فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 679 روز پیش
بازدید 1197 بدون دیدگاه

راهنمای خرید صندلی آشپزخانه

راهنمای خرید صندلی آشپزخانه

برای خرید صندلی آشپزخانه رعایت نکاتی که قرار است آن را بیشتر مناسب نیاز‌های ما کند، ضروری است. راهنمای خرید صندلی آشپزخانه معمولاً با مرور مدل‌های صندلی پایه‌بلند معروف به صندلی اوپن آشپزخانه همراه است، اما باید پذیرفت که صندلی‌های آشپزخانه انواع گسترده‌تری از صندلی‌ها را در برمی‌گیرد و به‌طورکلی به هر صندلی‌ای که در محیط آشپزخانه استفاده شود، صندلی آشپزخانه می‌گویند. این گستردگی می‌تواند انواع صندلی‌های میز ناهارخوری، نیمکت‌ها یا حتی صندلی‌های خاص‌تری مثل مبل راحتی را هم مناسب آشپزخانه کند. طراحی محیط و تطابق داشتن اجزاء باهم مهم‌تر دلیلی است که هر کس می‌تواند با تکیه‌بر آن پشت انتخابش بایستد. پس مهم این نیست که محصولی را به اسم صندلی آشپزخانه می‌خرید یا نه، مهم این است که موردتوجه شما قرارگرفته باشد و به محیط کلی آشپزخانه‌تان بیاید و البته کاربردی هم باشد.

صندلی آشپزخانه

صندلی آشپزخانه چه کاربردی دارد؟

آشپزخانه به طریق مختلفی می‌تواند پذیرای صندلی‌ها باشد: پشت کانتر‌ها، فضا‌های رسمی ناهارخوری، میز‌های کار وسط آشپزخانه، گوشه‌های ال و خیلی شکل‌های دیگر. مهم‌ترین چیزی که به این فضا‌ها شکل و هویت می‌دهد، صندلی است. در کلی‌ترین مفهوم، صندلی بخشی از مبلمان یک محیط است که به‌منظور امکان نشستن یک نفر طراحی شده است. به بخش‌های دیگر انواع مبلمان که برای نشستن بیش از یک نفر باشد، ممکن است مبل یا نیمکت بگویند. به نظر می‌رسد ساخت و کاربری صندلی‌ها از اول هم بیشتر تزئینی بوده تا کاربردی، چون خیلی قبل‌تر تنها مخصوص شاهان و بزرگان و افراد برجسته‌تر اجتماع بوده است. اما حالا هیچ صندلی‌ای بدون ترکیب دو منظور تزئینی بودن و کاربردی بودن ساخته نمی‌شود. همین نکته بزرگ‌ترین راهنمایی را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که قصد خرید صندلی آشپزخانه یا هر صندلی دیگری دارند؛ این‌که به کاربری و ظاهر آن دقت کنند.

معیار‌های خرید صندلی آشپزخانه

 

برخی‌ها برحسب سلیقه ممکن است کفه ترازوی بعضی از معیار‌های صندلی آشپزخانه را سنگین‌تر کنند و مثلاً خرید را بیشتر بر اساس ظاهر آن انجام دهند. یک صندلی ایده ال حتماً صندلی‌ای خواهد بود که کاملاً مطابق سلیقه و نیاز باشد، اما گاهی ممکن است عواملی مانند محدودیت مکان، تنوع پایین کالا‌های موجود در بازار و قیمت صندلی آشپزخانه، شما را محدود کند. ما شما را راهنمایی می‌کنیم و پیشنهاد می‌دهیم که بر چه اساسی اولویت‌بندی و خرید کنید.

۱- کاربرد
مشخص کردن مدل صندلی موردنیاز شما، نیازمند مطمئن شدن از کاربرد آن است. گفتیم که دایره صندلی‌های مورداستفاده در آشپزخانه‌ها می‌تواند بسیار گسترده باشد؛ اما تمام صندلی‌ها مناسب یک مکان نیستند. یک صندلی کوتاه نمی‌تواند برای پشت کانتر مناسب باشد و بالعکس، یک صندلی بلند نمی‌تواند یک گوشه‌ی دنج و راحت را برای افراد فراهم کند. مطمئن باشید که اولویت خرید اول با صندلی کاربردی‌تر است، بعد از آن حتماً می‌توانید ملاک‌های دیگری را هم اضافه کنید.
۲- اندازه
محیط آشپزخانه اغلب کوچک و پر رفت‌وآمد است و نمی‌تواند مدل‌های بزرگ‌تر صندلی مثل نیمکت‌ها یا صندلی‌های دسته‌دار و استیل را در خودش بگنجاند. شاید به ارتفاع رفتنِ متداول‌ترین صندلی‌های آشپزخانه؛ یعنی صندلی‌های اوپن هم به همین دلیل محدودیت جا بوده باشد. نیمکت‌ها همیشه‌ ایده‌های زیبایی برای آشپزخانه هستند و اتفاقاً مدل‌های بدون پشتی آن کوچک هم به نظر می‌رسد، اما بدانید که حرکت دادن نیمکت به‌طورکلی سخت است و اگر محیط بزرگی ندارید، بی‌خیال خرید نیمکت شوید. تناسب اندازه آشپزخانه و صندلی را حفظ کنید تا موقع استفاده، زیاد جلوی دست و پایتان نباشد. انواع صندلی‌های تاشو انتخاب مناسبی برای آشپزخانه‌های کوچک هستند و برای منظور‌ها و مکان‌های دیگر مثل حیاط هم می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد.
۳- ظاهر
رنگ، شکل و طرح. این قسمت از خرید صندلی آشپزخانه و در کل هر خرید دیگری، جذاب‌ترین بخش کار است و حیف که شما باید آن را در اولویت سوم قرار دهید! این را به این دلیل پیشنهاد می‌دهیم که اگر همراه با ملاک‌های دیگر نباشد، معمولاً خریداران را خیلی مأیوس می‌کند. صندلی زیبایی را در گوشه‌ی شلوغ آشپزخانه، آنجا که همیشه کیسه‌های خرید ولو هستند تصور کنید. همسر‌ها یا سایر افراد خانواده و حتی خودِ خریداران فقط تا چند روز اول بعد از خرید می‌توانند حرمت یک صندلی زیبا را که آشپزخانه هیچ جای مناسبی برای آن نیست، حفظ کنند. واقعاً آن صندلی آنجا چه‌کار می‌کند و چرا این‌قدر غریبه به نظر می‌رسد؟! بدون شک صندلی تقصیری ندارد و فقط توسط شما در یک ترکیب بد قرار گرفته است. پس شاید بهتر باشد ظاهری را که برای صندلی آشپزخانه می‌پسندید به کاربرد و تناسب آن اضافه کنید، نه این‌که آن را مقدم بر همه چیز، به محیط تحمیل کنید.
۴- کیفیت ساخت و جنس
قرار گرفتن این معیار در پایان، شاید خیلی از آقایان یا افرادی را که به کیفیت و جنس محصولات بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند، ناراحت کند؛ اما پیشنهاد ما این است که کیفیت ساخت صندلی آشپزخانه را بعد از انتخاب اولیه بررسی کنید. این موقع ذهن خریدار از موارد سخت‌تر انتخاب فارغ شده است و در انتها می‌تواند با ذهن دقیق‌تری کیفیت یا عدم کیفیت یک محصول را بسنجد. در مورد جنس هم این را بدانید که صندلی آشپزخانه به‌طور مداوم در معرض آب و فرسودگی ناشی از آن قرار می‌گیرد، پس همیشه جنسی انتخاب کنید که در خاصیت مواد یا عایق‌کاری نسبت به عامل آب و رطوبت مقاوم باشد. صندلی‌های فلزی و پلاستیکی مناسب‌ترین انتخاب‌ها هستند، اما صندلی‌های چوبی هم در صورت پرداخت خوب و رنگ‌کاری مناسب می‌تواند در برابر آب مقاوم باشد. به‌عنوان یک پیشنهاد مطمئن در این مورد، برای خرید صندلی‌های فلزی که رنگ‌کاری کوره‌ای شده‌اند ارزش بیشتری قائل شوید.

صندلی آشپزخانه

انواع صندلی که مناسب استفاده در آشپزخانه هستند

• صندلی اوپن
این صندلی‌ها شناخته‌شده‌ترین و متنوع‌ترین صندلی‌های آشپزخانه در بازار هستند و ارتفاع‌های مختلف آن برای خیلی از آشپزخانه‌ها مناسب است.
• صندلی تاشو
کاربردی‌ترین صندلی آشپزخانه، انواع صندلی‌های تاشو است. معمولاً از جنس فلز یا پلاستیک ساخته می‌شود و مقاومت آن‌ در برابر آب زیاد است.
• صندلی راحتی
صندلی‌های راحتی روکش‌دار و پارچه‌ای بیشتر برای آشپزخانه‌های بزرگ‌تری مناسب است که فضایی جداگانه برای استراحت و سرگرمی داشته باشد. تلفیقی از صندلی راحتی با فلزی یا چوبی می‌تواند آن را برای محیط کوچک‌تر هم مناسب کند.
• نیمکت‌ها
نیمکت معمولاً در گوشه‌های کم تردد آشپزخانه به کار گرفته می‌شود، اما با ایجاد تنوع در ارتفاع، شکل و اندازه می‌تواند در خیلی از جا‌های آشپزخانه هم استفاده شود.
• پودس‌ها
پودس‌های به‌طورکلی به سطوح قابل تحرک می‌گویند که در صنعت مبلمان‌سازی هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از پودس در آشپزخانه‌ها می‌تواند خاصیت کاربردی و دومنظوره بودن را به این وسیله اضافه کند. از یک پودس می‌توانید در آشپزخانه، هم به‌عنوان صندلی، هم به‌جای سکو و زیر پایی استفاده کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز