فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز
seo 58 روز پیش
بازدید 62 بدون دیدگاه

تفاوت کاناپه و مبل راحتی و هر آنچه که باید برای خرید آنها بدانید

سرویس مبلمان یکی از اجزاء اصلی برای دکوراسیون منزل و تعیین‌کننده سبک و چیدمان دیگر وسایل خانه است. کافی است سری به بازارهای فروش لوازم خانگی بزنید تا با انواع و اقسام مدل‌های مبلمان آشنا شوید که هرکدام با هدفی خاص و شکلی متفاوت طراحی و با اسمی مشخص به شما معرفی می‌شوند؛ مانند مبل ال، کاناپه، مبل سلطنتی، مبل راحتی و… که هرکدام کاربرد خاص خود را نیز دارند. بنابراین دانستن فرق کاناپه و مبل راحتی ضروری به نظر می‌رسد. در این مطلب قصد داریم به معرفی فرق کاناپه و مبل راحتی بپردازیم تا بتوانید در زمان خرید انتخاب درستی را داشته باشید.

تعریف کلی مبل راحتی و کاناپه

قبل از آنکه بخواهیم به بررسی تفاوت مبل و کاناپه بپردازیم، بهتر است توضیحات کوتاهی در مورد هریک از آنها را با هم مرور کنیم:

  • مبل راحتی

تقریبا ۲۰۰ سال از تولید اولین مبلمان راحتی می‌گذرد و هنوز هم این نوع مبل یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون اماکن مختلف است. طراحی این مبل‌ها معمولا به‌صورت بدنه کوچک و پایه‌های کوتاه است و اسکلت آن هم با استفاده از چوب‌های متفاوت تولید می‌شود که درنهایت روکشی از چرم یا پارچه مخصوص روی آنها قرار می‌گیرد.

مبلمان راحتی با طراحی مخصوص منازل یا محیط‌های کاری، به شکل مبل تخت خواب شو و… تولید می‌شود که خوب است در هر منزلی حداقل یک دست از آن وجود داشته باشد.

مبل راحتی

  • کاناپه

کاناپه‌ها مبلمانی فرانسوی هستند که اندازه آنها مناسب ۳ تا ۴ نفر است و در اتاق‌های ناهارخوری یا مکان استراحت قرار می‌گیرند. کاناپه‌ها قابلیت جا‌به‌جایی دارند و نسخه کوچک‌تر و غیررسمی‌تری مبلمان به‌شمار می‌آیند.

این محصولات به دو دسته دو نفره و سه نفره تقسیم می‌شوند؛ مدل‌های دو نفره در سرویس‌های مبل راحتی قرار می‌گیرند و مدل‌های سه نفره هم به‌صورت تکی و هم در کنار سرویس مبلمان به فروش می‌رسند. همچنین کاناپه‌های دیگری مانند کاناپه تخت‌خواب، کاناپه تکی و کاناپه فانتزی هم در بازار موجود است.

کاناپه

تفاوت مبل راحتی و کاناپه

تفاوت مبل و کاناپه در چند مورد مختلف است که در اینجا می‌توانید آنها را بخوانید. این تفاوت‌ها شاید در ظاهر چندان مشخص نباشند، اما با کمی دقت می‌توانید به راحتی آنها را در محصولات انتخابی خود ببینید:

  • کاناپه‌ها کوچک‌تر و سبک‌تر هستند و جابه‌جایی آنها آسان است؛ در حالی‌که مبل راحتی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است.
  • معمولا مبلمان راحتی نسبت به کاناپه‌ها، با کیفیت بیشتری ساخته می‌شوند؛ زیرا به دلیل استفاده بیشتر، در معرض آسیب هستند.
  • مبلمان راحتی به‌صورت یک مجموعه به فروش می‌رسد؛ در حالی‌که در بیشتر مواقع کاناپه به‌صورت تکی فروخته می‌شود و شکل متفاوتش به شما امکان می‌دهد تا آن را در هر مکانی که می‌خواهید، قرار دهید.
  • کاناپه‌ها را می‌توان در اتاق‌ها و فضاهای کوچک‌تر نیز قرار داد و از آنها به‌عنوان وسیله‌ای مستقل از سرویس مبلمان استفاده کرد؛ اما مبلمان راحتی مجموعه‌ای از قطعات و شامل صندلی‌ها، کاناپه‌ها و مبل‌هاست که معمولا در اتاق نشیمن قرار می‌گیرند.
  • مبل راحتی و کاناپه در رنگ و جنس‌شان هم تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. کاناپه‌ها اغلب از پارچه‌های باکیفیت یا چرم ساخته می‌شوند؛ در حالی‌که رویه مبلمان بسیار متنوع است و جنس‌های دیگری نیز می‌تواند در آن به‌کار رود.

تفاوت مبل و کاناپه

ویژگی های ظاهری مبل راحتی

اگر با وجود تفاوت‌هایی که در مورد این دو وسیله پرکاربرد در منزل ذکر کردیم، هنوز هم نمی‌توانید فرق کاناپه و مبل راحتی را تشخیص دهید، بهتر است ویژگی‌های ظاهری مبل راحتی و کاناپه را در ذهن خود بسپارید تا تنها با یک نگاه بتوانید آنها را بشناسید.

طراحی نشیمنگاه و تکیه‌گاه در مبل راحتی، استاندارد و ارگونومیک است و پاها و کمر با زاویه‌ای مناسب از یکدیگر قرار می‌گیرند. همچنین تکیه‌گاه پشتی، به خوبی کمر را پوشش می‌دهد و اندازه و عمق نشیمن نیز دقیقا با بدن تناسب دارد. همچنین ارتفاع پایه‌ها در این مبل‌ها به گونه‌ای است که پاها حالت آویزان پیدا نکنند. به‌طور کلی طراحی مبل راحتی بر اساس ارگونومی بدن انسان است تا بتواند موقع استفاده حس خوبی به فرد بدهد. همچنین در تولید این مبل‌ها از فوم سرد با طول عمر طولانی و پارچه‌ای که دوام و قوام رنگ آن ثابت است و قابلیت شست‌وشو دارد، استفاده می‌شود.

ویژگی های ظاهری انواع کاناپه

برای درک تفاوت مبل و کاناپه بهتر است ویژگی‌های کاناپه را هم بدانید. کاناپه بافت نرم و در عین‌حال مقاومی دارد و باید با سبک دکوراسیون خانه و دیگر مبلمان کاملا هماهنگ باشد. اتصالات پایه‌های این وسیله کاملا قوی و از استحکام کافی برخوردار است. تشک آن نیز در تمام قسمت‌ها یکنواخت و نرم است.

سطح رویه و اطراف کاناپه با پارچه‌ای یک‌دست پوشانده شده است و در صورتی‌که از نوع تخت‌خوابی باشد، باز و بسته شدن آن به راحتی انجام می‌شود. درنهایت اسکلت و بدنه کاناپه هم کاملا محکم و بدون لغزش است و فنرهای داخل تشک نیز از مقاومت کافی برخوردارند.

سفارش انواع مبل راحتی و کاناپه در ایران میز

مبل راحتی یا کاناپه

مبل و کاناپه از اجزاء سرویس مبلمان هستند و تفاوت‌هایی با هم دارند که آنها را در اینجا بررسی کردیم. اگرچه تفاوت مبل و کاناپه چندان زیاد نیست، اما اطلاعات کافی در این مورد می‌تواند به خرید بهترین محصول برای دکوراسیون منزل شما کمک زیادی کند. در هر صورت انتخاب شما برای پر کردن فضای مورد نظرتان هرچه که باشد، باید از فروشگاهی معتبر تهیه شود. ایران میز شرکتی فعال در زمینه فروش آنلاین محصولات چوبی و دکوراسیون است که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را در این زمینه شروع کرده و انواع مبل راحتی و کاناپه را به‌صورت آنلاین و با تنوع زیاد در اختیار مشتریان خود قرار داده است. این مجموعه سفارشات شما را از سراسر کشور برایتان ارسال می‌کند.

-->--> -->-->

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی ایران میز فروشگاه اینترنتی ایران میز