فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1558 روز پیش
بازدید 1387 بدون دیدگاه

چند اصل مهم در هنگام انتخاب سرویس غذاخوری

سرویس غذاخوری

انتخاب لوازم آشپزخانه شیک و مناسب در خیلی از زمان ها به عهده خانم خانه می باشد. ظروفی که در آن غذا می خورید دارای اهمیت زیادی می باشد. ظاهر، جنس، زیبایی و دوام از جمله مواردی است که در هنگام انتخاب ظروف غذا دارای اهمیت است و شما در هنگام خرید می بایست به آن توجه کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

یکی از دغدغه های بسیاری از خانم ها به ویژه عروس خانم ها خرید سرویس غذاخوری می باشد که برای انتخاب مناسب باید با انواع آن آشنا شده و ویژگی های هر کدام را بدانید تا بتوانید با توجه به بودجه ای که برای انتخاب در نظر گرفته اید از این چالش بزرگ سربلند بیرون بیایید. در ادامه می خواهیم در مورد ویژگی های سرویس غذاخوری مناسب مطالب جالبی را شرح دهیم. اگر قصد انتخاب دارید بهتر است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چند اصل مهم در هنگام انتخاب سرویس غذاخوری

اصول مختلفی برای انتخاب یک ظروف غذاخوری وجود دارد که رعایت کردن آن متضمن خرید موفق می باشد، در ادامه به برخی از مهم ترین اصول اشاره هایی خواهیم داشت:

فرم و نقش ظروف

فروم نقش ظروف انتخابی یکی از اصول خرید می باشد، لازم است در هنگام انتخاب به زیبایی فرم، رعایت ارگونومی در طراحی و کاربردی بودن ظروف دقت کنید. اگر علاقه مند به یک رنگ خاص هستید بهتر است ظروفی را انتخاب کنید که دارای تنوع کافی در نقش و طرح باشد.

کیفیت ظروف در سرویس غذاخوری

یکی از موارد دیگر که در اصول انتخاب شما موثر می باشد کیفیت ظروف است. خیلی اوقات حرارت زیاد، ضربه خوردن به ظروف و … باعث می شود تا کیفیت ظروف انتخابی تحت تاثیر قرار بگیرد. بهتر است جنسی را انتخاب کنید که در موارد بالا مقاوم باشد.

قابل شستشو بودن ظروف در ماشین ظرفشویی

با توجه به سبک زندگی امروزی خیلی از خانواده ها از ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن ظروف استفاده می کنند، بهتر است ظروفی را انتخاب کنید که قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را داشته باشد و ثبات رنگ خود را حفظ کند. مقاومت در برابر درجه حرارت و مواد شوینده نیز مهم است.

خرید ظروف بر اساس تعداد مهمانان

بهتر است سرویس غذاخوری را انتخاب کنید که امکان پذیرایی حداقل ۱۲ مهمان را به صورت همزمان داشته باشد. ظروف انتخابی شما باید به گونه ای باشد که بتوان سفارش تکی یا تکمیلی را پشتیبانی کند. در این صورت می توانید انتخاب موثری داشته باشید.

بهداشت ظروف انتخابی

برخی از کارخانه ها برای تولید ارزان تر از مواد و فلزات سنگین نظیر سرب و کادمیوم استفاده می کنند همچنین استفاده از مواد ذکر شده برای ایجاد ظاهری براق در ظروف موثر می باشد که برای انسان بسیار مضر می باشد. به همین دلیل در هنگام خرید توجه به بهداشت سرویس انتخابی بسیار مهم است.

در این مقاله بخوانید: سبک میز ناهارخوری

سرویس غذاخوری

خرید سرویس غذاخوری از فروشگاه های معتبر

با توجه به تنوع بازار و هماهنگی اقلام مختلف با میز پذیرایی شما بهتر است به دنبال خرید سرویسی باشید که بسته کامل را به شما ارائه دهد. خرید از مکان معتبر باعث می شود تا خیال شما از بابت اصل بودن جنس راحت باشد.

آشنایی با انواع سرویس غذاخوری

سرویس غذاخوری سفالی

همانطور که از نام آن پیداست سرویس فوق از جنس سفال بوده که بعد از حرارت دیدن در کوره ظاهر سنتی به خود می گیرد. به صورت معمول استحکام بالایی نداشته و ضخیم و سنگین است. این سرویس ها دارای طرح و نقش سنتی و دستی می باشد و بدنه ی آن به آسانی مواد مختلف را به خود جذب می کند. در هنگام انتخاب این سرویس باید دقت کنید که نباید به صورت طولانی مدت داخل آب قرار دهید چرا که عمر آن کاهش پیدا می کند. سرویس مذکور قابل شست و شو در ماشین های ظرف شویی می باشد.

سرویس غذاخوری سرامیکی

سرویس سرامیکی نسبت به مدل سفالی از استحکام بسیار بالاتری برخوردار است، چرا که در هنگام تولید شدن به خاک رس ماده شیشه ای اضافه می شود. بدنه سرویس سرامیکی از درخشندگی کمتری نسبت به مدل های دیگر برخوردار است. مدل های مختلفی مانند ساتن و مات بر روی بدنه این نوع سرویس کار شده است. مدل مذکور کاربرد فراوان داشته و شما می توانید به سهولت آن را در ماکروویو، فریزر و فر قرار دهید بدون آن که نگران شکسته شدن آن باشید. به صورت معمول از سرویس سرامیکی در مهمانی های رسمی و مصارف روزانه استفاده می شود چرا که بسیار کاربردی می باشد.

سرویس غذاخوری چینی

یکی از چشم نوازترین سرویس های غذاخوری مدل چینی بوده که ظرافت خاصی دارد. سطح آن نفوذناپذیر بوده و به سهولت در مایکروویو و فر قابل استفاده است. این ظروف غذاخوری در کوره های مختلف با حرارت بالا پخته شده و مقاومت مثال زدنی دارد. نازک بودن سرویس چینی باعث شده است تا زیبایی خاصی داشته باشد. بدنه ی آن نیمه شفاف است و در برخی موارد جزئیات و برجستگی های زیادی روی آن کار شده است. اگر بخواهید برای مراسمات رسمی از یک سرویس غذاخوری استفاده کنید قطعا بهتر است مدل چینی را انتخاب کنید.

سرویس غذاخوری چینی استخوانی

شاید بپرسید چینی استخوانی چه مدلی می باشد؟ باید بیان کنیم که استخوان واقعی حیوانات با خاک رس ترکیب شده و ظروف چینی استخوانی را تشکیل می دهد. این مدل نسبت به مدل چینی در دمای پایین تر تشکیل شده و بسیار سبک، نیمه شفاف و شیک است. برخلاف ظاهر شیکی که دارد دارای استحکام بالا بوده و از بادوام ترین سرویس ها محسوب می شود. به راحتی می توانید آن را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید.

سرویس غذاخوری شیشه‌ای

سرویس شیشه ای ترکیبی از شیشه مات و شفاف بوده که استحکام بالای دارد. می توان به آسانی آن را در ماشین ظرف شویی قرار داد. بدنه این نوع سرویس ها نفودناپذیر است که سرویس های شیشه ای برای سرویس غذای خودک، گردش و مسافرت بسیار مناسب است. یکی از معروف ترین سرویس غذاخوری شیشه ای محصولات شرکت کورل است که از ورقه های خاص تشکیل شده که از مزیت آن استحکام فوق العاده بالای آن می باشد. اگر مدل شیشه ای را از این برند انتخاب کنید حتی در زمان سقوط از ارتفاع نیز دچار شکستگی نمی شود.

سرویس غذاخوری ملامین

سرویس ملامین از ماده پلاستیکی تشکیل شده و بسیار سبک می باشد. از دیگر ویژگی های این سرویس می توان به مقاومت بالا، بدنه خشک و انعطاف ناپذیر اشاره کرد. سرویس های ملامین برای گردش در جنگل و پیک نیک بسیار کاربردی است. خیلی از افراد این ظروف را به عنوان ظرف غذای کودک در نظر می گیرند. بهتر است برای شستشوی این سرویس غذاخوری در ماشین ظرفشویی آن را در طبقات بالا قرار دهید تا از برخورد با سایر ظروف جلوگیری شود.

خرید میز ناهارخوری

سرویس غذاخوری

نکات مهم و کلیدی در انتخاب سرویس غذاخوری مناسب

در این بخش به برخی از نکات کلیدی مهم در این زمینه می پردازیم تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید:

– برای انتخاب یک سرویس مناسب بهتر است اندازه ظروف خریداری شده شما با کابیت و ماشین ظرف شویی شما متناسب باشد.

– بهتر است سرویس غذاخوری را خریداری کنید که در صورت امکان در سال های آینده امکان اضافه کردن آن با تکه های مختلف را داشته باشد.

– انتخاب ظروف سفید و کلاسیک را در اولویت قرار دهید چرا که قابلیت ست کردن با لیوان های رنگارنگ را دارا می باشد.

– بهتر است سرویسی را انتخاب کنید که در روزهایی که مهمانی بزرگی دارید قابل استفاده باشد.

– اگر می خواهید مدت زمان طولانی از سرویس استفاده کنید بهتر است با کمی هزینه بیشتر یک سرویس عالی و درجه یک خریداری کنید.

 

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز