فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1184 روز پیش
بازدید 3619 بدون دیدگاه

آشنایی با انواع پاتختی و کاربردهای آن

آشنایی با انواع پاتختی و کاربردهای آن

اتاق خواب های امروزی معمولاً دارای سرویس خواب هستند و جزو لوازم ضروری برای خانه شده اند. همان طور که می‌دانیم تخت خواب یکی از اجزا اصلی سرویس خواب می‌باشد. اما در کنار تخت خواب معمولاً میز کوچکی وجود دارد که پاتختی و یا میز عسلی نامیده می‌شود. محل قرارگیری پاتختی ها در کنار تخت خواب می‌باشد و برای این است که بتوانید لوازم ضروری که ممکن است در طول استراحت به آن ها نیاز پیدا کنید را بر روی آن قرار دهید. مانند آباژور و یا لیوان آب و دارو.

آشنایی با انواع پاتختی و کاربردهای آن

پاتختی سرویس خواب

سرویس خواب از چند جزء مختلف تشکیل شده است که هر دارای کاربردهای مختلفی می‌باشند و از این رو نسبت به خرید آن ها اقدام می‌کنیم. اجزاء سرویس خواب شامل موارد زیر می‌باشد:

۱. آینه

۲. میز آرایش

۳. تخت

۴. پاتختی

۵. پاف

۶. کمد لباس

۷. صندوقچه

البته وجود تمامی این اجزا در سرویس خواب حتمی نیست می‌توان با توجه به فضایی که دارید و همچنین میزان بودجه ای که برای خرید سرویس خواب دارید این اجزا را به صورت کامل و یا چند جزئی خریداری نمایید. به طور مثال از اجزا اصلی می‌توان تخت، میز پاتختی، میز آرایش، آینه را نام برد. بقیه موارد مانند کمد و پاف و صندوقچه لباس همگی به صورت سفارشی هستند. میز پاتختی از ملزومات اتاق خواب می‌باشد. میز‌های کوچکی که در کنار و  دو طرف تخت قرار می‌گیرند. شکل میز‌ پاتختی مانند میز معمولی است اما ارتفاع آن کمی کوتاه‌تر است و معمولاً دارای دو کشو می‌باشد تا بتوان یکسری از لوازم را درون آن قرار داد.

یکی از مهم‌ترین وسایل اتاق خواب میز پاتختی است که در دو طرف تخت خواب قرار می‌گیرد.

انواع میز پاتختی سرویس خواب

ابتدایی‌ترین نوع پاتختی ها به این صورت بود که مانند یک قفسه و بدون در بودند. اما با پیشرفت صنعت و تولیدات لوازم خانگی خصوصا در مدهای فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی نظر بر این شد که این قفسه‌ها برداشته شوند و به جای آن‌ها کشو قرار بگیرد. به این شکل یک محیط محصور شده داریم که می‌توانیم لوازم خود را درون آن قرار دهیم. لوازمی که خصوصی هستند و تمایلی نداریم کسی آن‌ها را ببیند به سادگی درون آن جای می‌گیرد و محافظت می‌شود. البته برخی از مدل‌ها هستند که در کنار کشو دارای قفسه می‌باشند که بتوان کتاب‌ها را در آن جا قرار داد و یا گلدان‌هایی زیبا را گذاشت تا فضای اتاق خاص شود.

آشنایی با انواع پاتختی و کاربردهای آن

خرید میز پاتختی ریوانا

میز پاتختی شناور

میزهای پاتختی شناور که در واقع همان شلف می‌باشند ایده خوبی هستند برای اتاق‌هایی که فضای کوچکی دارند. همچنین برای افرادی که فرزند کوچک دارند و می‌خواهند یکسری از لوازم از دسترسی کودک آن‌ها دور بماند عالی خواهد بود. می‌توانید این شلف را در هر ارتفاعی نصب نمایید.

میز پاتختی نیم دایره

میز‌های پاتختی هم مانند نوع شناور برای افرادی که منازل کوچکی دارند و دچار محدودیت فضا هستند ایده خوبی خواهد بود. از کمترین فضا بیشترین استفاده می‌شود.

انتخاب میز پا‌تختی

به عنوان موضوع اولیه باید یک نقطه کانونی در اتاق خواب پیدا کنیم. سپس سعی کنیم همه اجزا در اتاق خواب با یکدیگر ست باشند. در اینجا می‌توانیم به سراغ انتخاب پاتختی مناسب برویم. پاتختی باید مطابق با تخت و دراور باشد به طور مثال مدل کلاسیک داشته باشد و یا مدرن.

کاربرد پاتختی

پاتختی یک میز کوتاه و تقریبا هم سطح با تخت خواب است که در کنار آن قرار می‌گیرد. در تخت خواب‌های یک نفره در یک طرف تخت است و در تخت خواب‌های دو نفره در دو طرف تخت قرار می‌گیرد. این میز برای قرار دادن لوازمی که ممکن است نیاز داشته باشید مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال داروهایی که استفاده می‌کنید را می‌توانید در کشوهای این میز قرار دهید. یا برای افرادی که عادت دارند در ساعات پایانی شب و قبل از خواب مطالعه نمایند می‌توان آباژور و یا چراغ مطالعه قرار داد. همچنین برخی افراد تمایل دارند که لوازم تزیینی بر روی این میزها قرار دهند تا بتوانند اتاق خواب خود را زیباتر نمایند.

 

 

آشنایی با انواع پاتختی و کاربردهای آن

تزیین میز پاتختی

میزهای پاتختی می‌تاونند با تزییناتی که بر روی آن‌ها قرار می‌دهید به اتاق خواب شما جان تازه ای ببخشند و یا سبک و استایل آن را خاص و شیک نمایند. سعی کنید حتما از عناصر تزیینی بر روی این میزها استفاده نمایید. به طور مثال ابتدایی‌ترین اکسسوری و شی تزیینی که می‌توان بر روی پاتختی‌ها قرار داد آباژور‌ها هستند که با طرح و رنگ‌های خاص خود می‌تواند بسیار خاص و زیبا باشند. پس از آن استفاده از ساعت‌های تزیینی و گلدان‌های کوچک و یا کتاب‌های دکوری می‌تواند گزینه‌های دیگری برای تزیین باشند که متناسب با سلیقه شما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید سرویس خواب چند منظوره کابوک

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز