فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
خانم آرانی 502 روز پیش
بازدید 1016 بدون دیدگاه

صندلی کارشناسی باید چه استانداردهایی داشته باشد؟

صندلی اداری باید چه استانداردهایی داشته باشد؟ صندلی اداری ( فروشگاه ایران میز ) باید با توجه به شغل موردنظر دارای ویژگی‌های خاصی باشد. به‌‌عنوان مثال فردی که با سیستم رایانه کار می‌کند و برخی مواقع به پشتی صندلی تکیه می‌دهد،  باید از صندلی‌های اداری استفاده کند که پشتی آن قابلیت ارتجاع به سمت عقب را داشته باشد. معمولاً بهترین زاویه برای نشستن ۱۱۰ درجه می باشد این زاویه کمترین میزان فشار را به کمر وارد کرده و برای کسانی که با رایانه کار می‌کنند بسیار مفید است. اگر صندلی اداری پشت سری داشته باشد این زاویه می‌تواند بیشتر شود اما در صورت نداشتن پشتی مناسب برای نگاه کردن به مانیتور فشار زیادی به بدن وارد می‌شود.

  • صندلی اداری نباید خیلی نرم باشد

در مورد صندلی‌های اداری باید بیان کرد که ارتفاع صندلی نباید بسیار بلند باشد که پای فرد به زمین نرسد و نباید آن‌قدر کوتاه باشد که پشت ران از کف صندلی بلند شود و پاها به سمت شکم جمع شود. صندلی‌های اداری قابل تنظیم پنج پایه بهترین انتخاب برای خرید می‌باشد و دارای کاربردهای فراوانی است.

صندلی های اداری باید قابل تنظیم برای هر شخص باشد تا بتوان شخصی سازی های مختلف را بر روی آن انجام داد. کفی صندلی اداری باید نرم و راحت باشد اما این نرمی نباید به گونه‌ای باشد که مانند مبل‌های راحتی درهنگام نشستن به پایین فرو رود. در چنین حالتی فرد برای مدت طولانی در وضعیت ثابت قرار می‌گیرد و خون‌رسانی به بدن وی مختل می شود، بهتر است صندلی اداری دسته‌دار بوده و ارتفاع این دسته نیز قابل تنظیم باشد، تا زمانی که فرد استراحت می‌کند دست را روی آن قرار دهد. البته توصیه شده‌است که موقع کارکردن با رایانه دست روی دسته گذاشته نشود چرا که این حالت باعث ایجاد کشش می شود. پشتی صندلی اداری باید دارای انحناء S شکل باشد که گودی کمر را در زمان تکیه دادن به راحتی حفظ کند. کفی و پشتی صندلی نیز باید از متریال مناسب تهیه شده باشد و بهتر است ضد عرق باشد تا فرد عرق نکند و لباس به بدن وی نچسبد. صندلی‌هایی که برای کار با رایانه استفاده می‌شود باید به گونه‌ای باشد که به سمت عقب کشیده شده تا باعث ایجاد زاویه صد و ده درجه شود.

  • زیر ساعدتان کتاب بگذارید

کسانی که با کیبورد به مدت طولانی کار می‌کنند همیشه از درد مچ شکایت دارند. بهترین زاویه برای مچ  زاویه‌ خنثی می باشد. شاید بگویید زاویه خنثی دیگر چه زاویه است؟ باید عنوان کنیم که مچ نباید به سمت داخل یا خارج انحراف داشته باشد و فقط می‌تواند تا پنج درجه به سمت پایین و بالا منحرف شود. با این ‌حال زمان تایپ کردن یک مقدار دست خود را به سمت داخل خم کنید که این امر باعث جلوگیری از درد مچ می شود. یکی دیگر از مشکلات کار با رایانه استفاده از موس می باشد. موس باعث می شود دست به سمت بیرون یا بالا خم شود ، درنتیجه باعث ایجاد خستگی و آسیب می‌شود. برای پیشگیری از این وضعیت می توان از موس های مناسب استفاده کرد که دارای اسکرول های فیزیکی بر روی موس باشد. علاوه بر این قرار دادن یک کتاب زیر ساعد باعث کاهش درد مچ می شود چرا که از انحراف مچ به سمت بالا جلوگیری کرده و دست را در جایگاه مناسب‌تری قرار می‌دهد.

صندلی اداری باید چه استانداردهایی داشته باشد؟

صندلی اداری باید چه استانداردهایی داشته باشد؟

  • خرید زیرپایی برای صندلی اداری

استفاده از زیرپایی بستگی به ارتفاع صندلی و همچنین قد فرد استفاده‌کننده از رایانه دارد. به‌‌عنوان مثال اگر صندلی اداری بلند باشد و نتوان آن را تنظیم کرد بهتر است از یک زیرپایی مناسب استفاده شود در غیر این صورت زیرپایی توصیه نمی‌شود. البته در حالت برعکس نیز ممکن است شخصی صندلی‌اش کوتاه بوده و امکانش را نداشته باشد که بخواهد صندلی را تنظیم کند درنتیجه می‌‌توان دو تخته زیر صندلی قرارداد تا ارتفاع آن تنظیم شده و مشکل حل شود. برای تصمیم‌گیری در مورد این‌که یک صندلی مناسب است یا خیر باید حداقل یک تا دو هفته از آن استفاده کنید تا نتیجه آن مشخص شود. امیدواریم بتوانید با توصیه‌های گفته‌شده صندلی اداری مناسب را خریداری کنید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز