فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 970 روز پیش
بازدید 1767 بدون دیدگاه

تختخواب تاشو و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید

امروزه به دلیل کمبود فضا در آپارتمان‌ها و خانه‌ها اکثر افراد به دنبال استفاده بهینه از فضای موجود در منزل خود هستند. جادادن وسایل ضروری در یک محیط کوچک بسیار سخت است. به‌خاطر همین کمبود جا یک معضل جدی برای خانواده‌ها شده است. ازاین‌رو در طراحی وسایل به این معضل توجه شده است تا وسایلی ساخته شوند که کمبود جا را به‌نوعی برطرف کنند و از تمام وسایل استفاده شود. در طراحی دکوراسیون‌های جدید ازبین‌بردن محدودیت فضا یکی از نکات بسیار مهم است.

پیدایش تختخواب تاشو

باتوجه‌به کمبود فضا و پررنگ‌تر شدن اهمیت نحوه چیدمان وسایل در دکوراسیون‌ها، برخی وسایل دچار تغییراتی شدند. یکی از این وسایل که باتوجه‌به نیاز افراد طراحی و ساخته شد، تختخواب تاشو است.

این تختخواب‌ها امروزه طرف‌داران بسیاری پیدا کرده‌اند. با خرید این تختخواب مشکل داشتن فضای کم تا حد زیادی برطرف می‌شود و افراد می‌توانند از فضای در دسترس خود به بهترین شکل استفاده نمایند.

تختخواب‌های تاشو در مقابل تختخواب‌های معمولی دارای قیمت بیشتری هستند اما باتوجه‌به استفاده‌ای که دارند گاهی اوقات خریدن این‌گونه تخت‌ها به‌صرفه‌تر است.

در برخی از دکوراسیون‌های مدرن، یکی از اجزای ثابت و مشترک بین آنها نوع تختخواب است. مدل این تخت از نوع تاشو است که به‌منظور استفاده از حداکثری از فضای موجود است.

تختخواب تاشو

تخت تاشو چه مزایا و معایبی دارد؟

همانند دیگر وسایل تختخواب تاشو نیز دارای یک سری مزایا و یک سری معایب است. درنظرگرفتن مزایا و معایب و در نهایت تصمیم به خرید این تخت‌ها به خود افراد بستگی دارد. در این مقاله سعی می‌شود مهم‌ترین مزایا و معایب این‌گونه تخت‌ها گفته شود تا در نهایت بعد از بررسی عوامل دخیل، اقدام به خرید کنید.

همچنین بخوانید: ایده‌های جذاب برای سبک دکوراسیون مینیمال

مزایای تختخواب تاشو

این تخت‌ها به دلیل نوع کاربری که دارند مزیت‌هایی برای آپارتمان‌های با فضای کم دارند. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به اشغال کمتر فضا است. با قراردادن این تخت در اتاق‌خواب، استفاده بهینه برای فضای موجود در اتاق اتفاق خواهد افتاد. اشغال کمتر فضا در نهایت باعث می‌شود که شما بتوانید وسایلی را که دوست دارید در دکوراسیون شما حضور داشته باشند، در دکوراسیون خود استفاده کنید.

اشغال کردن فضای کمتر از مهمترین مزایای تخت تاشو است.

برای جلوگیری از به‌هم‌ریختگی اتاق استفاده از این نوع تخت باعث می‌شود در هنگام استراحت کردن آن را باز کنید و بعد از استراحت آن را جمع کنید تا فضای اتاق خلوت‌تر شود.

یکی دیگر از مزیت‌های تختخواب تاشو فرم خاص آن است که شما می‌توانید وسایل خود را داخل آن بچینید. در برخی از مدل‌ها، حتی قسمتی برای قراردادن وسایل آرایشی، قفسه و کمد وجود دارد که با چیدن وسایل داخل آنها دکوراسیون زیبایی برای خود به وجود آورید.

داشتن طرح‌های و رنگ‌های مختلف نیز از جمله مزیت‌های تختخواب است که هر فرد با هر سلیقه و نظری می‌تواند یک مدل را خریداری کند. به لطف طراحی مدل‌های جدید، این روزها می‌توان با این مدل تختخواب نیز فضای جذاب و شیکی برای خانه ایجاد کرد.

تختخواب تاشو

معایب تخت تاشو

در کنار مزایایی که در بالا گفته شد تختخواب تاشو دارای معایبی نیز هست. هزینه بیشتر نسبت به سایر تختخواب‌ها اولین عیب این‌گونه تخت است. دومین عیب این‌گونه تختخواب‌ها امکان جابه‌جایی آنها است. چون این تخت‌ها برای فضای خاص ساخته و نصب می‌شوند به‌راحتی نمی‌توانید آنها را جابه‌جا کنید.

اندازه این تختخواب‌ها معمولاً با اندازه فضای اتاق باید متناسب باشد. درصورتی‌که تختخواب بزرگ‌تر باشد، امکان نصب در اتاق وجود ندارد. به همین خاطر باید در هنگام خرید تختخواب به سایز تخت و فضای اتاق توجه کرد.

جنس تخت تاشو

در هنگام خرید تخت، باید به یک نکته بسیار توجه کنید و آن هم جنس تخت است. تخت‌ها با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام کیفیت خودشان را دارند. اما اگر به دنبال خرید یک تخت بادوام و شیک هستید، بهترین جنس برای تخت، MDF است. تختخواب‌های ام‌دی‌اف بهترین کیفیت را در مقابل سایر مواد دارند. عمر طولانی و استحکام بالا در کنار زیبایی از جمله نکات مثبتی است که تخت‌های MDF دارند.

تختخواب تاشو

قیمت تختخواب‌های تاشو

همانند قیمت میز ناهارخوری، عوامل مختلفی در تعیین قیمت تختخواب تاشو مؤثر هستند. یکی از این عوامل، جنس پروفیلی است که در تخت استفاده می‌شود. این پروفیل‌های فلزی هرچقدر که ضخیم‌تر باشند، کیفیت بهتری خواهند داشت. به همین جهت هرچقدر پروفیل به‌کاررفته در تخت ضخیم‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

دومین عاملی که در قیمت تخت مؤثر است جنس باکس آن است. به طور معمول اکثر باکس‌ها از جنس نئوپان یا ام‌دی‌اف است. در حال حاضر تخت‌هایی که باکس آنها از ام‌دی‌اف است قیمت بالاتری دارند. همین ام‌دی‌اف هم درصورتی‌که خارجی باشد، قیمت را کمی بالاتر می‌برد.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در قیمت تخت، اندازه آن است. البته اندازه تخت در کنار جنس تخت تعیین‌کننده قیمت آن است. به‌طورکلی، در زمانی که این مقاله نوشته می‌شود بازه قیمت تخت تاشو بین ۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان است. البته باید توجه داشت که این تختخواب‌ها، کار چندین وسیله را از جمله کمد، میز و … انجام می‌دهد؛ بنابراین نباید با دیدن قیمت بالا از خریدن آن صرف‌نظر کرد.

نتیجه‌گیری

امروزه خانه‌ها و آپارتمان‌هایی با فضای کم باعث شده است که دکوراسیون‌های منازل به‌سختی چیده شوند. به‌خاطر کمبود فضا، اکثر دکوراسیون‌ها یا ناقص چیده می‌شوند یا به صورتی چیده می‌شوند که همه چیز درهم برهم می‌شود و نتیجهٔ آن شلوغی بیش از حد خانه است.

برای رفع این مشکل طراحان دکوراسیون‌های داخلی منازل به سراغ طرح‌هایی رفتند که بهترین استفاده از فضای موجود در فضای خانه انجام شود و به‌نوعی از فضای در دسترس استفاده بهینه شود و دکوراسیون به بهترین وجه ممکن چیده شود و تاحدامکان وسیله‌ای از دکوراسیون کم نشود.

یکی از این راهکارها، تولید تختخواب‌های تاشو است که در هنگام نیاز به‌عنوان تخت استفاده شود و وقتی به تخت نیاز نباشد بتوان آن را جمع کرد و کمدهای تعبیه شده در آن استفاده کرد.

تختخواب تاشو در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی ساخته و تولید می‌شوند و برای هر سلیقه‌ای حداقل یک نمونه در بازار موجود است. در هنگام خرید تختخواب تاشو باید به نکاتی توجه داشت. از جمله این نکات، جنس تخت، اندازه تخت است. بادوام‌ترین تخت تاشو، تختخواب‌های ساخته شده با ام‌دی‌اف است که در رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند و شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقهٔ خود تخت موردنظر را خریداری کنید.

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز