فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2222 روز پیش
بازدید 945 بدون دیدگاه

دکوراسیون مصری – افریقایی

دکوراسیون مصری - افریقایی

یکی از اولین سبک‌های طراحی شکل‌گرفته در دنیا سبک مصری است. برخی منابع گفته‌اند بیشتر سبک‌های اروپایی از این سبک الهام گرفته‌‌اند. انسان‌ همواره با امکانات در دسترس سعی در زیباسازی محیط پیرامون خود داشته‌‌ است. در نقاط مختلف جهان با توجه به شرایط زندگی، خلق‌وخو، وضعیت آب و هوایی، گرایش‌ها مذهبی و … شکل‌‌های متفاوتی از آراستن محل زندگی به وجود آمده است. افراد تحت تأثیر منطقه زیست خود به تزیین محیط اطراف می‌‌پردازند. طراحان با مطالعه و خلاقیت توانستند سبک‌‌های متفاوتی از دکوراسیون داخلی را بر اساس ویژگی‌‌های مناطق جغرافیایی و دوره‌‌های تاریخی ایجاد کنند. دکوراسیون داخلی در حال حاضر به سبک‌‌های گوناگون طراحی می‌‌شود. یکی از سبک‌‌های قدیمی و زیبا، دکوراسیون داخلی به سبک مصری است.نکته جالب‌توجه در مورد مصریان، علاقه فراوان آن‌‌ها به تزیینات و آراستگی محیط اطرافشان است.  بر اساس سبک مصری، فضای داخلی خانه‌‌ها باشکوه و به‌اصطلاح رنگارنگ طراحی می‌‌گردد. ستون‌‌های منقش و متعددی در معماری مصری به چشم می‌‌خورند. بر روی دیوارها تصاویر هنری بسیاری که از گرایش‌ها مذهبی و مقدسات مردم سرچشمه می‌‌گیرند، نقش می‌‌بندند. در رنگ‌‌آمیزی دیوارها از رنگ‌‌های طبیعی (خنثی)، زرد روشن، بژ و … استفاده می‌‌شود. در نظر داشته باشید در سایت ایران میز به راحتی میتوانید  مشخصات و قیمت سرویس خواب یک نفره  را مشاهده کنید.

دکوراسیون مصری - افریقایی

در سبک مصری دیوارهای تالار و سالن‌‌ها با نقاشی‌‌ها، طرح‌‌های برجسته، سفال و آجرهای صیقل داده‌شده تزیین می‌‌گردند. علاوه بر این، سقف اتاق‌‌ها و تالارها را نیز با تصاویر زیبا می‌‌آرایند. البته گاهی اوقات کف خانه را نیز به کمک نقاشی و طرح‌‌ها و تصاویر زیبا تزیین می‌‌کنند. این طرح‌‌ها و تصاویر افزون بر زندگی روزمره، موضوعاتی نظیر گل‌‌ها و درختان سدر، پاپیروس، نخل، انگور، شاخه درختان میوه و همچنین پرندگان، ماهی‌‌ها و حیوانات را در برمی‌گیرند. زوایای گرد شده و قوس‌دار و طاقچه‌‌های مختلف (تورفتگی دیوار) از نشانه‌‌های رایج سبک مصری هستند. کف‌پوش حصیری، پیکره گربه، مجسمه ملکه مصر و تقارن‌‌های دقیق هندسی، فضای دل‌نشین و به‌یادماندنی را در دکوراسیون داخلی مصری ایجاد می‌‌کنند. در کنار این، تقارن و هماهنگی هندسی در مبلمان نیز به چشم می‌‌خورد. مصریان توجه زیادی به جزییات مبلمان داشته و معمولاً بین آن‌‌ها و آناتومی بدن انسان تناسب ایجاد می‌‌کنند. از لحاظ ظاهری، تکیه‌‌گاه و دسته‌‌های مبلمان را حکاکی کرده و اغلب صندلی‌‌ها و پایه‌‌های میز را به شکل پنجه (چنگال) و سم حیوانات و همچنین سر اردک و … درمی‌آورند. در طراحی مبلمان، رنگ‌‌ها و طرح‌‌های متنوع و همچنین انواع مختلفی از چوب را به کار می‌‌برند. طلاکوبی و موزاییک‌‌کاری به‌طور وسیعی در سبک مصری دیده می‌‌شود. لعاب‌‌های رنگی، بشقاب‌‌های فلزی، مروارید، تذهیب و طلاکاری از دیگر عناصر پرکاربرد در سبک دکوراسیون مصری هستند. مطابق سبک مصری و آن‌گونه که در مصر باستان رواج داشت، خانه‌‌ها و کاخ‌‌ها را به میزها، صندلی‌‌ها، نیمکت، مبل، تعداد زیادی رختخواب و تخت‌‌های روان با سایبان و … مجهز می‌‌کنند. مصریان در منازل، صندوقچه و جعبه‌‌هایی را برای نگهداری اشیاء باارزش، جواهرات و پارچه‌‌های اصیل و گران‌‌قیمت تدارک می‌‌بینند. در فضای بین الملل دکوراسیو و چیدمان های دیگری  همانند چیدمان به سبک روسیه و سیبری هم وجود دارد.

دکوراسیون مصری - افریقایی

مردم مصر اهمیت زیادی برای تزیینات قائل بوده و همواره در خانه‌‌های خود از تصاویر حیوانات، گیاهان و گل‌‌ها جهت آراستگی محیط بهره می‌‌گیرند. در سبک مصری به‌کارگیری پارچه‌‌های مخصوص در رنگ‌‌های روشن (ترجیحاً سفید یا کرم) و با طرح‌‌های هندسی دقیق (راه‌راه، زیگزاگ و …) رواج دارد. چراغ‌‌های بزرگ، ساقه‌‌های پاپیروس در گلدان‌‌های سفالی بلند، نقش بسزایی در زیبایی دکوراسیون مصری ایفا می‌‌کنند. بیشتر رنگ‌‌های موجود در سبک مصری در طیف رنگ‌‌های گرم و روشن قرار می‌‌گیرند که با ترکیب این رنگ‌‌ها فضایی شبیه به صحراهای مصر با تلفیقی از شن و خورشید در ذهن تداعی می‌‌گردد. در کنار این رنگ‌‌ها با کمک سایه‌‌های تیره مثل مشکی و شکلاتی می‌‌توان زیبایی خاصی به محیط بخشید و به عبارت بهتر هماهنگی بهتری بین رنگ‌‌ها به وجود آورد. در طراحی داخلی به سبک مصری باید به رنگ‌‌های طبیعی بیشتر توجه شود. برای حفظ هارمونی رنگ‌‌ها به‌کارگیری قرمز، زرد و آبی و همچنین برای خطوط مرزی سبز، سیاه‌وسفید توصیه می‌‌شوند. رنگ اصلی اتاق را از رنگ‌‌های ترکیبی انتخاب کنید که شامل یک رنگ خنثی مانند سفید یا بژ هم باشد. برای دیوار اتاق از رنگ‌‌های قوی مثل خرمایی مایل به قرمز استفاده کرده و در کنار آن رنگ‌‌های طلایی یا قهوه‌‌ای روشن به کار ببرید.

دکوراسیون مصری - افریقایی

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضایتان را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز