فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 893 روز پیش
بازدید 760 بدون دیدگاه

اصول چیدمان مبل اتاق نشیمن (قسمت دوم)

در مطلب قبلی در مورد اهمیت اصول چیدمان مبل اتاق نشیمن صحبت کردیم. همان‌طور که در مطلب پیشین نیز گفته شد توجه به اصول و قواعد چیدمان باعث می‌شود دکوراسیون هم زیباتر به نظر برسد و هم وسایل کاربردی‌تر شوند. در قسمت اول به توضیح چهار قانون از ده قانون اصول چیدمان پرداختیم که در ادامه به بررسی شش مورد دیگر خواهیم پرداخت پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قانون پنجم: تفکر در مورد تعادل بصری

تعادل یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر دکوراسیون و طراحی است. فرقی نمی‌کند سبک دکوراسیون مدرن باشد یا کلاسیک. در تمام طراحی‌ها تعادل مهم‌ترین بخش است. زیرا با عدم وجود تعادل در دکوراسیون، طراحی و دکوراسیون هرچقدر هم که زیبا چیده شوند در نهایت به‌خاطر عدم وجود تعادل زیبایی خوشایندی نخواهد داشت.

برای رسیدن به یک چیدمان زیبا و یکنواخت شما باید به تعادل بین وسایل فکر کنید. به‌عنوان‌مثال شما نباید هنگام چیدن مبلمان جدید، تمام وسایل بزرگ را کنار آنها قرار دهید. بلکه باید تمام وسایل با اندازه‌ها و اشکال مختلف به طور متعادل کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

اصول چیدمان مبل اتاق

قانون ششم: فضای رفت‌وآمد را فراموش نکنید

در هنگام طراحی و چیدن دکوراسیون همان قدر که به زیبایی فکر می‌کنید باید به کاربردی بودن وسایل نیز توجه داشته باشید. برای این کار بهتر است هنگام چیدن مبلمان جدید زیبا، یک فضای برای رفت‌وآمد نیز در نظر بگیرید تا در هنگام ورود مهمان به اتاق به‌راحتی بتوانند در اطراف مبل‌ها رفت‌وآمد کنند و مشکلی بابت نشستن نداشته باشند.

قانون هفتم: فرش را فراموش نکنید

فرش چه درگذشته و چه در حال حاضر یکی از آن دست وسایلی است که اگر به شکل صحیح استفاده شود نمای خانه را دگرگون می‌کند و نمای زیبایی را برای خانه ایجاد خواهد کرد. در بحث اصول چیدمان مبل اتاق نشیمن نیز، توجه به فرش باعث می‌شود که زیبایی اتاق دوچندان شود.

شما می‌توانید برای جلوگیری از لغزش و محکم کردن مبل‌ها و همچنین عمق بخشیدن به فضای اتاق از فرش استفاده کنید. برای اجرای درست این کار فرش را طوری پهن کنید که حول محور مبلمان و صندلی‌ها باشد و پایه‌های جلویی مبلمان در قسمت بالایی آن قرار بگیرد. با انجام این کار هم به فضای اتاق عمق بیشتری خواهید داد و هم از حرکت‌های اضافی مبلمان جلوگیری خواهید کرد.

اصول چیدمان مبل اتاق

 قانون هشتم: هنر دیواری استفاده کنید

زیباسازی فضای اتاق نشیمن با هنر می‌تواند فضا را به شکل خاصی هیجان‌انگیز نماید. یکی از ترفندهایی که امروزه برای نشان‌دادن فضای بزرگ‌تر استفاده می‌شود استفاده از هنر دیواری است. اصول چیدمان مبل اتاق نشیمن با استفاده از هنر دیواری به شکل جذابی می‌تواند فضا را دگرگون کند. شما میتوانید از تابلوهای هنری و نقاشی‌های دیواری برای بهتر شدن فضای اتاق نشیمن استفاده کنید.

در هنگام چیدن مبل فرقی ندارد که مبل شما از نوع مبلمان جدید کلاسیک یا مدرن باشد درهرصورت اندازه تابلوی هنری که قصد دارید به دیوار آویزان کنید باید دو سوم طول مبل بزرگ شما باشد. اگر تابلویی با این اندازه در اختیار نداشتید می‌توانید یک گالری روی دیوار ایجاد کنید.

پیشنهاد مقاله : چیدمان مبل راحتی و استیل در کنار هم چگونه باشد؟

قانون نهم: نورپردازی را فراموش نکنید

اصول چیدمان مبل اتاق نشیمن تنها محدود به جابه‌جایی وسایل نمی‌شود بلکه حتی نورپردازی نیز در این مسئله بسیار مهم است. دکوراسیون بدون نورپردازی مناسب نتیجه‌ای جز عدم رضایت در پی نخواهد داشت زیرا دکوراسیون زیبایی و جذابیتی که از آن انتظار دارید را ندارد.

هنگام چیدن مبلمان و دیگر وسایل به این نکته توجه داشته باشید که فضای ساخته شده هم کاربردی باشد و زیبایی خاص خودش را داشته باشد.

در کنار استفاده از نور طبیعی پنجره‌های اتاق، استفاده از لامپ در اتاق باعث خواهد شد که زیبایی اتاق بیشتر دیده شود. اگر نورپردازی به شکلی باشد که روی یک قسمت خاص بیشتر باشد نتیجه آن دیده‌شدن بهتر چیزی است که شما دوست دارید بقیه افراد جذب آن شوند. پس در هنگام چیدن دکوراسیون جدید اتاق نورپردازی را فراموش نکنید.

اصول چیدمان مبل اتاق

قانون دهم: سلیقه خود را حتماً به کار ببرید

اصول چیدمان مبلمان اتاق نشیمن هرچقدر هم که باعث زیبایی اتاق شوند درصورتی‌که سلیقه شخصی در آن دخیل نباشد آن‌چنان‌که باید رضایت شما را به خودش جلب نخواهد کرد. طراحی فضاهای مختلف بدون استفاده از سبک شخصی رضایت فردی را به دنبال نخواهد داشت. به همین خاطر باید در هنگام چیدن مبل‌ها از سلیقه خودتان نیز استفاده کنید.

ترکیب کردن سلیقه شخصی و اصول چیدمان مبلمان اتاق باعث می‌شود که یک دکوراسیون زیبا داشته باشید. اصل چیدن دکوراسیون دستیابی به فضایی است که فرد در آن احساس بهتری پیدا کند به همین جهت در هنگام طراحی اتاق نشیمن به این نکته توجه داشته باشید که هدف از به‌وجودآوردن فضای جدید احساس خوش و راحتی شما است. پس در هنگام کار مطمئن شوید که به این مورد دست می‌یابید.

بعد از چیدن مبل‌ها، می‌توانید سلیقه خودتان را بیشتر در دیگر وسایل تزئینی و هنری نشان دهید و به شکلی از آنها استفاده کنید که دکوراسیون اتاق به همراه مبلمان یک دکوراسیون بی‌نقص را به وجود آورند.

اصول چیدمان مبل اتاق

نتیجه‌گیری اصول چیدمان مبل اتاق

مبلمان یکی از مهم‌ترین وسایل موجود در دکوراسیون‌های منازل است. به‌خصوص در اتاق نشیمن که وظیفه مبلمان بسیار مهم است. توجه به نوع چیدن مبل‌ها در کنار اصول چیدمان مبل اتاق نشیمن باعث می‌شود که دکوراسیون اتاق نشیمن به شکل خاصی زیبا شود. در این مقاله سعی شد تا ده اصل مهم که در زیبا شدن اتاق نشیمن سهم به سزایی دارند معرفی شود.

با به‌کارگیری این ده قانون می‌توان یک دکوراسیون کم‌نقص برای اتاق نشیمن ایجاد کرد و مبل‌های به بهترین شکل ممکن در اتاق چیده شوند. فرقی ندارد مبل چه مدلی باشد همین که در مکان مناسب و طبق اصول استاندارد چیده شود نتیجه رضایت‌بخشی را به همراه خواهد داشت. در هنگام چیدن این نکته را به یاد داشته باشید که وسایل به خصوص مبلمان نه آنقدر به هم نزدیک باشند که عبور از کنار آن‌ها سخت باشد و نه آنقدر از هم دور باشند که هنگام نشستن روی مبلمان ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن برای افراد سخت باشد.

درصورتی‌که قصد خرید مبل خاص را دارید می‌توانید به فروشگاه ایران میز مراجعه کنید و از میان مدل‌های مختلف مبل، مبل موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز