فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
iranmiz 1535 روز پیش
بازدید 936 بدون دیدگاه

شناخت ویژگی های تخت خواب استاندارد

شناخت ویژگی های تخت خواب استاندارد

یکی از نیازهای مشترک و اساسی همه افراد خواب است، طبق آمارهای به دست آمده تقریباً افراد در طول شبانه‌روز یک‌سوم زندگی خود را در رختخواب می‌گذرانند و یک خواب راحت باعث ایجاد انرژی بیشتر برای تامین فعالیت های روز بعد است. برای داشتن خواب باکیفیت و مناسب احتیاج به یک تخت خواب استاندارد و باکیفیت دارید تا بتوانید روزه خود را پرانرژی آغاز کنید.

شناخت ویژگی های تخت خواب استاندارد

اهمیت یک خواب راحت این موضوع را در ذهن افراد ایجاد می‌کند که اطلاعات خود را در زمینه تخت خواب استاندارد افزایش دهند. بنابراین کسب آگاهی کامل از نیاز خود و ویژگی‌های یک تخت خواب مناسب به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک خرید عالی انجام دهید. باتوجه به تنوع زیادی که در طرح و رنگ‌های تخت خواب وجود دارد شما باید یک انتخاب مناسب داشته باشید. انتخاب مناسب مطابق با کاربرد، اندازه، ارتفاع، جنس، رنگ و غیره تعیین می شود. درصورتی‌که قصد خرید یک تخته خواب استاندارد و باکیفیت را دارید بهتر است این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

ارتفاع مناسب تخت خواب

ویژگی‌های یک تخت خواب استاندارد شامل موارد مختلف است که یکی از آن‌ها ارتفاع تخت خواب است. ارتفاع تخت خواب به‌‌عنوان یک عامل برای عبور هوا محسوب می شود، اگر ارتفاع تخت خواب مناسب باشد می‌‌توان انتظار داشت که از رشد میکروب‌ها در گرما و رطوبت پیشگیری کند. این نکته به افراد کمک می‌کند تا علاوه بر داشتن خواب راحت بهداشت را نیز رعایت کنند. تخت خواب باید دارای یک ارتفاع مناسب باشد تا جریان هوا به راحتی از قسمت زیرین تشک در گردش باشد.

در واقع شما برای داشتن یک تخت خواب استاندارد در وهله اول باید به ارتفاع آن توجه کنید.

اگر گردش هوا به خوبی در تخت خواب جریان داشته باشد می توانید یک خواب راحت و استاندارد را تجربه کنید. یک تخت خواب کاملاً مناسب و استاندارد نباید با زمین تماس داشته باشد. به این نکته توجه کنید هرچه تخت خواب به نسبت زمین فاصله داشته باشد گردش هوا به خوبی در آن انجام می‌شود اما یک ضعف در این بخش وجود دارد که شما باید مدام زیر تخت را تمیز کنید. برای سهولت در تمیز کردن زیر تخت خواب سعی کنید تخت خوابی را انتخاب کنید که دسترسی به قسمت‌های زیرین آن آسان باشد.

تخت خواب مناسب برای بزرگسالان دارای چه ارتفاعی است

زاویه مناسب در هنگام نشستن بر روی تخت خواب باید نود درجه باشد به صورتی که شما بتوانید به راحتی پاها را با کف زمین برخورد داده و زانوها قائم بر بدن شما باشد. به‌صورت کلی می‌‌توان بیان کرد ارتفاع مناسب یک تخت خواب استاندارد برای یک فرد بزرگ‌سال ۴۰ سانتی‌متر است و اندازه های کمتر و یا بیشتر از آن دردسرآفرین خواهد بود. اگر ارتفاع تخت کمتر از این میزان باشد زمان نشستن روی لبه تخت، پاها کاملاً جمع شده و زانوها بالا می آیند که این مسئله باعث ایجاد یک حس ناخوشایند در افراد قد بلند می شود.

عکس این موضوع نیز صادق است و اگر ارتفاع تخت بیش از اندازه باشد ضمن خطر آسیب‌دیدگی در صورت افتادن از روی تخت، نشستن روی آن و حتی بالا و پایین رفتن از آن برای افراد قد کوتاه با مشکل همراه خواهد بود. در این صورت بهترین راه برای خرید یک تخت خواب استاندارد نشستن روی آن است. همان‌طورکه در بالا به آن اشاره شد ارتفاع مناسب برای یک تخت خواب استاندارد ۴۰ سانتی‌متر است.

تخت خواب مناسب کودکان

برای کودکان نیز ارتفاع استاندارد تخت خواب متفاوت خواهد بود که به‌صورت میانگین باید بیان کرد ارتفاع مناسب تخت کودک ۳۰ سانتی‌متر است اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر کودک شما درحال رشد است باید به میزان رشد کودک توجه کنید. استفاده از تخت‌هایی که دارای نرده های مختلف است به شما اطمینان را می‌دهد تا نگران کودک خود نباشید، چرا که نرده‌های محافظ می تواند از کودک شما مراقبت کند. خرید تخت خواب هایی که قابلیت تنظیم شدن ارتفاع را دارد می‌تواند برای کودکان بسیار مفید باشد. چرا که با افزایش سن کودکان قابل تنظیم است. اگر کودک شما تحرک زیادی دارد و امکان سقوط از روی تخت خواب وجود دارد شما می‌توانید با خرید محافظ‌های مختلف این امر را به حداقل ممکن برسانید.

شناخت ویژگی های تخت خواب استاندارد

تخت خواب‌های چند منظوره

تخت خواب‌های چندمنظوره برای کودکان نیز مناسب است چرا که از سنین نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده است. تخت خواب‌های دوطبقه یکی از انواع تخت خواب‌های موجود در بازار بوده که برای اتاق کودک و نوجوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع تخت خواب‌ها معمولاً در منازلی کاربرد دارد که دارای فضای کوچک برای قرارگیری تخت است. ارتفاع این نوع تخت‌ها بین هفتاد و پنج تا صد و هفتاد و پنج سانتی‌متر متغیر بوده و ارتفاع بین دو طبقه آن چیزی بین سی و هفت الی نود و هشت سانتی‌متر است. باید بدانید این نوع تخت خواب‌ها برای کودکان زیر شش سال مناسب نیست.

سهولت در جا به جایی تخت خواب

علاوه‌بر در نظر گرفتن ارتفاع تخت خواب سهولت در جابجایی می‌تواند به‌‌عنوان یکی از شاخصه‌های مهم در هنگام خرید یک تخت خواب استاندارد باشد. باید بدانید تقریباً بیشتر تخت خواب‌های موجود در بازار قابل جدا شدن است، اما اگر مستأجر هستید و به فکر جابجایی هستید بهتر است به فکر تخت خواب هایی باشید که به‌راحتی جابه‌جا می شود.

سعی کنید مقاوم‌ترین تخت را انتخاب کنید تا درطول اسباب‌کشی و جابجایی آسیب نبیند. شما می‌توانید اطلاعات دقیق هر نوع تخت خواب را از فروشنده بپرسید. مسئله دیگری که در مورد سهولت جابجایی دارای اهمیت است سبک بودن تخت است. برخی تخت خواب‌های موجود در بازار بسیار سنگین بوده و هنگام حمل‌ونقل و جابجایی افراد را دچار مشکل می کنند، پس اگر به‌‌عنوان یک مستاجر قصد جابجایی لوازم خود را دارید بهتر است به دنبال یک تخت مناسب باشید.

پایه مستحکم تخت خواب

یکی از نکات کلیدی در انتخاب تخت خواب استاندارد داشتن پایه مستحکم است. پایه باید بتواند وزن تشک و تخت خواب را به راحتی تحمل کند. اگر پایه تخت خواب مستحکم نباشد به سادگی دچار ترک‌خوردگی شده و یا شکستگی رخ می دهد. از طرفی زمانی که فرد روی آن قرار می‌گیرد پایه علاوه بر تحمل وزن تشک، باید وزن فرد را نیز تحمل کند.

برخی از تخت خواب های موجود در بازار جک دار بوده و برخی دیگر بدون جک عرضه می‌شود. کفی هایی که به حالت جک دار باشند نیازی به پایه نداشته و امکان دسترسی آسان به فضای زیر تخت و البته نگهداری وسایل را دارند. تخت‌های دارای کفی جک دار به‌صورت معمول از نوع بدون جک آن گران‌تر بوده و شما باید در انتخاب تخت خواب استاندارد به پایه‌های آن توجه کنید.

جنس تخت خواب و شناخت ویژگی های تخت خواب استاندارد

جنس تخت خواب نیز حائز اهمیت است، مسئله مهم دیگری که در هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید جنس تخت خواب است. تخت خواب‌های موجود در بازار از نوع چوبی، فلزی، ام دی اف، ملامینه و ترکیبی از فلز و ام دی اف است. به‌‌عنوان مثال تخت خواب‌های چوبی و ام دی اف به دلیل استفاده از چوب‌های مرغوب دارای کیفیت بالا بوده و شما در هنگام خرید باید به بودجه خود توجه کنید تا بتوانید یک تخت خواب مناسب خریداری کنید. تخت‌های فلزی موجود در بازار به نسبت تخت خواب‌های ام دی اف و چوبی دارای قیمت مناسب‌تر بوده و زیبایی چوب را ندارد.

در هنگام انتخاب تخت خواب‌های فلزی این نکته حائز اهمیت است که لبه‌ها و گوشه‌های تخته انتخابی شما تیز نباشد چرا که باعث آسیب دیدن پتو، ملحفه و تشک می شود. اگر تخت را برای اتاق کودک تهیه می‌کنید بهتر است به این نکته توجه کنید که کودک بازیگوش بوده و نباید لبه‌های تخت تیز باشد.

برای خرید تخت خواب مناسب شما باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید. بهتر است از سفارش تخت خواب در کارگاه‌های کوچک محلی بپرهیزید. شما قبل از خرید و انتخاب باید به‌صورت کلی تخت خواب را بررسی کنید. همان‌طورکه بیان شد تخت‌های فلزی نسبت به سایر تخت‌های موجود در بازار دارای قیمت پایین‌تری بوده و کیفیت کمتری نیز دارد. گاهی به دلیل استحکام بیشتر باید به سراغ تخت خواب‌های چوبی بروید.

تخت خواب‌های چوبی برای اتاق کودک مناسب‌تر است. تخت های چوبی و ام دی اف دارای طرف‌داران زیادی نسبت به تخت‌های ملامینه و فلزی است و اغلب افراد به دنبال زیبایی و ظرافت بیشتر هستند. اگر تخت خواب مورد علاقه شما ام دی اف یا ملامینه است باید به لبه‌ها و قسمت‌های برش خرده آن توجه کنید چرا که اگر با دقت برش نخورده باشد لبه‌های آن صاف و نامرتب است که این امر بر روی زیبایی تخت خواب اثر می‌گذارد.

قیمت تخت خواب

قیمت به‌‌عنوان یکی از عامل‌های مهم در هنگام انتخاب تخت خواب مناسب است. قیمت تخت خواب با توجه به جنس و یراق آلات آن متفاوت است. معمولاً تخت‌های فلزی به نسبت تخت‌های چوبی ارزان‌تر بوده و تخت خواب‌های چوبی دارای قیمت بالاتری است. شما با توجه به بودجه‌ای که می‌خواهید برای خرید تخت خواب صرف کنید می‌توانید یک تخت خواب مناسب را انتخاب کنید.

پشتی تخت خواب

زمانی که تخت خواب مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید می‌توانید به پشتی تخت خواب یا تاج آن توجه کنید. برخی از تخت خواب‌ها دارای تاج‌های منبت‌کاری‌شده و زیبا بوده که باعث افزایش قیمت آن می شود. نگهداری این‌گونه تخت خواب‌ها به‌دقت بیشتری نیاز دارد. برخی از افراد گاهی اوقات به پشتی تخت تکیه می‌دهند. اگر شما هم جزو این افراد هستید در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که تاج‌های برجسته و زاویه‌دار برای این امر مناسب نیست. پس بهتر است در هنگام خرید تاج‌های مسطح و بدون زاویه را انتخاب کنید.

سخن پایانی

برای این که بتوانید یک خرید موفق داشته باشید باید به نکات گفته شده در بالا توجه کنید. رعایت کردن نکات بالا باعث می شود تا بتوانید خرید خود را به شکل اصولی و استاندارد انجام دهید. اگر به دنبال خرید تخت خواب هستید ابتدا نیاز خود را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز