فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz.com 2948 روز پیش
بازدید 720 بدون دیدگاه

۱۲ گام برای تغییر شاد اتاق دختر و پسر نوجوان

اتاق-خواب-نوجوان-دختر-و-پسر
number-one-in-a-circleطرح ریزی و تهیه نقشه اولیه

سری به اینترنت بزنید و تصاویری که برایتان جالب است را ذخیره و جمع آوری کنید.
نگاه کردن به همه ی عکس ها در کنار هم میتواند اینکه پسر یا دخترتان چه چیزی را میخواهد را مشخص کند.
هنگامی که شما سبک اصلی را بدست آوردید طرح خود را به روی یک نقشه ساده پیاده کنید. تخت خواب یک نفره اتاق کودک خود را در ایران میز میتوانید خریداری کنید.
نکاتی در مورد سبک:
یک میز با لبه های بلند تر از حد معمول می تواند نقش میز کار یا میز تحریر و جایی برای نگهداری بیش تر فضا در یک اتاق کوچک را داشته باشد. همچنین ایجاد نقاط کانونی در کناره ها نیز می تواند مفید واقع شود. تغییرات در مجسمه ها, آثار هنری یا کاشی های زیبا و مناسب میتواند گزینه ی خوبی باشد. فقط نسبت به اجسامی که امکان افتادن روی تخت خواب را دارند اطمینان حاصل کنید و ترجیحا سعی کنید سنگین نباشند.

رنگ-و-نور-اتاق-نوجوان

number-two-in-a-circleبه رنگ ها و نور فکر کنید
حالا که شما میدانید به دنبال چه سبکی هستید زمان انتخاب رنگ است. از نمونه های خیلی بزرگ رنگ و یا در نظر گرفتن بخشی به عنوان نمونه استفاده کنید و برای پرهیز از اشتباه مستقیما بر روی بخشی از دیوار امتحان کنید قبل از آنکه اقدام به خرید رنگ به اندازه ی کافی برای رنگ آمیزی کل اتاق کنید.
روشنایی مناسب میتواند یکی از بزرگترین تغییرات ممکن باشد پس حالا نوبت خلق ایده ای راجع به روشنایی و نور اتاق مورد نظر است. محیط را با اضافه کردن چراغ های کافه(سری چراغ های بهم بسته شده یا ریسه) به سقف وسیع تر کنید. و از کلید دیمر برای تنظیم میزان نور بالای سر استفاده کنید و همینطور بفکر نور مناسب در محدوده ای که فرزندتان به انجام تکالیفش مشغول میشود باشید.

وسایل-قدیمی-اتاق-نوجوان

number-three-in-a-circleتصمیم بگیرید کدام وسایل را نگه دارید
همینطور که وارد اتاق میشوید تصمیم بگیرید که کدام وسایل را میخواهید نگه دارید و کدام را میخواهید بفروشید و یا دور بیندازید. اما قبل از خرید هر چیز جدیدی و یا رنگ آمیزی و جدید سازی مبل موجود و یا نصب دستگیره ی جدید٬ با رفتن به گوشه و کنار خانه (از جمله زیر زمین و اتاق زیر شیروانی) شاید بتوانید وسایل قدیمی فراموش شده ای پیدا کنید که به اتاق زیبایی مضاعفی بدهند.

number-four-in-circular-buttonخرید وسایل جدید
برای ایجاد بیشترین تغییرات و جلب توجه بیشتر به دنبال وسایلی باشید که برای اولین بار در آپارتمانتان با اتاق خواب بکار میروند برای مثال میزهای کوچک ٬ کوسن ٬ پتو ٬ لامپ و صندلی کوچک میتوانند گزینه های جایگزین خوبی برای چیزهایی باشند که از همان اول از اتاق حذف میشوند.

قفسه-توری

number-five-in-circular-buttonاستفاده از وسایل دست دوم
یک وقت برای رفتن به بازار وسایل دست دوم و عتیقه جات در نظر بگیرید چون امکان دارد در آنجا وسیله ای که بکار شما می آید وجود داشته باشد. توجه کنید که پول به اندازه نیازتان با خودتان ببرید (با حساب کرایه ی حمل و نقل و در نظر گرفتن نکات کلیدی برای جابجایی وسایلی که ممکن است بکارتان بیایند).
نکته:استفاده از قفسه های کوچک و سیمی میتواند ایده ی خوبی باشد برای نگهداری کفش و شال گردن و یا حتی چتر.

نوار-عکس-

number-six-in-a-circleترکیب عکس های دوستان
یکی از جنبه های منفی عکس های دیجیتالی اینست که معمولا تمایل کمتری برای چاپ آنها وجود دارد. بعنوان بخشی از این پروژه به نوجوان خود فرصت این را بدهید که تعدادی از عکس هایش را بصورت چاپ شده و یا قاب کرده و یا نگهداری به شکل نواری و دلخواه داشته باشد.
نکته:استفاده از روش نوار ژاپنی یا (WASHI TAPE) که بصورت نواری از رنگ ها و الگوها بنظر می آید و میشود براحتی آنرا از به هر سطحی چسباند و یا جدا کرد و میتوان از آن به هزاران روش استفاده کرد هم یک ایده ی زیبا برای غافل گیر کردن فرزندتان در پایان پروژه ی جدید سازی اتاقش است.

کیاه-اتاق-نوجوان

number-seven-in-a-circle استفاده از گیاهان سرززنده و آپارتمانی
گیاهان سرزنده میتوانند باعث زیبایی و طراوت طراحی شوند و همچنین اینکه نگهداری از آنها کار ساده ایست.این روش بسیارساده و زیباست.

number-eight-in-a-circleایجاد تغییرات و بروز رسانی کردن محل انجام تکالیف
اضافه کردن خلاقانه ی یک تخته سیاه و یا تخته بولتن(بردی که بتوان بوسیله سوزن به آن برگه ٬ عکس و… متصل کرد) برای سنجاق کردن لیست ها و عکس ها میتواند الهام بخش باشد. حتما به ارگونومی فضا و همچنین ارتفاع مناسب صندلی و میز توجه کنید. نور مناسب و کافی برای میز کارمندی یا میز تحریر ضروریست و هرگونه ذخیره سازی فضای اضافی میتواند به تنظیم فشار فضای اطراف به شما کمک کند.اما حداقل یک جعبه ی کوچک برای مواد بازیافتی و یک جعبه ی کوچک برای وسایل اضافی در نظر بگیرید.


number-nine-in-a-circleورودی اتاق

تجربه نشان داده که بیشتر آشفتگی ها و نامرتبی ها ناشی از وسایلی هستند که ما بعد از ورود به مکانی بر زمین میگذاریم. کمک به جلوگیری از انباشت چنین وسایلی که سبب هرج و مرج میشوند با چند اقدام ساده قابل پیشگیری است: گیره ی لباس دیواری میتواند از روی زمین قرار گفتن کت ها و کیسه ها جلوگیری کند و قرار دادن یک کمد یا میز نزدیک در ورودی میتواند محل مناسبی برای قرار دادن کلیدها و نامه ها ودیگر وسایل همراه باشد.

10جایی برای پاتوق
شما میتوانید مبل و یا کاناپه ای از اتاق زیر شیروانی و یا زیرزمین آورده و از آن در اتاق مورد نظر استفاده کنید. اگر فضا کم است میتوانید از فرشی به همراه کوسن استفاده کنید.

11ایجاد مناظر غیر منتظره
هر اتاقی باید دارای نقاطی باشد که سریعا توجه مخاطب را جذب کند و یا باعث لبخند شود و قطعا اتاق نوجوان از این قاعده مستثنی نیست.همچنین استفاده از وسایلی چون فانوس ها و یا آباژورها یا یک قاب نقاشی از حیوان مورد علاقه ی فرد میتواند بسیار مفید باشد.

ساز-اتاق-نوجوان

12به وسایل جالب فضا بدهید
آیا فرزند شما اسکیت باز است؟ یا نوازنده ی گیتار است؟یا قهرمان شطرنج؟ هر آنچه که باعث خوشحالی و دلگرمی فرزندتان میشود باید جایگاه مناسب ومهمی در این چیدمان داشته باشد. راهکار ساماندهی به آشپزخونه را در این مقاله بخوانید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز