فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
seo 68 روز پیش
بازدید 95 بدون دیدگاه

پاف مبل چیست؟

پاف مبل چیست؟

مبلمان و اکسسورهای مربوط به آن مانند کوسن‌ها، بالشتک‌های تزئینی، تشکچه‌ها و پاف‌ها، برای زیباتر کردن دکوراسیون منازل و همچنین راحتی بیشتر هستند. در این مطلب می‌خواهیم به این پرسش جواب بدهیم که پاف مبل چیست؟ پاف‌ها با مدل‌های گوناگون و کاربری‌های متفاوت برای نقاط مختلف منزل طراحی و تولید می‌شوند. برخی از این محصولات به‌عنوان مبل راحتی، مخصوص سالن پذیرایی هستند، گروهی نیز برای اتاق خواب، صندلی و استراحتگاه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین هر فردی برای ایجاد محیط راحت و زیبا در مکان مورد نظر خود می‌تواند آنها را انتخاب کند. این مطلب راهنمای کاملی برای خرید پاف مبل است و به شما کمک می‌کند تا با توجه به نیاز خود، انتخاب بهتری داشته باشید.

پاف مبل چیست

تاریخچه پاف‌، یادگاری از حکومت عثمانی…

اگر به بازار سر بزنید، احتمالا نام پاف عثمانی را در کنار پاف مبل می‌شنوید که نشان‌دهنده تاریخ ظهور آن است. در دوران حکومت عثمانی‌، شاهان و شاهزادگان از این پاف‌ها برای راحتی بیشتر خود استفاده می‌کردند. پاف‌ها جلوی صندلی‌ها قرار داده می‌شد و نجیب‌زادگان می‌توانستند به جای تخت خواب برای استراحت روزمره از آن استفاده کنند.

پس از فروپاشی حکومت عثمانی، اروپایی‌ها از طرح پاف‌ها ایده گرفتند و مدل‌های متنوع‌تری از آنها را تولید و وارد بازار کردند. البته هنوز هم این محصولات در بسیاری از کشورهای جهان با نام Ottoman یا همان پاف عثمانی شناخته می‌شوند.

شناخت انواع پاف مبل

پاف مبل‌ در انواع مختلفی تولید می‌شود که هرکدام کاربرد و خصوصیات مخصوص به خود را دارند. درواقع اندازه، شکل و مواد مورد استفاده برای ساخت آنها کاملا با یکدیگر متفاوت است و این موضوع روی قیمت نهایی آنها نیز تاثیر می‌گذارد.

برای مثال نمونه‌هایی از پاف مبل شامل پاف مراکشی، پاف حصیری، پاف لمسه‌دوزی و پاف راحتی هستند. پاف مراکشی با جنس چرم مراکشی و روکش نرم و محکم تهیه می‌شود و دارای طرح‌های سنتی و مدرن است. پاف حصیری با طراحی ساده و کلاسیک، از مواد طبیعی گرفته‌شده از گیاهان ساخته می‌شود. پاف لمسه‌دوزی با ترکیب طراحی‌های مدرن و کلاسیک، برای دکوراسیون‌هایی با این سبک مناسب است. پاف راحتی نیز با ساختار استوانه‌ای یا مستطیلی و استفاده از موادی مانند ابر و یونولیت، بسیار راحت است و قیمت مناسب‌تری نیز دارد.

همان‌طور که می‌بینید، تنوع این محصولات در بازار بسیار زیاد است؛ بنابراین باید مدلی را انتخاب کنید که با دکوراسیون کلی مکان مورد نظرتان هماهنگ باشد و به زیبایی و آرامش فضا کمک کند.

کاربرد پاف مبل در مکان‌ها مختلف

پاف جلوی مبل

پاف‌ها کاربردهای مختلفی دارند. برخی از آنها برای تزئین هستند؛ اما گروهی برای هدف‌های مختلف دیگر استفاده می‌شوند. بنابراین هر فردی با هر نیازی باید نوع خاصی از آنها را انتخاب کند. موارد زیر کاربردهای مختلف پاف‌ها را به شما نشان می‌دهند:

استفاده از پاف به عنوان میز جلوی مبل

یکی از اصلی‌تری کاربردهای این محصولات قرار دادنشان جلوی مبل به جای عسلی‌ در سرویس مبلمان‌هایی با ظاهر مدرن است. این سری از پاف‌ها با استفاده از چوب و روکش‌های چرم یا پارچه میکروفایبر طراحی و تولید شده‌اند و سطح صاف آنها از افتادن وسایلی که رویش قرار گرفته، جلوگیری می‌کند. طراحی خلاقانه پاف‌های جلو مبلی باعث ایجاد هارمونی جذاب و متفاوت در منزل شما خواهد شد.

استفاده از پاف برای صندلی میز آرایش

در میز و صندلی‌های آرایشی مدرن موجود در بازار، احتمالا انواع مختلف پاف‌ها را هم دیده‌اید. این سری از محصولات جنس محکم‌تری دارند و می‌توانند وزن انسان را کاملا تحمل کنند. طرح و رنگ پاف‌ها باید با میز آرایشی هماهنگ باشد؛ ارتفاع پاف هم معمولا به‌گونه‌ای است که فرد بتواند در زمان نشستن خود را در آینه ببیند.

استفاده از پاف به عنوان یک انبار کوچک وسایل مخفی در منزل شما

گروهی از پاف‌ها در بازار هستند که شبیه به صندوقچه طراحی می‌شوند. در این سری از محصولات قسمت رویه قابلیت برداشته شدن دارد و داخل آن فضایی برای قرار دادن وسایل در نظر گرفته شده است. معمولا این مدل از پاف‌ها طراحی گرد یا مربعی دارند و داخل آنها پتو، بالش و… قرار داده می‌شود.

استفاده از پاف‌ها به عنوان کتابخانه

برخی از پاف‌ها در قسمت زیر خود فضایی شبیه به کتابخانه دارند. با خرید این نوع از پاف‌ها می‌توانید محلی برای قرار دادن کتاب‌های خود داشته باشید و در عین‌حال از قسمت رویه پاف برای نشستن یا به‌عنوان میز استفاده کنید.

استفاده از پاف در کنار مبلمان

پاف‌ها می‌توانند کاربردی مثل مبل هم داشته باشند. مثلا می‌توانید در کنار سرویس مبلمان خود پاف‌های تک‌نفره را هم خریداری و به‌عنوان صندلی میزبان از آن استفاده کنید. یا آنها را در اتاق خواب خود برای نشستن قرار دهید. چسترها از پرفروش‌ترین‌ پاف‌ها در این دسته هستند.

پاف مبل در پذیرایی

استفاده از پاف برای زیرپا و راحتی بیشتر

پاف‌های زیرپایی همانند نمونه‌هایی هستند که در دوره عثمانی برای قرار دادن زیر پاها استفاده می‌شدند. این سری از محصولات بافتی نرم و لطیف دارند و ارتفاعشان نسبت به مدل‌های جلومبلی و عسلی کمتر است. این بالشتک‌های راحتی را می‌توانید در هر قسمتی از منزل خود قرار دهید.

استفاده از پاف در کنار تخت

برخی از مدل‌های پاف جوری طراحی شده‌اند که بتوان از آنها به‌عنوان میز در کنار تخت نیز استفاده کرد. معمولا این پاف‌ها سطحی صاف دارند و روی آنها وسایل تزئینی یا چراغ خواب قرار می‌گیرد.

استفاده از پاف مخصوص اتاق کودک

آخرین مدل از پاف‌ها هم مدل‌های مخصوص اتاق کودک است که با رنگ‌های شاد و جذاب طراحی و تولید می‌شوند و بیشتر آنها به‌صورت صندوقچه‌ای هستند. با خرید این مدل پاف می‌توانید وسایلی مانند اسبا‌ب‌بازی‌های کوچک فرزندتان را درون آن بریزید و از شلوغی اتاقش جلوگیری کنید.

جنس پارچه پاف‌ها

آلت: انواع جنس پارچه در پاف مبل

علاوه بر طراحی و کاربردی که هر پاف دارد، جنس پارچه‌های به‌کار رفته در تولید هرکدام از آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارد. این ویژگی میزان ماندگاری پاف و هماهنگی آن با دکوراسیون‌های مختلف را مشخص می‌کند. همچنین روی هزینه نهایی آن نیز تاثیرگذار است. برخی پاف‌ها دارای پارچه قابل جدا شدن هستند و می‌توانید آنها را بشویید. بین مدل‌های مختلف پاف که در بازار به فروش می‌رسند، جنس‌های زیر پرطرفدارترین‌ها هستند:

  • پاف‌های سنتی: یکی از جذاب‌ترین پارچه‌ها که در تولید پاف مورد استفاده قرار می‌گیرد، بافت سنتی آنهاست. روی این پاف‌ها می‌توانید نقش و نگارهای اصیل ایرانی را به خوبی ببینید. این پاف‌ها بیشتر برای دکوراسیون‌هایی که سبک کلاسیک دارند، مناسب هستند. معمولا بافت‌های سنتی پاف نسبت به دیگر مدل‌های مشابه، قیمت بالاتری دارند.
  • پاف‌های بافتنی: پاف‌هایی که با پارچه بافت تهیه می‌شوند، خاص و شیک هستند و ظاهر فوق‌العاده‌ای هم دارند. اگر به سبک‌های روستیک علاقه دارید، احتمالا این پارچه‌ها را برای پاف می‌پسندید. از آنجایی که این مدل‌ها بافت خاصی دارند، کاربردشان نسبت به بقیه پارچه‌ها کمتر است.
  • پاف‌های پارچه‌ایی: نوع دیگر از پاف‌ها هستند که با استفاده از پارچه‌های مختلف و با رنگ‌هایی که خود شما هم می‌توانید آنها را انتخاب کنید، ساخته می‌شوند. کافی است رنگ دکوراسیون و بودجه را مشخص کنید و سپس روکش پارچه‌ای مورد نظر خود را سفارش دهید.
  • پاف‌های‌ چرم: برای طرفداران سبک‌های دکوراسیون مدرن، پاف‌های چرمی بهترین انتخاب هستند. این محصولات رنگ‌بندی متنوعی دارند و مدل‌های چرم طبیعی آن گران‌ترند. اما در هر صورت ماندگاری آنها بسیار بیشتر است و سال‌های سال بدون کاهش کیفیت برایتان کار می‌کنند.

پاف مبل در کنار تخت

شکل ها و اندازه های مختلف پاف ها در بازار

در انتخاب پاف مناسب، یکپارچگی و هماهنگی با فضا اهمیت زیادی دارد. همچنین اندازه پاف باید متناسب با اتاقی باشد که درون آن قرار می‌گیرد تا بتواند ظاهری جذاب و زیبا داشته باشد. فرم‌های مختلفی از پاف‌ها در اشکال استوانه‌ای، کپسولی، چستر، دایره‌ای و مستطیلی در بازار موجود است و هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقه و نیاز خود آنها را انتخاب کند. مثلا پاف‌های گرد جلوه‌ای متفاوت را در فضای داخلی ایجاد می‌کنند و بیشتر برای زیرپایی و دکوری استفاده می‌شوند؛ پاف‌های بیضی می‌توانند به‌عنوان میز پذیرایی یا میز جلو مبلی به‌کار روند؛ همچنین مدل‌های مستطیلی برای صندلی کنار مبل مناسب هستند؛ بر همین اساس، هر مدلی برای کاربردی خاص طراحی شده است.

به‌علاوه طراحی کلی پاف‌ها هم در بازار متفاوت است. بعضی از آنها پایه فلزی دارند که به‌عنوان میز عسلی یا مکمل مبلمان استفاده می‌شوند، پاف سه‌پایه برای استفاده زیر پا یا به‌عنوان صندلی مناسب است، پاف نیمکتی می‌تواند پایین تخت، صندلی میز ناهارخوری یا کنار مبلمان قرار گیرد و پاف چهارگوش اغلب برای میز جلوی مبل استفاده می‌شود.

درواقع برای خرید این عضو کوچک و در عین‌حال مهم در دکوراسیون خود، تنوع بالایی پیش‌رویتان است که می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد؛ اما با مشخص کردن بودجه و همچنین در نظر گرفتن مکانی که قرار است آن را قرار دهید، می‌توانید این انتخاب‌ها را محدودتر و انتخابتان را ساده‌تر کنید.

­­­­­آلت: خرید بهترین پاف مبل

ایران میز فعالیت خود در عرصه فروش محصولات چوبی را از سال ۱۳۸۸ شروع کرده و از همان زمان تا به اکنون، هدف اصلی خود را در رضایت مشتریان قرار داده است. این مجموعه سعی کرده است تا برای مشتریان فضایی مناسب برای خرید آسان محصولات چوبی و دکوراسیون ایجاد کند. بر همین اساس تنوع زیادی از محصولات مورد نیاز آن‌ها را به‌صورت آنلاین در سایت خود قرار داده است و ارسال همه محصولات به سراسر کشور را نیز انجام می‌دهد. انواع پاف‌ها با طرح و رنگ‌های مختلف را می‌توانید در این فروشگاه اینترنتی پیدا کنید و خرید خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز