فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 640 روز پیش
بازدید 1863 بدون دیدگاه

راهنمای خرید مبل ال

راهنمای خرید مبل ال

مبل ال را جور دیگر باید دید! مبل ال، فرصتی برای داشتن خانه ای دنج و دلنشین است. دیزاین متفاوت و جذاب منزل بدون انتخاب اصولی آیتم های مختلف، عملا غیر ممکن است. مبل مدل ال آن دسته از مبل هایی است که مورد کم لطفی خریداران قرار گرفته است. در حالیکه مبل ساده ال، علاوه بر کارایی فوق العاده، فضای کمی را اشغال میکند. دغدغه بسیاری از افراد این است که مبل مدل ال مناسب چه فضایی است. این مدل مبلمان انتخاب مطلوب منازل بزرگ و کوچک است. پیش از خرید مبل مدل ال باید محل قرارگیری آنها را تعیین نمود.

مبل مدل ال نیز همچون سایر مبل ها دارای انواع لاکچری و ساده هستند. از این رو می توان با خرید مبل سبک مناسب، خانه ای رویایی مهیا نمود. هنگام خرید مبل ال علاوه بر مدل ویژه آن باید به جنس، دوام و کارایی آن توجه ویژه نمود.

مبل ال را بهتر بشناسیم

تصور برخی از مبل ال، کنار هم قرار گرفتن نشیمنگاه مبل بدون فاصله خاصی است؛ اما مبل های مدل ال دارای طراحی خاص خود هستند. این مدل مبل همانگونه که از نامش پیداست به شکل L لاتین هستند. البته که اندازه و ابعاد آن بنا به نیاز متفاوت است. این مدل مبل را می توان در دسته مبل های راحتی قرار داد.

مبل ال به طور کلی از بخش های مجزا تشکیل شده است که در کنار یکدیگر قرار گرفته و ساختاری جذاب تشکیل می دهند. مبل مدل ال می تواند ساده و بدون هیچ تزئین خاصی باشد؛ اما اضافه کردن بخش های چوبی به عنوان محل اتصال دو بخش اصلی، ظاهر آن را جلا می بخشد. مبل ال به طور کلی فاقد دسته های مجزا است. به گونه ای که فضای بیشتری برای نشستن فراهم میشود. جدا قرار دادن قسمت های مختلف این مدل مبل در منزل، زیبایی بصری محصول را از بین می برد؛ بنابراین کنار هم قرار گرفتن اجزای مختلف است که آن را زیبا میکند.

انواع مبل ال

انواع مبل ال دارای شکل ظاهری نسبتا مشابه هستند؛ اما این مدل مبل ها بر اساس طراحی، جنس پارچه، مدل پشتی و … دارای انواع مختلفی هستند. تعیین نیاز و توجه به مدل مطلوب دلیل اصلی آشنایی با انواع مبل مدل ال است. مبل های ال را بر اساس طراحی فرمی به انواع ذیل تقسیم میکنند.

· ساده و کلاسیک

ساده ترین و ابتدایی ترین مدل مبل ال، مدل کلاسیک است. نشیمن این مدل کاملا شبیه حرف L است، یعنی بخشی از آن طویل تر از قسمت دیگر است و هیچگونه بخش کم یا اضافی ندارد. این مدل ظاهری ساده و مینیمال دارد که مناسب سبک های مدرن و ساده است.

· مبل ال سلطنتی، فاخر و با شکوه

ترکیب طرح ال با طرح سلطنتی، مبلی متفاوت با نام مبل سلطنتی پدید آورده است. این مدل تمام ویژگی های مبل سلطنتی اعم از تزئینات چوبی، پایه های منبت کاری، تاج پر آرایه و دسته های متفاوت را دارا می باشد. این مدل علیرغم مدل کلاسیک، دارای پشتی چستر، لمسه دوزی و ظاهری شیک و فاخر می باشد.

· مبل منحنی یا ال فرانسوی

مبل ال فرانسوی را می توان ساده ترین و مینیمال ترین مدل ال نامید که هم جز کاناپه و هم جز مدل ال محسوب میشود. مدل فرانسوی تنها از یک کاناپه منحنی تشکیل میشود. این منحنی گاهی بسیار مشابه ال و گاهی فرمی آزاد و نزدیک به ال دارند.

· مبل ال تخت خواب شو

اغلب مبلمان مدل ال دارای قابلیت تخت خواب شو هستند؛ اما طراحی برخی از مدل ها به طور اختصاصی تخت خواب شو است. این مدل دارای پشتی متحرک یا اصطلاحا مکانیسم می باشند. مدل تخت خواب شو انتخاب ویژه برای منازل کوچک و حتی بزرگ هم محسوب میشود.

· مبل ال اسپرت

طراحان مبل ال به فکر دوست داران سبک های اسپرت نیز بوده اند. مبل مدل ال اسپرت ظاهری مرتب مدرن و به هم پیوسته دارند. اغلب این مدل ها به طور هوشمند طراحی میشوند و آسایش بیشتر، مشتریان را فراهم میکنند.

· مبل ال کاژو

مدل کاژو رایج ترین مدل مبلمان ال نزد ایرانیان است. مشخصه اصلی این مدل اتومان یا پاف بزرگ از جنس مبل است. این مدل به طور معمول از پنج قسمت ساخته میشود. مدل کاژو دارای یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره، یک مبل کنج و گاهی یک مبل تک است. جابجایی، چیدمان و جلوه ظاهری این مدل، خاص و جذاب است.

جنس پارچه مبل ال، از چرم تا کتان

مقاومت، جذابیت و جلوه ظاهری مبل ال همچون سایر مدلها علاوه بر طراحی ویژه به جنس پارچه مورد استفاده بستگی دارد. پارچه مناسب مبل مدل ال به دلیل استفاده مداوم از این مدل باید دارای مقاومت و جذابیت ویژه باشد. انواع پارچه مبل اعم از نخی، کتان، چرم، پلی استر، ترکیبی پلی استر، مخمل، پارچه نانو و …هستند.

به طور کلی پارچه های نانو، پلی استر و چرم طرفداران خاصی در بازار تولید مبل دارند. پارچه های نانو در برابر لکه و پوسیدگی مقاوم هستند. پارچه های پلی استر دارای بافتی مقاوم و مطلوب مشتری دارند. پارچه های ترکیبی نیز دارای بافتی نرم و مقاوم به خراش و فرسایش دارند.

چرا مبل ال بخریم؟

مبل ال از آن دسته آیتم های ایده آل در انواع دکوراسیون مدرن، نئوکلاسیک، بوهو، مینیمال و حتی چپندی است. این مدل مبلمان به دلیل تنوع بالا در طراحی فرمی و پارچه قابل استفاده، محبوبیت بالایی نزد مشتریان پیدا کرده است. اولین فاکتور قابل توجه در خرید مبل مدل ال، کمجا بودن آن است.

برخی می پندارند، مبل ال دارای ظرفیت و فضای نشیمن کمتری نسبت به سایر مدلها دارد. در حالی که این مدل بالاترین ظرفیت استفاده را در میان مبل ها دارد. اتصال قیمت های مختلف مبل، تمام فضای آن را قابل استفاده میکند. مبل مدل ال مدلی دو منظوره محسوب میشود؛ یعنی هم به عنوان مبل راحتی و پذیرایی نیز قابل استفاده است. این مدل انتخابی مناسب برای جلو تلویزیون است که آسایش افراد را فراهم میکند. جابجایی مبل مدل ال به دلیل قسمت های سبک و ساده آن بسیار آسان است.

در این مقاله بخوانید: راهنمای خرید مبل چستر

مزایای خرید مبل ال

مزایای خرید مبل ال فراتر از اشغال فضای کم و تنوع در مدل است. مزایای خرید این مدل مبلمان شامل موارد ذیل است.

· مبل مدل ال دارای قابلیت ست شدن با انواع سبک های دکوراسیونی است.

· قرارگیری مبل مدل ال در کنج خانه، فضای بلا استفاده منزل را کاهش میدهد.

· این مدل دارای قابلیت استفاده در تمامی منازل با انواع متراژ را دارد.

· مبل مدل ال به عنوان جدا کننده فضا نیز کاربرد دارد.

· لم دادن و خوابیدن روی مبل ال برای کاربران بسیار مطلوب است.

· مبل مدل ال به دلیل عدم استفاده از دسته ها و پایه های متعدد، امنیت و سلامت کودکان را تامین میکند.

· این مدل ظاهری مرتب و جذاب به منزل می بخشند.

· قابلیت طراحی ویژه مبل مدل ال مطابق با هر سلیقه ای وجود دارد.

· این مدل به دلیل قابلیت جابجایی آسان، انتخاب مطلوب مستاجران است.

· قیمت مبل ال نسبت به سایر مدل ها مناسب تر است.

· قابلیت استفاده از کوسن ها و اکسسوری های مختلف در این مدل، مطلوب مشتریان است‌.

قیمت مبل ال، متناسب با هر بودجه ای

مبل ال را با هر بودجه ای می توان خریداری نمود. قیمت این مدل مبل به متریال اولیه مورد استفاده و طرح مبل بستگی دارد. در واقع کیفیت و مقدار پارچه، کلاف، فوم، اسفنج و چوب مورد استفاده در مبل قیمت آن را مشخص میکند. البته که مدل و طراحی مطلوب فرش، فاکتوری قابل توجه در کیفیت و قیمت مبل بسیار قابل توجه است.

مبل ساده این مدل را می توان با قیمت بسیار مطلوب خریداری نمود. هر چه طراحی و جزئیات مبل بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد. البته که این مدل مبل در طرح های ویژه، با قیمت بالا به فروش می رسند‌؛ اما به طور کلی قیمت آنها نسبت به سایر مدل ها به صرفه تر است. قیمت مبل ال در مقایسه قیمت خرید مبل مدل ال تولیدی ها و نمایشگاه ها پایین تر از سایر فروشگاه ها است. جهت مشاهده قیمت انواع مبلمان و صرفه جویی در وقت می توان به فروشگاه های آنلاین مراجعه نمود.

نحوه خرید مبل ال ایده آل

خرید مبل ال تحت تاثیر مولفه های مختلفی چون سایز، طرح، پارچه، کیفیت، قیمت و تزئینات قرار دارد. اولین فاکتور هنگام خرید مبل مدل ال تعیین محل قرار گیری مبل و تناسب سایز آن با متراژ منزل است. مبل ال در واحدهای آپارتمانی معمولا در گوشه دیوار قرار میگیرد. در حالیکه در منازل بزرگ با متراژ بالای ۱۰۰ متر، در کنج، جلو تلویزیون یا به عنوان جدا کننده فضا مورد استفاده قرار میگیرد.

مولفه دوم در خرید مبل مدل ال، تناسب طرح و سبک آن با سایر آیتم های منزل مانند میز ناهارخوری و فرش است. به لطف تنوع طرح های این مدل، می توان آن را با انواع سبک ها هماهنگ نمود. بهترین و مناسب ترین سبک برای استفاده از مبل مدل ال، سبک های مدرن، بوهو و نئوکلاسیک است.

توجه به جنس و رنگ پارچه مبل از اهمیت بسزایی برخوردار است. رنگ های خنثی معمولا انتخاب بهتری برای اجزای اصلی منزل محسوب میشوند. انتخاب پارچه امری سلیقه ای است اما پارچه های نانو و ضد لکه، گزینه مناسب تری هستند. پیش از خرید مبل باید نسبت به مقایسه قیمت ها اقدام نمود. البته که جنس متریال در قیمت نهایی نقش اساسی دارد. خرید عجولانه و بدون محاسبه مبل، سبب انتخاب اشتباه و پشیمانی می گردد.

خرید میز ناهارخوری

انتخاب مبل ال، سبب کاهش فضای اشغال شده منزل میگردد. از این رو فضای مورد نیاز چیدمان میز ناهار خوری به راحتی فراهم میشود. میز ناهار خوری به عنوان آیتم لوکس منازل محسوب میشود که راحتی و رفاه میزبان و مهمان را تامین میکند. بنا به پیشنهاد دیزاینر های حرفه ای، میز ناهارخوری شش نفره کاربرد مطلوبی دارد.

· توجه به ارتفاع صندلی و کیفیت نشیمن آن، سبب رضایت از سرویس ناهارخوری میگردد. پایه های ظریف و محکم صندلی ها باید تحت آنالیز قرار گیرند. سایر نکات مهم در خرید میز ناهار خوری شامل موارد ذیل هستند.

· جنس میز ناهار خوری بهتر است متناسب با جلو مبلی و کنسول باشد. میزهای چوبی به طور معمول انتخاب اول خریداران هستند.

· صندلی های با رنگ نسبتا تیره یا چرک انتخابی هوشمندانه محسوب میشوند.

· صندلی های دارای طراحی مطلوب و نسبتا کوچک، چیدمان فضا را تسهیل می بخشند.

تخت خواب، پای ثابت اتاق خواب

قابلیت تخت خواب شو مبل ال، توجه بسیاری از آپارتمان نشینان را به خود جلب نموده است. گرچه مبل مدل ال، امکان لم دادن و استراحت افراد را فراهم میکند؛ اما نمیتوان آن را جایگزین تخت خواب نمود. تخت خواب علاوه بر فراهم نمودن امکان خواب مطلوب، جلوه اتاق را مطلوب می نماید.

به طور معمول خرید سرویس خواب های ست، علاوه بر کاهش قیمت، کارایی ویژه ای برای افراد به ارمغان می آورد. هرچه مدل تخت و سرویس خواب ساده تر باشد، دیر تر از مد می افتد. انتخاب تخت خواب دارای تاج های مدرن و ساده، دیزاین اتاق را تسهیل می بخشد.

مبل راحتی، ضرورت خانه های امروزی

مبل ال به عنوان یکی از انواع مبل راحتی، جایگاه ویژه از در منازل یافته است. اگر قصد خرید یک دست مبل برای منزل دارید. خرید مبل راحتی را در اولویت قرار دهید. هنگام خرید مبل راحتی علاوه بر جنس و کیفیت آن، بهتر است راحتی آن را آنالیز نمود.

نشیمن استاندارد، پشتی راحت و ارتفاع مناسب، نکات راحتی این مدل مبل با شمار می آیند. مبل های راحتی به طور معمول دارای یک کاناپه سه نفره، یک مبل دو نفره و دو عدد مبل تک نفره هستند. طراحی این مبل ها باید به گونه ای باشد که خریدار به راحتی روی آن لم داده و استراحت نماید. در نشیمن این سبک مبل به طور معمول از اسفنج استفاده میکنند.

خرید مبل ال، آنلاین یا حضوری؟

خرید مبل ال و سایر مدل ها به دو روش آنلاین و حضوری میسر میگردد. البته که خرید حضوری مزایای بیشتری نسبت به خرید آنلاین دارد. امکان بررسی کیفیت و ساختار مبل در خرید حضوری وجود دارد. می توان با خرید آنلاین از سایت ها و فروشگاه های معتبر نیز از کیفیت محصول سفارشی اطمینان حاصل نمود.

انتخاب مبلمان مدرن و ساده، فاکتوری اساسی در استفاده بهینه از لوازم و فضا را میسر می نماید. از این رو خرید مبل های مینیمال و ال بیش از پیش مورد توجه قرار میگیرد. مزایای مبل راحتی ال پس از استفاده بیشتر آشکار می شوند.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز