فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 579 روز پیش
بازدید 5089 بدون دیدگاه

آشنایی با نحوه ی تمیز کردن و شستن انواع مختلف مبلمان

آشنایی با نحوه ی تمیز کردن و شستن انواع مختلف مبلمان

یکی از مهم ترین لوازم منزل شما که با استفاده از آن ها اوقات خوشی را با خانواده سپری می کنید، خاطرات را رقم می زنید و اوقات خوشی را می گذرانید، مبلمان شما هستند. اگرچه مبلمان که فضاهای زندگی را زیبا و تسهیل می کند در دسته کالاهای بادوام قرار می گیرد اما نظافت آن به همان اندازه حساس است و نیاز به توجه دارد. در اینجا موضوع برجسته خرید مبل نیست، بلکه نظافت صحیح انواع مبل است. در غیر این صورت، مبلمان شما به مرور زمان فرسوده شده و این امر بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی می گذارد و کیفیت زندگی را کاهش می دهد.

پس چگونه باید مبلمان از مبل راحتی گرفته تا میز ناهار خوری و تخت خواب و … را تمیز کرد؟! با توجه به نوع مبلمان آن را بررسی می کنیم با ما همراه باشید.

نظافت مبلمان چوبی

مبلمان چوبی به طور کلی به دو دسته لاک و روکش تقسیم می شوند. باید به نظافت مبلمان لاکی توجه بیشتری شود. این نوع مبلمان نسبت به روکش لام ظریف تر به نظر می رسند، اما از نظر ساختار، حساسیت بیشتری دارند. به دلیل ساختار سطحی براق، بسیار ظریف است و خطر خراشیدگی وجود دارد. به همین دلیل پارچه هایی که برای نظافت مبلمان لاکی استفاده می کنید باید صاف و نخی باشند. برای این نوع مبلمان به جای پارچه های میکروفیبر صاف باید از پارچه های نرم تری استفاده کرد. در نظافت نباید از مواد شیمیایی استفاده کرد. زیرا اگر رنگ لاکی مورد استفاده در مبلمان درجه دو باشد، خطر مواجه شدن با شرایطی مانند کنده شدن و محو شدن رنگ وجود دارد. اگر آلودگی جدی روی مبلمان وجود ندارد، باید با آب خالص و تمیز تمیز شود. رنگ لاکی از چوب محافظت می کند. بنابراین به درخت در برابر آب قدرت می بخشد. با این حال، سطح آن هرگز نباید مرطوب یا خیس باقی بماند. در غیر این صورت ممکن است حباب هایی روی سطح رنگ ایجاد شود.

نظافت مبلمان چوبی از یک جهت نسبت به لاک مزیت دارد. چوب مقاوم در برابر خط و خش است و می تواند خراش را حتی در صورت وجود خراش استتار کند. مقاومت در برابر آب نیز به لاک بستگی دارد. پارچه ای که برای تمیز کردن استفاده می شود نیز باید نرم باشد. همچنین می توان آن را با آب تمیز خالص یا آب اضافه شده با پاک کننده چوب تمیز کرد.

نکاتی در مورد تمیز کردن پارچه مبلمان

هرگز مبلمان خود را لکه دار نگذارید. حتی سخت ترین لکه ها در ساعات اولیه به راحتی پاک می شوند. اما با ماندن، پاک کردن آن دشوار می شود.

اگر آب، چای یا مواد غذایی ریختید که ممکن است مبلمان شما را لکه دار کند، فوراً اقدام کنید. مایع ریخته شده را با یک پارچه جاذب یا حوله کاغذی جذب کنید و مواد جامد را بدون آسیب رساندن به پارچه خود جدا کنید.

مخلوط هایی را که برای تمیز کردن استفاده می کنید روی قسمت نامرئی پارچه ای که می خواهید تمیز کنید تست کنید. یک حوله را روی مخلوط قرار دهید. اگر بعد از ۲۰ ثانیه منتظر ماندن، رنگ پارچه به حوله تغییر نکرد و مشکلی مانند پر شدن یا خونریزی رنگ روی پارچه ایجاد نشد، می توانید از آن مخلوط برای تمیز کردن استفاده کنید.

تمیز کردن پارچه های ظریف نیز باید با دقت زیادی انجام شود. آزمایشی که روی قسمت نامرئی پارچه انجام می دهید، ایده ای در مورد تمیز کردن به شما می دهد.

گرد و غبار روی مبلمان را بدون اینکه فرصتی برای ایجاد لکه باقی بماند تمیز کنید.

از اجسام سخت، مواد شیمیایی، سفید کننده مانند وایتکس برای تمیز کردن استفاده نکنید!

پارچه ای را که می خواهید تمیز کنید با خیساندن، فشار دادن یا برس زدن تمیز نکنید. از ماشین قالیشویی استفاده نکنید.

از اتو برای خشک کردن استفاده نکنید و مبل را زیر نور خورشید قرار ندهید.

اگر پارچه شما دارای برچسب یا علامت قابل تمیز کردن خشک نیست، آن را خشکشویی نکنید. اطمینان حاصل کنید که فرآیند به درستی روی پارچه های مناسب برای تمیز کردن خشک اعمال می شود. خشکشویی نادرست می تواند به پارچه شما آسیب برساند. اگر برچسب یا علامت قابل شستشو ندارد، هرگز آن را نشویید. همیشه مطابق دستورالعمل پارچه های قابل شستشو عمل کنید.

نحوه تمیز کردن مبلمان سفید یا رنگ روشن

ما اغلب سطوحی مانند چوب، سرامیک، کاشی و مرمر را در خانه خود تمیز می کنیم، اما چگونه مبلمان سفید را تمیز کنیم؟ با توجه به اینکه بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانیم، نظافت مبلمان برای روحیه ما اهمیت زیادی دارد. نظافت اثاثیه که اغلب در نظافت منزل نادیده می گیریم، مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. به خصوص مبلمان رنگ روشن یا سفید باید به درستی تمیز شوند.

تمیز کردن مبلمان سفید تنها از نظر رعایت بهداشت در خانه مهم نیست. با یادگیری پاسخ صحیح به این سوال که مبلمان سفید را با چه چیزی پاک کنید، می توانید از فرسودگی مبلمان خود جلوگیری کنید.

آنچه که شما نیاز خواهید داشت:

پارچه میکروفیبر

دستمال های پاک کننده سطح

دستمال توالت

آب گرم

شوینده لکه بر

خمیر دندان

شیشه پاک کن

چگونه مبلمان سفید را تمیز کنیم؟

اخیراً رنگ سفید در دکوراسیون و مبلمان منزل غالب شده است. تمیز کردن مبلمان سفید که به خانه شما درخشندگی و طراوت می بخشد، ممکن است چندان دلچسب نباشد. برای جلوگیری از مشکلاتی مانند لک و زرد شدن در دراز مدت، اولین شرط تمیز کردن منظم است. با این حال، بسته به نوع پارچه و چوب مورد استفاده در ساخت مبلمان شما، از کدام روش استفاده خواهید کرد. بنابراین، باید از استفاده از پاک کننده های سطوح بدون رقیق شدن مستقیم روی لکه و پاک کردن با پارچه های سفت خودداری کنید. هیچ کس دوست ندارد مبلمانش در روز اول درخشش خود را از دست بدهد. مبلمان سفید و لاکی از جمله مواردی هستند که در بین همه مبلمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. این به طور طبیعی این سوال را به ذهن متبادر می کند که مبلمان سفید را با چه چیزی پاک کنید. برای تمیز کردن مبلمان سفید، به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید.

با گردگیری مبلمان خود شروع کنید.

گردگیری در انواع مبلمان رایج است و مبلمان سفید نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید تنها تفاوت این باشد که رنگ روشن تر باعث می شود کثیفی بیشتر نمایان شود. مانند نظافت عمومی، اولین قدم در تمیز کردن مبلمان سفید، حذف گرد و غبار است. برای از بین بردن رسوبات گرد و غبار از مبلمان چوبی سفید، یک اسفنج یا پارچه غیر ساینده را به آرامی مرطوب کنید، سپس به آرامی مبلمان را با حرکات نرم و عمودی پاک کنید. از طرف دیگر، ضمیمه های برس که اکنون با بسیاری از جاروبرقی ها موجود است، به شما امکان می دهد گرد و غبار مبلمان چوبی را به روشی عملی تمیز کنید. اگر می خواهید روش های موثری برای از بین بردن گرد و غبار در خانه یاد بگیرید، این مقاله برای شما مناسب است.

معمولاً توصیه می شود این روش ساده را هر دو هفته یا حداقل یک بار در هفته انجام دهید تا مبلمان خود را بدون گرد و غبار نگه دارید.

روی لکه ها تمرکز کنید.

اگر با لکه های سرسخت سر و کار دارید، می توانید از یک محصول پاک کننده موثر مانند Cif Spray Ultra Hygiene استفاده کنید. قبل از استفاده از هر محصول تمیز کننده، مفید است که آن را روی قسمتی از مبلمان خود امتحان کنید. اگر مبلمانی از مواد حساس دارید که می توانند به سرعت تغییر شکل دهند، می توانید محصول مورد استفاده خود را با آب مخلوط کنید.

هنگام تمیز کردن مبلمان سفید، مهم است که در اسرع وقت روی لکه ها مداخله کنید. هر چه مداخله زودتر انجام شود، نتیجه بهتری خواهد داشت.

از تجهیزات مناسب استفاده کنید.

پاسخ شما به این سوال که مبلمان سفید را با چه چیزی پاک کنید به اندازه روش تمیز کردن مبلمان سفید شما مهم است. استفاده از یک پارچه نرم و صاف تضمین می کند که به سطوح مبلمان آسیب نرسانید. اگر قرار است یک سطح بدون لک تمیز شود، استفاده از یک پاک کننده با محتوای ملایم تر نیز به شما این امکان را می دهد که سال ها از مبلمان خود استفاده کنید. اسپری صابون عربی ویم یا پاک کننده سطح مایع صابون سفید ویم یکی از محصولاتی است که می توانید با قدرتی که از مواد طبیعی دریافت می کند برای تمیز کردن مبلمان انتخاب کنید.

با یک پارچه تمیز روی مبلمان بروید و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

پس از پایان تمیز کردن، سطح را دوباره با یک پارچه تمیز و آبکشی تمیز کنید. اگر فکر می کنید که لکه های سرسخت پس از تمیز کردن باقی مانده مواد شوینده اثر خود را از دست نمی دهند، این کار را تکرار کنید. می توانید به همان ترتیب تمیز کردن را ادامه دهید تا به سفیدی مورد نظر برسید.

مبلمان خود را خشک کنید.

پس از پاک شدن لکه ها و کثیفی ها، از یک پارچه خشک یا حوله کاغذی استفاده کنید تا رطوبت باقی مانده را پاک کنید. رشد کپک می تواند روی مبلمانی که مرطوب مانده است رخ دهد.

می توانید رسوبات قالب روی مبلمان چوبی سفید خود را با مواد شوینده حاوی سرکه تمیز کنید. کافی است سیف اسپری Power of Nature Bathroom را که با آب گرم مخلوط می کنید، روی قسمت های کپک زده مبلمان خود اسپری کنید و کمی صبر کنید.

مبلمان خود را جلا دهید.

قبل از اینکه تمیز کردن مبلمان سفید به پایان برسد، با صیقل دادن مبلمان خود آخرین لمس را انجام دهید. اسپری های صیقل دهنده و تمیز کننده چوب باعث می شود مبلمان شما دیرتر گرد و غبار گرفته و بدرخشد.

محصولات پولیش که از مبلمان شما در برابر لکه های ناشی از آب محافظت می کنند، به خانه شما کمک می کنند تا درخشش قدیمی خود را بازیابد. با استفاده از محصولات محافظ می توانید از اثر انگشت، گرد و غبار، رطوبت و لکه آب روی مبلمان جلوگیری کنید. همچنین می توانید از تشک و تاول ناشی از لکه های آب که بزرگترین دشمن مبلمان شماست جلوگیری کنید. بنابراین، مواد چوب سفید بدون از دست دادن بافت خاص خود، فرم اولیه خود را حفظ می کند. در نهایت، ممکن است با تمیز کردن با مواد شوینده، سفید کننده یا الکل در تمیز کردن های قبلی خود، به پوشش طبیعی آسیب رسانده باشید. براق کننده های چوب و براق کننده های مبلمان نیز پوشش طبیعی آسیب دیده را ترمیم و تقویت می کنند. بنابراین، امکان افزایش عمر مبلمان شما وجود دارد.

نوع پارچه استفاده شده در هر مبلمان متفاوت است. تمیز کردن عمیق روی سطوحی مانند چرم مصنوعی آسان تر است. هنگام تمیز کردن پارچه های ظریف مانند مخمل، کاهش نسبت مواد شوینده و پاک کردن با ظرافت بیشتر ممکن است راه حل باشد.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز