگ کنید. اگر فضای خنثی را رعایت کنید، چشم افراد به جای دیوار به مبلمان دوخته می شود.

دکوراسیون متمرکز

به منظور پیشگیری از ایجاد خیرگی ناراحت کننده چشم ناشی از منابع نوری، درخشندگی آنها در زاویه های دید معمولی باید محدود شود. لامپ های بدون پوشش، باعث ایجاد خیرگی ناراحت کننده چشم می شوند زیرا درخشندگی آنها معمولاً خیلی زیاد است. این امر در مورد لامپ های فلورسنت بدون پوشش در حالتی که کار مداوم در زیر نور این لامپ ها مورد نیاز است نیز صادق است. چراغ هایی همانند لامپ فلورسنت از نوع بلند با پایه های باریک، بدون استفاده از وسایل کنترل چشم از قبیل پخش کننده های منشوری یا شبکه ای به کار می روند. با این حال، در حالی که مدت زمان قرارگیری در زیر نور لامپ های فلورسنت بدون پوشش برای مثال در راهروهای اتاق استراحت و غیره کم باشد، استفاده از آنها قابل قبول است. برخی از انعکاسات ممکن است در کارایی یا راحتی اشخاص، اختلال ایجاد کنند؛ مثلا انعکاس نور از روی سطوح براقی که روی آنها مطالبی نوشته شده است. معمولاً این امر خارج از کنترل طراح روشنایی است؛ زیرا به وضعیت قرارگیری در ناحیه تامین روشنایی نسبت به منبع نوری بستگی دارد.

دکوراسیون متمرکز

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضایتان را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز