فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 2273 روز پیش
بازدید 1019 بدون دیدگاه

سنگ طبیعی یا مصنوعی؟

سنگ طبیعی یا مصنوعی؟

وقتی بحث تزیین و دکور دیوارهای داخلی و خارجی به میان می آید خواسته یا ناخواسته اولین گزینه ای که خیلی خودنمایی می کنند سنگ های آنتیک و دکوراتیو هستند. سنگ های تزیینی به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند که در زبان عامیانه به سنگ های طبیعی، سنگ آنتیک و به سنگ هایی با متریال مصنوعی، سنگ دکوراتیو گفته می شود. درست است که همیشه می گویند همه چیز طبیعی اش خوب است ولی در این یک مورد باید کمی استثناء قائل شد. چون سنگ های آنتیک مصنوعی بخاطر قیمت مناسب، تنوع طرح و وزن کمتر، طرفداران بیشتری نسبت به سنگ های طبیعی آنتیک دارند. برای ساخت این سنگها معمولا از جنس پی وی سی که یک نوع پلاستیک سبک است استفاده می شود و معمولا تو خالی هستند. در نظر داشته باشید که انتخاب یک میز ناهار خوری خوب به دکوراسیون شما کمک بسیاری میکند.

سنگ طبیعی یا مصنوعی؟

پس از نصب سنگ ها روی دیوار عملا تشخیص اینکه روی دیوار مورد نظر سنگ آنتیک طبیعی کار شده است یا مصنوعی برای بیننده عادی عملا کاری غیرممکن است. همین نکته باعث شده که مردم از سنگ های آنتیک مصنوعی استقبال بیشتری داشته باشند. البته از حق نگذریم سنگ های آنتیک طبیعی، کلاس و پرستیج خاص خود را دارند ولی برای مردم عادی که تمایل به هزینه های گزاف ندارند مناسب و اقتصادی نیستند. در طراحی آشپزخانه و دکوراسیون آن می توان از سنگ مصنوعی بهره گرفت. این نوع سنگ ها دارای ویژگی های زیادی از جمله نصب آسان، تحمل حرارتی بالا، قابلیت تمیز شوندگی راحت و … بوده و نسبت به سنگ های طبیعی نیز قیمت کمتری دارند. تنوع و رنگ های متفادت سنگ های مصنوعی می تواند فضای بسیار زیبا و دل نشینی را برای آشپزخانه ایجاد کند.در بحث دکوراسیون ها میتوان به مدل های دکوراسیون عربی نیز اشاره کرد.

سنگ طبیعی یا مصنوعی؟

وقتی که درمورد سنگ ها از کلمه مصنوعی استفاده میکنیم، بیشتر مردم چنین مفهومی را با شک بسیارمیپذیرند و درمورد عملکرد آن بسیار دودل هستند. با این وجود باید بدانیم که سنگ های ترکیبی در برخی موارد موجب رسیدن به یک متریال بادوام تر از سنگ طبیعی میشوند. از سوی دیگر، محصولات سنگ مصنوعی بسیار طبیعی به نظر میآیند و در بسیاری از موارد تنها متخصصان میتوانند با نگاه کردن، تفاوت آنها را تشخیص دهند. پیش از قالب دهی و ورود به پروسه ایجاد بافت و شبیه سنگ طبیعی شدن، سنگ های مصنوعی و محصولات آنها را از ناحیه های مخصوصی انتخاب میکنند. این محصولات بسته به پروسه ای که در آن شرکت داده میشوند سالیان درازی دوام خواهند داشت. در مقایسه با سنگ های طبیعی، محصولات سنگ های مصنوعی مزایای بسیاری دارند. در حالیکه سنگ طبیعی را به دلیل جلوه ی طبیعی که دارد، دوست داریم، نمیتوان زیبائی سنگ های مصنوعی را نیز کنار گذاشت. از طرف دیگر سنگ مصنوعی طرح های هنری مختلفی در بافت و رنگ خود دارد. اگر سنگ مصنوعی وارد یک پروسه ی زیبا شدن نشود، در مقایسه با محصول نهائی سنگ مصنوعی، رنگ کسل کننده و مبهمی دارد.

سنگ طبیعی یا مصنوعی؟

در هر پروژه ی ساخت و ساز، هزینه مانع بزرگی برای ساختن آنچه که دقیقا مد نظر است، میباشد و اجازه ی رسیدن به یک پایان خوب را نمیدهد. درحالیکه سنگ های طبیعی با توجه به تعداد زیاد ساخت و ساز ها کمیاب شده اند، سنگ های مصنوعی به راحتی در دسترس کارخانجات تولید کننده سنگ قرار دارد. از طرف دیگر، نواحی جغرافیائی که دارای معادن سنگ طبیعی کم و یا فاقد هرگونه منبع سنگ طبیعی هستند، نیازمند سنگ های مصنوعی مباشند. فاکتور مهم و تاثیرگذار دیگر در مقوله قیمت، کارگذاری راحت سنگ های مصنوعی نسبت به سنگ های طبیعی است. به گونه ای که این کار در مقایسه با کارگذاری سنگ های طبیعی با سرعت بیشتری انجام میشود و نیازی نیست هزینه بیشتری برای آن پرداخت شود. دانستن این نکته ضروری است که سنگ های طبیعی تنها توسط افراد ماهر و متخصص کارگذاشته میشوند. از سوی دیگر، سنگ های مصنوعی نیازی به دانش تخصصی بالا برای کارگذاشتن ندارند و تنها دانستن مهارت های پایه ای ساخت و ساز کفایت میکند. برخی از احتیاجات فنی مورد نظر برای ساخت و سازهای سنگ طبیعی نیز با استفاده کردن از سنگ مصنوعی از بین میروند و هزینه ها نیز کمتر میشوند.

سنگ طبیعی یا مصنوعی؟

بسیاری از مردم در کیفیت سنگ های مصنوعی تردید زیادی دارند. نکته جالب این است که در برخی از شرایط آب و هوائی یا در مجاورت برخی ترکیبات شیمیائی، کیفیت سنگ های طبیعی در مقابل سنگ های مصنوعی بسیار کم است. این امر به خوبی با توجه به پوششی که بعد از جند وقت بر روی سنگ طبیعی ایجاد میشود، قابل درک است. در انتخاب متریال مورد استفاده برای یک ساختمان، خاصیت نارسانائی یکی از مهم ترین فاکتورهائی است که باید آن را مورد توجه قرار داد. مخصوصا برای افرادیکه در شرایط آب و هوائی بخصوص زندگی میکنند. اهمیت این فاکتور به خاطر رسانائی گرما یا سرما است. در بسیاری از موارد، ماهیت متخلخل سنگ طبیعی باعث میشود که رفتار عایق بودن کمتری نسبت به سنگ مصنوعی داشته باشد. در مجموع، میتوان گفت چون سنگ های مصنوعی این خاصیت متخلخل بودن را ندارند، میتوان خاصیت نارسانائی آنها را به طور کنترل شده ای، تنظیم کرد.

سنگ طبیعی یا مصنوعی؟

همچنین با کیفیت ترین و زیباترین وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون فضایتان را می توانید در فروشگاه اینترنتی ایران میز مشاهده کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید و حتی محصول مورد نظرتان را طبق سلیقه ی خودتان تغییر دهید و با ویژگی هایی مانند ارسال رایگان، حمل طبقات و نصب رایگان تحویل بگیرید. با ما همراه باشید و به روز ترین و مفیدترین مقالات دکوراسیون منزل، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و طراحی اتاق خواب نوزاد و کودک را در وبلاگ ایران میز مشاهده کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز