فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 902 روز پیش
بازدید 548 بدون دیدگاه

۶ نکته مهم تزئین اتاق نشیمن

بدون شک یکی از مکان‌هایی که افراد مختلف زمان زیادی را در آنجا می‌گذرانند اتاق نشیمن است. تماشا کردن تلویزیون یکی از کارهایی است که اغلب افراد در این نقطه از خانه انجام می‌دهند. ۶ نکته مهم تزئین اتاق نشیمن را رعایت کنید تا یک اتاق نشیمن بدون اشکال داشته باشید. اتاق نشیمن اولین جایی است که در هنگام چیدن دکوراسیون، تزئین می‌شود و همچنین اولین مکانی است که مهمان‌ها با ورود به خانه توجهشان به آن جلب می‌شود.

به همین خاطر اتاق نشیمن جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون دارد و باید در چیدن آن بسیار دقت نمود زیرا با یک اشتباه ممکن است زیبایی دکوراسیون از بین برود و فضا به یک فضای استرس‌زا تبدیل شود و افراد در آن حس خوبی نداشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا ۶ نکته مهم تزئین اتاق نشیمن را بیان کنیم تا با رعایت کردن آنها یک دکوراسیون زیبا داشته باشید.

داشتن یک دکوراسیون بی‌نقص خواستهٔ خیلی از افراد است ازاین‌رو باید در هنگام چیدن دکوراسیون یک سری نکته را رعایت کرد تا دکوراسیون زیبایی بیشتری داشته باشد. در ادامه شش نکته مهم برای تزئین هرچه بهتر اتاق نشیمن را توضیح می‌دهیم.

6 نکته مهم تزئین اتاق نشیمن

۱- انتخاب مبلمان مناسب

مبل یکی از ارکان مهم دکوراسیون و اتاق نشیمن است به‌طوری‌که این روزها کمتر خانه‌ای بدون مبل است. برای داشتن یک دکوراسیون زیبا باید بین وسایل هماهنگی وجود داشته باشد. ازاین‌رو در هنگام خرید مبلمان باید به چند نکته توجه داشته باشید.

انتخاب یک مبل مناسب شاید سخت‌ترین بخش دکوراسیون اتاق نشیمن باشد. مبل‌ها در ابعاد و انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر شخص باتوجه‌به سلیقه‌ای که دارد و سبک دکوراسیون منزلش می‌تواند یکی را انتخاب کند و در دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده کند.

مبل‌ها در حالت کلی به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. مبل‌های راحتی و مبل‌های کلاسیک دو دسته اصلی مبلمان هستند که باتوجه‌به نوع سبک دکوراسیون خریداری و چیده می‌شوند. البته در ایران یک دسته‌بندی دیگر نیز وجود دارد و آن هم مبلمان استیل است.

در هنگام خرید مبلمان باید به‌اندازه، نوع مبل و کیفیت آن توجه داشت. خرید یک مبل بزرگ برای اتاق کوچک نه‌تنها باعث شلوغی خواهد شد بلکه ظاهر دکوراسیون را نیز دچار اشکال می‌کند. به همین جهت اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید اندازه مبل است. این که مبل شما چندنفره باشد چه ابعادی داشته باشد و در چه فضایی قرار است استفاده شود بسیار اهمیت دارد.

دومین نکته نوع مبل است. به طور معمول در دکوراسیون‌های کلاسیک از مبل کلاسیک و در دکوراسیون مدرن از مبل‌های راحتی استفاده می‌شود. سومین نکته کیفیت ساخت مبل است. مبل‌ها با مواد مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام کیفیت و دوام خاص خودشان را دارند. انتخاب مبل مناسب را می‌توان مهم‌ترین نکتهٔ ۶ نکته مهم تزئین اتاق نشیمن دانست.

6 نکته مهم تزئین اتاق نشیمن

۲- مشخص‌کردن نقطه کانونی

اولین جا و نمایی که به‌محض ورود به خانه خودنمایی می‌کند نقطه کانونی خانه است. به همین خاطر شما باید نقطه کانونی را با نهایت دقت انتخاب و تزئین کنید. برای نقطه کانونی خود می‌توانید از شومینه، آینه بزرگ و یا میز تلویزیون استفاده کنید. میز تلویزیون جدید می‌تواند شکل و شمایل دکوراسیون شما را بسیار دگرگون کند و زیبایی دکوراسیون را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

میزهای تلویزیون در مدل‌ها و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند. از میزهای تلویزیون کلاسیک گرفته تا میزهای تلویزیون مدرن و دیواری، دست شما را در انتخاب یک مدل مناسب باز می‌گذارند و شما می‌توانید یک انتخاب خوب از بین مدل‌های مختلف داشته باشید. با انتخاب یک میز تلویزیون مناسب نقطه کانونی شما بیش‌ازپیش دیده می‌شود و نظر همه را به خود جلب می‌کند.

در کنار میز تلویزیون می‌توانید از دیگر وسایل نیز برای زیباتر و کامل‌تر شدن دکوراسیون استفاده کنید و این مورد به سلیقه شما بستگی دارد. نقطه کانونی هم جزو ۶ نکته مهم تزئین اتاق نشیمن است که اهمیت بسیاری دارد.

اولین جایی که در بدو ورود توجه را به خود جلب میکند نقطه کانونی است.

۳- انتخاب پالت رنگی مناسب

این که اتاق نشیمن تک‌رنگ باشد یا چند رنگ کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. برخی افراد دوست دارند از یک رنگ یا چند رنگ در دکوراسیون اتاق خود استفاده کنند. درصورتی‌که قصد دارید از چند رنگ در دکوراسیون خود استفاده کنید، بهتر است در مورد رنگ‌شناسی و استفاده از رنگ‌های مختلف در کنار اطلاعاتی کسب کنید تا در هنگام استفاده در دکوراسیون خود، دچار مشکل نشوید و یک اتاق نشیمن زیبا و جذاب برای خود داشته باشید.

۴- به تعادل اهمیت دهید

دکوراسیون اتاق نشیمن باید طوری باشد که همه چیز در حد تعادل باشد. به طور مثال تقسیم فضا به قسمت‌های اضافی و کاربردی می‌تواند یکی از کارهایی باشد که دکوراسیون اتاق نشیمن را دگرگون کند. استفاده از وسایل اضافی را کمتر کنید و دکوراسیون را جوری بچینید که با کمبود فضا مواجه نشوید. برای این کار بهتر است تنها از وسایل کاربردی استفاده کنید.

6 نکته مهم تزئین اتاق نشیمن

۵- نورپردازی را فراموش نکنید

یکی از عوامل بسیار مهم در زیبایی و تزئین دکوراسیون اتاق نشیمن، روشنایی و نورپردازی مناسب است. درصورتی‌که در اتاق میزان روشنایی از حدی کمتر باشد یا بیشتر باشد، اتاق زیبایی چندانی نخواهد داشت و شما با یک دکوراسیون ناقص روبه‌رو خواهید بود؛ بنابراین نورپردازی یکی از ۶ نکته مهم تزئین اتاق نشیمن است که عدم توجه به آن می‌تواند دکوراسیون را تحت تأثیر قرار دهد و فرد را با یک چالش جدی مواجه سازد.

همچنین بخوانید: ویژگی‌های اتاق‌خواب مدرن و شیک

۶- شلوغ‌کاری نکنید

بله شلوغ‌کاری نکنید. یک دکوراسیون شلوغ نه‌تنها زیبایی ندارد بلکه فضا را بیهوده اشغال می‌کند. برای تأثیرگذاری بیشتر دکوراسیون لازم نیست شما وسایل زیادی داخل دکوراسیون خود استفاده کنید. تنها لوازمی را در دکوراسیون خود قرار دهید که کاربردی باشند. در کنار این وسایل می‌توانید از وسایل دکوری کمی نیز استفاده کنید.

6 نکته مهم تزئین اتاق نشیمن

نتیجه‌گیری 

اتاق نشیمن از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه است که باید در چیدن دکوراسیون آن بسیار دقت نمود. به دلیل اهمیت اتاق نشیمن برای این بخش از خانه دکوراسیون‌های مختلفی وجود دارد که از هرکدام بسته به سلیقه می‌توان استفاده کرد. البته باید توجه داشت که سبک دکوراسیون انتخابی با فضای خانه هماهنگی داشته باشد زیرا عدم هماهنگی نتیجه‌ای جز به‌وجودآمدن یک دکوراسیون ناقص و شلوغ نخواهد داشت.

در این مقاله تلاش شد تا ۶ نکته مهم تزئین اتاق نشیمن بیان شود تا با به‌کارگیری آنها دکوراسیون اتاق نشیمن به بهترین وجه ممکن چیده و به مکانی جذاب و آرامش‌بخش تبدیل شود.

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز