فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 619 روز پیش
بازدید 1301 بدون دیدگاه

چیدمان آشپزخانه

چیدمان آشپزخانه

همواره میان طرفداران سبک‌های کلاسیک، مدرن و نیمه مدرن رقابت تنگاتنگی وجود داشته و متخصصین و علاقه‌مندان هر کدام از این سبک‌ها تلاش خود را به پیشرفت و در نهایت پیروزی سبک انتخابی خود معطوف کرده‌اند و هر سبک با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود درصدد غلبه بر سبک‌های دیگر است. در این میان، ممکن است افراد دچار آشفتگی در انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون فضایشان بشوند؛ اما نگران نباشید، ما شما را به خوبی راهنمایی می‌کنیم تا با توجه به فضایی که در اختیار دارید و همینطور با توجه به سلیقه و امکانات موجود، بهترین سبک و مناسب‌ترین دکوراسیون را برای فضای خانه‌تان، به خصوص فضای آشپزخانه‌تان انتخاب کنید. اگر می خواهید تغییری در چیدمان آشپزخانه‌‌تان ایجاد کنید و یا آشپزخانه‌ای خاص برای خودتان خلق کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ایران میز همراه باشید. ما در این نوشته تک‌به‌تک به سبک‌های چیدمان آشپزخانه و عناصر مختلف موجود در آشپزخانه خواهیم پرداخت.

 

دکوراسیون آشپزخانه و عناصری که باید به آن‌ها توجه کنید

آشپزخانه همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه تلقی شده است و برای داشتن آشپزخانه‌ای زیبا و شیک، بایستی از یک مدل دکوراسیون مناسب پیروی کرد و فضای مورد نظر را با خلاقیت تغییر داد و تحولی بی‌نظیر خلق کرد. ما در ادامه شما را با روش‌های تغییر دکوراسیون آشپزخانه با استفاده از متدها و مدل‌های دکوراسیون آشنا خواهیم کرد و در کنار آن نقش همه اجزا را به خوبی برایتان توضیح خواهیم داد تا با ذهن آگاه نسبت به انتخاب خرید و قرار دادن وسایل آشپزخانه‌تان اقدام کنید.

 

یخچال و فریزر

همانند مبلمان و میز عسلی و جلومبلی که در فضای اتاق نشیمن می‌توانند به خوبی بدرخشند و دکوراسیون اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی را تغییر دهند، یخچال و فریزر زیبا می‌توانند زیبایی و خاص بودن فضای آشپزخانه را تعیین کنند. با توجه به رنگ‌ها، طرح‌ها، مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی که برای انتخاب یخچال و فریزر در اختیار خواهید داشت، انتظار می‌رود از این ویژگی به خوبی استفاده کرده و بتوانید یخچال و فریزر مورد نیازتان را با توجه به مدل، سبک و رنگ‌های غالب دکوراسیون‌تان به خوبی انتخاب کنید. از جمله نکاتی که معمولا نادیده گرفته می‌شود، طرح و سبک یخچال و فریزر انتخابی برای آشپزخانه است. مسلماً هیچ قانونی برای انتخاب یخچال و فریزر کلاسیک در فضاهای کلاسیک وجود ندارد و شما می‌توانید با استفاده از خلاقیت‌تان، حتی یک یخچال و فریزر مدرن را برای آشپزخانه کلاسیک و قدیمی انتخاب کنید. این مثال همانند انتخاب مبل تختخوابشو در فضای اتاق نشیمن خانه‌های کلاسیک است و این تضاد به هیچ عنوان نمی‌تواند باعث برهم خوردن نظم فضایتان شود و در صورتی که از این تضاد به خوبی استفاده کنید می‌توانید از این ویژگی فضایتان استفاده کرده تا بی‌نظیرترین فضای ممکن را برای خود و خانواده‌تان خلق کنید.

 

کلاسیک

میز ناهارخوری

فضای آشپزخانه را می‌توان یکی از بهترین فضاهای ممکن دانست که با انواع وسایل جانبی قابلیت دکور شدن دارد و البته وسایلی مانند میز آشپزخانه و صندلی اوپن این قابلیت را به آشپزخانه و یا اتاق نشیمن‌تان می‌دهد که بهترین چیدمان را در اختیار داشته باشید. بسته به اندازه آشپزخانه‌تان و سلیقه شخصی‌تان، می‌توانید میز ناهارخوری خود را در فضای اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و یا آشپزخانه قرار دهید. در صورتی که می‌خواهید میز ناهارخوری را در فضای آشپزخانه قرار دهید، بسته به نوع و سبک دکوراسیونی که انتخاب کرده‌اید، می‌توانید به انتخاب میز ناهارخوری مناسب بپردازید. مدل‌های متفاوتی از میز نهارخوری هستند که می توانید برای فضای آشپزخانه انتخاب کنید، از میز آشپزخانه مدرن گرفته تا میز ناهارخوری نیمه مدرن و مدل‌های میز ناهارخوری کلاسیک و قدیمی؛ هر کدام از این میزها بسته به سبک انتخابی‌تان می‌توانند در فضای آشپزخانه قرار بگیرند و انتخاب هرکدام از این مدل‌ها و سبک‌ها به خلاقیت و همینطور مدل دکوراسیون انتخابی برای آشپزخانه‌تان بستگی دارد.

 

کابینت‌ها

از جمله وسایلی که می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد، کابینت آشپزخانه است. زیرا میزان فضایی که در اختیار دارید مستقیما به نوع کابینت‌هایتان و همینطور به اندازه آن‌ها بستگی خواهد داشت. مدل‌های مختلفی از کابینت آشپزخانه در بازار موجود هستند، از مدل‌های فلزی گرفته تا مدل‌های چوبی و ام دی اف. همه این مدل‌ها می توانند در صورت داشتن رنگ و طرح مناسب زیبا به نظر بیایند. همان طور که انتخاب میزعسلی و جلومبلی باید با اجزای دیگر مانند مبلمان، میز تلویزیون، میز تلفن، بوفه، استند و .. هماهنگ باشد و در مورد کابینت هم بایستی توجه کنید که رنگ و طرح کابینت‌ها با وسایلی مانند صندلی اوپن، اجاق گاز، یخچال و فریزر، مایکروویو و… هماهنگ باشد تا زیبایی آشپزخانه‌تان دوچندان شود.

کلاسیک اما متفاوت !

میز قهوه‌خوری

در دکوراسیون مدرن، وسیله‌ای کوچک اما کاربردی اضافه شده است که به سادگی می‌تواند فضای اتاق نشیمن یا آشپزخانه را تغییر دهد. با توجه به فضایی که در اختیار دارید، می‌توانید نسبت به انتخاب میز قهوه‌خوری مناسب اقدام کنید. حتی در صورتی که فضای کافی در اختیار نداشته باشید نیز می‌توانید از این میز استفاده کنید. در آشپزخانه‌هایی با فضاهای کوچک می‌توان از یک میز قهوه‌خوری کوچک و جمع‌و‌جور استفاده کرد تا از کوچکترین فضایی که دارید، بیشترین استفاده ممکن را ببرید.

مدل‌ها و روش‌های چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه است و قلب هر خانه‌ای به حساب می‌آید. این فضای مهم و ضروری به دکوراسیون و چیدمانی مناسب احتیاج دارد. در ادامه شما را با سبک‌های مختلف چیدمان آشپزخانه و بعضی نکاتی که باید برای چیدمان آشپزخانه خود به آن‌ها توجه کنید، آشنا می‌کنیم.

 

رنگ تیره

سبک کلاسیک

برای خلق فضایی گرم و کلاسیک می‌توانید از میز ناهارخوری با طیف رنگی قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره استفاده کنید. این روش در انواع آشپزخانه‌ها کاربرد دارد اما بهتر است اگر فضایی مدرن و جدید در دیگر قسمت‌های خانه‌تان دارید، از دکوراسیون مدرن برای فضای آشپزخانه‌تان استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌های تیره نیز حالتی کلاسیک به آشپزخانه شما خواهد داد. رنگ تیره اگر به همراه طیف متنوع رنگ‌های روشن به کار برده شود به سادگی می‌تواند فضای آشپزخانه‌تان را متحول کند. برای تکمیل تیرگی‌های موجود در فضای آشپزخانه می‌توانید از فر و مایکروویوهای با صفحات بیرونی مشکی یا تیره استفاده کنید و یا حتی یک صندلی اوپن با رنگ تیره انتخاب کنید.

 

سبک مدرن

وسایل مدرن می توانند هر فضایی را دگرگون کنند. مثلا هیچکس نمی‌تواند نقش یک میز آشپزخانه مدرن با صندلی آشپزخانه بلند و مدرن و زیبای آن را در زیباتر به نظر رسیدن یک آشپزخانه انکار کند. اگر مدرن‌پسندید، از وسایل و تجهیزات مدرن و جدید با رنگ‌های خنثی در آشپزخانه‌تان بیشترین استفاده را ببرید تا تاثیر آن را بر فضای آشپزخانه و همینطور تمام خانه‌تان مشاهده کنید. توجه داشته باشید که برای زیباتر به نظر رسیدن چیدمان مدرن آشپزخانه، بهتر است این سبک با چیدمان پذیرایی و بخش‌های دیگر خانه‌تان نیز در هماهنگی باشد.

 

جذاب و دیدنی

ترکیب سبک‌های مدرن و کلاسیک

وسایل مدرن و کلاسیک در آشپزخانه در کنار هم می‌توانند یک گزینه مناسب برای فضای آشپزخانه‌ها باشند. ترکیب میزهای عسلی کلاسیک و کابینت آشپزخانه مدرن و جدید می‌توانند در عین داشتن هماهنگی، تضادی زیبا را هم به نمایش بکشند. البته باید حواستان باشد که اگر می‌خواهید از ترکیب سبک‌های مدرن و کلاسیک برای چیدمان آشپزخانه استفاده کنید، از قبل درباره بهترین شیوه این چیدمان تحقیق کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

 

نکاتی تکمیلی که برای چیدمان آشپزخانه باید به آن‌ها توجه کنید

توجه به مرز و محدوده آشپزخانه

در اکثر خانه‌ها، آشپزخانه با دیوار، کابینت و یا اوپن از فضای اصلی خانه جدا می‌شود. در صورتی که خواهان داشتن فضایی گرم‌تر و زیباتر در خانه‌تان هستید بهتر است این مرز و محدوده را قرار ندهید تا بتوانید از زیبایی‌های آشپزخانه‌تان هم بیشترین لذت و استفاده را ببرید. با این روش می‌توانید میز ناهارخوری‌تان را به فضای بیرون از آشپزخانه ببرید و مشکل کوچک بودن فضای آشپزخانه را حل کنید. البته توجه داشته باشید که این کار بیشتر مناسب چیدمان‌های مدرن خانه است. در دکوراسیون‌های کلاسیک بهتر است فضای آشپزخانه حداقل با اوپن از دیگر فضاهای خانه جدا شده باشد.

گلچین کردن

چیدمان لوکس آشپزخانه

بعد از قرار دادن وسایل ضروری و باکیفیت، نوبت به این می‌رسد که از نظر لوکس بودن هم به وسایل نگاه کنیم. وسایل لوکس و گران‌بها روشی قابل اطمینان برای تزیین فضای خانه، محل کار و دیگر فضاها هستند اما این وسایل گران‌قیمت معمولاً در کنار شیک بودن و قیمت بالایشان، کارایی و دوام بالایی هم دارند و شما را از تغییر وسایل آشپزخانه در فاصله‌های زمانی کوتاه بی‌نیاز می‌کنند.

 

استفاده از عناصر طبیعی و زیبا برای چیدمان آشپزخانه

در میان فضاها و وسایلی که غالبا از مواد اولیه مصنوعی ساخته شده‌اند، بهتر است گاهی از وسایل و عناصر طبیعی هم استفاده کنید تا آرامش و زیبایی را به فضایتان دعوت کنید. استفاده از سنگ مرمر یا دیگر سنگ‌های زیبا و محکم برای کابینت‌هایتان در کنار میز ناهارخوری تماما چوبی و صندلی آشپزخانه قهوه‌ای تیره، یکی از ساده‌ترین روش‌های استفاده از عناصر طبیعی در فضای آشپزخانه است.

 

مرز و محدوده

 

توجه به چیدمان اجاق گاز، یخچال، سینک ظرفشویی و دیگر وسایل آشپزخانه

بهترین حالت برای چیدمان این سه وسیله در آشپزخانه حالت مثلثی است که شما را احاطه کند، در این حالت وقتی مشغول کار با اجاق گاز هستید می‌توانید بلافاصله چیزی از یخچال بردارید و به غذایتان اضافه کنید بدون آنکه از پخت غذا غافل شوید و اگر ظرفی در حین آشپزی کثیف می‌شود و برای استفاده مجدد لازم است که سریع آن را بشویید به راحتی این کار را انجام خواهید داد، در حالی که به خاطر نزدیک بودن شما به اجاق گاز مراقب غذایتان نیز هستید. چیدمان حالت مثلثی در آشپزخانه به شما این امکان را می‌دهد که همزمان به سه وسیله مهم و پرکاربرد در آشپزخانه مسلط باشید.

همیشه برای هر فعالیتی که در آشپزخانه انجام می‌دهید سعی کنید چیدمان لوازم مورد نیاز آن در نزدیکی هم باشند، مثلا لیوان های چای در نزدیکی محل قرارگیری قوری باشد و هر دوی آن‌ها نزدیک به محل قرارگیری سینی‌ها باشند. این راهکارها هم در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند و هم در تمیز نگه داشتن آشپزخانه کمک شایانی دارند.

 

نورپردازی و تأثیر آن بر غذا

نور پردازی در فضای آشپزخانه به حدی مهم است که از جمله اثرات آن می توان به کیفیت و رنگ غذا، زیبا به نظر رسیدن آشپزخانه و… اشاره کرد و از این رو برای داشتن غذایی زیباتر و خوشمزه‌تر و همینطور برای اینکه بیشتر از آشپزی کردن لذت ببرید، باید برای نورپردازی و میزان نور فضای آشپزخانه‌تان، ایده هوشمندانه‌ای را به کار ببرید. اگر در آشپزخانه‌تان پنجره وجود دارد، با نصب یک پرده زیبا و شیک می‌توانید میزان دلخواه نور در طول روز را برای خودتان تعیین کنید اما همانطور که در فضای اتاق نشیمن از لوستر و لامپ‌های هالوژن برای داشتن نور کافی استفاده می‌کنید، برای آشپزخانه‌تان که در واقع قلب یک خانه است بهتر است از نور کافی و همینطور نور با رنگ مناسب بهره ببرید تا آشپزی کردن برایتان راحت‌تر شود و چشمان‌تان دچار خستگی‌های ناشی از کمبود نور نشوند.

لامپ‌های سقفی نمی‌توانند نور کافی و خوبی را برای فعالیت‌های شما در آشپزخانه ایجاد کنند. از نورهای زیرکابینتی (که بسیار هم مناسب هستند و نصب آن‌ها نیز آسان است) استفاده کنید، چرا که هم آشپزی را راحت می‌کنند، هم نورپردازی خوبی ایجاد کرده و محیط آشپزخانه زیباتر می‌شود. شما حتی می‌توانید بدون نیاز به برق‌کار از مدل‌هایی که سیار هستند و با باطری کار می‌کنند استفاده نمایید.

 

 

لوکس

 

 

محل قرارگیری سطل زباله

هرگز سطل زباله را در محیط آشپزخانه قرار ندهید، چراکه فضا را کوچک کرده و رفت و آمد شما را سخت می‌کند. بهتر است زمان ساخت کابینت آشپزخانه، محلی را برای آن تعبیه کنید و یا آن را در قسمت‌هایی از کابینت که بی‌استفاده هستند (مانند کابینت زیر سینک) قرار دهید.

 

کفپوش و فرش

اگر سطح کف آشپزخانه‌تان با سرامیک، کفپوش‌های پلاستیکی و چوبی پوشیده شده است باید توجه خاصی به تمیز بودن آن داشته باشید چرا که در صورت داشتن یک فضای کاملا شیک و مرتب باز هم اولین چیزی که به چشم هر بیننده‌ای می‌آید، تمیز بودن کفپوش‌تان است. در اینگونه فضاها می‌توانید از یک صندلی آشپزخانه زیبا استفاده کنید تا زیبایی فضایتان چندین برابر شده و خاص‌تر به نظر بیاید. اما اگر می‌خواهید کف آشپزخانه‌تان با فرش بپوشانید، بهتر است از یک فرش با اندازه مناسب و طرح نسبتا خاص و کمی شلوغ استفاده کنید؛ باز هم تاکید می کنیم که به هماهنگی فرش‌تان با فضایتان توجه داشته باشید چراکه در نبود این هماهنگی، تمام تلاش‌هایتان کمرنگ‌تر از میزان واقعی‌شان جلوه خواهند کرد.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز