فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 896 روز پیش
بازدید 942 بدون دیدگاه

اصول چیدمان مبل اتاق نشیمن (قسمت اول)

چیدن مبلمان در فضای خانه قوانین خاص خودش را دارد. اتاق نشیمن یکی از بخش‌های مهم خانه است که باید در آن اصول چیدمان مبل اتاق نشیمن رعایت شود. توجه به اصول در نهایت باعث می‌شود که دکوراسیون شما زیبایی خاص خودش را داشته باشد.

نحوه چیدمان مبل هماهنگ با فضای دکوراسیون خانه

طراحی دکوراسیون خانه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید با نهایت دقت انجام شود. درنظرگرفتن نقطه کانونی برای خانه و تزئین دیوارها از کارهای سخت طراحی دکوراسیون است. اینکه دکوراسیون چطوری چیده شود و چه وسایلی داخل آن باشند را باید قبل از شروع چیدن در ذهن خود تجسم کنید و تمام آن را طبق سلیقه خود بچینید و سپس شروع به کار کنید.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد اصول چیدمان مبل اتاق نشیمن توضیحاتی ارائه کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ایران میز همراه باشید.

نحوه چیدمان مبل هماهنگ با فضای دکوراسیون خانه

چطور با توجه با شکل اتاق مبل‌ها را بچینیم؟

ایده‌پردازی برای اتاق‌های باریک و طولانی

ازآنجایی‌که شکل و ظاهر خانه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد نوع دکوراسیون و سبک چیدمان وسایل نیز با هم متفاوت است. در خانه‌هایی که فضای طولانی و باریک دارند باید مبلمان خود را از هر مدلی که باشد چه مبلمان جدید راحتی و چه مبلمان جدید کلاسیک باشد طبق سبک خاص خودش بچینید.

برای این کار شما نباید فضاهای خالی بین مبل‌ها را حذف کنید بلکه باید این فضاها را به‌منظور زیبایی بهتر حفظ نمایید. در ورودی اتاق یک نیمکت بلند قرار دهید تا یک نقطه عطف جهت گذاشتن وسایلی همچون کفش، کیف و… ایجاد شود. همچنین در کنار نقطه کانونی اتاق یک تعادل از لحاظ بصری ایجاد شود.

مبل راحتی آنیل: مبل راحتی هفت نفره آنیل یکی از پرفروش ترین مبل های ایران میز می باشد که می‌تواند یک فضای گرم و صمیمی را در خانه شما به وجود آورد.

ایده‌پردازی برای اتاق‌های بزرگ

داشتن یک اتاق نشیمن بزرگ از بخش‌های ویژه یک خانه با فضای زیاد است. در خانه‌های با فضای بزرگ نیز همانند سایر بخش‌های خانه باید اصول چیدمان مبل اتاق نشیمن رعایت شود تا مشکلی در دکوراسیون خانه ایجاد نشود.

چیدن مبل به‌خصوص مبل‌های جدید در اتاق نشیمن بزرگ باید طبق اصول خاص خودش چیده شود تا بی‌نظمی در اتاق به حداقل برسد. برای این کار درصورتی‌که اتاق نشیمن پنجره‌های بزرگی دارد، مبل‌های را در مرکز اتاق و نزدیک به پنجره‌ها قرار دهید. در این سبک چیدن مبل‌ها باید روبه روی‌هم قرار بگیرند و فاصلهٔ کمی از هم داشته باشند تا هنگام نشستن افراد یک فضای گرم و صمیمی برای گفتگو به وجود آید.

برای زیباتر شدن فضا می‌توانید از یک فرش بزرگ استفاده کنید. به این صورت که یک فرش بزرگ زیر مبلمان پهن کنید تا زیبایی دکوراسیون بیش از قبل شود. درصورتی‌که صندلی اضافی در اتاق وجود دارد می‌توانید آنها را نزدیک به دیوار قرار دهید تا مبلمان خود را به شکل بهتری نشان دهند.

نحوه چیدمان مبل هماهنگ با فضای دکوراسیون خانه

ایده‌پردازی برای اتاق‌های کوچک

چیدن دکوراسیون در اتاق‌های کوچک همیشه سخت بوده است. در این مکان‌ها به علت کمبود فضا چیدن وسایل باید با نهایت دقت انجام شود. به همین خاطر اصول چیدمان مبل اتاق نشیمن در این فضاها به طرز ویژه‌ای اهمیت پیدا می‌کند.

در اتاق‌های نشیمن با فضای کم بهتر است در کنار استفاده از مبلمان کلاسیک از وسایل بلند استفاده کرد تا شکل و شمایل اتاق بهتر دیده شود. درصورتی‌که قصد استفاده از کمد و قفسه جهت چیدن وسایل اضافی را دارید بهتر است کمد را در اطراف اتاق همراه با آینه قرار دهید تا فضای اتاق بزرگ‌تر دیده شود.

همچنین در کنار استفاده از آینه برای بزرگ نشان‌دادن فضا بهتر است از رنگ‌های روشن نیز استفاده کنید تا هم راحتی اتاق بیشتر شود و هم اتاق فضای بیشتری را از خود نشان دهد.

نحوه چیدمان مبل هماهنگ با فضای دکوراسیون خانه

ده قانون برای اصول چیدمان مبل اتاق نشیمن

به‌کارگیری قواعد و اصول زیر باعث می‌شود که چیدمان مبل به بهترین شکل انجام شود و در کنار زیبایی دکوراسیون، وسایل بهترین کارایی و کاربرد را داشته باشند.

قانون اول: اندازه اتاق را بدانید

در قدم اول شما باید اندازه اتاق نشیمن خود را داشته باشید. اصل اول همین اندازه‌گیری اتاق است که باید در آن به تمام زوایای اتاق توجه داشته باشید تا بهترین مبل متناسب با فضای موجود بگیرید.

برای نتیجه بهتر شما می‌توانید قبل از اجرای چیدن، یک طرح برای خود ترسیم کنید و دکوراسیون خود را طبق همان طرح جلو ببرید. با این طرح دیگر نیاز به جابه‌جایی وسایل نیست و با یک‌بار چیدن می‌توانید طرح خود را پیاده‌سازی کنید.

قانون دوم: مشخص‌کردن نقطه کانونی

نقطه کانونی اولین چیزی است که هنگام ورود به اتاق توجه را به سمت خود جلب می‌کند و از اهمیت زیادی برخوردار است. با مشخص‌کردن نقطه کانونی می‌توانید دیگر وسایل از جمله مبلمان را مرتب کرده و دکوراسیون خود را بچینید.

نحوه چیدمان مبل هماهنگ با فضای دکوراسیون خانه

قانون سوم: فضای گفتگو ایجاد کنید

وجود فضای گفتگو یکی از مهم‌ترین نکات طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن است. بدون وجود این فضا اتاق نشیمن بی‌روح خواهد بود و تلاش شما برای زیبا نشان‌دادن اتاق نتیجه‌ای نخواهد داشت.

برای داشتن فضای گفتگوی بهتر می‌توانید مبلمان را طوری تنظیم کنید تا روبه روی نقطه کانونی قرار بگیرد. دقت داشته باشید که فاصله بین صندلی‌ها از یکدیگر زیاد نباشد زیرا در صورت وجود چنین فاصله‌ای افراد خانواده و یا مهمان‌ها مجبور هستند هنگام صحبت‌کردن با صدای بلندتر از حد معمول به گفتگو بپردازند.

درصورتی‌که فضای اتاق نشیمن شما بزرگ است می‌توانید چندین فضای مکالمه ایجاد کنید. البته به یاد داشته باشید که در طی انجام این کار از تعادل وسایل نیز غافل نشوید.

قانون چهارم: در دسترس قراردادن میزها

بعد از اینکه نقطه کانونی را مشخص کردید نوبت مرتب کردن دیگر وسایل است. در این مرحله باید میزهای جانبی را برای راحتی هنگام استفاده، در دسترس قرار دهید.

در هنگام چیدن این وسایل به یادداشته باشید که این وسایل برای چه کاری قرار است مورد استفاده قرار بگیرند و چطور چیده شوند تا در هنگام استفاده مشکلی از آنان وجود نداشته باشد و استفاده از آنها به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. همچنین درصورتی‌که قصد استفاده از کابینت را دارید فضایی را برای بازشدن در آنها در نظر بگیرید تا در هنگام استفاده فضای کافی برای استفاده وجود داشته باشد و وسایل با یکدیگر برخوردی نداشته باشند.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز